Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 07-Αυγ-2020 16:06

    Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

    Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Περιμέναμε πολύ καιρό την συγκεκριμένη δοκιμή. Χάρη στον επαγγελματισμό του τμήματος δημοσίων σχέσεων της Mercedes-Benz Hellas το όνειρο έγινε πραγματικότητα. Η Mercedes-Benz είχε καταφέρει να δημιουργήσει αίσθηση ήδη με την πρώτη γενιά της A45, την οποία είχαμε οδηγήσει στην πίστα των Μεγάρων. Η μεγάλη επιτυχία της πρώτης γενιάς, έκανε ακόμα πιο δημιουργική την Mercedes-Benz. Έτσι έξυπνα στην γκάμα προσφέρει την πιο "γήινη" Α35, ενώ στην συνέχεια υπάρχει η Α45 και η Α45 S. Η επιλογή σοφή και το αποτέλεσμα δικαιώνει την εταιρία.

    Στα χέρια μας έχουμε την κορυφαία εκδοχή, δηλαδή την Α 45 S. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο πιο δυνατός δίλιτρος κινητήρας παραγωγής! Αποδίδει 421 άλογα και 500 Nm ροπής! Τα νούμερα ζαλίζουν και βάζουν την Α 45 S σε ένα πολύ ξεχωριστό club. Αφενός λόγο της υψηλής ιπποδύναμης αφετέρου λόγω της εντυπωσιακής αναλογίας κυβισμού-ισχύος, που ξεπερνά ακόμα και κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων. Είναι βέβαιο πως ένα τέτοιο αποτέλεσμα δεν έρχεται τυχαία. Ειδικά μάλιστα σήμερα, που οι προδιαγραφές ρύπων γίνονται όλο και αυστηρότερες. Ταυτόχρονα αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί-προσφέρεται σε ένα προσιτό μοντέλο της AMG, που το κάνει ακόμα πιο σπουδαίο κατά την άποψη μας.

    Αγωνιστική αύρα

    Ένα τόσο δυνατό αποτέλεσμα δεν έρχεται απλά με την χρήση ενός μεγαλύτερου turbo ή την αύξηση της πίεσης σε αυτό. Θέλει ολιστική εξέλιξη ώστε αφενός να ανέβει η απόδοση και από την άλλη να διατηρηθεί ο πολιτισμένος χαρακτήρας και η αξιοπιστία του μοντέλου. Έτσι στον κινητήρα που πλέον έχει την κωδική ονομασία Μ 139 έχουν μειωθεί οι εσωτερικές τριβές, το turbo είναι twin scroll, η πίεση έχει ανέβει στα 2,1bar. Οι ανάγκες για ψύξη έχουν αυξηθεί. Για τον λόγο αυτό ο κινητήρας έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες, χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός ηλεκτρικής και μηχανικής αντλίας νερού καθώς και ένα intercooler δυο σταδίων. Η μεγάλη ανάγκη για ψύξη μαρτυράται και από τα μεγάλα ανοίγματα στον προφυλακτήρα.

    Εκτός από την κινητήρα σε άλλο επίπεδο είναι και η μετάδοση. Αυτό μαρτυράτε από το επιπρόσθετό "+" στην ονομασία του μοντέλου. Κατανέμει ιδανικά την ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Επιπρόσθετα όμως υπάρχουν δυο επιπλέον πολύδισκοι συμπλέκτες στον πίσω άξονα ώστε να υπάρχει ακόμα καλύτερη κατανομή στους πίσω τροχούς. Αυτή η αρχιτεκτονική δίνει και την δυνατότητα ύπαρξης του οδηγικού προφιλ Drift mode.

    mercedesΆγρια γοητεία

    Παρά το γεγονός ότι η "δική μας" Α 45 s δεν είναι το extra αεροδυναμικό πακέτο με την μεγάλη πίσω αεροτομή, κατάφερνε να προσελκύει τα βλέμματα. Η χαρακτηριστική σπορτίφ σχεδίαση διαφοροποιεί σημαντικά τα μοντέλα Mercedes-AMG A 45 από τη Mercedes-AMG A 35 4MATIC και την AMG Line. Χάρη στη μοναδική μπροστινή ποδιά και την ειδική επένδυση ψυγείου AMG καθώς και το καπό κινητήρα με power dome, οι διαφορές των μοντέλων Mercedes-AMG A 45 είναι απολύτως διακριτές. Μάλιστα με έναν μαγικό τρόπο η μάσκα μας θυμίζει την αντίστοιχη της AMG GT.Τα σαφώς φαρδύτερα μπροστινά φτερά, σε σύγκριση με την Mercedes-AMG A 35 4MATIC, αποτυπώνουν με εντυπωσιακό τρόπο τη φιλοδοξία για πραγματική οδηγική απόλαυση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η τονισμένη πίσω αεροτομή, ο διαχύτης αλλά και οι τέσσερις απολήξεις των 90 χιλιοστών. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις υπέροχες ζάντες των 19 in που κρύβουν μέσα τους εντυπωσιακών διαστάσεων φρένα.

    mercedesΕξαιρετικής αισθητικής καμπίνα

    Η προσεγμένη σχεδίαση εξωτερικά, συνεχίζεται και στην καμπίνα του μοντέλου. Γίνεται αμέσως φανερή η πολύ υψηλή ποιότητα των υλικών, αλλά και ο σπορ διάκοσμος που διαφοροποιούν το κορυφαίο μοντέλο από την υπόλοιπη γκάμα. Το σύστημα πολυμέσων MBUX με όργανο πολλαπλών ενδείξεων, τρία διαφορετικά στιλ ενδείξεων με λειτουργία super sport και μεγάλο στροφόμετρο, μοιάζει να έχει φτιαχτεί για κορυφαίες επιδόσεις. Απολύτως εναρμονισμένο είναι και το προαιρετικά διαθέσιμο τιμόνι AMG Performance που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Υπέροχο στην αφή και με μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια ξεχωρίζει και από την κίτρινη γραμμή στο πάνω μέρος της στεφάνης. Στο κάτω μέρος των οριζόντιων ακτινών υπάρχουν δυο πολύ πρακτικά χειριστήρια, από τα οποία επιλέγουμε προφίλ οδήγησης. Αρκετή ώρα κατά την διάρκεια της δοκιμής το χέρι μας βρέθηκε εκεί, αλλάζοντας προφίλ!

    Το κίτρινο χρησιμοποιείται και στις ραφές του εσωτερικού δίνοντας μια διαφορετική-αγωνιστική νότα στο εσωτερικό. Ο εικονικός μηχανικός αγώνων AMG TRACK PACE περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ σε συνδυασμό με την πλοήγηση μέσω σκληρού δίσκου και το κόκπιτ με ευρεία οθόνη. Επίσης, το μενού AMG με πρόσθετες πληροφορίες, όπως ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, μενού Warm-up, μενού Setup, καθώς και μετρητή G, Race-Timer και στοιχεία κινητήρα, δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να αναλύει την οδήγησή του. Τα προαιρετικά καθίσματα AMG Performance δεν υπήρχαν στο αυτοκίνητό μας, ωστόσο οφείλουμε να ομολογήσουμε πως τα στάνταρ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη.

    mercedesΠολιτισμός και αδρεναλίνη μαζί

    Μπαίνεις μέσα και γεμάτος αγωνία βάζεις μπροστά. Περιμένεις να ζεσταθεί όντας μέσα στην κίνηση. Σε αυτές τις συνθήκες τίποτα δεν προδίδει τα εκρηκτικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο πολιτισμός κυριαρχεί. Η κορυφαία αναλογία κυβικών-ισχύος δεν συνεπάγεται υποχωρήσεις στην καθημερινότητα. Μαζί της μπορείς να πηγαίνεις για ψώνια στο super market, στην δουλειά σου ακόμα και εκδρομή με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά είναι και πολύ καλά ρυθμισμένη, οπότε σε συνεργασία με το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο προσδίδει μια στιβαρή και συμπαγή αίσθηση που καταφέρνει να αντιμετωπίζει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Σύντομα όμως αποζητάς άδειους δρόμους ώστε να νιώσεις την απόδοση αυτής της μοναδικής κατασκευής.

    mercedesΣτις χαμηλές στροφές τίποτα δεν μαρτυρά τα 421 άλογα. Αυτός ο κινητήρας θυμίζει περισσότερο ατμοσφαιρική κατασκευή. Όσο οι στροφές ανεβαίνουν τόσο αυτός ζωντανεύει. Ειδικά πάνω από τις 5000 rpm και μέχρι τις 7200 rpm ξεσπαθώνει και δείχνει τα δόντια του. Μαζί με τις  στροφές κολλάς στο κάθισμα και απολαμβάνεις την επιτάχυνση των 421 ίππων αλλά και των 500 Nm ροπής. Η δύναμη περνά στον δρόμο με εξαιρετικό τρόπο. Χωρίς ίχνος νευρικότητας ακόμα και στον γλιστερό ελληνικό δρόμο η Α 45 S εκτοξεύεται με μοναδική άνεση. Σε αυτή την μοναδική εμπειρία έχεις γύρω σου ένα μοναδικά συμπαγές σύνολο. Πλαίσιο, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα αποδίδουν στο ίδιο μήκος κύματος με τον κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως παρά της εκρηκτικές επιδόσεις η κατασκευή σου μεταδίδει ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Έτσι σύντομα γίνεσαι ένα μαζί της. Στα ανοικτά κομμάτια δρόμου σε εντυπωσιάζει με την ακλόνητη συμπεριφορά. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες παραμένει εξαιρετικά σταθερή. Απίστευτο πως ένα hatchback μπορεί να κινείται σε ρυθμούς supercar χωρίς να ιδρώνει ο οδηγός.

    mercedesΕκεί όμως που κάνει την μεγάλη διαφορά η νέα τετρακίνηση 4MATIC+ είναι στις στροφές. Έχει την δυνατότητα να μεταφέρει μεγάλο κομμάτι της ροπής στους πίσω τροχούς και αυτό γίνεται φανερό μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι. Με ένα πολύ γλυκό τρόπο το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του όσο εσύ ζητήσεις. Αυτό γίνεται με ένα πολύ φιλικό και προοδευτικό τρόπο. Έτσι μπορεί να τοποθετείς την A 45 S στο σημείο που εσύ θες ακόμα και αν αρχικά υπολόγισες λάθος. Είναι μαγική η συμπεριφορά της και γρήγορα εθίζεσαι. Από την μια μπορείς να κινηθείς με επιθετικές γραμμές και από την άλλη αν είσαι συντηρητικός με το γκάζι μπορείς να διατηρήσεις ουδέτερες γραμμές. Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από υπέροχο ήχο αλλά και δυνατές επιταχύνσεις αν κρατάς τον κινητήρα ψηλά.

    Ουάου !

    mercedesΤο φως της μέρας πέφτει. Κάθεσαι και την χαζεύεις για μια ακόμα φορά. Η A 45 S είναι μια εξαιρετική κατασκευή στα χαρτιά αλλά και στην πράξη. Διαθέτει τον πιο δυνατό δίλιτρο κινητήρα παραγωγής, χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται υποχωρήσεις στην καθημερινή χρήση. Διαθέτει μια πολύ εξελιγμένη τετρακίνηση που προσφέρει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης αλλά δίνει και την δυνατότητα στον οδηγό να βιώσει μια μοναδική συμπεριφορά σε φιδίσιους δρόμους. Υποκλινόμαστε στην Mercedes-AMG που εκτός από την F1 ξέρει να κερδίζει πρωταθλήματα και στους δρόμους.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    mercedes

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.227/1.797/1.576 mm

    Βάρος : 1635 kg

    Κινητήρας : 1991 cc

    Ιπποδύναμη : 421 Ps/ 6750 rpm

    Ροπή : 500 Nm / 5.000 rpm

    Τελική ταχύτητα : 270 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 10,5 lt/100km

    0-100 km/h : 3,9 sec

    Ρύποι CO2 : 198 g/km

    Τιμή :  € 82.850

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    22:18 25/09

    Στην Ελλάδα το νέο Hyundai i20

    Το νέο i20, το δημοφιλέστερο σε πωλήσεις μοντέλο της Hyundai και το πρώτο αυτοκίνητο της κορεάτικης εταιρείας στην Ευρώπη που υιοθετεί τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία Sensuous Sportiness, είναι ήδη...

    22:15 25/09

    O Wayne Griffiths στο τιμόνι της Seat

    Μετά τη μετακίνηση του Luca de Meo στο στρατόπεδο του Groupe Renaut, η θέση του Προέδρου στην ισπανική εταιρεία κατείχε προσωρινά ο Carsten Isensee.

    22:13 25/09

    "Πράσινη μετακίνηση χωρίς ρύπους για όλους" από τον Δήμο Τρικκαίων

    Ο Δήμος Τρικκαίων συνέχισε μια μακρά παράδοση ουσιαστικών παρεμβάσεων που θέτουν στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος την κινητικότητα.

    11:21 24/09

    Το νέο VW Golf GTI με 245 ίππους

    Ψηφιακό, ολοκληρωμένο, με εμπνευσμένη σχεδίαση και με πιο δυναμική οδική συμπεριφορά από ποτέ: με το νέο Golf GTI, η VW ανεβάζει και πάλι σημαντικά τoν πήχη στην κατηγορία το 5θυρων, σπορ χάτσμπακ.

    11:14 24/09

    H Jaguar ανανεώνει και εξηλεκτρίζει την F-Pace

    Η Jaguar παρουσίασε την ανανεωμένη F-Pace εξοπλίζοντάς την με τα τόσο αναγκαία πλέον εξηλεκτρισμένα καλούδια της σύγχρονης εποχής.

    11:01 24/09

    Nissan Z proto: Ματιές στο μέλλον

    Η Nissan βάλθηκε να "ξεσηκώσει" τους φανατικούς petrolheads παρουσιάζοντας στην έδρα της στην Ιαπωνία το πρωτότυπο Ζ proto, ένα σπορ κουπέ που ενσωματώνει πολλά στοιχεία του ένδοξου παρελθόντος της...

    08:10 23/09

    Η πανδημία έφερε πιο κοντά στην τεχνολογία τις επιχειρήσεις

    Ποια σημαντικά συμπεράσματα αποτυπώνει έρευνα που πραγματοποίησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της Cosmote.

    20:54 22/09

    Επιπλέον 62 οχήματα στον στόλο της Ελληνικής Αστυνομίας

    Στο πλαίσιο της δράσης "Εξοπλισμός Αστυνομικών Υπηρεσιών Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας για Δράσεις Οδικής Ασφάλειας".

    20:28 22/09

    Νέα χρώματα για το ηλεκτρικό VW ID.R

    Tο ηλεκτρικό… θηρίο με τα πέντε ρεκόρ θα κοσμείται εφεξής από έναν νέο, αλλά γνώριμο συνδυασμό χρωμάτων, που έχουν ως σημείο αναφοράς το μπλε και το ασημί.

    19:13 22/09

    Στην Ελλάδα τα νέα Abarth 595 Scorpioneore και 595 Monster Energy Yamaha

    Οι δύο ειδικές εκδόσεις συνεχίζουν επάξια τη φιλοσοφία του ιδρυτή της μάρκας Carlo Abarth, με τιμές στην ελληνική αγορά που ξεκινούν από τα 23.700 και 23.000 ευρώ, αντίστοιχα.

    22:34 21/09

    H Hyundai αποκαλύπτει το νέο Tucson

    Έχει ήδη αποδείξει την "αξία" του ξεπερνώντας σε πωλήσεις τις 7 εκατ. μονάδες από το 2004, όταν και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά, μέχρι και σήμερα.

    22:25 21/09

    Με ευρωπαϊκό προσανατολισμό η ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E

    H Ford προσέδωσε στο μηδενικών εκπομπών SUV της μια ευρωπαϊκή αύρα σε επίπεδο απόδοσης και οδικών χαρακτηριστικών.

    22:18 21/09

    Εβδομάδα Κινητικότητας: 10 συμβουλές για ασφαλή μετακίνηση από την INTERAMERICAN και το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας ΕΜΠ

    Η INTERAMERICAN υπογραμμίζει το έμπρακτο ενδιαφέρον της για τη σύγχρονη μετακίνηση και οδική ασφάλεια.

    16:59 20/09

    H Toyota παίρνει τη νίκη στο φετινό Le Mans

    Με τους Buemi, Hartley και Nakajima να ανεβαίνουν στο ανώτερο σκαλί του βάθρου.

    17:59 19/09

    Πιθανή η ελεύθερη κυκλοφορία οχημάτων στο Δακτύλιο έως και τις 31 Οκτωβρίου

    Διερευνάται το ενδεχόμενο για περαιτέρω παράτασης του μέτρου έπειτα από την ένταξη των πρώτων ΚΤΕΛ στο δίκτυο του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Αθήνας.