Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 20-Οκτ-2020 17:28

    To νέο Ford Puma ST έρχεται με 200 ίππους

    To νέο Ford Puma ST έρχεται με 200 ίππους
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Ford είναι μια εταιρεία με μακρά παράδοση στην κατηγορία των σπορ κατασκευών έχοντας πολλάκις αποδείξει τη δυναμική της τόσο με τις κορυφαίες εκδόσεις που κοσμούνται με το λογότυπο RS, όσο και με τις λιγότερο σκληροπυρηνικές με την ονομασία ST. Όπως ήταν αναμενόμενο, σε λιγότερο από ένα χρόνο μετά το ντεμπούτο του "μικρού” Puma, η Ford Performance έβαλε το… χεράκι της δημιουργώντας ένα συμπαγές SUV που επιχειρεί να συνδυάζει την πρακτικότητα των αυτοκινήτων του είδους με τις έντονες συγκινήσεις πίσω από το τιμόνι.

    Η καρδιά του νέου Ford Puma ST δεν είναι άλλη από τον 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.5L EcoBoost των 200 ίππων της Ford, τον οποίο είδαμε για πρώτη φορά στο Fiesta ST διαθέτοντας προηγμένες τεχνολογίες υπερσυμπίεσης και ψεκασμού καυσίμου υψηλής πίεσης, μαζί με σύστημα Twin Variable Cam Timing. Εκτός από την ειδικά σχεδιασμένη εισαγωγή αέρα και το σύστημα εξαγωγής ελεύθερης ροής, η συγκεκριμένη μονάδα διαθέτει νέες βάσεις κινητήρα που ελαχιστοποιούν τις ανεπιθύμητες κινήσεις του, κυρίως στο απότομο στρίψιμο. 

    Την ίδια στιγμή, μία ακόμα καινοτομία επιτρέπει στον κινητήρα 1.5L EcoBoost να συνδυάζει την οικονομία καυσίμου με τις σπορ επιδόσεις. Η τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford - η πρώτη για τρικύλινδρο κινητήρα - σταματά αυτόματα την παροχή καυσίμου και τη λειτουργία των βαλβίδων σε έναν από τους θαλάμους καύσης σε συνθήκες μειωμένου φορτίου, όπως στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με μικρές απαιτήσεις από τον κινητήρα.

    Έχοντας εξελιχθεί με την προοπτική να χρησιμοποιείται μόνο στην πίστα ως μέρος του προαιρετικού Performance Pack, το Launch Control εξασφαλίζει γρήγορες εκκινήσεις από στάση. Το σύστημα ελέγχεται από τα χειριστήρια στο τιμόνι και ενεργοποιεί για την περίσταση ειδικά γραφικά στον ψηφιακό πίνακα οργάνων των 12,3 ιντσών.

    Ford Puma ST_04

    Το νέο Puma ST είναι το μοναδικό μικρό SUV επιδόσεων στην Ευρώπη με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (LSD) που βελτιστοποιεί την ελκτική πρόσφυση των εμπρός τροχών προσφέροντας μεγαλύτερη ασφάλεια στις στροφές και μείωση των φαινομένων υποστροφής, κυρίως στην έξοδο των στροφών. Στην πράξη, το αμιγώς μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης κατανέμει περισσότερη ροπή στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση προκειμένου να μειώσει την ολίσθηση, επιτρέποντας έτσι στον οδηγό να αξιοποιεί πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα.

    Από εκεί και πέρα, ο ημιάκαμπτος πίσω άξονας του νέου Puma ST έχει αναβαθμισμένη στρεπτική ακαμψία που φτάνει στα 2.000 Nm/deg – τιμή βελτιωμένη άνω του 40% συγκριτικά με εκείνη του Fiesta ST και κατά 50% σε σχέση με αυτή του βασικού Puma. Επίσης, μία αντιστρεπτική δοκός με διάμετρο 28 χλστ. βρίσκεται ενσωματωμένη στο τμήμα σχήματος U του άξονα, ενώ εμπρός συναντάται μια αντίστοιχη με διάμετρο 24 χλστ. που συμβάλλει επίσης στην ευστάθεια όταν το όχημα στρίβει.

    Ford Puma ST_06

    Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν επίσης τα πατενταρισμένα ελατήρια κατανομής φορτίων της Ford που είδαμε για πρώτη φορά στον πίσω άξονα του Fiesta ST. Τα ελατήρια αυτά συνεργάζονται με αμορτισέρ διπλού θαλάμου της Hitachi εμπρός και πίσω, αποσβένοντας τις ανωμαλίες ανάλογα με τη συχνότητα των ταλαντώσεων. Τα αμορτισέρ αυτά εξασφαλίζουν την απαραίτητη ακαμψία που απαιτείται για καλύτερο έλεγχο του οχήματος, αλλά συγχρόνως την άνεση και την ποιότητα κύλισης στις υψηλότερες ταχύτητες σε δρόμους με μικροανωμαλίες. Επίσης, το νέο Puma ST διαθέτει ειδικά σαϊλεντμπλόκ που ανταπεξέρχονται στα υψηλά φορτία που αναπτύσσονται στην ανάρτηση.

    Το σύστημα διεύθυνσης του νέου Puma ST έχει λόγο υποπολλαπλασιασμού 11.4:1 – σχεδόν 25% ταχύτερο από εκείνο του βασικού Puma – διαθέτοντας ένα αναβαθμισμένο ακραξονίο με μικρότερο βραχίονα τιμονιού και ταχύτερη κρεμαγιέρα. Επίσης, η απόδοση του συστήματος πέδησης έχει επίσης βελτιστοποιηθεί προσφέροντας μία γνήσια οδηγική εμπειρία ανάλογη του ονόματος ST. Η διάμετρος των εμπρός δίσκων είναι αυξημένη κατά 17% συγκριτικά με τη στάνταρ έκδοση του Puma, φτάνοντας τα 325 χλστ., με εκείνη των πίσω να ανέρχεται στα 271 χλστ. Η υποβοήθηση του συστήματος πέδησης του νέου Puma ST είναι ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε να προσφέρει τη βέλτιστη αίσθηση και πληροφόρηση στη σπορ οδήγηση.

    Ford Puma ST_01

    Σχεδιαστικά, ο σπορτίφ σχεδιασμός του Puma αποτυπώνεται με ακόμα πιο έντονο τρόπο στο νέο Puma ST, το οποίο συνδυάζει τις εντυπωσιακές γραμμές με τη λειτουργικότητα. Ένα splitter της Ford Performance είναι ενσωματωμένο στον εμπρός προφυλακτήρα αυξάνοντας την αεροδυναμική πίεση κατά περίπου 80% με στόχο την επίτευξη καλύτερης σταθερότητας και ελκτικής πρόσφυσης. Η μεγαλύτερη αεροτομή στο τελείωμα της οροφής στο πίσω μέρος υποστηρίζει επίσης τις βελτιώσεις στον τομέα της αεροδυναμικής, σε συνδυασμό με ένα χαρακτηριστικό διαχύτη που βρίσκεται ενσωματωμένος στον πίσω προφυλακτήρα. Επίσης, οι άνω και κάτω γρίλιες στο εμπρός μέρος, σήμα κατατεθέν των μοντέλων ST, είναι σχεδιασμένες με γνώμονα την παροχή βελτιωμένης ψύξης στον κινητήρα.

    Ford Puma ST_02

    Το εσωτερικό είναι εξίσου χαρισματικό. Μέσα στην καμπίνα, τα θερμαινόμενα και σπορ καθίσματα της Recaro – με ανάγλυφο το λογότυπο ST και επένδυση Miko Dinamica για παροχή καλύτερης σταθερότητας στο σώμα των εμπρός επιβατών – εξασφαλίζουν την απαραίτητη πλευρική στήριξη. Τα μαρσπιέ με την αναγραφή της ονομασίας Ford Performance, το δερμάτινο τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα και ο επιλογέας του κιβωτίου με την υπογραφή ST περιλαμβάνονται στη λίστα εξοπλισμού. Συνολικά, παρά τον έντονα σπορτίφ σχεδιασμό του, το εσωτερικό του νέου Puma ST εξακολουθεί να είναι ευρύχωρο και πρακτικό προσφέροντας, χάρη στο καινοτόμο MegaBox, τον καλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών χωρητικότητας 456 λίτρων.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    23:38 27/11

    H Volkswagen παρουσιάζει το νέο Caddy

    Η πέμπτη γενιά του Volkswagen Caddy είναι διαθέσιμη σε πολλές παραλλαγές αμαξωμάτων, ευρύχωρη και τεχνολογικά προηγμένη, στη διάθεση κάθε επαγγελματία για μεταφορά αγαθών και ανθρώπων.

    23:16 27/11

    Νέο κέντρο δοκιμών της Seat στη Νότια Ευρώπη

    Η Seat έχει επενδύσει περισσότερα από 30 εκατομμύρια ευρώ τα τελευταία χρόνια για να δημιουργήσει το πιο προηγμένο κέντρο δοκιμών κινητήρων στη Νότια Ευρώπη.

    23:02 27/11

    To νέο Ford Explorer στην Ελλάδα

    Το νέο Ford Explorer Plug-in Hybrid ξεκινά την εμπορική του σταδιοδρομία και στην Ευρώπη.

    20:49 26/11

    Η Nissan λανσάρει το νέο και Note στην Ιαπωνία

    Μέχρι το τέλος της οικονομικής χρήσης του 2023, η Nissan αναμένει να παραδώσει περισσότερα από 1 εκατομμύριο ηλεκτροκίνητα οχήματα, σε ετήσια βάση, συμπεριλαμβανομένων των μοντέλων EV και e-Power, σε ...

    20:30 26/11

    Το Ford Ranger και σε έκδοση Chassis Cab

    Το Ford Ranger Chassis Cab θα είναι διαθέσιμο για παραγγελία από το Ιανουάριο του 2021.

    20:02 26/11

    H Audi παρουσιάζει το νέο TTS competition plus

    Η Audi λανσάρει μία ακόμα πιο σπορ έκδοση εξοπλισμού, με την ονομασία competition plus, για την οικογένεια TT που ενισχύει έτι περαιτέρω την σπορτίφ υπόσταση του μοντέλου με πολύ τολμηρές...

    16:20 25/11

    To νέο Volkswagen Tiguan "πάτησε" Ελλάδα

    Το Volkswagen Tiguan είναι το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη.

    16:14 25/11

    Νέα πρατήρια φυσικού αερίου κίνησης Fisikon στον ΣΕΑ Ευαγγελισμού

    Η ΔΕΠΑ Εμπορίας ανακοίνωσε σήμερα την έναρξη εμπορικής λειτουργίας των δύο νέων πρατηρίων αερίου κίνησης FISIKON (EKO).

    16:12 25/11

    To BMW Group ενισχύει το δίκτυο παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων

    Η μελλοντική γραμμή συναρμολόγησης και οι διαδικασίες παραγωγής θα υποστηρίζουν, μία νέα πλατφόρμα οχημάτων προσανατολισμένη στην ηλεκτροκίνηση.

    08:00 24/11

    Πέντε χρόνια για την FCA Heritage

    Δημιουργήθηκε με στόχο τη διατήρηση και προώθηση της πλούσιας ιστορικής κληρονομιάς των Fiat, Alfa Romeo, Lancia και Abarth.

    08:00 24/11

    Ταξίδι στην ιστορία της Honda με ένα κλικ

    Με περισσότερα από 300 εκθέματα.

    08:00 24/11

    Το νέο Seat Leon e-Hybrid στην Ελλάδα

    Το Seat Leon υπήρξε πάντα ο βασικός πυρήνας πωλήσεων της ισπανικής εταιρείας

    21:30 23/11

    Το Opel Corsa-e κατακτά το 2020 FIA E-Rally Regularity Cup

    Το Opel Corsa-e με οδηγό τον Artur Prusak και συνοδηγό τον Thierry Benchetrit πήρε το προβάδισμα από τον πρώτο γύρο του θεσμού με μια επιβλητική νίκη στην Ισλανδία.

    21:24 23/11

    Ανανεωμένο Hyundai i30 N και με 8τάχυτο αυτόματο κιβώτιο

    Το ανανεωμένο Hyundai i30 N θα είναι διαθέσιμο στην ελληνική αγορά την άνοιξη του 2021 σε τιμές που μένει να ανακοινωθούν λίγο πριν το επίσημο εμπορικό λανσάρισμα του μοντέλου.