Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Σεπ-2020 19:06

    Τα κίνητρα που παρέχουν οι χώρες-μέλη της EE για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων

    Τα κίνητρα που παρέχουν οι χώρες-μέλη της EE για την αγορά ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ηλεκτροκίνηση, σε όλες τις εκδοχές της, έχει μπει πλέον για τα καλά στη ζωή μας αποτελώντας για την ευρωπαϊκή (και όχι μόνο) αυτοκινητοβιομηχανία το αντίδοτο για την ελάττωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος των οχημάτων αλλά και το μοναδικό ίσως "άρμα” των κατασκευαστών προκειμένου να αποφύγουν τα τσουχτερά πρόστιμα στην περίπτωση μη επίτευξης των αυστηρών στόχων που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση σε σχέση με το μέσο όρο εκπομπών του στόλου οχημάτων κάθε ομίλου.

    Υπό αυτές τις συνθήκες, το "ρεύμα” της ηλεκτροκίνησης υποστηρίζεται σθεναρά όχι μόνο από τα μεγάλα ονόματα της ευρωπαϊκής αυτοκινητικής σκηνής αλλά και από τις τοπικές κυβερνήσεις των χωρών-μελών της ΕΕ, οι οποίες έχουν θεσπίσει σημαντικά οικονομικά κίνητρα για την αγορά οχημάτων με μηδενικές ή χαμηλές εκπομπές ρύπων.

    Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ACEA, από τις 27+1 χώρες μέλη της ΕΕ (για πρακτικούς λόγους, στις χώρες αυτές περιλαμβάνεται και η Μ. Βρετανία), οι 20 παρέχουν στους αγοραστές των χωρών τους αυτή τη στιγμή σημαντικά κίνητρα, με μόλις 7 εξ αυτών (βλ. Βέλγιο, Βουλγαρία, Κύπρος, Δανία, Λετονία, Λιθουανία και Μάλτα) να μην συμμετέχουν σε αντίστοιχα προγράμματα προώθησης της ηλεκτροκίνησης.

    Στη συνέχεια παρατίθενται αναλυτικά τα οικονομικά κίνητρα ανά χώρα σε συνάρτηση τόσο με το κατά κεφαλήν εισόδημα των πολιτών της κάθε μιας όσο και με το μερίδιο που κατέχουν αυτή τη στιγμή στην "τοπική" αγορά τα επαναφορτιζόμενα ηλεκτρικά αυτοκίνητα (EV+PHEV).

    Αυστρία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,5%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €44.920
    •    Κίνητρα: €3.000 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, €1.2 50 για για PHEV και οχήματα extended-range.

    Βέλγιο

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,2%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €41.200
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Βουλγαρία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,6%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €8.680
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Γαλλία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 2,8%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €35.960
    •    Κίνητρα: Μπόνους έως €7.000 για οχήματα με εκπομπή έως 20 g CO2/km. Πρόγραμμα απόσυρσης: έως €5.000 για αγορά μεταχειρισμένου ή καινούργιου οχήματα που εκλύουν έως 50 g CO2/km και τιμή κάτω από €60.000.

    Γερμανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,0%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €41,510
    •    Κίνητρα: Μπόνους €9.000 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €6.750 για PHEV με καθαρή αξία έως €40.000, €7.500 για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €5.625 PHEV με καθαρή αξία άνω των €40.000.

    Δανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 4,2%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €53.270
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Ελλάδα

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.500
    •    Κίνητρα: Έκπτωση 20% επί της λιανικής τιμής προ φόρων για κάθε EV έως το ποσό των €6.000 για οχήματα με ΛΤΠΦ έως €30.000 και 20% επί της λιανικής τιμής προ φόρων έως το ποσό των €6.000 για οχήματα με ΛΤΠΦ από €30.001 έως €50.000, συν €1.000 ευρώ για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου. Έκπτωση 25% στην ΛΤΠΦ για ηλεκτρικά ταξί έως το ποσό των €8.000 για οχήματα με τιμή €50.000, συν επιπλέον €2,500 στην περίπτωση απόσυρσης ενός ταξί παλαιά τεχνολογίας.

    Εσθονία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,3%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €21.160
    •    Κίνητρα: Μπόνους €5,000 για κάθε EV με τιμή κάτω από €50.000.

    Ιρλανδία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 4,1%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €72,260
    •    Κίνητρα: Έως €5.000 για EV και PHEV οχήματα που εκλύουν έως 50 g CO2/km

    Ισπανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 1,4%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €26.440
    •    Κίνητρα: Έως €5.000 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και €2.600 για PHEV, €6.000 για βαν και φορτηγά, ανάλογα με το όχημα που αποσύρεται.

    Ιταλία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €29.610
    •    Κίνητρα: Μπόνους έως €6,000 για οχήματα που εκλύουν έως 70 g CO2/km και τιμή μέχρι €50.000. Επιβάρυνση έως €2,500 για τα αυτοκίνητα με εκπομπή άνω των 250 g CO2/km.

    Κροατία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: -
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €13.260
    •    Κίνητρα: €9.200 για την αγορά EV και €4.600 για PHEV.

    Κύπρος

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: -
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €24.920
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Λετονία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €15,930
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Λιθουανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.340
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Λουξεμβούργο

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: -
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €102.200
    •    Κίνητρα: Εντάσσονται στο πλαίσιο της ετήσιας φορολογικής δήλωσης των πολιτών υπό τη μορφή επιστροφής ύψους €5.000 για EV με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου και €2.500 για PHEV που εκπέμπουν έως 50 g CO2/km.

    Μάλτα

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: -
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €26,530
    •    Κίνητρα: Κανένα

    Μεγ. Βρετανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 3,1%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €37.780
    •    Κίνητρα: Επιχορήγηση για οχήματα μηδενικών (επιβατικά, ταξί, βαν και φορτηγά) με τιμή έως £50.000 ύψους £3,000.

    Ολλανδία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 15,0%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €46.710
    •    Κίνητρα: Σχέδιο επιδοτήσεων (SEPP) για ιδιώτες για αγορά ή μίσθωση καινούργιων ή μεταχειρισμένων EV με μπαταρία, έκπτωση περιβαλλοντικής επένδυσης (MIA) για ηλεκτρικά φορτηγά και ταξί με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, μεγαλύτερες αποσβέσεις μέσω του συστήματος περιβαλλοντικών επενδύσεων για αυτοκίνητα κυψελών καυσίμου ή ταξί και ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία εξοπλισμένα με ηλιακούς συλλέκτες.

    Ουγγαρία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 1,9%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα:  €14.720
    •    Κίνητρα: €7,350 για EV με τιμή έως €32.000, €1.500 για εκείνα με τιμή από €32.000€ έως €44.000.

    Πολωνία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €13.780
    •    Κίνητρα: €8.400 για EV με τιμή έως €28.000 και €20.000 για οχήματα FCEV με τιμή έως €67.000

    Πορτογαλία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 5,7%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €20.640
    •    Κίνητρα: Έως €3.000 για ιδιώτες και εταιρείες για την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

    Ρουμανία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €11.500
    •    Κίνητρα: €10.000 για την αγορά EV και €4,250 για νέο PHEV που εκλύει έως 50 g CO2/km, συν €1.250 για την απόσυρση παλαιού αυτοκινήτου

    Σλοβακία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,4%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €17.270
    •    Κίνητρα: €8.000 για κάθε EV και €5.000 για plug-in υβριδικό.

    Σλοβενία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,9%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €22.980
    •    Κίνητρα: €7.500 για αγορά EV, €4.500 για ηλεκτρικά βαν και μεγάλα τετράκυκλα, €4,500 για PHEV, οχήματα extended-range και βαν, €3.000 για ηλεκτρικά ελαφρού τύπου τετράκυκλα.

    Σουηδία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 11,3%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €46.130
    •    Κίνητρα: Σχέδιο κινήτρων έως €5.800 για EV και 960 για PEHV οχήματα που εκπέμπουν έως 70 g CO2/km.

    Τσεχία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 0,5%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €20.990
    •    Κίνητρα: Προσφέρονται σε εταιρείες, εταιρείες του δημοσίου και δημόσιους μεταφορείς για ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου, PEHV, οχήματα extender range και φυσικού αερίου.

    Φινλανδία

    •    Μερίδιο αγοράς ECVs: 6,9%
    •    Κατά κεφαλήν εισόδημα: €43.570
    •    Κίνητρα: €2.000 για κάθε EV με τιμή έως €50.000.

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:48 22/09

    Leasing επαγγελματικού οχήματος: Όσα θέλετε να γνωρίζετε

    H LeasePlan προσφέρει στη χώρα μας ανταγωνιστικές προσφορές καθώς και ένα πλήρες πακέτο υπηρεσιών στον τομέα της μίσθωσης επαγγελματικών οχημάτων.

    10:28 22/09

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric

    To νέο Renault Megane E-Tech Electric ενδυναμώνει την παρουσία του γαλλικού εργοστασίου στη νέα, ηλεκτρική εποχή της αυτοκίνησης.

    09:49 22/09

    Δοκιμές στην Ευρώπη για το ηλεκτρικό E-Transit

    Tο αμιγώς ηλεκτρικό E-Transit της Ford ξεκινά δοκιμές με μεγάλους ευρωπαϊκούς στόλους πελατών πριν το εμπορικό του λανσάρισμα την άνοιξη του 2022.

    10:32 21/09

    Το νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo

    To νέο plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης Recharge της Volvo προσφέρει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία που φτάνει τώρα τα 90 χιλιόμετρα.

    10:06 21/09

    Η Nissan συμπληρώνει 60 χρόνια παρουσίας στο Μεξικό

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό ορόσημο στο Μεικό στο οποίο δραστηροποιείται για έξι δεκαετίες.

    10:11 20/09

    H Ford Mustang Mach-E γίνεται... περιπολικό

    Η Ford κατασκεύασε ένα πρωτότυπο αστυνομικό όχημα με βάση την ηλεκτρική Mustang Mach-E.

    09:41 20/09

    25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia

    Τέσσερις γενιές, 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 25 χρόνια επιτυχιών για τη Skoda Octavia της νέας εποχής.

    12:49 19/09

    H Cupra θα είναι ηλεκτρική έως το 2030

    H Cupra παρουσίασε στην Έκθεση Μονάχου το ηλεκτρικό της όρμα με χρονικό ορίζοντα το 2030 και παράλληλα το πρωτόυπο UrbanRebel Concept.

    12:19 18/09

    Οι νέες Alfa Romeo Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este"

    Οι Giulia και Stelvio "6C Villa d’Este" αποτελούν την πλέον κομψή έκφραση του δυναμισμού που πρεσβεύει το DNA της Alfa Romeo.

    09:49 17/09

    Πρεμιέρα για το Volkswagen ID. Life Concept

    To πρωτότυπο ID. Life της Volkswagen μας δίνει μια πρώτη γεύση για το νέο μέλος της ηλεκτρικής οικογένειας ID. που θα παρουσιαστεί το 2025.

    09:19 17/09

    Μαθήματα ορατότητας από την Subaru

    Η Subaru φροντίζει για την ασφάλεια των επιβάτων και των υπόλοιπων χρηστών του δρόμου ελαχιστοποιώντας στο σχεδιασμό των αυτοκινήτων της τα τυφλά σημεία.

    10:37 16/09

    Πρώτη γεύση από το ηλεκτρικό Skoda Enyaq Coupe iV

    Το νέο Enyaq Coupe iV της Skoda έρχεται να προσθέσει μια πιο νεανική αύρα σε επίπεδο σχεδιασμού σε σχέση με το επίσης ηλεκτρικό Enyaq iV.

    09:32 16/09

    Η Nissan ξεπέρασε τις 250.000 πωλήσεις EVs στην Ευρώπη

    Η Nissan κατακτά ένα σημαντικό εμπορικό ορόσημο στην Ευρώπη διαθέτοντας μέχρι σήμερα 250.000 αμιγώς ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

    10:58 15/09

    Jogger, το νέο 7θέσιο μοντέλο από την Dacia

    To νέο Jogger αποτελεί το νεότερο μέλος της οικογένειας Dacia διαθέτοντας υψηλό value for money και για την περίσταση 7θέσια διάταξη καμπίνας.

    10:26 15/09

    Alfa Romeo Giulia & Stelvio: Πιο δημοφιλέστερες από ποτέ

    Υψηλή αποδεικνυεται πως είναι η εμπορική απήχηση των νέων Alfa Romeo Giulia και Stelvio το τελευταίο οκτάμηνο στην ελληνική αγορά.

    17:39 14/09

    Tα ηλεκτρικά λεωφορεία της BYD στην Ελλάδα από την Πέτρος Πετρόπουλος ΑEBE

    Η ιδαίτερα επιτυχημένη πορεία των ηλεκτρικών λεωφορείων της BYD στην Ευρώπη συνεχίζεται με την έλευσή τους και στη χώρα μέσω της Πέτρος Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.