Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 26-Οκτ-2020 16:46

    Η προηγμένη διαδικασία κατασκευής του ηλεκτρικού Audi e-tron GT

    Η προηγμένη διαδικασία κατασκευής του ηλεκτρικού Audi e-tron GT
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το νέο e-tron GT, το ηλεκτρικό supercar της Audi, θα παράγεται στο Audi Böllinger Höfe, στο Neckarsulm, με τη γερμανική εταιρεία να υιοθετεί ειδικά εξελιγμένες νέες τεχνολογίες - ωστόσο, οι τελικές πινελιές εφαρμόζονται από πολύ εξειδικευμένα χέρια. 

    Το Audi e-tron GT είναι το πρώτο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της μάρκας που θα κατασκευάζεται στη Γερμανία από τη γραμμή παραγωγής του κλιματικά ουδέτερου εργοστασίου της εταιρείας στις Βρυξέλλες. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει στο τέλος του 2020, με τη μονάδα στο Böllinger Höfe να εξειδικεύεται σε μικρής παραγωγής μοντέλα, με ιδιαίτερη σημασία στη λεπτομέρεια - εδώ κατασκευάζεται το R8, από το 2014. Ειδικά για το e-tron GT το εργοστάσιο έχει επεκταθεί, αναβαθμιστεί και μετατραπεί για ένα πιο σύνθετο ρόλο. Τα αμαξώματα των δύο πολύ διαφορετικών -αλλά με κοινό DNA- μοντέλων θα κατασκευάζονται ξεχωριστά, αλλά η συναρμολόγηση θα γίνεται σε μια κοινή γραμμή. Η εξειδικευμένη δεξιοτεχνία έχει φυσικά διατηρηθεί και συμπληρώνεται από ψηφιακές διαδικασίες και έξυπνες τεχνολογίες. 

    Υπερσύγχρονα συστήματα εγκαταστάθηκαν στους χώρους αμαξώματος και συναρμολόγησης. Επιπλέον, κατασκευάστηκαν νέες αίθουσες logistics με χώρο περίπου 10.000 τετραγωνικών μέτρων στο ισόγειο, καθώς και άλλα 800 τετραγωνικά μέτρα στο υπόγειο. Οι περισσότερες από τις μετατροπές στο Böllinger Höfe ολοκληρώθηκαν, ενώ το εργοστάσιο παρέμεινε σε λειτουργία. 

    Η ενέργεια που θα χρησιμοποιείται για την παραγωγή του Audi e-tron GT θα προέρχεται 100% από ανανεώσιμες πηγές, με το βιοαέριο να παρέχει κλιματικά ουδέτερη θερμότητα. Από την αρχή του έτους, η μονάδα χρησιμοποιεί αποκλειστικά οικολογικό ηλεκτρισμό για τις λειτουργίες της.

    Η Audi μπόρεσε να σχεδιάσει και να πραγματοποιήσει την παραγωγή ενός νέου οχήματος με πρωτοφανή ταχύτητα. Όλες οι διαδικασίες σχεδιάστηκαν και υλοποιήθηκαν με τεχνολογία εικονικής πραγματικότητας (VR), με την Audi να αναπτύσσει δικό της λογισμικό VR - ένα πρωτοποριακό έργο στο Volkswagen Group. Βασίζεται σε σαρώσεις 360ο που παρέχουν τρισδιάστατο χάρτη του εικονικού χώρου. Το e-tron GT είναι το πρώτο όχημα του Group που υποβλήθηκε σε δοκιμές όλων των εργασιών συναρμολόγησης χωρίς να προηγηθεί κατασκευή φυσικού πρωτότυπου.

    AUDI e-tron GT_3

    Η καμπίνα επιβατών του ηλεκτρικού Gran Turismo είναι κατασκευασμένη σε μεγάλο ποσοστό από χάλυβα εξαιρετικά υψηλής αντοχής ενώ το εξωτερικό είναι κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο. Αυτό το concept διαφέρει ουσιαστικά από το Audi Space Frame (ASF), που χρησιμοποιείται στην κατασκευή του σπορ μοντέλου υψηλών επιδόσεων R8 και των motorsport εκδόσεών του, σχεδόν εξ ολοκλήρου κατασκευασμένες στο χέρι. Επομένως, για το αμάξωμα του Audi e-tron GT δημιουργήθηκε ένα νέο bodyshop στον υπάρχοντα χώρο.

    Τα αμαξώματα μεταφέρονται μέσα στο εργοστάσιο από 20 οχήματα μεταφοράς χωρίς οδηγό, με το καθένα να διανύει απόσταση περίπου 23 χιλιομέτρων κάθε εργάσιμη ημέρα. Προσανατολίζονται αυτόματα με τη βοήθεια δύο σαρωτών λέιζερ μπροστά και πίσω, διασφαλίζοντας ότι κάθε όχημα μεταφοράς γνωρίζει την ακριβή θέση του ανά πάσα στιγμή. Κάθε όχημα μπορεί να μεταφέρει αμαξώματα και των δύο μοντέλων και προσαρμόζει το ύψος του για να επιτρέπει την εργονομική λειτουργία.

    Η νέα, υπερσύγχρονη γραμμή συναρμολόγησης περιλαμβάνει 34 ρομπότ που την καθιστούν κατά περίπου 85% αυτοματοποιημένη. Χρησιμοποιούνται συνολικά εννέα "θερμές" και "ψυχρές" τεχνικές σύνδεσης των μεταλλικών πάνελ. Στην καινοτόμο γραμμή συναρμολόγησης κάθε αμάξωμα του Audi e-tron GT περνά από το ίδιο σημείο δύο φορές, με μία τεχνική που ονομάζεται "εφαρμογή πλαισίου διπλού δρόμου", κάτι που κρίθηκε αναγκαίο για εξοικονόμηση χώρου και χρόνου.

    AUDI e-tron GT_4

     

    Η τεχνική αυτή είναι μία πρωτοποριακή μέθοδος στη συναρμολόγηση αμαξωμάτων. Κατά τη διάρκεια του πρώτου περάσματος, τοποθετούνται και συγκολλούνται με τη χρήση ρομπότ τα εσωτερικά πλαϊνά πάνελ. Τα εξωτερικά πάνελ στερεώνονται κατά τη διάρκεια της δεύτερης διέλευσης. Η εργασία διεκπεραιώνεται από συνολικά δέκα ρομπότ, τα οποία χρησιμοποιούν 32 εργαλεία υψηλής τεχνολογίας για την εκτέλεση όλων των τεχνικών σύνδεσης. Μεταξύ των δύο περασμάτων και κατά τη διάρκεια των ξεχωριστών βημάτων εργασίας, η εναλλαγή των εργαλείων γίνεται αυτόματα.

    Κατά την πρώτη διέλευση του αμαξώματος, εγκαθίσταται επίσης το εσωτερικό του e-tron GT. Αυτό ακολουθείται από το πάντρεμα των συναρμολογημένων σωμάτων με την μπαταρία, τους ηλεκτροκινητήρες και την ανάρτηση. Αυτές οι κύριες μηχανολογικές μονάδες τοποθετούνται σε έναν φορέα, ο οποίος τοποθετείται κάτω από το αμάξωμα με ακρίβεια χιλιοστών. Το πάντρεμα εκτελείται ως ένα σχολαστικά χορογραφημένο μηχανικό μπαλέτο: οι υπάλληλοι βιδώνουν τη μπαταρία και το κινητήριο σύστημα στο αμάξωμα σε 74 σημεία. 

    Επίσης νέα και πρωτοποριακή, είναι η ενσωματωμένη διαδικασία μέτρησης της ακρίβειας της εργασίας στη συναρμολόγηση. Στο τέλος της γραμμής συναρμολόγησης, δύο οπτικές κεφαλές μέτρησης με ρομπότ, ελέγχουν την ακρίβεια στις διαστάσεις του αμαξώματος. Το κάνουν καταγράφοντας και συγκρίνοντας 150 σημεία κατά το πρώτο πέρασμα και ακόμη 200 ​​κατά το δεύτερο. Δέκα κάμερες στο χώρο, βαθμονομημένες μεταξύ τους, ανιχνεύουν την ακριβή θέση των κεφαλών μέτρησης. Αυτή η σύγκριση μειώνει την πιθανή απόκλιση από +/- 0,30 χιλιοστά σε +/- 0,20 χιλιοστά. Οι όγκοι των εξαιρετικά ακριβών δεδομένων που παράγονται στη διαδικασία καθιστούν δυνατή τη γρήγορη και προβλέψιμη αντίδραση ακόμη και στις μικρότερες αποκλίσεις. 

    AUDI e-tron GT_5

    Στα τελευταία στάδια συναρμολόγησης, το ηλεκτρικό Gran Turismo πρέπει να υποβληθεί σε δοκιμή στεγανότητας στο θάλαμο βροχής, ο οποίος προσομοιώνει τις βροχές των μουσώνων. Για οκτώ λεπτά, το νερό εκτοξεύεται στο αυτοκίνητο μέσω 40 ακροφυσίων, καθένα από τα οποία μπορεί να ψεκάσει έως και 25 λίτρα ανά λεπτό σε πίεση 60 bar. Για περιβαλλοντικούς λόγους το νερό κυκλοφορεί σε κλειστό κύκλο, υποβάλλεται σε επεξεργασία και επαναχρησιμοποιείται από εσωτερικές αντλίες.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    23:38 27/11

    H Volkswagen παρουσιάζει το νέο Caddy

    Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Caddy είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

    23:16 27/11

    Νέο κέντρο δοκιμών της Seat στη Νότια Ευρώπη

    Η Seat έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να δημιουργήσει το πιο προηγμένο κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη.

    23:02 27/11

    To νέο Ford Explorer στην Ελλάδα

    Το νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία και στην Ευρώπη.

    20:49 26/11

    Η Nissan λανσάρει το νέο και Note στην Ιαπωνία

    Μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης του 2023, η Nissan αναμένει να παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα, σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων EV και e-Power, σε ...

    20:30 26/11

    Το Ford Ranger και σε έκδοση Chassis Cab

    Το Ford Ranger Chassis Cab θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το Ιανουάριο του 2021.

    20:02 26/11

    H Audi παρουσιάζει το νέο TTS competition plus

    Η Audi λανσάρει μία ακόμα πιο σπορ έκδοση εξοπλισμού, με την ονομασία competition plus, για την οικογένεια TT που ενισχύει έτι περαιτέρω την σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου με πολύ τολμηρές...

    16:20 25/11

    To νέο Volkswagen Tiguan "πάτησε" Ελλάδα

    Το Volkswagen Tiguan είναι το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

    16:14 25/11

    Νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης Fisikon στον ΣΕΑ Ευαγγελισμού

    Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των δύο νέων πρατηρίων αερίου κίνησης FISIKON (EKO).

    16:12 25/11

    To BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής θα υποστηρίζουν, μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση.

    08:00 24/11

    Πέντε χρόνια για την FCA Heritage

    Δημιουργήθηκε με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

    08:00 24/11

    Ταξίδι στην ιστορία της Honda με ένα κλικ

    Με περισσότερα από 300 εκθέματα.

    08:00 24/11

    Το νέο Seat Leon e-Hybrid στην Ελλάδα

    Το Seat Leon υπήρξε πάντα ο βασικός πυρήνας πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας

    21:30 23/11

    Το Opel Corsa-e κατακτά το 2020 FIA E-Rally Regularity Cup

    Το Opel Corsa-e με οδηγό τον Artur Prusak και συνοδηγό τον Thierry Benchetrit πήρε το προβάδισμα από τον πρώτο γύρο του θεσμού με μια επιβλητική νίκη στην Ισλανδία.

    21:24 23/11

    Ανανεωμένο Hyundai i30 N και με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

    Το ανανεωμένο Hyundai i30 N θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021 σε τιμές που μένει να ανακοινωθούν λίγο πριν το επίσημο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου.

    21:10 23/11

    Τα Big Data στην υπηρεσία της αυτοκινητοβιομηχανίας

    Η Ford χρησιμοποιεί την τεχνολογία μεγάλων δεδομένων (Big Data) προκειμένου να εντοπίσει πιθανές βλάβες σε μηχανήματα του εργοστασίου της στη Βαλένθια της Ισπανίας, προτού αυτές συμβούν.