Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 19-Οκτ-2020 18:14

    Volkswagen Golf GTI Μk1: Έτσι ξεκίνησαν όλα

    Volkswagen Golf GTI Μk1: Έτσι ξεκίνησαν όλα
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η όγδοη γενιά του Golf GTI, η οποία αναμένεται στη χώρα μας στα τέλη Οκτωβρίου, οφείλει ένα μεγάλο ποσοστό της λάμψης της σε ένα εξίσου ένδοξο παρελθόν. Ας γνωρίσουμε λοιπόν εν τάχει την πρώτη γενιά ενός εκ των πλέον εμβληματικών σπορ μοντέλων της παγκόσμιας αγοράς. 

    Σχεδόν ταυτόχρονα με την παρουσίαση του Golf πρώτης γενιάς, το 1974, ορισμένοι εργαζόμενοι της Volkswagen στο Wolfsburg, συμπεριλαμβανομένου του Anton Konrad, τότε επικεφαλής Τύπου της μάρκας, συνέταξαν ένα μυστικό σχέδιο για την ανάπτυξη μιας σπορ έκδοσης του Golf. Δεν υπήρχε επίσημη εντολή για την ανάπτυξη ενός "Sport Golf”, αλλά ο Hermann Hablitzel, μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου για την Τεχνολογία, εξασφάλισε ότι το έργο πήρε αρχική έγκριση. Εμφανίστηκαν κάποια πρωτότυπα, ανάμεσά τους ένα Golf με κινητήρα με καρμπυρατέρ με ισχύ 100 PS. Στις αρχές Μαρτίου 1975, ο Hablitzel παρουσίασε επίσημα το πρόγραμμα Sport Golf στον Toni Schmücker, Πρόεδρο του Διοικητικού Συμβουλίου, ο οποίος έδωσε το πράσινο φως. Ως αποτέλεσμα, το Sport Golf απόκτησε κωδικό ανάπτυξης μοντέλου (EA195). 

    Το όχημα προγραμματίστηκε να κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου (IAA) στη Φρανκφούρτη, το Σεπτέμβριο και έτσι το έργο επιταχύνθηκε. Το EA195 έκανε ένα κρίσιμο βήμα προς τα εμπρός όταν τελικά συνδυάστηκε με τη σωστή μονάδα ισχύος - έναν κινητήρα ψεκασμού με ισχύ 110 PS. Ωστόσο, το Spor tGolf δεν είχε καν όνομα. Οι προτάσεις που συζητήθηκαν περιλάμβαναν τα TS και GTS. Αλλά επικράτησε η ονομασία GTI. Ταυτόχρονα, ο επικεφαλής σχεδιαστής Herbert Schäfer - ένας φανατικός παίκτης γκολφ –επανεφηύρε τη λαβή του μοχλού ταχυτήτων του μοντέλου, με την απλή τοποθέτηση μιας μπάλας γκολφ στο μοχλό ταχυτήτων του GTI. 

    pin

    Η Volkswagen παρουσίασε το Golf GTI στην ΙΑΑ το 1975, με ενθουσιώδη υποδοχή από τα MME. Τον Ιούνιο του 1976, το Golf GTI Mk1, με τιμή 13.850 γερμανικών μάρκων (περίπου 7.100 € σήμερα), κυκλοφόρησε στη Γερμανία. Το αρχικό σχέδιο ήταν η κατασκευή 5.000 μονάδων αυτής της ειδικής σειράς για τουλάχιστον την κάλυψη του κόστους ανάπτυξης και της επένδυσης σε εξοπλισμό παραγωγής. Ωστόσο, τα πράγματα αποδείχθηκαν αρκετά διαφορετικά, καθώς κανείς από τους Konrad, Hablitzel και Schmücker δεν είχε προβλέψει το επίπεδο δημοτικότητας αυτού του Golf GTI. Οι 5.000 μονάδες του Golf GTI Mk1 τελικά κατέληξαν σε… 461.690 μονάδες - και η απόλυτη κορώνα της γκάμας ήταν το Pirelli-GTI, μια ειδική έκδοση με 112 PS.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:01 20/11

    Skoda Industry 4.0: Η εφαρμογή της φιλοσοφίας Simply Clever στην παραγωγή

    Η Skoda έχει υιοθετήσει την ψηφιοποίηση και την εφαρμόζει σε πολλές πτυχές της καθημερινής λειτουργίας της.

    16:49 20/11

    Το Mazda CX-30 i-Activ AWD διασχίζει το Καζακστάν

    Τη χρονιά του εορτασμού των 100ών της γενεθλίων, η Mazda διοργάνωσε μία ακόμα οδηγική περιπέτεια.

    16:44 20/11

    Δημοπρατείται για καλό σκοπό το τελευταίο Abarth 124 Spider

    Σε διαδικτυακή δημοπρασία που οργανώνει η FCA Ιαπωνίας και θα διαρκέσει μέχρι τις 29 Νοεμβρίου, θα διατεθεί προς πώληση το τελευταίο 124 Spider στον κόσμο

    22:10 19/11

    Η ετήσια μελέτη του ΙΟΒΕ για τον κλάδο εμπορίας πετρελαιοειδών

    Φόροι, δασμοί και εισφορές στα καύσιμα έφεραν περισσότερα από 3,7 δισεκατομμύρια ευρώ στα κρατικά ταμεία.

    22:02 19/11

    Jeep Wrangler Rubicon 392: Το πιο ισχυρό Wrangler παραγωγής όλων των εποχών

    Χρησιμοποιεί έναν V8 βενζινοκινητήρα 6,4 λίτρων, με απόδοση 470 ίππους και 637 Nm ροπής.

    22:00 19/11

    H Audi ανανεώνει το SQ2 των 300 ίππων

    Νέες υπηρεσίες Audi connect και νέα συστήματα υποβοήθησης κάνουν την οδήγηση του SQ2 ακόμα πιο άνετη και διασκεδαστική

    21:26 18/11

    Νέες τεχνολογίες συνδεδεμένων οχημάτων από τη Ford

    Η Ford επεκτείνει τη γκάμα εργαλείων διαχείρισης στόλων ώστε να παρέχει δεδομένα ηλεκτρικών οχημάτων και αναφορές για τη διαδικασία φόρτισης, καθώς και νέα χαρακτηριστικά που θα συμβάλλουν στην...

    21:15 18/11

    Στην Ελλάδα η νέα plug-in υβριδική BMW X2 xDrive25e

    Η νέα BMW X2 xDrive25e είναι το πρώτο Sports Activity Coupe (SAC) που υπόσχεται υψηλή απόδοση και μετακινήσεις με μηδενικές εκπομπές ρύπων, χάρη σε μία plug-in υβριδική φιλοσοφία κίνησης.

    21:59 17/11

    ZalaZONE: Η Ουγγαρία μας "οδηγεί" στο μέλλον της Αυτοκίνησης και των Έξυπνων πόλεων

    Το ZalaΖONE έχει εξελιχθεί σε ένα υπερσύγχρονο πανεπιστημιακό κέντρο ερευνών που συνεργάζεται με ευρύ δίκτυο ευρωπαϊκών πανεπιστημίων για μεταπτυχιακές και διδακτορικές μελέτες πάνω στην...

    21:52 17/11

    H Renault παρουσιάζει τα νέα Kangoo και Express

    Η πλήρης γκάμα τεσσάρων στο σύνολο μοντέλων, θα παρουσιαστεί επίσημα και θα αρχίσει να διατίθεται από την άνοιξη του 2021.

    21:29 17/11

    Πρεμιέρα για το νέο Audi SQ5 TDI

    Η Audi παρουσιάζει το ανανεωμένο SQ5 TDI, που στη νέα γενιά του είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό, πιο ισχυρό και με πιο δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά.

    21:48 16/11

    Volvo: Βουτιά από τα 30 μέτρα για να σωθούν ζωές

    Προκειμένου να επιτρέψει στις υπηρεσίες διάσωσης να προετοιμαστούν για κάθε πιθανό σενάριο σύγκρουσης και να προσομοιώσουν τις δυνάμεις που ασκούνται στις πιο ακραίες πραγματικές συγκρούσεις η Volvo...

    21:39 16/11

    H νέα Skoda Octavia iV στην Ελλάδα

    Το δεύτερο plug-in υβριδικό μοντέλο της οικογένειας iV, μετά το Superb iV, είναι διαθέσιμο όχι σε μία αλλά δύο παραλλαγές ισχύος, τόσο στην "απλή" όσο και στην RS έκδοση.