Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 12-Νοε-2020 19:31

    Ο σιδηρόδρομος του εργοστασίου της Opel γίνεται 100 ετών

    Ο σιδηρόδρομος του εργοστασίου της Opel γίνεται 100 ετών
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο σιδηρόδρομος του εργοστασίου της Opel γιορτάζει τα 100ά του γενέθλια, παρά το γεγονός ότι οι μαύρες ατμομηχανές που εμφανίστηκαν για πρώτη φορά το 1920 έχουν ξεχαστεί εδώ και αρκετό καιρό, καθώς η σημερινή γενιά των κατακίτρινων συρμών είναι, από κάθε άποψη, πολύ πιο καθαρή και εξακολουθεί να συμβάλλει σημαντικά στο αποδοτικό σύστημα logistics της εταιρείας.

    Μία έξυπνη τοποθεσία

    Ο Ιδρυτής Adam Opel είχε ήδη επιλέξει μία τοποθεσία κοντά στο σταθμό του Rüsselsheim για το νέο του εργοστάσιο το 1868. Πενήντα χρόνια αργότερα, μετά από δεκαετίες επιτυχημένης πορείας στην παραγωγή ραπτικών μηχανών, ποδηλάτων και αυτοκινήτων οι γιοι του συνειδητοποίησαν πόσο πλεονεκτικό θα ήταν εάν η εταιρεία είχε τη δική της σιδηροδρομική γραμμή. Άλλωστε, η παράδοση πρώτων υλών και εξαρτημάτων είναι εξίσου σημαντική με τη μεταφορά ολοκληρωμένων προϊόντων από το εργοστάσιο. Γι’ αυτό, το 1918, ο Carl von Opel ήρθε σε επικοινωνία με τη διοίκηση της Königlich Preußischen und Großherzoglich Hessischen Eisenbahndirektion στο Mainz. Τα σχέδιά του εγκρίθηκαν και δύο χρόνια αργότερα, η πρώτη από τις δύο ατμομηχανές της εταιρείας πάτησε στις ράγες – και από τότε ο Εργοστασιακός Σιδηρόδρομος της Opel αναπτύσσεται συνεχώς.

    Σύνδεση με όλη την Ευρώπη

    Οι πρώτες μηχανές των συρμών κινούνταν με ατμό – η παλαιότερη που έχει καταγραφεί ήταν από το εργοστάσιο ατμομηχανών της Hohenzollern στο Düsseldorf. Η Opel αγόρασε την ατμομηχανή τύπου Oberkassel που κατασκευάστηκε το 1914, από το εργοστάσιο ζάχαρης στο Dormagen. Όπως όλες οι μηχανές συρμών της Opel  προορίζονταν για το πλάτος ράγας των 1.435 mm - τυποποιημένη διάσταση σήμερα σε Ευρώπη, Β. Αμερική, Ν. Αμερική και Κίνα. Οι ράγες στο Rüsselsheim επομένως ήταν συμβατές εξ αρχής με το διεθνές δίκτυο σιδηροδρόμων.

    Οι "τραβέρσες” έρχονται στο Rüsselsheim

    Το εργοστάσιο του Rüsselsheim έκανε ένα σημαντικό βήμα προς το σύγχρονο σύστημα διαχείρισης εφοδιαστικής αλυσίδας (logistics) το 1929, όταν πλέον τέθηκε σε λειτουργία ο σιδηροδρομικός σταθμός της Opel, με αποθήκες επιφάνειας 7,000m2 και 6 σιδηροδρομικές γραμμές. Τρεις γραμμές εφοδιάστηκαν με ειδικά σχεδιασμένες "τραβέρσες” (πλατφόρμες για τη φόρτωση αυτοκινήτων σε τρένα μεταφοράς, που μπορούσαν να μεταφέρουν περίπου 300 αυτοκίνητα σε μία οκτάωρη βάρδια). Ένας κινητός γερανός, με ικανότητα μεταφοράς πέντε τόνων, ήταν διαθέσιμος για γενικά φορτία. Ο σταθμός αυτός αντικατέστησε την παλαιότερη αίθουσα που χρησιμοποιούσε η εταιρεία στις εγκαταστάσεις της Reichsbahn (Γερμανικός Κρατικός Σιδηρόδρομος)  και συνετέλεσε στην αλματώδη ανάπτυξη.

    pin

    Το diesel αντικαθιστά τον ατμό

    Η εποχή του ατμού είχε μικρή διάρκεια στην Opel. Δύο ολοκαίνουργιες ντιζελομηχανές πλαισίωσαν τον στόλο των ατμομηχανών το 1927. Οι μηχανές τύπου Deutz PMZ 203 R που είχαν κατασκευαστεί από την Motorenfabrik Oberursel χρησιμοποιούσαν δικύλινδρους, δίχρονους κινητήρες 55hp. Μια μηχανή 83hp PMD 230 R προστέθηκε το 1928, ενώ το 1942 ακολούθησε η μηχανή Deutz GA6M 420 R που έκαιγε ανθρακαέριο με εξακύλινδρο κινητήρα. Το εργοστάσιο του Brandenburg, που άνοιξε το 1935, διέθετε επίσης δική του σιδηροδρομική γραμμή και μία μηχανή Deutz diesel.

    Η Opel απέσυρε όλες τις ατμομηχανές της το 1948. Οι Γερμανικοί Σιδηρόδρομοι ((DB) εκσυγχρονίστηκαν το 1977, ενώ στην Ανατολική Γερμανία καθυστέρησαν μέχρι το 1988. Μετά τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο, η Opel ξεκίνησε πάλι με αποκλειστικά νέες μηχανές. Πρώτη ήταν μία Gmeinder N 130 το 1946, και ακολούθησαν πέντε ολοκαίνουργιες Deutz μεταξύ 1952 και 1961. Τη διετία 1965/66 ο στόλος εμπλουτίστηκε με μηχανές των Orestein & Koppel.

    Το σιδηροδρομικό δίκτυο της Opel επεκτάθηκε παράλληλα με τη σταθερή ανάπτυξη του εργοστασίου του Rüsselsheim. Ο σταθμός φόρτωσης K100 αντικατέστησε τον σταθμό της Opel. Το 1973, το εσωτερικό σιδηροδρομικό δίκτυο είχε μήκος 23.5 km, και περιλάμβανε 50 χώρους φόρτωσης καθώς και 126 σημεία και διασταυρώσεις.

    pin

    Σωστός συντονισμός

    Ο σιδηρόδρομος του εργοστασίου της Opel είχε ανέκαθεν τα εξής δύο χαρακτηριστικά. Πρώτον, οι συρμοί της Opel παραδίδουν και παραλαμβάνουν βαγόνια της DB σε δημόσιες σιδηροδρομικές γραμμές, κάτι που απαιτεί άριστο συντονισμό. Δεύτερον, οι κινήσεις των συρμών γύρω από το εργοστάσιο θέλουν προσοχή επειδή περίπου μισές από τις ράγες βρίσκονται σε δρόμους που χρησιμοποιούνται επίσης από οδηγούς, δικυκλιστές και πεζούς. Αυτό απαιτεί μεγάλη προσοχή από τον επικεφαλής του σιδηροδρομικού δικτύου της Opel, Ulrich Knissel και την ομάδα του.

    Η παράδοση την κατάλληλη στιγμή (JIT – Just in Time) πρόσθεσε περισσότερες προκλήσεις τις τελευταίες δεκαετίες. To ακριβές χρονοδιάγραμμα της διαδικασίας παραγωγής απαιτεί υψηλή ακρίβεια από το σιδηροδρομικό δίκτυο του εργοστασίου. Μεγάλο μέρος της μεταφοράς εξαρτημάτων από το ένα εργοστάσιο στο άλλο, πραγματοποιείται μέσω συρμών επίσης – κυρίως στην περίπτωση του εργοστασίου του Kaiserslautern.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:20 25/11

    To νέο Volkswagen Tiguan "πάτησε" Ελλάδα

    Το Volkswagen Tiguan είναι το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

    16:14 25/11

    Νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης Fisikon στον ΣΕΑ Ευαγγελισμού

    Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των δύο νέων πρατηρίων αερίου κίνησης FISIKON (EKO).

    16:12 25/11

    To BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής θα υποστηρίζουν, μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση.

    08:00 24/11

    Πέντε χρόνια για την FCA Heritage

    Δημιουργήθηκε με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

    08:00 24/11

    Ταξίδι στην ιστορία της Honda με ένα κλικ

    Με περισσότερα από 300 εκθέματα.

    08:00 24/11

    Το νέο Seat Leon e-Hybrid στην Ελλάδα

    Το Seat Leon υπήρξε πάντα ο βασικός πυρήνας πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας

    21:30 23/11

    Το Opel Corsa-e κατακτά το 2020 FIA E-Rally Regularity Cup

    Το Opel Corsa-e με οδηγό τον Artur Prusak και συνοδηγό τον Thierry Benchetrit πήρε το προβάδισμα από τον πρώτο γύρο του θεσμού με μια επιβλητική νίκη στην Ισλανδία.

    21:24 23/11

    Ανανεωμένο Hyundai i30 N και με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

    Το ανανεωμένο Hyundai i30 N θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021 σε τιμές που μένει να ανακοινωθούν λίγο πριν το επίσημο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου.

    21:10 23/11

    Τα Big Data στην υπηρεσία της αυτοκινητοβιομηχανίας

    Η Ford χρησιμοποιεί την τεχνολογία μεγάλων δεδομένων (Big Data) προκειμένου να εντοπίσει πιθανές βλάβες σε μηχανήματα του εργοστασίου της στη Βαλένθια της Ισπανίας, προτού αυτές συμβούν.

    17:01 20/11

    Skoda Industry 4.0: Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Simply Clever στην παραγωγή

    Η Skoda έχει υιοθετήσει την ψηφιοποίηση και την εφαρμόζει σε πολλές πτυχές της καθημερινής λειτουργίας της.

    16:49 20/11

    Το Mazda CX-30 i-Activ AWD διασχίζει το Καζακστάν

    Τη χρονιά του εορτασμού των 100ών της γενεθλίων, η Mazda διοργάνωσε μία ακόμα οδηγική περιπέτεια.

    16:44 20/11

    Δημοπρατείται για καλό σκοπό το τελευταίο Abarth 124 Spider

    Σε διαδικτυακή δημοπρασία που οργανώνει η FCA Ιαπωνίας και θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Νοεμβρίου, θα διατεθεί προς πώληση το τελευταίο 124 Spider στον κόσμο

    22:10 19/11

    Η ετήσια μελέτη του ΙΟΒΕ για τον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών

    Φόροι, δασμοί και εισφορές στα καύσιμα έφεραν περισσότερα από 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία.

    22:02 19/11

    Jeep Wrangler Rubicon 392: Το πιο ισχυρό Wrangler παραγωγής όλων των εποχών

    Χρησιμοποιεί έναν V8 βενζινοκινητήρα 6,4 λίτρων, με απόδοση 470 ίππους και 637 Nm ροπής.