Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 14-Σεπ-2020 19:09

    Η σχεδιαστική εξέλιξη του Fiat 500

    Η σχεδιαστική εξέλιξη του Fiat 500
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Fiat 500, σχεδόν 63 χρόνια μετά την πρώτη του εμφάνιση, συνεχίζει να αποτελεί ένα από τα πιο πετυχημένα σχήματα που δημιουργήθηκαν ποτέ στον χώρο του σχεδιασμού αυτοκινήτων.

    Το 1957 η απαίτηση ήταν η δημιουργία ενός μικρού, πρακτικού και προσιτού αυτοκινήτου, το οποίο θα ήταν εύκολο να κατασκευαστεί από την πληγωμένη ιταλική βιομηχανία και θα μπορούσε να δώσει τη χαρά της αυτοκίνησης σε όσο το δυνατόν περισσότερους ανθρώπους. Η πένα του Dante Giacosa πέτυχε ακριβώς τον στόχο, επιτυγχάνοντας κάθε μία από τις παραπάνω απαιτήσεις και δίνοντας επιπλέον ένα μοναδικό στιλιστικό αποτέλεσμα που ήταν ξεχωριστό αλλά και αρμονικό. Το προφίλ του αυτοκινήτου, αλλά και επιμέρους λεπτομέρειες όπως η γραμμή του καπό, το φωτιστικά σώματα και οι επιφάνειες αποτελούν -μέσα στην απλότητα τους- ύμνο στην κομψότητα.

    Το 2007 η ομάδα του Roberto Giolito ανέλαβε να αναβιώσει το θρυλικό μοντέλο, μεταφέροντας την αύρα και την ουσία του στην σύγχρονη εποχή. Οι αλλαγές ήταν μεγάλες. Η εργονομία, οι προδιαγραφές ασφαλείας, ακόμα και η μεταφορά του κινητήρα από το πίσω, στο εμπρός μέρος του αυτοκινήτου αποτελούσαν τεράστια πρόκληση για τους σχεδιαστές. Παρ’ όλα αυτά η προσπάθειά τους δικαιώθηκε δημιουργώντας ένα απόλυτα σύγχρονο αυτοκίνητο που η σχεδιαστική του γλώσσα ήταν εξίσου πετυχημένη, κομψή και αναγνωρίσιμη με εκείνη του πρώτου μοντέλου. Για παράδειγμα το προφίλ παρέμεινε το ίδιο μοναδικό, ακολουθώντας τη χαρακτηριστική κλίση στο πίσω μέρος, παρά το ότι πλέον εκεί φιλοξενούνταν οι αποσκευές και όχι ένας αερόψυκτος κινητήρας.

    Αντίστοιχα μπροστά, με έξυπνους τρόπους οι σχεδιαστές και οι μηχανικοί διατήρησαν σε μεγάλο βαθμό το χαρακτηριστικό "πρόσωπο” του 500 του 1957, εξασφαλίζοντας την ψύξη του εμπρός τοποθετημένου κινητήρα χωρίς να χαλάσουν την χαρακτηριστική μάσκα. Η ανακήρυξη του μοντέλου, ως Car Of The Year του 2008, αναμφίβολα σε μεγάλο βαθμό οφείλεται και στον σχεδιασμό του, με το 500 να είναι το μόνο μοντέλο που πέτυχε αυτή τη σημαντική διάκριση ως αναβίωση ενός κλασσικού αυτοκινήτου.

    Σήμερα ήρθε η σειρά για τον Klaus Busse, επικεφαλής σχεδιασμού του Ομίλου FCA για την περιοχή ΕΜΕΑ, να σηκώσει το γάντι σε αυτή την ιδιαίτερη σχεδιαστική πρόκληση, μέσα σε ένα και πάλι εντελώς νέο περιβάλλον. Η εποχή της εξηλεκτρισμένης κίνησης ξεκινά, η προηγμένη συνδεσιμότητα αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας, ενώ η προστασία του περιβάλλοντος είναι πλέον προτεραιότητα και όχι απλά μόδα. Το νέο ηλεκτρικό 500 που έρχεται να προστεθεί στις υπάρχουσες εκδόσεις του μοντέλου δεν θα μπορούσε να μην εκφράζει απόλυτα την ιδιαίτερη σχεδιαστική γλώσσα της σειράς.

    Η απουσία θερμικού κινητήρα επέτρεψε την πιο εύκολη προσαρμογή του σχεδίου του νέου αυτοκινήτου στα μέτρα του αρχέτυπου, ενώ έδωσε μεγαλύτερες από ποτέ δυνατότητες και για την εκμετάλλευση του εσωτερικού χώρου. Από την άλλη πλευρά, η επίτευξη για ακόμα μια φορά της ιδανικής ισορροπίας μεταξύ ρετρό και μοντέρνου κάθε άλλο παρά εύκολη ήταν. Το ηλεκτρικό 500 θα έπρεπε να είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως ένα 500, αλλά παράλληλα να έχει το δικό του χαρακτήρα. Το αποτέλεσμα όμως δείχνει να δικαιώνει για ακόμα μια φορά τους σχεδιαστές. Οι επιφάνειες εξακολουθούν να είναι εξαιρετικά καθαρές, ενώ τόσο το προφίλ, όσο και οι εμπρός και πίσω όψεις είναι άμεσα αναγνωρίσιμες. Μια γραμμή αρκεί και εδώ για να περιγράψει απόλυτα το αυτοκίνητο, το οποίο επιφυλάσσει εκτός από έξυπνα "Easter Eggs” (κρυμμένες σχεδιαστικές εκπλήξεις) και ιδιαίτερες λεπτομέρειες που φέρουν νέες ιδέες στο χώρο του σχεδιασμού. Με δεδομένη την αμιγώς ηλεκτρική φύση του μοντέλου δεν αποτελεί περίεργο το γεγονός ότι οι περισσότερες από αυτές αφορούν στη φωτεινή υπογραφή του μοντέλου.
     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    20:10 18/09

    H Ferrari παρουσιάζει τη νέα Portofino M

    Για τους λάτρεις των spider αυτοκινήτων πολυτελείας, αλλά και για τους φανατικούς οπαδούς της σπορ οδήγησης, η Ferrari "ετοίμασε" μια ειδική έκδοση παραγωγής της Portofino που κοσμείται στην ονομασία ...

    20:08 18/09

    Έκδοση φυσικού αερίου για το νέο Audi A3 Spotback

    Η Audi έρχεται να ενισχύσει την φαρέτρα του νέου A3 Sportback εισάγοντας στην προϊοντική του γκάμα μια "εναλλακτική" έκδοση, με χαμηλό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και κόστος χρήσης, που καταναλώνει...

    23:50 17/09

    H "επίθεση" της Kia στην ηλεκτροκίνηση με 11 νέα EV έως το 2025

    Σημαντικές λεπτομέρειες για τη μελλοντική στρατηγική της Kia στην ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία των ηλεκτρικών οχημάτων ανακοινώθηκαν από τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο της εταιρείας, Kia Ho...

    23:48 17/09

    Η Bugatti στον έλεγχο της κροατικής Rimac;

    Το VW Group, στους κόλπους του οποίου ανήκει και η Bugatti, προχωρά με γοργούς, όπως όλα δείχνουν, ρυθμούς προς την κατεύθυνση υλοποίησης της φιλόδοξης στρατηγικής της με την ονομασία Transform 2025+.

    21:36 16/09

    Στο "σφυρί" οι εγκαταστάσεις της McLaren στο Woking

    Το τίμημα της πώλησης εκτιμάται ότι θα ανέλθει στα 200 εκατ. λίρες.

    21:35 16/09

    Τα 38 υποψήφια μοντέλα για το 2021 του θεσμού "Car of the Year"

    Ο θεσμός "Car of the Year" είναι ένας από τους πιο γνωστούς, και σίγουρα ο πλέον καταξιωμένος, στο είδος με ιστορία που ξεκινά το μακρινό 1964.

    23:08 15/09

    VW και Siemens ενισχύουν με 5 εκατ. ευρώ τους πρόσφυγες στη Μόρια

    Οι δύο γερμανικές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι προσφέρουν άμεσα το ποσό των 5 εκατ. ευρώ προς ενίσχυση των προσφύγων της Μόριας.

    23:07 15/09

    Η FCA "υπογράφει" το μεγαλύτερο Vehicle-to-Grid δίκτυο φόρτισης στον κόσμο

    Η ηλεκτροκίνηση "τρέχει" και μαζί της και οι τεχνολογίες που σχετίζονται με την φόρτιση των τετράτροχων προτάσεων μηδενικών εκπομπών των κατασκευαστών.

    19:25 14/09

    Ανανεωμένο Hyundai Kona και νέα έκδοση N Line

    Από το 2017, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, το Hyundai Kona έχει αναδειχθεί σε πρωταγωνιστή στη γκάμα της Κορεάτικης εταιρείας έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη σχεδόν 230.000 αγοραστών.

    18:46 14/09

    H τεχνολογία φώτων OLED της Audi

    Οι πηγές φωτός OLED βασίζονται στην αρχή εκπομπής πάνελ, σε αντίθεση με σημειακές φωτεινές πηγές, όπως τα LED, που χρησιμοποιούν κρυστάλλους ημιαγωγών.

    21:19 13/09

    F1 – GP Τοσκάνης: Νίκη για τον Lewis Hamilton

    Σε έναν αγώνα με τρία Αυτοκίνητα Ασφαλείας και ισάριθμες στατικές εκκινήσεις, ο Lewis Hamilton κατάφερε να αναδειχθεί νικητής στον πρώτο αγώνα στην ιστορία της F1 στην πίστα του Mugello.