Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Δεκ-2020 20:22

    To τιμόνι δύο ακτίνων της νέας Skoda Octavia

    To τιμόνι δύο ακτίνων της νέας Skoda Octavia
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Skoda παρουσίασε τη νέα Octavia με ένα τιμόνι δύο ακτίνων που ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου. Τα τελευταία χρόνια όμως έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο. Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος -ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο. 

    "Ένα από τα κίνητρά μας για ένα τιμόνι δύο ακτίνων ήταν ό,τι το διάκτινο τιμόνι είναι πιο βολικό και πρακτικό, ενώ η τοποθέτηση των ακτίνων οριζόντια συνδέεται οπτικά με τις άλλες γραμμές του εσωτερικού”, λέει ο Peter Olah, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού- αρχιτεκτονικής στη Skoda Auto.

    "Ονειρευόμασταν από καιρό ένα τιμόνι δύο ακτίνων, και τώρα οι μηχανικοί μας δημιούργησαν μια αρκετά ισχυρή κατασκευαστική δομή για αυτό”, λέει ο Marwan Khiat, project manager για το εσωτερικό της νέας Octavia. "Θέλαμε το κέντρο του τιμονιού να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρό σχεδιαστικά, τόσο για να κάνει το λογότυπο να ξεχωρίζει όσο και για να αποφευχθεί οποιαδήποτε αίσθηση ακαταστασίας”, συνεχίζει ο Khiat. 

    Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι σχεδιαστές πέτυχαν το στόχο τους: το τιμόνι δύο ακτίνων φαίνεται σαν να πλέει στο χώρο. "Εκτός από το λογότυπο, διαθέτει συνολικά 14 κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δύο περιστροφικά χειριστήρια που μοιάζουν σχεδόν με πολύτιμα κοσμήματα”, εξηγεί ο Khiat. Και ολοκληρώνει: "Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε επιφάνειες αφής, όμως για εμάς είναι σημαντικό να έχουμε έλεγχο με απτή απόκριση, που συμβάλλει στην εξαιρετική εργονομία του τιμονιού”. 

    Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών ευρημάτων εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι. Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή γιατη θέση του τιμονιού.

    Επιπλέον ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της Skoda, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo. 

    Skoda_03

    Το νέο τιμόνι των δύο ακτίνων παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην τέταρτη γενιά της Skoda Octavia αλλά σταδιακά τοποθετείται και στα άλλα μοντέλα της εταιρείας. Οι σχεδιαστές του είναι δίκαια υπερήφανοι γι' αυτό: είναι εργονομικό, έχει μια φρέσκια εμφάνιση ​​και επιτρέπει μια ποικιλία παραλλαγών, συμπεριλαμβανομένης της έκδοσης τριών ακτίνων. Η Skoda χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να το εξελίξει. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού. 
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:06 25/01

    Η νέα ηλεκτρική Mercedes EQA

    Η νέα, αμιγώς ηλεκτροκίνητη Mercedes EQA θα κυκλοφορήσει πρώτα στην έκδοση με την διακριτική ονομασία "250" με ηλεκτροκινητήρα με ισχύ 140 kW (190 PS) και αυτονομία 486 χλμ., σύμφωνα με το πρότυπο...

    17:00 25/01

    Stellantis: Δημιουργώντας έναν παγκόσμιο ηγέτη στη βιώσιμη αυτοκίνηση

    Με μια περήφανη κληρονομία που εκτείνεται σε 125 χρόνια, η Stellantis είναι το "σπίτι" μια πλήρους σειράς ιστορικών μαρκών

    16:57 25/01

    H Bentley Flying Spur και ο V8 κινητήρας της

    Η νέα Flying Spur V8 βασίζεται στην παράδοση της Bentley για χρήση κινητήρων V8 για πάνω από 60 χρόνια.

    17:05 22/01

    H Toyota κατακτά το στέμμα στην ελληνική αγορά για το 2020

    Σε μία ιδιαίτερα δύσκολη χρονιά γεμάτη προκλήσεις, η Toyota κατάφερε για 8η συνεχόμενη χρονιά να βρεθεί και πάλι στην 1η θέση στην προτίμηση του Έλληνα καταναλωτή.

    17:02 22/01

    To ηλεκτρικό Fiat E-Ducato στην Ελλάδα

    Το Ducato καταφέρνει για ακόμα μία φορά να εξελιχθεί ακολουθώντας αυτή τη φορά ένα ξεχωριστό μονοπάτι.

    17:01 22/01

    To Φυσικό Αέριο ΑΕΕ στο 4ο Συνέδριο Ηλεκτροκίνησης

    Σε ενέργειες που συμβάλλουν στην επέκταση της ηλεκτροκίνησης στη χώρα μας προχωρά το Φυσικό Αέριο Ελληνική Εταιρεία Ενέργειας.

    16:23 21/01

    "Πράσινο" καύσιμο για τις θαλάσσιες μεταφορές οχημάτων της VW

    Το Volkswagen Group, προκειμένου να μειώσει τις εκπομπές ρύπων CO2, δεν εστιάζει μόνο στη δημιουργία σύγχρονων ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    16:20 21/01

    Η νέοι στόχοι και η μελλοντική στρατηγική της Kia

    Το νέο σλόγκαν της Kia (Movement that inspires) αποτελεί εν πολλοίς την καρδιά ενός μανιφέστου της μάρκας που αντικατοπτρίζει τους νέους στόχους

    16:17 21/01

    Audi: Το πιο πετυχημένο τρίμηνο στην ιστορία της

    Εντυπωσιακά έκλεισε η Audi το 2020, παραδίδοντας σε πελάτες 505.583 αυτοκίνητα το τελευταίο τρίμηνο του 2020.

    21:34 20/01

    Τα εμπορικά αποτελέσματα της Peugeot το 2020

    Παρά το γεγονός ότι η αυτοκινητοβιομηχανία κατέγραψε πτώση στις πωλήσεις της παγκοσμίως, αντιθέτως επιβεβαίωσε τη δυναμική της πορεία με έναν διαρκώς αυξανόμενο αριθμό παραγγελιών.

    21:34 20/01

    Volvo: Χρηματοδότηση 1,3 δισ. ευρώ για τη βιωσιμότητα

    Η Volvo υπέγραψε πρόσφατα μία συμφωνία χρηματοδότησης ύψους 1,3 δισεκατομμυρίων ευρώ για τη βιωσιμότητα.

    21:31 20/01

    Οι τεχνολογίες Blockchain και Dynamic Geofencing της Ford

    Μία νέα έρευνα που πραγματοποιήθηκε για λογαριασμό της Ford ανέδειξε πως αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως οι blockchain και dynamic geofencing μπορούν σε συνδυασμό με plug-in υβριδικά οχήματα να...

    16:30 19/01

    Ασκήσεις… αεροδυναμικής από το νέο Opel Mokka

    Η εξωτερική σχεδίαση του νέου Opel Mokka εκτός από "καθαρή" και τολμηρή, είναι και αεροδυναμικά αποδοτική, όπως αρμόζει σε ένα σύγχρονο μοντέλο Opel.

    16:29 19/01

    H FCA Greece εστιάζει στο e-Mobility

    Με στόχο την ανάπτυξη των προϊόντων, των δομών, αλλά και των υπηρεσιών που αφορούν στη νέα εποχή της εξηλεκτρισμένης κινητικότητας, η FCA δημιούργησε το e-Mobility.