Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 07-Αυγ-2020 16:06

    Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

    Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Περιμέναμε πολύ καιρό την συγκεκριμένη δοκιμή. Χάρη στον επαγγελματισμό του τμήματος δημοσίων σχέσεων της Mercedes-Benz Hellas το όνειρο έγινε πραγματικότητα. Η Mercedes-Benz είχε καταφέρει να δημιουργήσει αίσθηση ήδη με την πρώτη γενιά της A45, την οποία είχαμε οδηγήσει στην πίστα των Μεγάρων. Η μεγάλη επιτυχία της πρώτης γενιάς, έκανε ακόμα πιο δημιουργική την Mercedes-Benz. Έτσι έξυπνα στην γκάμα προσφέρει την πιο "γήινη" Α35, ενώ στην συνέχεια υπάρχει η Α45 και η Α45 S. Η επιλογή σοφή και το αποτέλεσμα δικαιώνει την εταιρία.

    Στα χέρια μας έχουμε την κορυφαία εκδοχή, δηλαδή την Α 45 S. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο πιο δυνατός δίλιτρος κινητήρας παραγωγής! Αποδίδει 421 άλογα και 500 Nm ροπής! Τα νούμερα ζαλίζουν και βάζουν την Α 45 S σε ένα πολύ ξεχωριστό club. Αφενός λόγο της υψηλής ιπποδύναμης αφετέρου λόγω της εντυπωσιακής αναλογίας κυβισμού-ισχύος, που ξεπερνά ακόμα και κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων. Είναι βέβαιο πως ένα τέτοιο αποτέλεσμα δεν έρχεται τυχαία. Ειδικά μάλιστα σήμερα, που οι προδιαγραφές ρύπων γίνονται όλο και αυστηρότερες. Ταυτόχρονα αυτό το εκπληκτικό αποτέλεσμα έχει επιτευχθεί-προσφέρεται σε ένα προσιτό μοντέλο της AMG, που το κάνει ακόμα πιο σπουδαίο κατά την άποψη μας.

    Αγωνιστική αύρα

    Ένα τόσο δυνατό αποτέλεσμα δεν έρχεται απλά με την χρήση ενός μεγαλύτερου turbo ή την αύξηση της πίεσης σε αυτό. Θέλει ολιστική εξέλιξη ώστε αφενός να ανέβει η απόδοση και από την άλλη να διατηρηθεί ο πολιτισμένος χαρακτήρας και η αξιοπιστία του μοντέλου. Έτσι στον κινητήρα που πλέον έχει την κωδική ονομασία Μ 139 έχουν μειωθεί οι εσωτερικές τριβές, το turbo είναι twin scroll, η πίεση έχει ανέβει στα 2,1bar. Οι ανάγκες για ψύξη έχουν αυξηθεί. Για τον λόγο αυτό ο κινητήρας έχει περιστραφεί κατά 180 μοίρες, χρησιμοποιείται ένας συνδυασμός ηλεκτρικής και μηχανικής αντλίας νερού καθώς και ένα intercooler δυο σταδίων. Η μεγάλη ανάγκη για ψύξη μαρτυράται και από τα μεγάλα ανοίγματα στον προφυλακτήρα.

    Εκτός από την κινητήρα σε άλλο επίπεδο είναι και η μετάδοση. Αυτό μαρτυράτε από το επιπρόσθετό "+" στην ονομασία του μοντέλου. Κατανέμει ιδανικά την ροπή μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα. Επιπρόσθετα όμως υπάρχουν δυο επιπλέον πολύδισκοι συμπλέκτες στον πίσω άξονα ώστε να υπάρχει ακόμα καλύτερη κατανομή στους πίσω τροχούς. Αυτή η αρχιτεκτονική δίνει και την δυνατότητα ύπαρξης του οδηγικού προφιλ Drift mode.

    mercedesΆγρια γοητεία

    Παρά το γεγονός ότι η "δική μας" Α 45 s δεν είναι το extra αεροδυναμικό πακέτο με την μεγάλη πίσω αεροτομή, κατάφερνε να προσελκύει τα βλέμματα. Η χαρακτηριστική σπορτίφ σχεδίαση διαφοροποιεί σημαντικά τα μοντέλα Mercedes-AMG A 45 από τη Mercedes-AMG A 35 4MATIC και την AMG Line. Χάρη στη μοναδική μπροστινή ποδιά και την ειδική επένδυση ψυγείου AMG καθώς και το καπό κινητήρα με power dome, οι διαφορές των μοντέλων Mercedes-AMG A 45 είναι απολύτως διακριτές. Μάλιστα με έναν μαγικό τρόπο η μάσκα μας θυμίζει την αντίστοιχη της AMG GT.Τα σαφώς φαρδύτερα μπροστινά φτερά, σε σύγκριση με την Mercedes-AMG A 35 4MATIC, αποτυπώνουν με εντυπωσιακό τρόπο τη φιλοδοξία για πραγματική οδηγική απόλαυση. Στο πίσω μέρος ξεχωρίζει η τονισμένη πίσω αεροτομή, ο διαχύτης αλλά και οι τέσσερις απολήξεις των 90 χιλιοστών. Η εικόνα ολοκληρώνεται από τις υπέροχες ζάντες των 19 in που κρύβουν μέσα τους εντυπωσιακών διαστάσεων φρένα.

    mercedesΕξαιρετικής αισθητικής καμπίνα

    Η προσεγμένη σχεδίαση εξωτερικά, συνεχίζεται και στην καμπίνα του μοντέλου. Γίνεται αμέσως φανερή η πολύ υψηλή ποιότητα των υλικών, αλλά και ο σπορ διάκοσμος που διαφοροποιούν το κορυφαίο μοντέλο από την υπόλοιπη γκάμα. Το σύστημα πολυμέσων MBUX με όργανο πολλαπλών ενδείξεων, τρία διαφορετικά στιλ ενδείξεων με λειτουργία super sport και μεγάλο στροφόμετρο, μοιάζει να έχει φτιαχτεί για κορυφαίες επιδόσεις. Απολύτως εναρμονισμένο είναι και το προαιρετικά διαθέσιμο τιμόνι AMG Performance που είχε το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Υπέροχο στην αφή και με μεγάλη προσοχή στην λεπτομέρεια ξεχωρίζει και από την κίτρινη γραμμή στο πάνω μέρος της στεφάνης. Στο κάτω μέρος των οριζόντιων ακτινών υπάρχουν δυο πολύ πρακτικά χειριστήρια, από τα οποία επιλέγουμε προφίλ οδήγησης. Αρκετή ώρα κατά την διάρκεια της δοκιμής το χέρι μας βρέθηκε εκεί, αλλάζοντας προφίλ!

    Το κίτρινο χρησιμοποιείται και στις ραφές του εσωτερικού δίνοντας μια διαφορετική-αγωνιστική νότα στο εσωτερικό. Ο εικονικός μηχανικός αγώνων AMG TRACK PACE περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό της Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ σε συνδυασμό με την πλοήγηση μέσω σκληρού δίσκου και το κόκπιτ με ευρεία οθόνη. Επίσης, το μενού AMG με πρόσθετες πληροφορίες, όπως ένδειξη επιλεγμένης σχέσης, μενού Warm-up, μενού Setup, καθώς και μετρητή G, Race-Timer και στοιχεία κινητήρα, δίνουν την δυνατότητα στον οδηγό να αναλύει την οδήγησή του. Τα προαιρετικά καθίσματα AMG Performance δεν υπήρχαν στο αυτοκίνητό μας, ωστόσο οφείλουμε να ομολογήσουμε πως τα στάνταρ καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη.

    mercedesΠολιτισμός και αδρεναλίνη μαζί

    Μπαίνεις μέσα και γεμάτος αγωνία βάζεις μπροστά. Περιμένεις να ζεσταθεί όντας μέσα στην κίνηση. Σε αυτές τις συνθήκες τίποτα δεν προδίδει τα εκρηκτικά τεχνικά χαρακτηριστικά. Ο πολιτισμός κυριαρχεί. Η κορυφαία αναλογία κυβικών-ισχύος δεν συνεπάγεται υποχωρήσεις στην καθημερινότητα. Μαζί της μπορείς να πηγαίνεις για ψώνια στο super market, στην δουλειά σου ακόμα και εκδρομή με τα παιδιά στο πίσω κάθισμα. Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά είναι και πολύ καλά ρυθμισμένη, οπότε σε συνεργασία με το εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο προσδίδει μια στιβαρή και συμπαγή αίσθηση που καταφέρνει να αντιμετωπίζει πολύ αποτελεσματικά τις ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Σύντομα όμως αποζητάς άδειους δρόμους ώστε να νιώσεις την απόδοση αυτής της μοναδικής κατασκευής.

    mercedesΣτις χαμηλές στροφές τίποτα δεν μαρτυρά τα 421 άλογα. Αυτός ο κινητήρας θυμίζει περισσότερο ατμοσφαιρική κατασκευή. Όσο οι στροφές ανεβαίνουν τόσο αυτός ζωντανεύει. Ειδικά πάνω από τις 5000 rpm και μέχρι τις 7200 rpm ξεσπαθώνει και δείχνει τα δόντια του. Μαζί με τις  στροφές κολλάς στο κάθισμα και απολαμβάνεις την επιτάχυνση των 421 ίππων αλλά και των 500 Nm ροπής. Η δύναμη περνά στον δρόμο με εξαιρετικό τρόπο. Χωρίς ίχνος νευρικότητας ακόμα και στον γλιστερό ελληνικό δρόμο η Α 45 S εκτοξεύεται με μοναδική άνεση. Σε αυτή την μοναδική εμπειρία έχεις γύρω σου ένα μοναδικά συμπαγές σύνολο. Πλαίσιο, ανάρτηση, σύστημα διεύθυνσης, φρένα αποδίδουν στο ίδιο μήκος κύματος με τον κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως παρά της εκρηκτικές επιδόσεις η κατασκευή σου μεταδίδει ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Έτσι σύντομα γίνεσαι ένα μαζί της. Στα ανοικτά κομμάτια δρόμου σε εντυπωσιάζει με την ακλόνητη συμπεριφορά. Ακόμα και με υψηλές ταχύτητες παραμένει εξαιρετικά σταθερή. Απίστευτο πως ένα hatchback μπορεί να κινείται σε ρυθμούς supercar χωρίς να ιδρώνει ο οδηγός.

    mercedesΕκεί όμως που κάνει την μεγάλη διαφορά η νέα τετρακίνηση 4MATIC+ είναι στις στροφές. Έχει την δυνατότητα να μεταφέρει μεγάλο κομμάτι της ροπής στους πίσω τροχούς και αυτό γίνεται φανερό μόλις πατήσεις βαθιά το γκάζι. Με ένα πολύ γλυκό τρόπο το πίσω μέρος ανοίγει την τροχιά του όσο εσύ ζητήσεις. Αυτό γίνεται με ένα πολύ φιλικό και προοδευτικό τρόπο. Έτσι μπορεί να τοποθετείς την A 45 S στο σημείο που εσύ θες ακόμα και αν αρχικά υπολόγισες λάθος. Είναι μαγική η συμπεριφορά της και γρήγορα εθίζεσαι. Από την μια μπορείς να κινηθείς με επιθετικές γραμμές και από την άλλη αν είσαι συντηρητικός με το γκάζι μπορείς να διατηρήσεις ουδέτερες γραμμές. Όλα τα παραπάνω συνοδεύονται από υπέροχο ήχο αλλά και δυνατές επιταχύνσεις αν κρατάς τον κινητήρα ψηλά.

    Ουάου !

    mercedesΤο φως της μέρας πέφτει. Κάθεσαι και την χαζεύεις για μια ακόμα φορά. Η A 45 S είναι μια εξαιρετική κατασκευή στα χαρτιά αλλά και στην πράξη. Διαθέτει τον πιο δυνατό δίλιτρο κινητήρα παραγωγής, χωρίς όμως αυτό να συνεπάγεται υποχωρήσεις στην καθημερινή χρήση. Διαθέτει μια πολύ εξελιγμένη τετρακίνηση που προσφέρει τεράστια περιθώρια πρόσφυσης αλλά δίνει και την δυνατότητα στον οδηγό να βιώσει μια μοναδική συμπεριφορά σε φιδίσιους δρόμους. Υποκλινόμαστε στην Mercedes-AMG που εκτός από την F1 ξέρει να κερδίζει πρωταθλήματα και στους δρόμους.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    mercedes

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.227/1.797/1.576 mm

    Βάρος : 1635 kg

    Κινητήρας : 1991 cc

    Ιπποδύναμη : 421 Ps/ 6750 rpm

    Ροπή : 500 Nm / 5.000 rpm

    Τελική ταχύτητα : 270 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 10,5 lt/100km

    0-100 km/h : 3,9 sec

    Ρύποι CO2 : 198 g/km

    Τιμή :  € 82.850

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:35 23/07

    Πρεμιέρα για την ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E GT

    H κορυφαία έκδοση GT της ηλεκτρικής Ford Mustang Mach-E αποδίδει 487 ίππους προσφέροντας, μεταξύ άλλων, καταιγιστικές επιδόσεις.

    10:25 23/07

    Πέντε αστέρια στον Green NCAP για το ηλεκτρικό Fiat 500

    Μια σημαντική διάκριση για το ηλεκτρικό Fiat 500, το οποίο απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές που πραγματοποίησε πρόσφατα ο οργανισμός Green NCAP.

    10:07 23/07

    Mind Games από την Nissan

    To καινοτόμο πρόγραμμα Nissan Brain to Performance στοχεύει στην κατανόηση των εγκεφαλικών λειτουργιών των οδηγών της ιαπωνικής εταιρείας στην Formula E.

    10:28 22/07

    Πόσο κοστίζει το νέο Dacia Duster στην Ελλάδα;

    Με ιστορία από το 2010 και με τιμή ανάλογη ενός αυτοκινήτου πόλης, το Dacia Duster συνεχίζει να ταράζει τα νερά στην SUV κατηγορία και στη νεότερη έκδοχή του.

    10:13 22/07

    To νέο Abarth F595 με τους 165 ίππους

    Μια συναρπαστική από κάθε σκοπιά έκδοση του δημοφιλούς μοντέλου της Abarth με κινητήρα που αποδίδει για την περίσταση 165 ίππους.

    09:52 22/07

    Συνεργασία Hyundai και Healthy Seas

    Με την αρωγή της Hyundai και σε συνεργασία με την Healthy Seas ολοκληρώθηκε ο θαλάσσιος καθαρισμός στην Ιθάκη με την απομάκρυνση 76 τόνων απορριμμάτων.

    10:29 21/07

    H Jeep γιορτάζει τα 80α της γενέθλια στην... πρίζα

    H Jeep, μπαίνοντας στην όγδοη δεκαετία της, έχει στραμμένο πλέον το βλέμμα της στην ηλεκτροκίνηση.

    10:17 21/07

    To τρίτο επεισόδιο της σειράς "Lifesavers" της Ford

    To τρίτο επεισόδιο της σειράς "Lifesavers" της Ford ακολουθεί τη Δρ. Natalya Kennedy και τους εθελοντές της Ομάδας Διάσωσης Derby Mountain.

    09:50 21/07

    Canto, η νέα ηχητική ταυτότητα του ηλεκτρικού Nissan Leaf

    H Nissan ενσωμάτωσε ένα νέο ήχο ειδοποίησης στο ηλεκτρικό Leaf για να διασφαλίσει ότι όλοι οι χρήστες του δρόμου αντιλαμβάνονται τη διέλευση ενός ΕV.

    11:01 20/07

    Subaru: 20.000.000 τετρακίνητα οχήματα

    Ένα σημαντικό ορόσημο για την Subaru, η οποία έχει ταυτίσει το όνομα της τόσο με τους κινητήρες Boxer όσο και με το σύτημα τετρακίνησης Symmetrical AWD.

    10:45 20/07

    Fiat 500e: Οι Free2Move eSolutions και Accenture ενώνουν τις δυνάμεις τους

    Μια σημαντική πρωτοβουλία που φιλοδοξεί να φέρει ακόμα πιο κοντά την εποχή των μηδενικών ρύπων στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

    10:12 20/07

    Το νέο λειτουργικό in-house σύστημα των μελλοντικών οχημάτων Volvo

    Η επόμενη γενιά των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων Volvo θα χρησιμοποιεί το νέο λειτουργικό σύστημα VolvoCars.OS, για ταχύτερη και πιο ευέλικτη εξέλιξη.

    11:09 19/07

    Οι τιμές της νέας Mercedes C-Class στην Ελλάδα

    Η ελληνική αντιπροσωπεία της Mercedes ανακοίνωσε τις τιμές της νέας C-Class.

    10:53 19/07

    Αυτό είναι το νέο Opel Astra

    To νέο Astra επανατοποθετεί δυναμικά και με περισσότερες αξιώσεις την Opel στη δημοφιλή αρένα της μικρομεσαίας οικογενειακής κατηγορίας.

    10:01 19/07

    Η τεχνολογία 4xe της Jeep στην πρωτοπορία των εφαρμογών Geofencing

    Η Jeep εντάσσει την ηλεκτροκίνηση με έναν τρόπο πρακτικό για τους ανθρώπους και φιλικό προς το περιβάλλον, στις ζώνες περιορισμένης κίνησης των μεγάλων πόλεων.

    14:05 18/07

    Η παγκόσμια στρατηγική εξηλεκτρισμού της Peugeot

    Στην Ευρώπη, μέσα στο 2021, το 70% του συνόλου των μοντέλων Peugeot θα είναι εξηλεκτρισμένο και μέχρι το 2023 και 2025 το 85% και 100%, αντίστοιχα.