Συνεχης ενημερωση

    Σάββατο, 31-Οκτ-2020 15:42

    Κατασκευάζοντας στο Mirafiori το ηλεκτρικό Fiat 500

    Κατασκευάζοντας στο Mirafiori το ηλεκτρικό Fiat 500
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Fiat Chrysler Automobiles ανοίγει τις πόρτες του ιστορικού εργοστασίου του Mirafiori, στο οποίο οι εργαζόμενοι του ομίλου στη γείτονα χώρα δημιουργούν μεταξύ άλλων και το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο Fiat 500. Βάση τους είναι η μεγαλύτερη εγκατάσταση της FCA στον κόσμο που επανδρώνεται από 20.000 άτομα, τα οποία απασχολούνται σε σχεδόν όλες τις λειτουργίες μιας αυτοκινητοβιομηχανίας, όπως είναι ο σχεδιασμός, η έρευνα και εξέλιξη, οι οικονομικές υπηρεσίες και βέβαια η κατασκευή οχημάτων.

    Στα 81 χρόνια ιστορίας του, το Mirafiori, έγραψε ένδοξες σελίδες για την ιταλική, αλλά και την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, ενώ σήμερα αποτελεί μια συμβολική γέφυρα μεταξύ του παρελθόντος και του μέλλοντος, με την οργάνωση της γραμμής παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 στην ιστορική εγκατάσταση να έχει συμβολική, αλλά και ουσιαστική σημασία.

    Σχεδόν 1.200 άνθρωποι θα απασχολούνται αποκλειστικά με την παραγωγή του ηλεκτρικού 500, ενώ η παραγωγική δύναμη υπολογίζεται στις 80.000 μονάδες ανά έτος, αριθμός που θα μπορεί να αυξηθεί αν απαιτηθεί. Το συνολικό κόστος επένδυσης για τη γραμμή παραγωγής του νέου ηλεκτρικού 500 ξεπέρασε τα 700 εκαt. μύρια ευρώ, ενώ το μοντέλο σχεδιάστηκε, εξελίχθηκε και κατασκευάζεται στο Τορίνο, αποτελώντας ένα πραγματικό "Made in Fiat” και "Made in Turin” αυτοκίνητο.

    Για την οργάνωση της μονάδας παραγωγή, ο σχεδιασμός της εγκατάστασης ξεκίνησε από τους σχεδιαστές και μηχανικούς του νέου μοντέλου. Σε συνεργασία με τους ειδικούς του εργοστασίου δημιούργησαν σειρά λύσεων, χρησιμοποιώντας ακόμα και την τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας ώστε να βελτιστοποιήσουν κάθε διαδικασία. Το "Σύστημα Εκτέλεσης Παραγωγής" (MES) προσφέρει την καλύτερη δυνατή παρακολούθηση των παραγγελιών των πελατών και στέλνει τις σχετικές πληροφορίες στους προμηθευτές πριν την έναρξη της παραγωγής. Παράλληλα το σύστημα βάζει στη σωστή σειρά όλα τα εξαρτήματα, έτσι ώστε το προσωπικό στην αλυσίδα παραγωγής να λαμβάνει το σωστό εξάρτημα την ακριβή στιγμή που το χρειάζεται.

    Η διαδικασία συναρμολόγησης ξεκινά από το τμήμα τοποθέτησης του εσωτερικού, το οποίο σχεδιάστηκε ώστε να εξασφαλίζει τη σωστή στάση σώματος των εργαζόμενων. Τοποθετημένο σε μια πλατφόρμα μεταβλητού ύψους μπορεί να ρυθμίζεται στο ιδανικό ύψος εργασίας για κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά. Αυτό είναι το πρώτο στάδιο γέννησης του νέου ηλεκτρικού 500, το οποίο έρχεται αμέσως μετά τη βαφή του πλαισίου και του αμαξώματος. Μετά τη βαφή τοποθετούνται οι γυάλινες επιφάνειες, όπου για πρώτη φορά χρησιμοποιούνται για το σύνολο της εργασίας αποκλειστικά ρομπότ. Στη συνέχεια τοποθετούνται οι καλωδιώσεις, το ταμπλό και η κονσόλα και τέλος ο πίνακας οργάνων ώστε το αυτοκίνητο να προχωρήσει στα επόμενα στάδια παραγωγής.

    Μία από τις πιο σημαντικές στιγμές στο τμήμα πλαισίου και αμαξώματος είναι η στιγμή που πραγματοποιείται ο "γάμος", δηλαδή η ένωση του πλαισίου με τα μηχανικά μέρη. Ένα από τα πλέον πρωτοποριακά στοιχεία είναι η συναρμολόγηση του συστήματος φόρτισης του αυτοκινήτου. Ενώ η μια ομάδα προετοιμάζει το πλαίσιο, μια άλλη ομάδα ετοιμάζει τον ηλεκτροκινητήρα και τα στοιχεία της ανάρτησης. Σε σχέση με ένα συμβατικό όχημα, η βασική πλατφόρμα του νέου ηλεκτρικού 500 περιλαμβάνει την μπαταρία και τον ηλεκτροκινητήρα, ο οποίος αποτελείται από το Στοιχείο Ηλεκτρικής Κίνησης (EDM) και την Ηλεκτρική Δίοδο (PEB). Άλλο σημαντικό εξάρτημα είναι το ηλεκτρικό σύστημα κλιματισμού, το οποίο μόλις συναρμολογηθεί μπορούν τα μηχανικά μέρη να ενωθούν για πρώτη φορά με το υπόλοιπο πλαίσιο. Η διαδικασία του "γάμου" γίνεται εντελώς αυτόματα.

    Τα αυτοκίνητα που ξεκίνησαν τη ζωή τους στο Mirafiori είναι τα:  Fiat 500 ‘Topolino’ (1939, παρά το ότι η κανονική παραγωγή ξεκίνησε μετά την λήξη του 2ουΠ.Π. το 1947), Fiat 1100 (1947), Fiat 1400 (1950), Fiat 1900 (1952), Fiat 1100/103 (1953), Fiat 600 (1955), Fiat 1200 (1957), Fiat 1800 (1959), Fiat 2100 (1959), Fiat 1300 (1961), Fiat 1500 (1961), Fiat 850 (1964), Fiat 124 (1966), Fiat 125 (1967), Fiat 127 (1971), Fiat 131 (1974), Fiat Panda (1980), Fiat Uno (1983), Fiat Croma (1985), Lancia Thema (1984), Autobianchi Y10 (1985), Fiat Punto (1993), Fiat Marea (1996), Fiat Multipla (1998), Fiat Punto (1999), Fiat Stilo (2001), Lancia Lybra (2002), Lancia Thesis (2002), Fiat Idea (2003), Lancia Musa (2004), Fiat Grande Punto (2005), Alfa Romeo Mito (2008), Maserati Levante (2016), Νέο ηλεκτρικό Fiat 500 (2020).

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:11 20/09

    H Ford Mustang Mach-E γίνεται... περιπολικό

    Η Ford κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αστυνομικό όχημα με βάση την ηλεκτρική Mustang Mach-E.

    09:41 20/09

    25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia

    Τέσσερις γενιές, 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia της νέας εποχής.

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.

    10:23 14/09

    Ford Mustang Mach-E: Από οποιαδήποτε πρωτεύουσα της Ευρώπης στην... παραλία

    Μια πλήρη φόρτιση είναι αρκετή ώστε να ταξιδέψει κανείς με την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E από οποιαδήποτε ευρωπαϊκή πρωτεύσουσα στην πλησιέστερη παραλία.

    09:54 14/09

    Eξηλεκτρίζοντας το Nissan Silvia του 1960

    Με την ηλεκτροκίνηση να κερδίζει συνεχώς έδαφος, οι περισσότεροι σχεδιαστές αυτοκινήτων καλούνται να αναβιώσουν εμβληματικά μοντέλα του παρελθόντος στο σήμερα.

    08:28 13/09

    Audi grandsphere: First Class ταξίδι στο μέλλον

    Το Audi grandsphere είναι ένα πολυτελές πρωτότυπο με ηλεκτρικό κινητήριο σύστημα, που εντάσσεται στην τριλογία των "sphere" concept cars της μάρκας.

    08:21 13/09

    Ξεκινούν οι προ-παραγγελίες του Nissan Aryia στη Νορβηγία

    Η Nissan εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη Νορβηγία, στη χώρα στην οποία οι πωλήσεις των ηλεκτρικών πωλήσεων καταλαμβάνουν ήδη μερίδιο άνω του 70%.

    11:26 12/09

    To "Sachsen Classic 2021" τίμησε τη Skoda

    To Sachsen Classic, ένας σημαντικός αγώνας κλασσικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη, επισκέπτεται την έδρα της Skoda τιμώντας τα 120 χρόνια της μάρκας στο Motorsport.