Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Ιουλ-2020 17:48

    Ford Kuga 1.5LEcoBoost 150 Ps

    Ford Kuga 1.5LEcoBoost 150 Ps
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Ford έχει δώσει μεγάλη βαρύτητα στην κατηγορία των SUV τον τελευταίο καιρό. Πριν λίγους μήνες μας εντυπωσίασε με το Puma και σήμερα ήρθε η στιγμή να βρεθούμε πίσω από το τιμόνι του ολοκαίνουργιου Kuga. Σε μια πολύ δύσκολη κατηγορία όπου πλέον οι περισσότεροι κατασκευαστές έχουν μια καλή πρόταση, η Ford ρίχνει στην μάχη την 3η γενιά του Kuga. Το Kuga είναι το Νο.1 σε πωλήσεις SUV της Ford στην Ευρώπη και το No.3 μοντέλο της Ford στη γηραιά ήπειρο μετά τα Fiesta και Focus. Εφοδιάζεται με κορυφαίες τεχνολογίες και προσφέρει τα περισσότερα εξηλεκτρισμένα συστήματα κίνησης από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της Ford, βελτιώνοντας την οικονομία σχεδόν μέχρι και 30%. Ωστόσο η Ford στην Ελλάδα, κατά το λανσάρισμα του μοντέλου προσφέρει αρχικά τις πιο προσιτές εκδόσεις, αυτές που τελικά θα αγοράσουμε. Αποφεύγει έτσι τον άσκοπο εντυπωσιασμό και ορθώς κοιτάζει την ουσία. Έτσι το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι η έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης των 1,5 lt. και απόδοση 150 άλογα στο επίπεδο εξοπλισμού Titanium. Δηλαδή το αυτοκίνητο που βλέπεται στο άρθρο κοστίζει €27.197, ενώ υπάρχει και το επίπεδο εξοπλισμού Trend με τιμή €26.272. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

    Σχεδίαση με βάση τις απαιτήσεις

    Το νέο Kuga λανσάρει μία νέα, πιο ανάγλυφη και απέριττη εξωτερική σχεδίαση. Στα μάτια μας δείχνει κάπως συγκρατημένη στοιχείο που σύμφωνα με την Ford ήθελε το αγοραστικό κοινό. Η αεροδυναμική σιλουέτα περιλαμβάνει ένα μακρύτερο μεταξόνιο που δημιουργεί στο όχημα μεγαλύτερο αποτύπωμα στο δρόμο, προς όφελος της οδηγικής άνεσης και της ευστάθειας. Άλλα χαρακτηριστικά της σχεδίασης του νέου Ford Kuga είναι το μακρύτερο καπό, το πιο κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ και η χαμηλότερη γραμμή της οροφής.

    Οι εκδόσεις Vignale, ST-Line και Titanium του νέου Kuga είναι διαμορφωμένες η κάθε μία με το δικό της, μοναδικό χαρακτήρα που αντανακλά τις διαφορετικές προσωπικότητες και απαιτήσεις των πελατών. Το Kuga Titanium είναι η επιτομή του κορυφαίου εξοπλισμού και της ποιότητας που η Ford προσφέρει στους πελάτες της. Ανάμεσα στα στοιχεία που ξεχωρίζουν στο Kuga Vignale είναι η σπορ ποδιά, ο πίσω διαχύτης, οι βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος καθρέπτες, τα πλαϊνά προστατευτικά και οι λαβές θυρών, τα φώτα ημέρας LED και οι στάνταρ ζάντες αλουμινίου των 17 ή προαιρετικά των 19 ιντσών.

    fordΝέα πλατφόρμα

    Το νέο Kuga βασίζεται στη νέα, ευέλικτη και παγκόσμια προσθιοκίνητη πλατφόρμα της Ford, η οποία υποστηρίζει τη βελτιωμένη αεροδυναμική του αμαξώματος για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Την ίδια στιγμή, η πλατφόρμα αυτή συμβάλει στη μείωση του βάρους του νέου Kuga έναντι των προηγούμενων μοντέλων έως και 80 kg - συγκρίνοντας εκδόσεις με αντίστοιχους κινητήρες.

    Επιπλέον, η νέα πλατφόρμα είναι σχεδιασμένη για βελτιωμένη αντοχή στις συγκρούσεις χαρίζοντας έτσι ασφάλεια 5 αστέρων στις δοκιμές αξιολόγησης του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP2. Η νέα πλατφόρμα προσφέρει μεγαλύτερη κατά 10% στρεπτική ακαμψία, η οποία εξασφαλίζει αναβαθμισμένη συμπεριφορά. Παράλληλα, η τελευταία προσφέρει περισσότερο χώρο στο εσωτερικό για τα μεσαία μοντέλα της Ford, καθώς και τη δυνατότητα για πιο εκφραστική και δυναμική σχεδίαση.

    Σύγχρονα μηχανικά μέρη

    fordΟ κινητήρας 1.5L EcoBoost διατίθεται αποδίδει 150 ίππους και διαθέτει το πρώτο στη βιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα. Η τεχνολογία αυτή μπορεί αυτόματα να απενεργοποιήσει έναν από τους κυλίνδρους όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλά φορτία κινητήρα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου έναν κύλινδρο κάθε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου – 20 φορές ταχύτερα από το ανοιγόκλειμα του ματιού – χωρίς να υπονομεύονται οι επιδόσεις ή η πολιτισμένη λειτουργία. Την ίδια στιγμή, στον κινητήρα EcoBoost υιοθετούνται πολλές ακόμα σύγχονες τεχνολογίες, όπως η προηγμένη υπερσυμπίεση, ο άμεσος ψεκασμός καυσίμου υψηλής πίεσης και ο ανεξάρητος διπλός χρονισμός. Οι εκπομπές σωματιδίων μειώνονται με τη βοήθεια φίλτρου παρακράτησης σωματιδίων.

    Το Kuga προσφέρει επίσης για πρώτη φορά την τεχνολογία επιλέξιμων προφίλ (Drive Mode) που επιτρέπει στους οδηγούς να προσαρμόζουν την απόκριση του κινητήρα, την υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης και την εμπλοκή του συστήματος ελέγχου της πρόσφυσης. καθώς και τους χρόνους αλλαγών των σχέσεων στις αυτόματες εκδόσεις, ώστε να εναρμονίζονται με τις απαιτήσεις στα εκάστοτε οδηγικά σενάρια. Μαζί με τα προφίλ Normal, Sport και Eco, το Slippery προσφέρει στους οδηγούς αυξημένη σιγουριά και ασφάλεια σε επιφάνειες με μειωμένο συντελεστή τριβής, όπως στο χιόνι και στον πάγο. Το πρόγραμμα Deep Snow/Sand βοηθά στη διατήρηση της ελκτικής πρόσφυσης σε μαλακά, χαλαρά εδάφη.

    fordΕίναι πολύ μεγάλο!

    Το νέο Kuga έχει μεγαλώσει από έξω αλλά και από μέσα. Το νέο Kuga είναι 44 mm φαρδύτερο και 89 mm μακρύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, ενώ το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 20 mm. Στο εσωτερικό, αυτό μεταφράζεται σε αυξημένο χώρο για τους ώμους, τους γοφούς και το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών, παρά το γεγονός ότι το συνολικό ύψος είναι 6 mm χαμηλότερο από το προηγούμενο μοντέλο. Ολόκληρη η δεύτερη σειρά καθισμάτων μπορεί να μετακινηθεί προς τα πίσω, διαμορφώνοντας τον καλύτερο στην κατηγορία χώρο ποδιών (1.035 mm), ή προς τα εμπρός, αυξάνοντας το χώρο αποσκευών στα 645 L, που είναι επίσης ο καλύτερος στην κατηγορία. Όλα τα παραπάνω φαίνονται και στην πράξη. Έχεις στα χέρια σου ένα αυτοκίνητο με το οποίο μια τετραμελής οικογένεια θα καλύψει τις μεταφορικές της ανάγκες με μοναδική άνεση για τα μέτρα της κατηγορίας.

    fordΕξοπλισμός για τις σύγχρονες ανάγκες

    Η εγκατάσταση μιας νέας επιφάνειας ασύρματης φόρτισης για συμβατά smartphones κάτω από τον πίνακα οργάνων σημαίνει ότι οι οδηγοί μπορούν πλεοξ να "ξεφορτωθούν” οριστικά τα καλώδια παραμένοντας συνδεδεμένοι εν κινήσει. Η επιφάνεια φόρτισης ανιχνεύει αυτόματα συμβατές συσκευές για να ξεκινήσει η διαδικασία φόρτισης.

    Οι συσκευές μπορούν να παραμένουν συνδεδεμένες μέσω Bluetooth στο σύστημα επικοινωνίας και ψυχαγωγίας SYNC 3 της Ford κατά τη διάρκεια της φόρτισης. Το σύστημα υποστηρίζεται από μία κεντρική οθόνη αφής 8 ιντσών, η οποία λειτουργεί με χειρονομίες των δακτύλων του χεριού. Το SYNC 3 επιτρέπει επίσης στους οδηγούς τον έλεγχο των λειτουργιών ήχου, πλοήγησης και κλιματισμού, καθώς και των συνδεδεμένων smartphones με απλές φωνητικές εντολές. Η συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto™ περιλαμβάνεται δωρεάν.

    Κάνοντας το ντεμπούτο του σε μοντέλο της Ford ως μέρος του προηγμένου συστήματος Lane-Keeping System, το BLIS Assist συνδυάζει τα Blind Spot Information System (BLIS) και Lane-Keeping System για την παρακολούθηση του τυφλού σημείου οδηγού, ανιχνεύοντας οχήματα που πλησιάζουν από το πλάι σε αυτοκινητόδρομους με πολλές λωρίδες κυκλοφορίας. Εάν ένας οδηγός δείξει την πρόθεσή του για αλλαγή λωρίδας ενεργοποιώντας το φλας, ή αν το σύστημα ελέγχου ανιχνεύσει αλλαγή λωρίδας τη στιγμή που κάποιο όχημα πλησιάζει στο τυφλό σημείο και ενδέχεται να προκληθεί σύγκρουση, το σύστημα εφαρμόζει διορθωτική κίνηση στο τιμόνι για να προειδοποιήσει τον οδηγό και να τον αποτρέψει να αλλάξει λωρίδα.

    fordΣτον δρόμο η μεγάλη έκπληξη

    Κάθεσαι ψηλά όπως πρέπει σε ένα SUV. Ωστόσο θα θέλαμε το κάθισμα να έχει την δυνατότητα να κατέβει πιο κάτω μιας και για τα γούστα μας καθόμασταν πιο ψηλά ως προς την υπόλοιπη καμπίνα, από όσο θα θέλαμε. Γενικά για να γίνει καλύτερη εκμετάλλευση των χώρων κάθεσαι πιο κάθετα από όσο σε ένα Focus, για παράδειγμα. Η αίσθηση ευρυχωρίας πάντως είναι εντυπωσιακή και θυμίζει ανώτερη κατηγορία. Είναι και το μεγάλο καπό που μπαίνει όμορφα στο οπτικό σου πεδίο και που δίνει μια ξεχωριστή αίσθηση αρχοντιάς κατά την οδήγηση. Τα μαλακά πλαστικά κερδίζουν τις εντυπώσεις όπως και ποιότητα συναρμολόγησης.

    Η αλήθεια είναι πως εξωτερικά ακόμα και εσωτερικά δεν σε προϊδεάζει για την οδηξγική εμπειρία που θα ζήσεις μαζί του. Δείχνει αρκετά "συμβατικό" για την τόσο "χρωματιστή" οδική συμπεριφορά που έχει! Τελικά όμως είναι ένα γνήσιο Ford. Αυτό σημαίνει πως όλα τα μηχανικά μέρη είναι εξαιρετικά μελετημένα. Η ανάρτηση ακροβατεί με επιτυχία μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Μάλιστα το κράτημα είναι αυτό που μας εντυπωσίασε. Παρά και τα ελαστικά με ψηλό προφίλ το Kuga στρίβει εντυπωσιακά. Ένα κομμάτι, αλλάζει κατεύθυνση με μοναδική ευκολία εντυπωσιάζοντας οδηγό και επιβάτες. Στρίβει τόσο γρήγορα, που μπήκαμε σε σκέψεις για το πόσο καλύτερη μπορεί να είναι η έκδοση ST-Line. Ταυτόχρονα όμως καταφέρνει να κρατά τις ανωμαλίες του δρόμου μακριά από τους επιβάτες, κάτι πολύ σημαντικό για την κατηγορία. Η συμπαγής αίσθηση σε κερδίζει όπως και το άμεσο τιμόνι αλλά και το σαφές κιβώτιο. Ο κινητήρας παρά τον μαζεμένο κυβισμό στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Ελαστικός στις χαμηλές στροφές, αθόρυβος και χωρίς κραδασμούς τελικά σε εντυπωσιάζει. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται και οικονομικός με βάση τις συνθήκες. Με συνεχή χρήση του κλιματισμού η μέση κατανάλωση μας ήταν στα 7,8 lt/100km, επίδοση πολύ καλή με βάση τον όγκο του αυτοκινήτου. Τέλος να σημειώσουμε το πολύ χαμηλό επίπεδο θορύβων ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες. Έχουν γίνει εξαιρετική δουλειά στον συγκεκριμένο τομέα.

    Αξίζει να το οδηγήσεις!

    fordΤο νέο Kuga είναι ένα μεγάλο βήμα εξέλιξης σε σχέση με το παρελθόν. Ο τομέας της αισθητικής είναι υποκειμενικός, οπότε τον αφήνουμε στην άκρη. Μας κέρδισε με τις τεχνολογίες του, με την ευρυχωρία του και βέβαια με την συμπεριφορά του στον δρόμο. Ένα από τα λίγα SUV που χαίρεσαι να οδηγείς τόσο. Τελικά ένα ψηλό και μεγάλο όχημα δεν αποτελεί απαραίτητα συμβιβασμό στον δρόμο.

    Κείμενο: Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.614/1.883/1.678 mm

    Χώρος αποσκευών: 475 lt.

    Βάρος : 1564 kg

    Κινητήρας : 1497 cc

    Ιπποδύναμη : 150 Ps/ 6000 rpm

    Ροπή : 24,5 kg.m / 1.600-4000 rpm

    Τελική ταχύτητα : 195 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km

    0-100 km/h: 9,7 sec

    Ρύποι CO2 : 126 g/km

    Τιμή : από € 26.272

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:06 07/08

    Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+

    Δοκιμάζουμε την μαγική νέα Mercedes-AMG A 45 S 4MATIC+ η οποία διαθέτει τον ισχυρότερο δίλιτρο κινητήρα παραγωγής αλλά και εθιστική οδική συμπεριφορά.

    08:40 05/08

    Κάτω από τη βάση στη ψηφιακή εποχή οι ελληνικές εταιρείες

    Άγνωστες έννοιες η ψηφιακή διαχείριση αποθεμάτων και οι ηλεκτρονικές πωλήσεις.

    09:20 04/08

    Renault Captur 1.3 TCe 130 Ps DYNAMIC

    Δοκιμάζουμε το νέο Renault Captur στην έκδοση βενζίνης με 130 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων.

    16:15 03/08

    BP Super Unleaded 98 με τεχνολογία ACTIVE

    H νέα βενζίνη BP Super Unleaded 98 οκτανίων, με 98 οκτάνια και τεχνολογία ACTIVE, αποτελεί την "super" επιλογή.

    09:02 03/08

    EQ Power: Η Mercedes-Benz συνεχίζει να επεκτείνει τη γκάμα των plug-in hybrid μοντέλων της

    Η Mercedes-Benz συνεχίζει να εξελίσσει τη γκάμα των μοντέλων plug-in hybrid με περισσότερα από 20 μοντέλα.

    17:03 31/07

    Mercedes-Benz GLE 300d 4MATIC

    Δοκιμάζουμε την GLE της Mercedes-Benz με τις πληθωρικές διαστάσεις αλλά και δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου!

    12:08 31/07

    Kia & Nadal μαζί και για την επόμενη πενταετία

    Η διαδραστική προπόνηση συνοδεύτηκε με την ανακοίνωση της πενταετούς επέκτασης συνεργασίας του Nadal ως παγκόσμιου πρεσβευτή της Kia

    09:00 30/07

    Πρώτη επαφή με το νέο Audi A3

    Το νέο Audi A3 ήρθε στην Ελλάδα και παίρνουμε μια πρώτη οδηγική αίσθηση από την έκδοση των 1,5 λίτρων με ήπιο υβριδικό σύστημα κίνησης.