Συνεχης ενημερωση
Οι Γάλλοι έχουν μεγάλη παράδοση στα γρήγορα hatchback. Στην Renault ήδη από την εποχή του Renault 5 ξέρουν να προσφέρουν εξαιρετικά σύνολα. Στην περίπτωση του Megane η παράδοση ξεκινά το 2003 ενώ σήμερα βρισκόμαστε στην 3η γενιά. Η αλήθεια ωστόσο είναι πως οι κινητήρες turbo που πλέον είναι μονόδρομος σε συνδυασμό με την αύξηση του βάρους των αμαξωμάτων δεν πιστεύουμε ότι έχει ωφελήσει την κατηγορία. Η αυξημένη ροπή των κινητήρων δυσκολεύει τα μπροστινά συστήματα ενώ το μεγαλύτερο βάρος δεν ωφελεί την ευελιξία. Στην Renault όμως έχει γίνει εξαιρετική δουλειά και το νέο Megane R.S. αποδεικνύει ότι τα όρια είναι για να ξεπερνιούνται! Στην Renault ισχυρίζονται ότι αυτό είναι το καλύτερο hot hatch της αγοράς και όπως θα διαβάσετε παρακάτω συμφωνούμε μαζί του.
Ένα μοντέλο υψηλών δυνατοτήτων που σέβεται τον εαυτό του, έχει σημαντικές βελτιώσει στο τεχνικό κομμάτι που "παρασύρουν" και την εμφάνιση. Έτσι τα αυξημένα μετατρόχια κατά 60 mm εμπρός και 45 mm πίσω έφεραν και πιο φουσκωμένα φτερά τροχών. Τα εμπρός μάλιστα έχουν και αεραγωγό στο πίσω μέρος για βελτίωση της ροής του αέρα. Οι προφυλακτήρες έχουν γονίδια από την F1 ενώ στο πίσω μέρος κυριαρχεί η κεντρική απόληξη της εξάτμισης αλλά και ο διαχύτης. Ακόμα ένα χαρακτηριστικό είναι τα φώτα με το σύστημα LED R.S. Vision που σας προσφέρει φωτισμό υψηλής απόδοσης. Σε στυλ σημαίας τερματισμού, ενσωματώνει 3 λειτουργίες: φωτισμός εσωτερικού στροφών, φώτα θέσης και προβολείς μεγάλης εμβέλειας. Το συνολικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό χωρίς να γίνεται κραυγαλέο. Αυτό το Megane δείχνει με τον τρόπο του ότι έχει κατασκευαστεί για να τιθασεύει ασφάλτινες ανοικτές και κλειστές στροφές!
Οι αλλαγές στο εσωτερικό έχουν να κάνουν με την ουσία της οδήγησης. Highlight αποτελούν τα καθίσματα. Είναι μαλακά αλλά ταυτόχρονα έχουν και μεγάλα πλαϊνά για την στήριξη του σώματος. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα ένα μοναδικό συνδυασμό άνεσης και στήριξης οδηγού και συνοδηγού. Το τριάκτινο τιμόνι σε συνδυασμό δέρμα-αλκαντάρα έχει πολύ ωραία σχεδίαση και υφή. Ξεχωρίζουν τα ευμεγέθη Paddles πίσω από το τιμόνι, στην περίπτωση που το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με αυτόματο κιβώτιο, όπως στην περίπτωση μας. Την εικόνα ολοκληρώνει ο πίνακας οργάνων με συνδυασμό ψηφιακών και αναλογικών ενδείξεων. Αλλάζει γραφικά με βάση το προφίλ οδήγησης, προσθέτοντας ένα ακόμα λιθαράκι στην εμπειρία του R.S. Από εκεί και πέρα τα πλαστικά στα ανώτερα σημεία έχουν πολύ καλή ποιότητα ενώ και η συναρμολόγηση είναι πολύ καλή. Το μόνο που θα θέλαμε είναι ένα σύστημα πολυμέσων με πιο σύγχρονα γραφικά και ίσως λίγο πιο εύκολο στην χρήση.
Τεχνολογία αιχμής
Όταν θες να πετύχεις κορυφαία απόδοση δεν αρκούν τα λόγια ή η επιθετική εμφάνιση. Πρέπει κάτω από τις λαμαρίνες να υπάρχει φρέσκια τεχνολογία αλλά και σωστό δέσιμο των μηχανικών μερών για να πετύχεις. Στην Renault ακολούθησαν τον δικό τους δρόμο και αυτό τους δικαιώνει στην πράξη. Ξεκινώντας από τον κινητήρα, η Renault εγκατέλειψε τα δυο λίτρα που αποτελούν κανόνα στην κατηγορία, αλλά και που είχαν οι δυο προηγούμενες γενιές Megane R.S. Έτσι ο κυβισμός έπεσε στα 1,8lt. ενώ βασίζεται στο σύνολο που χρησιμοποιεί η Alpine A110. Εκεί όμως η απόδοση μένει στα 252 άλογα. Για να ανέβει με ασφάλεια στα 280 άλογα χρησιμοποιήθηκε νέα κυλινδροκεφαλή, νέο σύστημα ψύξης αλλά και νέα ηλεκτρονική διαχείριση. Η ροπή φτάνει τα 39,8 Kg.m και αποδίδεται από τις 2400 rpm έως τις 4800 rpm. Πέρα από τα νούμερα, η Renault έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στην ομαλή απόδοση, όπως θα δούμε και στην πράξη. Η δύναμη μεταφέρεται στους τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή όπως στην περίπτωσή μας μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Όπως πλέον είθισται υπάρχει η δυνατότητα επιλογής οδηγικών προφίλ, που στην περίπτωση του R.S. είναι 5. Από εκεί αλλάζει η απόκριση του κινητήρα, η λειτουργία της τετραδιεύθυνσης, η λειτουργία του κιβωτίου, το σύστημα διεύθυνσης αλλά και ο ήχος από την εξάτμιση!
Δεν φτάνει όμως μόνο ένας δυνατός κινητήρας. Η Renault πρωτοπορεί και εφοδιάζει το R.S. με σύστημα τετραδιεύθυνσης που ονομάζει 4Control. Μέχρι τα 60 Km/h οι πίσω τροχοί κινούνται αντίθετα από τους μπροστινούς ενώ στο οδηγικό πρόγραμμα race αυτό γίνεται έως τα 100 Km/h, προσφέροντας μεγαλύτερη ευελιξία στα στενά κομμάτια. Η κλίση των τροχών φτάνει μέχρι τις 2,7 μοίρες. Σε υψηλότερες ταχύτητες οι πίσω τροχοί στρίβουν προς την ίδια κατεύθυνση με τους μπροστινούς με μικρότερη όμως κλίση που φτάνει την 1 μοίρα. Από εκεί και πέρα δεν έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενα αμορτισέρ, όπως κάνει μέρος του ανταγωνισμού, αλλά χρησιμοποιεί υδραυλικά bump stops. Στην έκδοση Sport, ο εμπρός άξονας ανεξάρτητης διεύθυνσης, όπως τον αποκαλεί η Renault, συνοδεύεται από ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό, ενώ στην έκδοση Cup με το χειροκίνητο κιβώτιο τη θέση του παίρνει ένα μηχανικό μπλοκέ διαφορικό τύπου Τorsen.
Πάντα κρατάμε μικρό καλάθι, όταν οδηγούμε ένα δυνατό προσθιοκίνητο στους γλιστερούς ελληνικούς δρόμους. Το Megane R.S. από την αρχή σε κερδίζει. Αρχικά είναι ο συνδυασμός πλαισίου-ανάρτησης. Το πρώτο δείχνει παγερά αδιάφορο σε κάθε συνθήκη όντας εξαιρετικά άκαμπτο. Η ανάρτηση εντυπωσιάζει με την λειτουργία της παντού και πάντα! Είναι αρκετά σφιχτή αλλά ταυτόχρονα δείχνει να έχει μεγάλη διαδρομή απορροφώντας αποτελεσματικά τις ανωμαλίες παρά τα ελαστικά πολύ χαμηλού προφίλ διάστασης 254/35/19. Διανύσαμε μαζί του 1000 km και δεν κοπάνησε ούτε μια φορά! Ταυτόχρονα το αισθάνεσαι φαρδύ και γραπωμένο από τον δρόμο. Η ταχύτητα ανεβαίνει αλλά η ανάρτηση συνεχίζει να δουλεύει εξαιρετικά. Όσο και αν πιεστεί δεν προδίδεται. Ακόμα και αν συναντήσεις ανωμαλίες μέσα σε μια στροφή κινούμενος οριακά καταφέρνει να απορροφά την ανωμαλία και να διατηρεί την πορεία του Megane R.S. Ο κινητήρας στην ήπια χρήση αποδεικνύεται ψυχωμένος από τις χαμηλές rpm ενώ συνεργάζεται ιδανικά με το κιβώτιο.
Έχεις αρχίσει να μαγεύεσαι ήδη από τα πρώτα km, οπότε ψάχνεις την τέλεια διαδρομή για να το πιέσεις όσο μπορείς. Εμείς επιλέξαμε την Εύβοια και δεν το μετανιώσαμε. Στην Εθνική Οδό δεν θα σε ενθουσιάσει όπως ένα γερμανικό hatchback. Το κιβώτιο δείχνει κάπως κοντό με 130 Km/h στις 3000 rpm, αλλά τελικά δε σε πειράζει και τόσο. Φτάνοντας στο αγαπημένο του τερέν, που είναι οι στριφτερές διαδρομές αξίζει να επιλέξεις το οδηγικό προφίλ Sport ή το Race. Ο ήχος από την εξάτμιση σε ντοπάρει με σκασίματα στις αλλαγές αλλά και στο άφημα του γκαζιού. Από εκεί και πέρα ο τρόπος που ελίσσεται μέσα στις στροφές είναι πραγματικά μαγικός. Πρώτη φορά συναντάμε τόσο καλή πρόσφυση από προσθιοκίνητο στην Ελλάδα με τόση δύναμη. Το torque steer απουσιάζει εντελώς από το τιμόνι, λες και είναι τετρακίνητο! Αυτό από μόνο σε βοηθά πολύ. Έρχεται στην συνέχεια η ευελιξία από την τετραδιεύθυνση αλλά και η μαγική ανάρτηση που καταφέρνει να "δουλεύει" στις ανωμαλίες χωρίς να αφήνει το αμάξωμα να παίρνει κλίσεις. Τα όρια της πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά. Ωστόσο όταν τα ξεπεράσεις οι αντιδράσεις είναι πολύ φιλικές δίνοντας την χαριστική βολή στην διάθεσή σου που βρίσκεται στα ύψη. Ο κινητήρας είναι εξαιρετικά γραμμικός αλλά και με ψυχή μέχρι το όριο, βοηθώντας και αυτός με την σειρά του για το άριστο αποτέλεσμα. Τα σκασίματα από την εξάτμιση αντιλαλούν στο βουνό και εσύ ανατριχιάζεις. Μαγικό λες και ξαναλές μέσα στο μυαλό σου…
Στα καλύτερα
Το σκεφτήκαμε αρκετά και ίσως ακούγεται βαρύ. Το Megane R.S. είναι ενα από τα καλύτερα hot hatch που έχουμε οδηγήσει. Δεν είναι το πιο γρήγορο στην ευθεία ούτε και το πιο δυνατό, είναι όμως το πιο αποδοτικό αλλά και ευχάριστο στρίβοντας και αυτό μετράει περισσότερο. Η ανάρτησή του είναι για σεμινάριο και συνδυάζεται πολύ αρμονικά με κάθε μηχανικό κομμάτι. Οι Γάλλοι έκαναν ένα μικρό θαύμα και μας απέδειξαν πως υπάρχουν εταιρίες που στους μηχανικούς της υπάρχει ακόμα πάθος για εξέλιξη στον τομέα της οδήγησης που κάποιοι έχουν ξεχάσει.
Κείμενο: Δημήτρης Χατζητόλιος
Φωτογραφίες: Χρήστος Καραγιωργάκης
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.364/1.875/1.428 mm
Βάρος : 1376 kg
Χώρος αποσκευών: 384 lt
Κινητήρας : 1798 cc
Ιπποδύναμη : 280 Ps/ 6000 rpm
Ροπή : 39,8 Kg.m / 2.400-4.800 rpm
Τελική ταχύτητα : 250 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 11,5 lt/100km
0-100 km/h : 5,8 sec
Ρύποι CO2 : 155-163 g/km
Τιμή : € 43.490
-
10:59 M. Βορίδης: Καταθέτουμε σχέδιο νόμου που καταργεί τους περιορισμούς στην ψήφο των Ελλήνων εξωτερικού
-
10:47 Ισραηλινοί επιστήμονες: Η νοτιοαφρικανική μετάλλαξη "ξεφεύγει" πιο εύκολα από τις άμυνες του εμβολίου της Pfizer
-
10:42 Η Pfizer παρουσίασε το Κέντρο Ψηφιακής Τεχνολογίας της Θεσσαλονίκης στην Πανεπιστημιακή κοινότητα
-
10:41 Άνοδος των μετοχών Suez και Veolia μετά τη συμφωνία τους για συγχώνευση
-
10:40 WIND Ελλάς: Στα €508,6 εκατ. τα έσοδα, στα €135,9 εκατ. EBITDAal το 2020
-
10:39 Ν.Κεραμέως για άνοιγμα Λυκείων: "Σύμμαχος τα self tests και ο εμβολιασμός των εκπαιδευτικών"
-
10:35 Aρνητικά πρόσημα καταγράφουν οι ευρωπαϊκές αγορές
-
10:33 Το άνοιγμα εμπορικών κέντρων, φροντιστηρίων και κέντρων αισθητικής θα εισηγηθεί ο Άδ. Γεωργιάδης
-
10:32 Κ. Μητσοτάκης: Το μέτρο των self test θα επεκταθεί έως τέλος της εβδομάδας σε λιανεμπόριο, μεταφορές, διανομείς φαγητού
-
10:28 BriQ Properties: Πρόταση για τη διανομή μερίσματος €0,06 ανά μετοχή (καθαρό) για το 2020
-
Πώς ο Έλον Μασκ "ταπεινώνει" τον Πούτιν στο διάστημα
-
Οι συντάξεις, τα Ραφάλ και ο Πολ...
-
ΑΜΚ Πειραιώς και άλλες τραπεζικές περιπέτειες
-
Ποιος να βάλει δικά του λεφτά και γιατί;
-
Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι λιγότερο αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων
-
Οι ρυθμιστές των 1.000 μονάδων
-
Οι μικροί μονομάχοι
-
Όλα τα SOS για την πρόσβαση στο taxis
-
Νέα έργα ύψους 200 εκατ. ευρώ προς υπογραφή από την Άκτωρ
-
Γιατί διατηρείται το κλίμα θετικών προσδοκιών για τη ΔΕΗ
-
Οι συντάξεις, τα Ραφάλ και ο Πολ... (60)
-
Ποιος να βάλει δικά του λεφτά και γιατί; (10)
-
Ποιοι διεκδικούν τα 823 εκατ. των γευμάτων σε πρόσφυγες (7)
-
ΑΜΚ Πειραιώς και άλλες τραπεζικές περιπέτειες (7)
-
Οι μικροί μονομάχοι (7)
-
Το εμβόλιο των Pfizer/BioNTech είναι λιγότερο αποτελεσματικό έναντι των μεταλλάξεων (5)
-
Ινδία: Δεύτερη χώρα παγκοσμίως σε αριθμό κρουσμάτων - Ξεπέρασαν τους 170.000 οι νεκροί (4)
-
Η πρώτη διάταξη στην Ευρώπη που υποχρεώνει τους υγειονομικούς να εμβολιαστούν και η στάση της Ελληνικής Κυβέρνησης (3)
-
Πλαστικά Θράκης: Στα 37,3 εκατ. ευρώ αυξήθηκαν τα καθαρά κέρδη το 2020 (2)
-
Βασιλακόπουλος: Τα κορονοπάρτι μπορεί να μας κοστίσουν το Πάσχα (2)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
22:13 09/04
Ο Opel παρουσιάζει τον Universal Charger για εύκολη φόρτιση
Το Universal Charger (καλώδιο φόρτισης πολλαπλών επιλογών σύνδεσης) συνδυάζει τις λειτουργίες των καλωδίων "Mode 2" και "Mode 3" με διάφορους αντάπτορες σε μία συσκευή.
20:53 09/04
Σχεδιάζοντας το νέο Honda HR-V e:HEV
Η επόμενη γενιά του αποκλειστικά υβριδικού Honda HR-V e:HEV είναι το αποτέλεσμα μιας ευρείας επαναξιολόγησης της νοοτροπίας των σύγχρονων καταναλωτών.
20:45 09/04
O έξυπνος καθρέπτης της Ford
Στην πραγματικότητα πρόκειται για μία οθόνη υψηλής ανάλυσης που προβάλλει μία πανοραμική εικόνα την περιοχής πίσω από το οχημα.
16:31 08/04
Volvo: Ηλεκτρική ενέργεια κατά 90% από ΑΠΕ για τα εργοστάσιά της
Το εργοστάσιο της Volvo στo Ντακίνγκ της Κίνας τροφοδοτείται τώρα κατά 100% με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια.
16:24 08/04
Παραγωγή 300.000 μονάδων για το νέο Opel Corsa
Το νέο Corsa παραμένει η "εγγύηση επιτυχίας" για την Opel.
16:22 08/04
"Πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια από το 2022 για την Mercedes
Η ηλεκτρική ενέργεια χωρίς CO2 από ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές παράγεται σε διάφορους σταθμούς παραγωγής ενέργειας
15:25 07/04
Συνέντευξη με τον επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης του Volkswagen ID.4
To ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, όσο επιβλητική εμφάνιση έχει εξωτερικά, τόσο ευρύχωρο, ζεστό και φιλόξενο αποδεικνύεται εσωτερικά.
15:14 07/04
Οι τιμές της νέας Mercedes C-Class στην Ελλάδα
Η C-Class είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes παγκοσμίως.
15:11 07/04
H Ford δεν φοβάται τους… κλέφτες!
Δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις που έχουν παρατηρηθεί στις οποίες επίδοξοι κλέφτες προσεγγίζουν οικίες στις οποίες βρίσκονται σταθμευμένα αυτοκίνητα που θέλουν να αποσπάσουν.
16:32 06/04
Το θρυλικό Opel Manta γίνεται ηλεκτρικό
Η Opel ανήκει στους πρωτοπόρους της ηλεκτροκίνησης.
16:29 06/04
Τέσσερα νέα μοντέλα στη συλλογή της TAG Heuer
Η συλλογή TAG Heuer Formula 1, που έχει μια ξεχωριστή θέση στην ιστορία της TAG Heuer από τότε που λανσαρίστηκε το 1986, παρουσιάζει μερικές πρωτότυπες ιδέες.
16:27 06/04
H Ford επενδύει στο εξηλεκτρισμένο μέλλον της
Η Ford ανακοίνωσε ότι συνεχίζει να επενδύει σε ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον για τις εγκαταστάσεις της στη Βαλένθια
16:19 06/04
Πρεμιέρα για τη νέα Bentley Continental GT Speed
Η Bentley αποκάλυψε τη νέα Continental GT Speed, το πιο δυναμικό αυτοκίνητο στην 101χρονη ιστορία της μάρκας
13:42 05/04
Raid of the Two Capes: Ένα Fiat 124 σε μια δύσκολη αποστολή
Σε μία γωνία του Heritage HUB, του χώρου που φιλοξενεί περισσότερα από 250 ιστορικά μοντέλα των Fiat, Alfa Romeo, Abarth και Lancia, υπάρχει ένα περίεργο Fiat 124 Special του 1970.
