Έκδοση φυσικού αερίου για το νέο Audi A3 Spotback
Παρασκευή, 18-Σεπ-2020 20:08
Η Audi έρχεται να ενισχύσει την φαρέτρα του νέου A3 Sportback εισάγοντας στην προϊοντική του γκάμα μια "εναλλακτική” έκδοση, με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κόστος χρήσης, που καταναλώνει φυσικό αέριο.
Ο λόγος για το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron, το οποίο παίρνει κίνηση από τον γνωστό στους κόλπους του γερμανικού ομίλου 1.500άρη TSI κινητήρα. Για την περίσταση βέβαια ο 4κύλινδρος κινητήρας έχει δεχθεί την "φροντίδα” των μηχανικών της Audi προκειμένου να είναι εφικτή η απρόσκοπτη και δίχως προβλήματα καύση του φυσικού αερίου. Συγκεκριμένα, για το λόγο αυτό διαθέτει αλλαγές στην κυλινδροκεφαλή, στο σύστημα ψεκασμού, στον υπερσυμπιεστής αλλά και στον καταλυτικό μετατροπέα, ενώ αυξημένη είναι και η σχέση συμπίεσης (12,5:1).Λειτουργώντας σύμφωνα με κύκλο Miller αποδίδει χάρη στο τούρμπο μεταβλητής γεωμετρίας 131 ίππους και ροπή 200 Nm σταθερά από τις 1.400 έως και τις 4.000 σ.α.λ.
Οι επιδόσεις που προσφέρει δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα εκείνες μοντέλων με αντίστοιχη ισχύ που καταναλώνουν αποκλειστικά βενζίνη, καθώς η επιτάχυνση από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται σε χρόνο μόλις 9,7 δλ. ενώ η τελική φτάνει τα 211 χλμ./ώρα.
Σίγουρα, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο στο νέο A3 Sportback 30 g-tron είναι η οικονομία που προσφέρει. Κατά μέσο όρο, η κατανάλωση φυσικού αερίου (Compressed Natural Gas – CNG) στο πρωτόκολλο NEDC είναι 3,6-3,5 κιλά ανά 100 χλμ., τιμή που για την τσέπη του ιδιοκτήτη του αυτοκινήτου αντιστοιχεί σε περίπου 3 ευρώ για τον ίδιο αριθμό χιλιομέτρων. Απόλυτα ανταγωνιστικές είναι και οι περιβαλλοντικές επιδόσεις της μονάδας κίνησης, καθώς η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα κυμαίνεται σε όλες τις τυποποιημένες μετρήσεις κάτω από 100 g/χλμ.
Οι δεξαμενές αποθήκευσης του CNG είναι τρεις και βρίσκονται εγκατεστημένες εγκάρσια, στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Ένας στενός χαλύβδινος κύλινδρος χωρητικότητας περίπου 4 κιλών είναι τοποθετημένος μπροστά από τη δεξαμενή βενζίνης των 9 λίτρων, ενώ δύο δεξαμενές, καθεμία από τις οποίες μπορεί να χωρέσει περίπου 7 κιλά CNG, βρίσκονται κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών.
Πριν εγκατασταθούν μόνιμα στο αυτοκίνητο, οι δεξαμενές ελέγχονται σε πίεση 300 bar (πολύ πάνω από την πίεση λειτουργίας των 200 bar), ενώ αντέχουν σε πίεση 580 bar, η οποία είναι επίσης πολύ πάνω από τα 470 bar που επιβάλει η νομοθεσία.
Σύμφωνα με την Audi, η αυτονομία κίνησης που παρέχει το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron με όλες τις δεξαμενές καυσίμου φτάνει στα 495 ή 445 χλμ, όπως ορίζουν ο σχετικές πιστοποιήσεις που έγιναν βάσει των πρωτοκόλλων NEDC και WLTP αντίστοιχα.