Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 21-Νοε-2020 12:36

    Autodelta: Πάθος για τους αγώνες με χρώμα… ιταλικό

    Autodelta-Alfa Romeo_01.
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στην ιστορία της Alfa Romeo, που φέτος έκλεισε 110 χρόνια αδιάκοπης πορείας, είναι δεκάδες τα ονόματα σημαντικών ανθρώπων που καθόρισαν τη μοίρα της μάρκας, αλλά και άφησαν το στίγμα τους στο ευρύτερο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Nicola Romeo, Vittorio Jano, Enzo Ferrari, Tazio Nuvolari, Juan Manuel Fangiο, Nino Farina, Battista "Pinin” Farina, Giuseppe Busso και τόσοι άλλοι που συνέβαλαν ώστε η Alfa Romeo και τα μοντέλα της να κατακτήσουν χιλιάδες νίκες, αλλά και την αναγνώριση από το κοινό και τους ειδικούς.

     Οι Carlo Chiti και Lodovico Chizzola, ίσως δεν απολαμβάνουν την φήμη των παραπάνω θρύλων, όμως αποτελούν τους δημιουργούς ενός εκ των σημαντικότερων κεφαλαίων στην ιστορία της Alfa Romeo, ενώ ουσιαστικά είναι υπεύθυνοι για τη δυναμική επιστροφή της μάρκας στους αγώνες μετά την αποχώρηση της από την Formula 1 στις αρχές της δεκαετίας του 1950. Το 1961 ο Chiti, μηχανολόγος μηχανικός που είχε εργαστεί τόσο για την Alfa Romeo, όσο και την Ferrari και ο Chizzola, επίσης μηχανολόγος και έμπορος αυτοκινήτων, ίδρυσαν την Auto-Delta με στόχο την εξέλιξη αγωνιστικών αυτοκινήτων. Μόλις δύο χρόνια αργότερα το 1963, η Auto-Delta ξεκίνησε την ενασχόληση της με αυτοκίνητα της Alfa Romeo, ενώ το 1964 μετονομάζεται σε Autodelta S.p.A., γίνεται αναπόσπαστο κομμάτι της μάρκας και πλέον έχει σχεδόν ως μοναδική της αποστολή να βοηθήσει την Alfa Romeo να επιστρέψει -όπως της αξίζει- στους αγώνες μετά τη θριαμβευτική της πορείας στα πρώτα χρόνια της Formula 1.   

     

     

    Στα τέλη του 1964, η μετακόμιση της Autodelta από το Feletto Umberto του Ούντινε στο Settimo Milanese επιτρέπει στους μηχανικούς της εταιρείας να εργάζονται δίπλα στους ανθρώπους της Alfa Romeo και κυρίως να χρησιμοποιούν τις εγκαταστάσεις του κέντρου δοκιμών του Balocco που εκείνη την εποχή είχε δημιουργήσει η Alfa Romeo. Το πρώτο αυτοκίνητο που εγκαινίασε τη συνεργασία της Autodelta με την Alfa Romeo ήταν η θρυλική Giulia TZ του Giuseppe Busso, με το αποτέλεσμα να ξεπερνά κάθε προσδοκία. Η Autodelta παρουσίασε τέσσερις Alfa Romeo Giulia TZ στη Monza στο Coppa F.I.S.A. το Νοέμβριο του 1963, κατακτώντας τις τέσσερις πρώτες θέσεις στην κατηγορία των πρωτοτύπων.  Με την έγκριση τύπου για την κατηγορία Gran Turismo οι Giulia TZ συνέχισαν να εντυπωσιάζουν κατακτώντας την πρώτη θέση  στην κατηγορία τους στον 24ωρο αγώνα του Sebring στις Η.Π.Α. και στο 48ο Targa Florio, ενώ το όμορφο coupe κέρδισε διακρίσεις και σε αγώνες ράλι. 

    Το 1965 όμως, με την παρουσίαση της Alfa Romeo Giulia GTA η Autodelta θα πέρναγε σε ένα νέο επίπεδο και θα έβαζε για τα καλά τα θεμέλια του θρυλικού της πλέον ονόματος. Η Alfa Romeo GTA ήταν  ουσιαστικά η αγωνιστική έκδοση της Giulia GT με το "Α" στο όνομα να υποδεικνύει το βασικό χαρακτηριστικό του μοντέλου, το οποίο ήταν η σημαντική μείωση του βάρους (A=alleggerita δηλ. ελαφρωμένη), το οποίο ήταν 205 κιλά χαμηλότερο από τη συμβατική έκδοση. Η χρησιμοποίηση ελαφρών κραμάτων για τα μέρη του αμαξώματος και η απουσία οποιαδήποτε ηχομόνωσης συνέβαλαν ιδιαίτερα σε αυτό το αποτέλεσμα. H Giulia GTA με τον κινητήρα των 1.6 λίτρων κατέκτησε τρείς φορές στη σειρά το Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα (από 1966 μέχρι και το 1968), ενώ γνώρισε μεγάλη επιτυχία και σε αγώνες στις Η.Π.Α.

    Από το 1966, χρονιά κατά την οποία η Autodelta εξαγοράστηκε από την Alfa Romeo, η εταιρεία αποτέλεσε και επίσημα το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας έχοντας ως επικεφαλής τον Carlo Chiti. Η επιτυχία του ονόματος GTA συνεχίστηκε και με την έκδοση των 1,3 λίτρων, της GTA 1300 Junior, αλλά και τις εντυπωσιακές σε επιδόσεις και εμφάνιση Alfa 1750 GT Am και 2000 GT Am. Έχοντας μακρά και επιτυχημένη πορεία στην Formula 1, ο Chiti έπεισε την Alfa Romeo να επανέλθει στην κορυφαία μορφή του μηχανοκίνητου αθλητισμού, κυρίως ως προμηθευτής κινητήρων, αποστολή που δεν ολοκληρώθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία, αλλά έφερε αρκετές καινοτόμες ιδέες στο χώρο, όπως για παράδειγμα το πρώτο σύγχρονο V10 κινητήριο σύνολο. Αντίθετα η βαθιά μηχανολογική γνώση του Chiti στους κινητήρες, αλλά και στον τομέα της αεροδυναμικής βοήθησαν ώστε η Autodelta να φέρει πολύ σημαντικές διακρίσεις και τίτλους με τα πρωτότυπα της σειράς T33.

     

    Autodelta-Alfa Romeo_03

     

    Ύστερα από σχεδόν 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας, το 1986 η Autodelta ανέστειλε τις δραστηριότητες της, παραδίνοντας τη σκυτάλη για τις αγωνιστικές δραστηριότητες της μάρκας στην Alfa Corse. Όμως η αύρα και η κληρονομιά της Autodelta παραμένει ζωντανή μέχρι και σήμερα. Απόδειξη, οι νέες Giulia GTA και GTAm, οι οποίες αποτελούν συνέχεια της θρυλικής Giulia GTA της Autodelta του 1965, με την εξέλιξη τους να πραγματοποιείται στο Balocco και στις παλιές εγκαταστάσεις του δημιουργήματος των Chiti και Chizzola. Λεπτομέρεια, το λογότυπο Autodelta στα φτερά των νέων Giulia GTAm που κλείνουν νοσταλγικά το μάτι σε μια παράδοση που αντιστέκεται στο χρόνο και δεν είναι άλλη από την απόλυτη οδηγική απόλαυση που προσφέρει μια Alfa Romeo.

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    15:02 06/12

    Αυτό το ηλεκτρικό hypercar Lexus θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    Η Lexus τάζει λαγούς με πετραχείλια για τον ηλεκτρικό hypercar διάδοχο του LFA και αν κρίνουμε από τις φωτό μπορεί και να τα καταφέρει. Το καλύτερο είναι ότι θα έχει χειροκίνητο κιβώτιο

    15:02 06/12

    Video: Πώς τρομάζεις τον μπαμπά σου με Honda NSX 1.000 ίππων

    Μην είστε βάρβαροι με τους γονείς σας, εκτός αν πηγαίνουν γυρεύοντας.

    14:57 06/12

    Δοκιμάζουμε την πρώτη ηλεκτρική Maserati GranTurismo Folgore

    Ηλεκτρική Maserati λοιπόν. Αλλάζουν οι καιροί και η τρίαινα δεν θέλει πια οκτάνια αλλά kWh. Και είναι πολύ γρήγορη με 760 ίππους.

    17:21 05/12

    Ναι, τώρα είναι σίγουρο ότι έρχεται Hyundai Ioniq 5 Ν

    Η Hyundai Ν όχι μόνο φροντίζει να κρατά ψηλά την σημαία των οδηγοκεντρικών αυτοκινήτων με θερμικό κινητήρα αλλά ετοιμάζει πυρετωδώς και την επόμενη -ηλεκτρική- μέρα

    17:19 05/12

    Επίσημο: 2η γενιά Toyota C-HR (ούτε αυτό αμιγώς ηλεκτρικό)

    Η Toyota αποκάλυψε την 2η γενιά του υβριδικού Toyota C-HR με το πρωτότυπο C-HR Prologue. Και σωστά μάντεψες ούτε αυτό είναι αμιγώς ηλεκτρικό.

    17:16 05/12

    Δώρο Χριστουγέννων: Οδηγούμε το Koenigsegg Jesko Absolut των 1.600 ίππων

    Πάτα το play και άκου. Εδώ στο Topgear δίνουμε δώρο Χριστουγέννων -πριν τα Χριστούγεννα- γιατί σου αξίζει να ακούσεις αυτό θηρίο των 1.600 ίππων που -ίσως- έχει τελική 500 km/h

    13:12 04/12

    Πωλείται η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που υπάρχει

    Η μοναδική μαύρη ματ Ferrari Enzo που βγήκε ποτέ από την γραμμή παραγωγής του Μαρανέλο για τον Σουλτάνο του Μπρουνέι, πωλείται

    13:10 04/12

    Και η Honda στο παιχνίδι του υδρογόνου με το CR-V

    Αργά αλλά σταθέρα οι Ιάπωνες δείχνουν την προτίμησή τους στο υδρογόνο και μετά την Toyota και η Honda δηλώνει έτοιμη για παραγωγή αυτοκινήτου με υδρόγονο.

    13:08 04/12

    Η Cupra αποκάλυψε το Terramar, το πρώτο της SUV

    Δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα να αποκαλύπτεις ένα καινούργιο μοντέλο πρώτα σε αυτούς που θα το κατασκευάζουν. Μπράβο Cupra.

    12:56 03/12

    Ξεκίνησε η παραγωγή του BMW iX5 υδρογόνου

    Μαζί με τους Ιάπωνες -και λίγο τους Κορέατες- η BMW είναι από τις φίρμες που έχουν πάρει στα σοβαρά το υδρόγονο ως καύσιμο κίνησης και αυτή είναι η απόδειξη

    12:56 03/12

    Αυτό είναι το νέο Volkswagen ID.3-πόσο θα κοστίζει

    Η Volkswagen μόλις ανακοίνωσε ότι η δεύτερη γενιά ID.3 θα παρουσιάστει την άνοιξη και θα έχει βιώσιμα υλικά και περισσότερους ίππους. Υπάρχει όμως ένα μεγάλο "αλλά".

    12:53 03/12

    Ετοιμοπαράδοτο στην Ελλάδα το Jeep Gladiator

    Υπάρχουν μόνο λίγα ετοιμοπαράδοτα Jeep Gladiator στην Ελλάδα και ως εκ τούτου αν θέλεις να το παίζεις σωτήρας με δυνατότητα έλξης πάνω από 2.700 κιλά, τώρα μπορείς.

    12:03 02/12

    Alfa Romeo Tonale 1.5 160PS: Νυν υπέρ πάντων εικόνα

    Η Tonale είναι από τα μοντέλα που κάνουν τα κεφάλια να γυρίζουν αντί να κολλάνε στο κάθισμα και διακρίνεται περισσότερο για την ποιότητα κύλισης παρά για την αίσθηση του τιμονιού της. Καλωσόρισες στην...

    12:02 02/12

    Lightyear 0: Στην παραγωγή το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο

    Σίγουρα είναι μια σημαντική στιγμή για την αυτοκίνηση καθώς μπήκε στην παραγωγή το πρώτο ηλιακό αυτοκίνητο. Δεν είναι φθηνό όμως αλλάζει τα δεδομένα.

    11:58 02/12

    Το τέλος του παρκαδόρου; Εγκρίθηκε το αυτόνομο παρκάρισμα Mercedes-Bosch

    Και κάπως έτσι μάλλον τελειώνουν και οι ατακές του στιλ "δεν είμαι καλός στο παρκάρισμα" ή "τώρα εδώ χωράω;"

    10:42 01/12

    Αλυσίδες χιονιού: Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

    Το να έχεις μαζί σου αλυσίδες σε ένα χιονιά, είναι δόκιμο. Επίσης σημαντικό όμως είναι να ξέρεις και να τις χρησιμοποιείς. Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις όλα όσα χρειάζεται να ξέρεις