Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Σεπ-2020 19:09

    Η σχεδιαστική εξέλιξη του Fiat 500

    Η σχεδιαστική εξέλιξη του Fiat 500
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Fiat 500, σχεδόν 63 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα σχήματα που δημιουργήθηκαν ποτέ στον χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων.

    Το 1957 η απαίτηση ήταν η δημιουργία ενός μικρού, πρακτικού και προσιτού αυτοκινήτου, το οποίο θα ήταν εύκολο να κατασκευαστεί από την πληγωμένη ιταλική βιομηχανία και θα μπορούσε να δώσει τη χαρά της αυτοκίνησης σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Η πένα του Dante Giacosa πέτυχε ακριβώς τον στόχο, επιτυγχάνοντας κάθε μία από τις παραπάνω απαιτήσεις και δίνοντας επιπλέον ένα μοναδικό στιλιστικό αποτέλεσμα που ήταν ξεχωριστό αλλά και αρμονικό. Το προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες όπως η γραμμή του καπό, το φωτιστικά σώματα και οι επιφάνειες αποτελούν -μέσα στην απλότητα τους- ύμνο στην κομψότητα.

    Το 2007 η ομάδα του Roberto Giolito ανέλαβε να αναβιώσει το θρυλικό μοντέλο, μεταφέροντας την αύρα και την ουσία του στην σύγχρονη εποχή. Οι αλλαγές ήταν μεγάλες. Η εργονομία, οι προδιαγραφές ασφαλείας, ακόμα και η μεταφορά του κινητήρα από το πίσω, στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτελούσαν τεράστια πρόκληση για τους σχεδιαστές. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθειά τους δικαιώθηκε δημιουργώντας ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο που η σχεδιαστική του γλώσσα ήταν εξίσου πετυχημένη, κομψή και αναγνωρίσιμη με εκείνη του πρώτου μοντέλου. Για παράδειγμα το προφίλ παρέμεινε το ίδιο μοναδικό, ακολουθώντας τη χαρακτηριστική κλίση στο πίσω μέρος, παρά το ότι πλέον εκεί φιλοξενούνταν οι αποσκευές και όχι ένας αερόψυκτος κινητήρας.

    Αντίστοιχα μπροστά, με έξυπνους τρόπους οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηριστικό "πρόσωπο” του 500 του 1957, εξασφαλίζοντας την ψύξη του εμπρός τοποθετημένου κινητήρα χωρίς να χαλάσουν την χαρακτηριστική μάσκα. Η ανακήρυξη του μοντέλου, ως Car Of The Year του 2008, αναμφίβολα σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στον σχεδιασμό του, με το 500 να είναι το μόνο μοντέλο που πέτυχε αυτή τη σημαντική διάκριση ως αναβίωση ενός κλασσικού αυτοκινήτου.

    Σήμερα ήρθε η σειρά για τον Klaus Busse, επικεφαλής σχεδιασμού του Ομίλου FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, να σηκώσει το γάντι σε αυτή την ιδιαίτερη σχεδιαστική πρόκληση, μέσα σε ένα και πάλι εντελώς νέο περιβάλλον. Η εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης ξεκινά, η προηγμένη συνδεσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ενώ η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον προτεραιότητα και όχι απλά μόδα. Το νέο ηλεκτρικό 500 που έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου δεν θα μπορούσε να μην εκφράζει απόλυτα την ιδιαίτερη σχεδιαστική γλώσσα της σειράς.

    Η απουσία θερμικού κινητήρα επέτρεψε την πιο εύκολη προσαρμογή του σχεδίου του νέου αυτοκινήτου στα μέτρα του αρχέτυπου, ενώ έδωσε μεγαλύτερες από ποτέ δυνατότητες και για την εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Από την άλλη πλευρά, η επίτευξη για ακόμα μια φορά της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ ρετρό και μοντέρνου κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Το ηλεκτρικό 500 θα έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα 500, αλλά παράλληλα να έχει το δικό του χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα όμως δείχνει να δικαιώνει για ακόμα μια φορά τους σχεδιαστές. Οι επιφάνειες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά καθαρές, ενώ τόσο το προφίλ, όσο και οι εμπρός και πίσω όψεις είναι άμεσα αναγνωρίσιμες. Μια γραμμή αρκεί και εδώ για να περιγράψει απόλυτα το αυτοκίνητο, το οποίο επιφυλάσσει εκτός από έξυπνα "Easter Eggs” (κρυμμένες σχεδιαστικές εκπλήξεις) και ιδιαίτερες λεπτομέρειες που φέρουν νέες ιδέες στο χώρο του σχεδιασμού. Με δεδομένη την αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου δεν αποτελεί περίεργο το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν στη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:19 24/06

    Θα εμπιστευόσασταν τα δέματά σας σε ένα van χωρίς οδηγό;

    Η Ford ανακοίνωσε το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων ώστε να γίνει αντιληπτό πώς τα αυτόνομα οχήματα ενσωματώνονται σε μία επιχείρηση.

    10:01 24/06

    Η σύγχρονη ιστορία της Dacia

    Μία σύντομη αναδρομή στη νεότερη ιστορία της Dacia, της εταρείας από την Ρουμανία που αποτελεί μέλος του Groupe Renault από το 2009.

    09:26 24/06

    Αποστολή ανθρωπιστικής βοήθειας από τη Skoda στην Ινδία

    Η Skoda δεν έμεινε αδρανής στην υγειονομική και ανθρωπιστική κρίση που αντιμετωπίζει η Ινδία την τελευταία περίοδο εξαιτίας της πανδημίας Covid-19.

    10:06 23/06

    Η Volvo διερευνά την παραγωγή χάλυβα χωρίς ορυκτά

    Η Volvο διερευνά τις δυνατότητες ανάπτυξης υψηλής ποιότητας χάλυβα χωρίς ορυκτά, για χρήση στην αυτοκινητοβιομηχανία.

    09:38 23/06

    Κυκλικό σύστημα ανανεώσιμης ενέργειας στο Διάστημα από την Honda

    H Honda και η JAXA, η Ιαπωνική Υπηρεσία Αεροδιαστημικής Έρευνας, διερευνούν από κοινού νέους ορίζοντες εκτός... Γης.

    09:21 23/06

    Δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες για το BMW i Hydrogen Next

    H BMW δοκιμάζει στην πράξη το i Hydrogen Next, ένα πρωτότυπο μοντέλο που καταναλώνει υδρογόνο, το οποίο παράγει μηδενικές εκπομπές ρύπων.

    09:37 22/06

    Ξεκίνησε η παραγωγή του νέου Nissan Qashqai

    To εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής του νέου Qashqai με τη δέσμευση να εμπνεύσει τις μελλοντικές γενιές.

    09:26 22/06

    Η Honda ιδρύει την startup εταιρεία Ashirase

    Η Ashirase αυτή τη στιγμή εξελίσσει ένα σύστημα πλοήγησης που τοποθετείται στα παπούτσια για την υποστήριξη ατόμων με προβλήματα όρασης στο περπάτημα.

    09:15 22/06

    Η ομάδα-όνειρο της Audi για το Ράλι Ντακάρ

    Η ομάδα της Audi ανακοινώθηκε επίσημα και περιλαμβάνει έναν πολυνίκη του Ντακάρ, έναν Παγκόσμιο Πρωταθλητή Ράλι και έναν Πρωταθλητή του DTM.

    10:33 21/06

    O Jean-Pierre Ploue στο τιμόνι του σχεδιαστικού τμήματος της Lancia

    Ο αναγέννηση της Lancia αρχίζει με αργά αλλά σταθερά όπως φαίνεται βήματα να παίρνει σάρκα και οστά.

    11:44 20/06

    Οι καλλονές της Alfa Romeo στην πασαρέλα της Ρώμης

    Στο Roma Eternal Beauties Concours, σε ένα ξεχωριστό θεσμό καλλιστείων για κλασσικά αυτοκίνητα, η Alfa Romeo συμμετέχει με δύο από τα ομορφότερα μοντέλα της.

    09:59 19/06

    Ξεκίνησαν στην Ιαπωνία οι προπαραγγελίες του νέου Nissan Ariya

    Η αναβαθμισμένη ψηφιακή εμπειρία αγοράς του νέου Nissan Ariya, η οποία είναι διαθέσιμη στην Ιαπωνία, θα λανσαριστεί σε περισσότερες αγορές ανά την υφήλιο.

    09:13 18/06

    H ΒΜW παρουσιάζει τις νέες Χ3 και X4

    H BMW παρουσιάζει τις ανανεωμένες Χ3 και Χ4 καθώς και τις κορυφαίες σπορ εκδόσεις τους που φέρουν τη διακριτική ονομασία M Competition.

    08:58 18/06

    Νέες εκδόσεις για τα Volkswagen ID.3 και ID.4

    H γκάμα των δύο ηλεκτρικών μοντέλων της οικογένειας ID. της Volkswagen εμπλουτίζεται τώρα με νέες εκδόσεις.

    08:46 18/06

    H Alfa Romeo προσκαλεί τους Alfisti για τα 111α γενέθλιά της

    Την Πέμπτη 24 Ιουνίου η Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (A.L.F.A.), η οποία το 1918 θα ονομαζόταν Alfa Romeo, γιορτάζει 111 χρόνια ζωής.

    10:07 17/06

    Ντεμπούτο για τη νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupe

    H BMW παρουσιάζει τη δεύτερη, πιο προηγμένη και πιο ολοκληρώμενη γενιά της Σειράς 4 Gran Coupe.