Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 17-Νοε-2020 21:29

    Πρεμιέρα για το νέο Audi SQ5 TDI

    Πρεμιέρα για το νέο Audi SQ5 TDI
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η πρώτη γενιά του SQ5, η οποία κυκλοφόρησε το φθινόπωρο του 2012, έμεινε στην ιστορία ως το πρώτο μοντέλο S της Audi, με κινητήρα ντίζελ. Σήμερα, η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο SQ5 TDI, που στη νέα γενιά του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά. 

    Ο V6 3.0 TDI κινητήρας των 341 ίππων του νέου SQ5 έχει αναβαθμιστεί σε πολλούς τομείς. Τα επανασχεδιασμένα έμβολα δεν είναι πλέον κατασκευασμένα από αλουμίνιο αλλά από σφυρήλατο χάλυβα, με μειωμένες απώλειες θερμότητας και πιο γρήγορη και αποτελεσματική καύση. Ο ψεκασμός καυσίμου εκτελείται έως και οκτώ φορές ανά κύκλο, με μέγιστη πίεση 2.500 bar. Ο κινητήρας επιταχύνει το κορυφαίο μοντέλο της σειράς Q5 από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, με την ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Και εδώ, όπως στο πρώτο SQ5, το σύστημα εξάτμισης εξασφαλίζει στον V6 έναν χαρακτηριστικό μπάσο ήχο.

    Ο 3.0 TDI συνεργάζεται με ήπιο υβριδικό σύστημα 48 Volt (MHEV), με έναν εναλλάκτη ιμάντα (BAS), μια μπαταρία ιόντων λιθίου και έναν μετατροπέα τάσης 48/12 Volt. Όταν το αυτοκίνητο επιβραδύνει, το σύστημα MHEV ανακτά έως και 8 kW ισχύος. Το σπορ SUV της Audi μπορεί να λειτουργήσει για έως και 40 δευτερόλεπτα με τον κινητήρα σβηστό - μετά από αυτό το χρονικό διάστημα το ισχυρό BAS επανεκκινεί σχεδόν ανεπαίσθητα τον κινητήρα. Το ήπιο υβριδικό σύστημα μειώνει την κατανάλωση καυσίμου έως και 0,7 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

    Ένα δεύτερο σημαντικό τεχνολογικό στοιχείο στο νέο SQ5 είναι ο ηλεκτρικός συμπιεστής (EPC), ο οποίος επεμβαίνει όποτε η ροή καυσαερίων παρέχει πολύ λίγη ενέργεια για την κίνηση του υπερσυμπιεστή. Ένας συμπαγής ηλεκτρικός κινητήρας, ο οποίος χρησιμοποιεί επίσης το σύστημα 48 Volt, επιταχύνει τον τροχό του συμπιεστή του EPC σε 65.000 σ.α.λ. σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου. 

    Για την μετεπεξεργασία των καυσαερίων, η Audi χρησιμοποιεί δύο καταλυτικούς μετατροπείς SCR που λειτουργούν με τεχνολογία διπλής δόσης. Ο πρώτος από αυτούς βρίσκεται ακριβώς πίσω από την πολλαπλή στο σύστημα καυσαερίων, όπου λειτουργεί επίσης ως φίλτρο σωματιδίων. Ο δεύτερος, βρίσκεται πιο μακριά από τον κινητήρα, κάτω από το δάπεδο του οχήματος. Οι δύο καταλυτικοί μετατροπείς αλληλοσυμπληρώνονται, επειδή καλύπτουν διαφορετικές καταστάσεις λειτουργίας και "παράθυρα" θερμοκρασίας καυσαερίων. Χάρη στην τεχνολογία διπλής δόσης, το SQ5 TDI πληροί τα όρια του νέου προτύπου εκπομπών "Euro 6d ISC-FCMAP".

    Η ισχύς στο νέο SQ5 μεταδίδεται από ένα οκτατάχυτο tiptronic με στρατηγική αλλαγής ταχυτήτων που έχει προσαρμοστεί για να ταιριάζει στον 3.0 TDI κινητήρα. Όταν το SQ5 TDI βρίσκεται σε λειτουργία coasting με τον κινητήρα εκτός λειτουργίας, ένας συμπλέκτης στο κεντρικό κιβώτιο ανοίγει διακόπτοντας τη ροή ισχύος. Σε κανονικές συνθήκες οδήγησης, η μόνιμη τετρακίνηση quattro κατανέμει ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα σε αναλογία 40:60. Σε περίπτωση ολίσθησης, το μεγαλύτερο μέρος της ροπής των 700 Nm μεταδίδεται στον άξονα με την καλύτερη πρόσφυση. Μέχρι 70% οδηγείται στους μπροστινούς τροχούς και το μέγιστο 85% στους πίσω τροχούς. Κατά τη γρήγορη οδήγηση, υπάρχει επιλεκτική κατανομή ροπής στους τροχούς με την καλύτερη πρόσφυση. Προαιρετικά, το SQ5 εξοπλίζεται με σπορ διαφορικό στον πίσω άξονα.

    Η ανάρτηση του Audi SQ5 TDI είναι πέντε συνδέσμων σε κάθε έναν από τους τέσσερις τροχούς. Η ανάρτηση Ssport με έλεγχο απόσβεσης χαμηλώνει το αμάξωμα κατά 30 χλστ. σε σύγκριση με το Q5 και εντυπωσιάζει με μια εξαιρετικά ευρεία συμπεριφορά μεταξύ άνεσης και δυναμισμού. Στο βασικό εξοπλισμό του νέου SQ5 ανήκει το Audi drive select, που ελέγχει το σύστημα διεύθυνσης, τον κινητήρα, το κιβώτιο και την ανάρτηση. Στον οδηγό παρέχονται έξι προφίλ: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad και individual. Ένα έβδομο προφίλ, allroad, προστίθεται αν έχει καθοριστεί η προαιρετική προσαρμοστική αερανάρτηση με ρύθμιση ειδικά για S - αυτή η ανάρτηση ρυθμίζει το ύψος οδήγησης του αμαξώματος σε πέντε επίπεδα ανάλογα με την κατάσταση οδήγησης. 

    Στο εσωτερικό, το ανανεωμένο SQ5 TDI διατίθεται σε μαύρο ή σκούρο γκρι με φωτιζόμενα αλουμινένια κατώφλια στις πόρτες, με λογότυπα S. Τα ηλεκτρικά ρυθμιζόμενα σπορ καθίσματα με ανάγλυφα λογότυπα S διατίθενται σε μια επιλογή από τρεις παραλλαγές ταπετσαρίας. Ένας συνδυασμός δέρματος/συνθετικού δέρματος προσφέρεται στάνταρ, ενώ διατίθεται προαιρετικά ένας συνδυασμός δέρματος και Dinamica με ανάγλυφο S. Το νέο υλικό μικροϊνών Dinamica αποτελείται κυρίως από ανακυκλωμένο πλαστικό και αντικαθιστά την Alcantara. 

    Μια άλλη προαιρετική παραλλαγή είναι το λεπτό δέρμα Nappa με σχέδιο ρόμβου σε κόκκινη απόχρωση. Τα καθίσματα και το τιμόνι είναι διακοσμημένα με εμφανείς ραφές. Προαιρετικά, διατίθεται λειτουργία μασάζ με τρία προγράμματα και αεριζόμενα καθίσματα. Τα ένθετα είναι στάνταρ με όψη βουρτσισμένου αλουμινίου. Εναλλακτικά, διαθέσιμες δύο εκδόσεις carbon καθώς και φινίρισμα πιάνου.

    Η έκδοση "plus” του πίσω καθίσματος μπορεί να μετατοπιστεί πλευρικά και έχει ρυθμιζόμενες γωνίες κλίσης. Ο χώρος αποσκευών έχει βασική χωρητικότητα 520 λίτρα, αυξάνεται στα 1.520 λίτρα με τις πίσω πλάτες αναδιπλωμένες. Η ηλεκτρική πίσω πόρτα, ένα προστατευτικό από ανοξείδωτο ατσάλι, καθώς και οι ράγες οροφής αλουμινίου είναι στάνταρ. Το σπορ SUV μπορεί να έλξει ρυμουλκούμενα βάρους έως 2,4 τόνους (με πέδηση, με κλίση 12%).

    Η οθόνη αφής MMI με διαγώνιο 10,1 ιντσών, κεντρικό στοιχείο της πλατφόρμας ψυχαγωγίας MIB 3, αποτελεί πύλη εισόδου στο σύστημα infotainment. Σύστημα φωνητικού ελέγχου φυσικής γλώσσας και το πολυλειτουργικό τιμόνι διατίθενται ως πρόσθετα επίπεδα ελέγχου. Η οθόνη 12,3 ιντσών παρέχει τρεις διαφορετικές διατάξεις γραφικών: Dynamic, Sport και Classic. Μία head-up display προσφέρεται ως προαιρετική επιλογή.

    Audi SQ5 TDI_03

    Φυσικά, όπως σε κάθε σύγχρονο μοντέλο της Audi διαθέσιμες οι υπηρεσίες Car-to-X του Audi connect καθώς και η δυνατότητα αποθήκευσης των προσωπικών ρυθμίσεων των οδηγών του οχήματος σε έως και έξι μεμονωμένα προφίλ. Η εφαρμογή myAudi συνδέει το αυτοκίνητο με το smartphone του χρήστη ενώ το Audi phone box συνδέει το smartphone με την κεραία του οχήματος και μπορεί να φορτίσει τη συσκευή επαγωγικά. Το προαιρετικό σύστημα ήχου Bang&Olufsen 3D Premium με ήχο 3D, παρέχει μια εξαιρετική εμπειρία ήχου. Το υβριδικό ραδιόφωνο, το οποίο εναλλάσσεται αυτόματα μεταξύ FM, DAB και online για να βρει την καλύτερη λήψη, διασφαλίζει την απόλαυση μουσικής οπουδήποτε υπάρχει λήψη δεδομένων κινητής τηλεφωνίας.

    Τέλος, το SQ5 ενσωματώνει τα γνωστά, κορυφαία συστήματα υποβοήθησης που διαθέτει και το Q5. Ανάμεσά τους, το σύστημα υποβοήθησης στροφής (turn assist), το σύστημα υποβοήθησης αποφυγής σύγκρουσης (collision avoidance assist) και η προειδοποίηση εξόδου (exit warning), βοηθούν στη βελτίωση της ασφάλειας. Το adaptive cruise assist μπορεί να αναλάβει την επιτάχυνση, την επιβράδυνση και τη διατήρηση λωρίδας σε μεγάλες διαδρομές στον αυτοκινητόδρομο. Το σύστημα predictive efficiency assist βοηθά στη διατήρηση ενός προγνωστικού στυλ οδήγησης, με στόχο τη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου.

    Το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο San José Chiapa, στο Μεξικό και θα κυκλοφορήσει στις ευρωπαϊκές χώρες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2021.
     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    21:34 30/11

    Στον Ring Road 1 της Ισλανδίας με MINI Cooper S Countryman ALL4

    Το MINI Cooper S Countryman ALL4 είναι το ιδανικό αυτοκίνητο για να βιώσει κανείς μία ισλανδική περιπέτεια ανάμεσα σε παγετώνες και ηφαίστεια.

    21:05 30/11

    Μέλος της κοινοπραξίας Ionity και το Hyundai Motor Group

    Η κοινοπραξία Ionity αποτελεί αυτή τη στιγμή το κορυφαίο δίκτυο φόρτισης υψηλής ισχύος στην Ευρώπη.

    20:46 30/11

    Πόσο διαφορετικό μπορεί να γίνει το ηλεκτρικό Fiat 500;

    Το νέο Fiat 500 αποτελεί το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο του Ομίλου Fiat Chrysler Automobiles, το οποίο έρχεται να δώσει νέα πνοή στον τομέα των αστικών μετακινήσεων.

    23:38 27/11

    H Volkswagen παρουσιάζει το νέο Caddy

    Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Caddy είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

    23:16 27/11

    Νέο κέντρο δοκιμών της Seat στη Νότια Ευρώπη

    Η Seat έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να δημιουργήσει το πιο προηγμένο κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη.

    23:02 27/11

    To νέο Ford Explorer στην Ελλάδα

    Το νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία και στην Ευρώπη.

    20:49 26/11

    Η Nissan λανσάρει το νέο και Note στην Ιαπωνία

    Μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης του 2023, η Nissan αναμένει να παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα, σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων EV και e-Power, σε ...

    20:30 26/11

    Το Ford Ranger και σε έκδοση Chassis Cab

    Το Ford Ranger Chassis Cab θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το Ιανουάριο του 2021.

    20:02 26/11

    H Audi παρουσιάζει το νέο TTS competition plus

    Η Audi λανσάρει μία ακόμα πιο σπορ έκδοση εξοπλισμού, με την ονομασία competition plus, για την οικογένεια TT που ενισχύει έτι περαιτέρω την σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου με πολύ τολμηρές...

    16:20 25/11

    To νέο Volkswagen Tiguan "πάτησε" Ελλάδα

    Το Volkswagen Tiguan είναι το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

    16:14 25/11

    Νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης Fisikon στον ΣΕΑ Ευαγγελισμού

    Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των δύο νέων πρατηρίων αερίου κίνησης FISIKON (EKO).

    16:12 25/11

    To BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής θα υποστηρίζουν, μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση.

    08:00 24/11

    Πέντε χρόνια για την FCA Heritage

    Δημιουργήθηκε με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

    08:00 24/11

    Ταξίδι στην ιστορία της Honda με ένα κλικ

    Με περισσότερα από 300 εκθέματα.