Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 22-Οκτ-2020 21:31

    H ιστορία της Alfa Romeo στη θάλασσα

    H ιστορία της Alfa Romeo στη θάλασσα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μπορεί να είναι γνωστή για την ένδοξη αγωνιστική της ιστορία στις πίστες αλλά και για τις τετράτροχες σπορ κατασκευές της, εντούτοις ένα μεγάλο κεφάλαιο της μιλανέζικης φίρμας έχει γραφτεί στο… νερό.

    Από τη δεκαετία του 1920, μέχρι τη δεκαετία του 1980, η Alfa Romeo πρωταγωνιστούσε και στη θάλασσα. Κινητήρες αεροσκαφών και αυτοκινήτων τροποποιήθηκαν για χρήση στο νερό, τόσο σε σκάφη παραγωγής, όσο και σε αγωνιστικά σκάφη. Οι κινητήρες αυτοί δεν προέρχονταν μόνο από τη θρυλική Alfetta, αλλά και από κινητήρες των Giulietta, Giulia GTA, Montreal, 2600 κ.ά. Με διακρίσεις και ρεκόρ στην Ευρώπη, αλλά και σε όλο τον κόσμο, η Alfa Romeo κατέκτησε στο νερό, σχεδόν τόσες διακρίσεις όσο και στις πίστες.

    Φέτος, με αφορμή τη συμπλήρωση 110 χρόνων από την επέτειο της μάρκας, το Μουσείο της Alfa Romeo στο Arese τιμά αυτήν την ξεχωριστή ιστορία με την έκθεση "Cavalli Marini” (Άλογα της Θάλασσας), τίτλος που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στο περιοδικό Quadrifoglio το 1973. Η έκθεση που θα παραμείνει ανοικτή μέχρι την 21η Φεβρουαρίου του 2021, αποτελεί επιπλέον μια μοναδική ευκαιρία για να ανακαλύψει το κοινό τις διάφορες χρήσεις των κινητήρων της Alfa Romeo, σε μέσα μαζικής μεταφοράς, στρατιωτικά οχήματα κ.ά.

    Οι "τρεις ζωές" της Alfetta

    Στον χώρο των αγώνων θαλάσσης, οι κινητήρες συχνά προέρχονταν απευθείας από το αγωνιστικό τμήμα της μάρκας. Αυτή είναι και η περίπτωση των κινητήρων της Alfetta. Το Arno II, ένα φουτουριστικό σκάφος που κατασκευάστηκε το 1946 στα ναυπηγεία Picchiotti, ανακατασκευάστηκε μαζί με τον κινητήρα του που σχεδιάστηκε για την Alfetta 158. Ο κινητήρας που έφερε τον πρώτο τίτλο της Formula 1 στην Alfa Romeo, είχε ήδη κατακτήσει τρία Παγκόσμια Πρωταθλήματα στο νερό, ενώ είχε σπάσει και πολλά ρεκόρ με τον οδηγό Achille Castoldi. Για την ακρίβεια, ο Castoldi, είχε την αποκλειστική χρήση του κινητήρα για αγώνες στη θάλασσα από το 1938. Το 1943 ήταν ο ίδιος που έσωσε μερικές από τις Alfetta κρύβοντας τες στον αχυρώνα του στο Abbategrasso.

    Το Arno II πλοηγήθηκε και από τον Achille Varzi μέχρι το 1949, οπότε το σκάφος αποσύρθηκε αφού όμως πρώτα αφαιρέθηκε ο κινητήρας του. Αυτό που σίγουρα δεν αποσύρθηκε ήταν ο κινητήρας, ο οποίος στις εκδόσεις δρόμου κατέκτησε τους 2 πρώτους Παγκόσμιους Τίτλους στην ιστορία της Formula 1, το 1950 με τον Nino Farina και το 1951 με τον Juan Manuel Fangio.

    Όταν την επόμενη χρονιά η Alfa Romeo αποσύρθηκε από την Formula 1, μια νέα περιπέτεια περίμενε τον κινητήρα της Alfetta. Τα σκάφη Laura 1°, Moschettiere, Tamiri και Laura 3° έγραψαν ένδοξες σελίδες ιστορίας στους αγώνες και τα ρεκόρ ταχύτητας με κορυφαίες μορφές όπως οι Mario Verga, Ezio Selva και Achille Castoldi.

    Alfa Romeo Marine_03

    Η παρέλαση των Παγκόσμιων Πρωταθλητών

    Η έκθεση περιλαμβάνει και άλλα σκάφη με εντυπωσιακά ρεκόρ, όπως τα Loustic 2 και ένα σκάφος κλάσης LV-1300 κατασκευασμένο από τα ναυπηγία Celli στη Βενετία που έπαιρνε κίνηση από τον κινητήρα των 1.3 λίτρων της Giulietta AR530. Το συγκεκριμένο σκάφος το 1964 κατέκτησε τρεις Παγκόσμιους Τίτλους στους αγώνες των 5, 10 και 15 μιλιών.

    Το παρόν δίνει και το μοναδικό Molinari-Alfa Romeo 2500, το οποίο κατέκτησε τον Παγκόσμιο Τίτλο του 1966. Κατασκευασμένο από την ομάδα Agusta Fortunato Libanori, είχε καρίνα από αλουμίνιο αεροπορικού τύπου που ετοίμαζε το τμήμα ελικοπτέρων της Agusta. Για να θυμίζει αυτή τη σχέση με την αεροπορία, το πίσω μέρος του σκάφους έφερε τα χρώματα της Alitalia.

    Αντίστοιχα το "Dalla Pietà - Alfa Romeo" που κατασκευάστηκε για τον Luigi Raineri, έναν διάσημο βελτιωτή κινητήρων της Alfa Romeo για αγώνες σκαφών κατέκτησε 3 Ευρωπαϊκούς και 2 Ιταλικούς τίτλους μεταξύ 1968 και 1970.

    Alfa Romeo Marine_04

    Το "Molivio - Alfa Romeo GTA", του Leopoldo Casanova, έπαιρνε κίνησης από τους κινητήρες της Autodelta και μεταξύ 1968 και 1972 έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας σε τρεις διαφορετικές κλάσεις, ενώ κατέκτησε και έναν Ευρωπαϊκό τίτλο. Κινητήρα από την Autodelta και συγκεκριμένα της Montreal χρησιμοποιούσε και το "Celli". Ο πολυνίκης Antonio Pietrobelli οδήγησε και αυτό το σκάφος σε σερί επιτυχιών.

    Η σειρά των αγωνιστικών σκαφών θαλάσσης ολοκληρώνονται από δύο σκάφη που κατασκευάστηκαν από τα ναυπηγεία Lucini για τον Franco Cantando, που έσπασε το ρεκόρ ταχύτητας το 1974, ενώ την επόμενη χρονιά στέφτηκε Παγκόσμιος Πρωταθλητής. Με το "Popoli-Alfa Romeo" που χρησιμοποιούσε τον κινητήρα από την Type 33, ο Leopoldo Casanova έθεσε ένα νέο ρεκόρ στην κατηγορία KC 500 KG με 225,145 χλμ./ώρα, το οποίο παραμένει άπιαστο μέχρι σήμερα.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    23:38 27/11

    H Volkswagen παρουσιάζει το νέο Caddy

    Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Caddy είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

    23:16 27/11

    Νέο κέντρο δοκιμών της Seat στη Νότια Ευρώπη

    Η Seat έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να δημιουργήσει το πιο προηγμένο κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη.

    23:02 27/11

    To νέο Ford Explorer στην Ελλάδα

    Το νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία και στην Ευρώπη.

    20:49 26/11

    Η Nissan λανσάρει το νέο και Note στην Ιαπωνία

    Μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης του 2023, η Nissan αναμένει να παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα, σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων EV και e-Power, σε ...

    20:30 26/11

    Το Ford Ranger και σε έκδοση Chassis Cab

    Το Ford Ranger Chassis Cab θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το Ιανουάριο του 2021.

    20:02 26/11

    H Audi παρουσιάζει το νέο TTS competition plus

    Η Audi λανσάρει μία ακόμα πιο σπορ έκδοση εξοπλισμού, με την ονομασία competition plus, για την οικογένεια TT που ενισχύει έτι περαιτέρω την σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου με πολύ τολμηρές...

    16:20 25/11

    To νέο Volkswagen Tiguan "πάτησε" Ελλάδα

    Το Volkswagen Tiguan είναι το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

    16:14 25/11

    Νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης Fisikon στον ΣΕΑ Ευαγγελισμού

    Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των δύο νέων πρατηρίων αερίου κίνησης FISIKON (EKO).

    16:12 25/11

    To BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής θα υποστηρίζουν, μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση.

    08:00 24/11

    Πέντε χρόνια για την FCA Heritage

    Δημιουργήθηκε με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

    08:00 24/11

    Ταξίδι στην ιστορία της Honda με ένα κλικ

    Με περισσότερα από 300 εκθέματα.

    08:00 24/11

    Το νέο Seat Leon e-Hybrid στην Ελλάδα

    Το Seat Leon υπήρξε πάντα ο βασικός πυρήνας πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας

    21:30 23/11

    Το Opel Corsa-e κατακτά το 2020 FIA E-Rally Regularity Cup

    Το Opel Corsa-e με οδηγό τον Artur Prusak και συνοδηγό τον Thierry Benchetrit πήρε το προβάδισμα από τον πρώτο γύρο του θεσμού με μια επιβλητική νίκη στην Ισλανδία.

    21:24 23/11

    Ανανεωμένο Hyundai i30 N και με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

    Το ανανεωμένο Hyundai i30 N θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021 σε τιμές που μένει να ανακοινωθούν λίγο πριν το επίσημο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου.