BMW Group: Θετικό πρόσημο στο τρίτο τρίμηνο με αύξηση πωλήσεων

Κυριακή, 08-Νοε-2020 13:11

BMW Group

Το BMW Group αύξησε τον όγκο πωλήσεων και το καθαρό κέρδος του το τρίτο τρίμηνο του 2020 και, εννέα μήνες από την αρχή του 2020, βρίσκεται πολύ κοντά στην επίτευξη των στόχων του για το σύνολο της χρονιάς. Ο γερμανικός όμιλος, στον οποίο περιλαμβάνονται οι BMW, MINI και Rolls-Royce, μπόρεσε να επωφεληθεί κατά τη διάρκεια του τρίτου τριμήνου από την αύξηση της ζήτησης που σημειώθηκε σε μερικές περιοχές καθώς και από την "ενδυναμωμένη” γκάμα των μοντέλων του.

Την περίοδο Ιουλίου-Σεπτεμβρίου, η επιχειρηματική απόδοση του BMW Group ανέκαμψε αισθητά έναντι του προηγούμενου διαστήματος που επλήγη σημαντικά από τις επιπτώσεις της πανδημίας. Το τρίτο τρίμηνο, ο όμιλος παρέδωσε συνολικά 675.592 οχήματα σε όλο τον κόσμο (2019: 621.981, +8,6%), με τα έσοδά του να ανέρχονται σε 26,28 δις ευρώ (2019: 26,66 δις ευρώ, -1,4%), χάρη και στην ισχυρή εικόνα της κοινοπραξίας BMW Brilliance Automotive Ltd. στην Κίνα που συνέβαλε στο βελτιωμένο οικονομικό αποτέλεσμα. Τα κέρδη προ φόρων (EBT) αυξήθηκαν ανάλογα γύρω στο 10%, στα 2,46 δις ευρώ (2019: 2,24 δις ευρώ, +9,6%), ενώ το περιθώριο λειτουργικού κέρδους έφτασε το 9,4% (2019: 8,4%). Τα καθαρά κέρδη ανήλθαν σε 1,81 δις ευρώ (2019: 1,54 δις ευρώ, +17,4%).

Παρά το δύσκολο περιβάλλον της αγοράς, το BMW Group εξακολουθεί να επενδύει σε μελλοντικές τεχνολογίες και να αναπτύσσει την ανάλογη τεχνογνωσία. Όπως έχει ήδη ανακοινωθεί, ο όμιλος σκοπεύει να επενδύσει πάνω από 30 δις ευρώ στον τομέα έρευνας και εξέλιξης (R&D) μέχρι το 2025 με σκοπό να αυξήσει το ανταγωνιστικό του πλεονέκτημα στον τομέα της καινοτομίας.

Το διάστημα Ιανουαρίου - Σεπτεμβρίου οι δαπάνες του BMW Group για έρευνα και εξέλιξη ανήλθαν σε 4,14 δις ευρώ παραμένοντας σε υψηλό επίπεδο (2019: 4,24 δις ευρώ, -2,5%). Το ποσό αυτό περιλαμβάνει δαπάνες για μελλοντικά ηλεκτροκίνητα οχήματα και modular kits για ηλεκτρικά οχήματα. Κεφαλαιακές δαπάνες σε ακίνητα, εργοστάσια και εξοπλισμό, καθώς και λοιπά άυλα περιουσιακά στοιχεία πραγματοποιούνται εξαιρετικά στοχευμένα και βάσει προτεραιοτήτων. Συνολικά 2,37 δις ευρώ (2019: 3,3 δις ευρώ, -28,2%) επενδύθηκαν την περίοδο των πρώτων εννέα μηνών, μέχρι το Σεπτέμβριο.

Το BMW Group συνεχίζει να επιταχύνει την εξάπλωση της ηλεκτροκίνησης. Και τα τέσσερα εργοστάσια παραγωγής αυτοκινήτων του ομίλου στη Γερμανία θα κατασκευάζουν αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα στο άμεσο μέλλον. Μετά το i3, που κατασκευάζεται στη Λειψία από το 2013, το iNEXT θα παράγεται στο Dingolfing και η i4 στο Μόναχο από το 2021. Σε επόμενο στάδιο, η παραγωγή ενός αμιγώς ηλεκτρικού μοντέλου θα ξεκινήσει στο εργοστάσιο του Group στο Regensburg το 2022.

Το BMW Group εντατικοποιεί επίσης την παραγωγή εξαρτημάτων ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Από το 2022, το εργοστάσιο του BMW Group στο Dingolfing θα έχει τη δυνατότητα παραγωγής ηλεκτροκινητήρων για μέχρι 500.000 ηλεκτροκίνητα οχήματα το χρόνο. Modules μπαταριών και μπαταρίες υψηλής τάσης θα κατασκευάζονται στα εργοστάσια της Λειψίας και του Regensburg, υποστηρίζοντας τον αυξανόμενο αριθμό ηλεκτροκίνητων οχημάτων. Την ίδια στιγμή, η εταιρεία εξετάζει διαρθρωτικές βελτιώσεις προς όφελος της απόδοσης και περαιτέρω βελτιστοποίηση της αξιοποίησης παραγωγής – και υπολογίζει να εξοικονομήσει ακόμα και τριψήφιο αριθμό εκατομμυρίων ευρώ μέχρι το τέλος της δεκαετίας.