Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 26-Αυγ-2020 09:48

    BMW 116d

    BMW 116d
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Έχουμε ήδη δοκιμάσει τη νέα σειρά 1 της BMW στην κορυφαία αλλά και την βασική έκδοση βενζίνης. Τα σχόλια μας ήταν πολύ θετικά με τη νέα γενιά να σε κερδίζει παρά το γεγονός πως πλέον δεν έχει την κίνηση στον πίσω άξονα. Τώρα μας δίνεται η ευκαιρία να δοκιμάσουμε και την βασική έκδοση πετρελαίου 116 d, σε μια επαφή μεγαλύτερη σε διάρκεια από το συνηθισμένο που μας έδωσε την δυνατότητα μέσα στο καλοκαίρι να διανύσουμε μαζί της παραπάνω από 1200 km.

    Έρωτας με την πρώτη ματιά

    Μόλις την αντικρύσαμε την ερωτευτήκαμε. Η BMW είναι μια από τις λίγες εταιρίες που σου δίνει την δυνατότητα να απογειώσεις αισθητικά ακόμα και μια βασική έκδοση. Η 116 d της δοκιμής μας διέθετε το πακέτο εξοπλισμού Μ sport, που αισθητικά την φέρνει πολύ κοντά στην κορυφαία Μ135i. Οι πιο επιθετικοί προφυλακτήρες με τους μεγαλύτερους αεραγωγούς, η χαμηλωμένη ανάρτηση κατά 10 mm, οι υπέροχοι τροχοί των 18in, η πίσω μεγάλη αεροτομή, τα πλαϊνά μαρσπιέ, τα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας Laser σε συνδυασμό με την υπέροχη μπλε απόχρωση, που η BMW ονομάζει Misano Blue συνθέτουν ένα μοναδικό σύνολο. Σε συνδυασμό με το μοντέρνο αμάξωμα το αποτέλεσμα θα κερδίσει και τους πιο απαιτητικούς. Ένα hatchback με αύρα ειδικής κατασκευής που μας άρεσε πολύ σε μια εποχή που κυριαρχεί η ισοπέδωση.

    bmwΑντίστοιχο εσωτερικό

    Εκτός από την κοφτερή εξωτερική σχεδίαση, η σειρά 1 στην έκδοση Μ Sport σε κερδίζει και στο εσωτερικό. Το σαλόνι διαθέτει δυο υπέροχα bucket καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες αλλά και επενδύσεις σε συνδυασμό ύφασμα-αλκαντάρα. Μαζί και το το σπορ τριάκτινο τιμόνι με το σηματάκι Μ σου ανεβάζει την διάθεση και σε ταξιδεύει μακριά, σε μοντέλα που έχουν γράψει ιστορία με την σφραγίδα του Μ division. Η σχεδίαση είναι εμπνευσμένη από τα μοντέλα που έχει παρουσιάσει πρόσφατα η μάρκα, όπως η σειρά 8, η σειρά 3 ή η Ζ4. Στην σειρά 1 αυτό γίνεται για πρώτη φορά τόσο έντονα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα τα χειριστήρια του κλιματισμού, που είναι ίδια με τον μεγαλύτερων εκδόσεων και που όμως θα θέλαμε να είναι λίγο μεγαλύτερα. Στο μοντέλο της δοκιμής μας υπήρχε και ο προαιρετικός ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,25in που αποτελεί μέρος του Live Cockpit Plus και που συνδυάζεται με οθόνη πολυμέσων 10,25in. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό και αναμφίβολα βγαλμένο από πολύ ακριβότερα μοντέλα.

    Σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά κάθεσαι πιο ψηλά ενώ τα πόδια είναι λιγότερο οριζόντια. Επίσης η κονσόλα ανάμεσα στους δυο εμπρός επιβάτες έχει λεπτύνει, μιας και πλέον δεν βρίσκεται από κάτω το κιβώτιο, όπως συνέβαινε στο παρελθόν. Όπως και εξωτερικά έτσι και εσωτερικά οι καμπύλες έχουν μειωθεί ενώ έχουν αυξηθεί οι γωνίες και οι ευθείες.

    Γνωστός κινητήρας-νέο κιβώτιο

    bmwΚάτω από το καπό της 116d βρίσκεται μια βελτιωμένη εκδοχή του τρικύλινδρου κινητήρα που είχε και η προηγούμενη γενιά.- Η ιπποδύναμη σαν τιμή δεν ενθουσιάζει με 116 άλογα, ωστόσο η ροπή των 270 Nm που αποδίδεται ήδη από τις 1750 rpm αποτελεί το κλειδί της επιτυχίας. Σε σύγκριση με το παρελθόν το κλασικό αυτόματο των 8 σχέσεων έχει αντικατασταθεί με ένα 7 σχέσεων τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη.

    Τέλος, να σημειώσουμε πως στον πίσω άξονα όλες οι εκδόσεις εφοδιάζονται με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων, λύση που ο ανταγωνισμός δεν χρησιμοποιεί στις πιο προσιτές εκδόσεις.

    bmwΚαλοκαιρινή διάθεση με υπογραφή Μ

    Το καλοκαίρι έχει τις δικές του απαιτήσεις, οπότε ξεκινάμε με τον χώρο αποσκευών, όπου πρέπει να βάλουμε τα πράγματα μας για διακοπές. Στην 116d εκτιμήσαμε το τετράγωνο σχήμα του χώρου αποσκευών ενώ τα 380 lt. (20 περισσότερα από την προηγούμενη γενιά) αποδείχθηκαν αρκετά. Να σημειωθεί ότι υπάρχει και πάτωμα που κάνει τον χώρο επίπεδο, το οποίο αν θέλεις αφαιρείται μεγαλώνοντας τον διαθέσιμο χώρο.

    Η διάθεση αμέσως απογειώνεται μόλις ανοίξεις την πόρτα του οδηγού.  Βρίσκεις γρήγορα την ιδανική θέση και ξεκινάς. Η πρώτη πολύ καλή εντύπωση έχει να κάνει με την ηχομόνωση. Ήδη στην προηγούμενη γενιά ο τρικύλινδρος κινητήρας πετρελαίου ακουγόταν ελάχιστα. Εδώ ακούγεται ακόμα λιγότερο ενώ μειωμένοι είναι και οι κραδασμοί στο ρελαντί. Η λειτουργία του είναι βελούδινη και πολύ γραμμική. Στο οδηγικό προφίλ comfort δεν δείχνει όλο του τον δυναμισμό, κάτι όμως που αποκαλύπτεται όταν επιλέξεις το πρόγραμμα Sport. Εκεί βρίσκεται στα καλύτερα του. Το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη των 7 σχέσεων πραγματοποιεί αστραπιαία τις αλλαγές ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ ομαλό. Να σημειώσουμε επίσης πως παρά τις υψηλές θερμοκρασίες του καλοκαιριού η μέση κατανάλωση κατά την δοκιμή ήταν 6,7 lt/100km.

    bmwΑπό εκεί και πέρα η σειρά 1 και σε αυτή την εκδοχή σε κερδίζει με την συμπαγή αίσθηση που σου δίνει είτε κινείται σε ευθεία είτε σε στροφές. Αν μάλιστα εκμεταλλευτείς την φόρα που μπορεί να πάρει μπορείς να κινηθείς σε ρυθμό που αντιστοιχεί σε μοντέλα διπλάσιας ιπποδύναμης. Στην εθνική οδό οι αποστάσεις καλύπτονται με άνεση και μοναδική ευκολία. Στις στροφές τοποθετείται όπου εσύ ζητήσεις ενώ στα γλιστερά κομμάτια, αν ξεπεράσεις τα πολύ υψηλά όρια πρόσφυσης τα ηλεκτρονικά θα επέμβουν με σοφία και διακριτικότητα επαναφέροντας την τάξη. Τα πολύ χαμηλού προφίλ ελαστικά της έκδοσης μας (225/40/18) δεν πληγώνουν την άνεση. Ωστόσο μαζί με την σφιχτή ανάρτηση τοποθετούν τα επίπεδα πρόσφυσης πολύ ψηλά. Παρά το γεγονός λοιπόν ότι τα 116 άλογα δεν αρκούν για να φέρουν σε δύσκολη θέση πλαίσιο και ανάρτηση, το σύνολο είναι ευχάριστο και διασκεδαστικό, σε βαθμό που δεν σου λείπει η πίσω κίνηση της προηγούμενης γενιάς.

    Γοητευτική και ουσιαστική

    bmwΗ συγκεκριμένη 116d είναι ιδιαιτέρως γοητευτική χάρη στις επιλογές που έχουν γίνει στον εξοπλισμό. Ωστόσο δεν μένει εκεί. Διαθέτει έναν πολύ καλό κινητήρα που συνεργάζεται με ένα εξαιρετικό κιβώτιο αλλά και πλαίσιο που υποστηρίζεται από μια πολύ καλή ανάρτηση. Την εικόνα συμπληρώνουν η πολύ καλή ποιότητα κύλισης αλλά και ευχαρίστηση στην οδήγηση ανεξάρτητα από τον ρυθμό. Διανύσαμε μαζί της πάνω από 1200 km και σε κάθε ένα από αυτά χαιρόμασταν που ήμασταν πίσω από το τιμόνι της. Η BMW για ακόμα μια φορά κατάφερε να μας εντυπωσιάσει.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    bmw

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.319/1.799/1.434 mm

    Χώρος αποσκευών: 380 lt.

    Βάρος : 1385 kg

    Κινητήρας : 1496 cc

    Ιπποδύναμη : 116 Ps/ 2250rpm

    Ροπή : 270 Nm/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 200 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6,7 lt/100km

    0-100 km/h: 10,1 sec

    Ρύποι CO2 : 100 g/km

    Τιμή : από € 26.155

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:20 28/09

    Οι 2.000 ηλεκτρικοί ίπποι της νέας Lotus Evija

    Το εντυπωσιακό κουπέ της βρετανικής εταιρείας από το Hethel θα εφοδιάζεται όχι με ένα, ούτε με δύο, αλλά με πέντε διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας που θα διασφαλίζουν τα βέλτιστα οδικά...

    15:22 28/09

    Οι νέες BMW M3 Sedan και M4 Coupe

    Εκτός από τις "παραδοσιακές" εκδόσεις τους με πίσω κίνηση και αυτόματο κιβώτιο, θα είναι διαθέσιμες και σε παραλλαγές με χειροκίνητο κιβώτιο και τετρακίνηση.

    17:51 27/09

    F1 – GP Ρωσίας: H νίκη στον Valtteri Bottas

    Στη βαθμολογία του πρωταθλήματος οδηγών ο Lewis Hamilton προηγείται τώρα με 205 βαθμούς, με τους Valtteri Bottas και Max Verstappen να ακολουθούν με 161 και 128 βαθμούς, αντίστοιχα.

    22:18 25/09

    Στην Ελλάδα το νέο Hyundai i20

    Το νέο i20, το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μοντέλο της Hyundai και το πρώτο αυτοκίνητο της κορεάτικης εταιρείας στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness, είναι ήδη...

    22:15 25/09

    O Wayne Griffiths στο τιμόνι της Seat

    Μετά τη μετακίνηση του Luca de Meo στο στρατόπεδο του Groupe Renaut, η θέση του Προέδρου στην ισπανική εταιρεία κατείχε προσωρινά ο Carsten Isensee.

    22:13 25/09

    "Πράσινη μετακίνηση χωρίς ρύπους για όλους" από τον Δήμο Τρικκαίων

    Ο Δήμος Τρικκαίων συνέχισε μια μακρά παράδοση ουσιαστικών παρεμβάσεων που θέτουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την κινητικότητα.

    11:21 24/09

    Το νέο VW Golf GTI με 245 ίππους

    Ψηφιακό, ολοκληρωμένο, με εμπνευσμένη σχεδίαση και με πιο δυναμική οδική συμπεριφορά από ποτέ: με το νέο Golf GTI, η VW ανεβάζει και πάλι σημαντικά τoν πήχη στην κατηγορία το 5θυρων, σπορ χάτσμπακ.

    11:14 24/09

    H Jaguar ανανεώνει και εξηλεκτρίζει την F-Pace

    Η Jaguar παρουσίασε την ανανεωμένη F-Pace εξοπλίζοντάς την με τα τόσο αναγκαία πλέον εξηλεκτρισμένα καλούδια της σύγχρονης εποχής.

    11:01 24/09

    Nissan Z proto: Ματιές στο μέλλον

    Η Nissan βάλθηκε να "ξεσηκώσει" τους φανατικούς petrolheads παρουσιάζοντας στην έδρα της στην Ιαπωνία το πρωτότυπο Ζ proto, ένα σπορ κουπέ που ενσωματώνει πολλά στοιχεία του ένδοξου παρελθόντος της...

    08:10 23/09

    Η πανδημία έφερε πιο κοντά στην τεχνολογία τις επιχειρήσεις

    Ποια σημαντικά συμπεράσματα αποτυπώνει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote.

    20:54 22/09

    Επιπλέον 62 οχήματα στον στόλο της Ελληνικής Αστυνομίας

    Στο πλαίσιο της δράσης "Εξοπλισμός Αστυνομικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για Δράσεις Οδικής Ασφάλειας".

    20:28 22/09

    Νέα χρώματα για το ηλεκτρικό VW ID.R

    Tο ηλεκτρικό… θηρίο με τα πέντε ρεκόρ θα κοσμείται εφεξής από έναν νέο, αλλά γνώριμο συνδυασμό χρωμάτων, που έχουν ως σημείο αναφοράς το μπλε και το ασημί.

    19:13 22/09

    Στην Ελλάδα τα νέα Abarth 595 Scorpioneore και 595 Monster Energy Yamaha

    Οι δύο ειδικές εκδόσεις συνεχίζουν επάξια τη φιλοσοφία του ιδρυτή της μάρκας Carlo Abarth, με τιμές στην ελληνική αγορά που ξεκινούν από τα 23.700 και 23.000 ευρώ, αντίστοιχα.

    22:34 21/09

    H Hyundai αποκαλύπτει το νέο Tucson

    Έχει ήδη αποδείξει την "αξία" του ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις 7 εκατ. μονάδες από το 2004, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα.

    22:25 21/09

    Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

    H Ford προσέδωσε στο μηδενικών εκπομπών SUV της μια ευρωπαϊκή αύρα σε επίπεδο απόδοσης και οδικών χαρακτηριστικών.