Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 26-Ιουν-2020 17:32

    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo

    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Sport Turismo
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πίσω στον Οκτώβριο του 2015 μας είχε δοθεί η ευκαιρία να συνοδηγήσουμε στην 918 Spyder, το hypercar της Porsche. Θα θυμόμαστε για πάντα εκείνη την βόλτα. Από τη μια η δυνατότητα αμιγούς ηλεκτροκίνησης και από την άλλη ο καταιγιστικός ρυθμός σε στροφές και ευθείες με το γκάζι στο πάτωμα! Πέντε χρόνια αργότερα βιώνουμε μια παρόμοια εμπειρία πίσω από το τιμόνι μιας άλλης Porsche. Πρόκειται για την κορυφαία έκδοση της Panamera, που για πρώτη φορά είναι ταυτόχρονα και υβριδική! Το όνομα αυτής Panamera Turbo S E-Hybrid.

    Γοητευτική και διαχρονική

    Ταυτόχρονα πρόκειται για την έκδοση Sport Turismo. Έχει λιγότερο coupe χαρακτηριστικά από την κανονική έκδοση και αυξημένη πρακτικότητα. Καταφέρνει να ξεχωρίζει με την δική της προσωπικότητα και τελικά κερδίζει το στοίχημα της εμφάνισης. Σε αυτό βέβαια συμβάλουν και οι βασικές γραμμές του μοντέλου. Το σχετικά χαμηλό προφίλ την κολακεύει, φέρνοντας το μοντέλο πολύ κοντά αισθητικά στην θρυλική 911. Δεν ήταν λίγες οι φορές που ο κόσμος την μπέρδεψε με 911, κοιτάζοντάς την κατάματα. Το μακρύ καπό, το στενό ρύγχος, οι αεραγωγοί που διατρέχουν όλο το εμπρός κομμάτι και τα υπέροχα φωτιστικά σώματα συνθέτουν ένα πολύ γοητευτικό σύνολο που παραπέμπει 100% σε σπορ coupe μοντέλο. Καταφέρνει στο πέρασμά της να γυρίζει κεφάλια, χωρίς να έχει γίνει χρήση προκλητικών αεροβοηθημάτων. Φαρδιά, μακριά και χαμηλή είναι μια σκέτη οπτασία. Αν ψάχνετε λεπτομέρειες που φανερώνουν την υβριδική φύση του μοντέλου, τότε θα πρέπει να εστιάσετε στις δυο τάπες πλήρωσης, μια σε κάθε πισινό φτερό, τα λογότυπα e-hybrid στις δυο εμπρός πόρτες και τέλος τις εντυπωσιακές δαγκάνες των φρένων με δέκα πιστόνια στους εμπρός τροχούς και πράσινη απόχρωση, που ντύνουν τους εντυπωσιακών διαστάσεων κεραμικούς δίσκους. Στο πίσω μέρος το λογότυπο "Panamera Turbo S" με πράσινο φόντο υπογραμμίζει ότι αυτή είναι η κορυφαία έκδοση του μοντέλου.

    porscheΣπορ διάσταση και στο εσωτερικό

    Μπορεί η Panamera να έχει συνολικό μήκος κάτι παραπάνω από 5 μέτρα και να έχει 5 πόρτες αλλά αυτό σε καμία περίπτωση δεν την κατατάσσει στις τυπικές λιμουζίνες. Καθισμένος στην θέση του οδηγού έχεις την αίσθηση ενός coupe υψηλών επιδόσεων και όχι μιας απρόσωπης πολυτελούς κατασκευής. Σε αγκαλιάζει με τον δικό της τρόπο ενώ ταυτόχρονα δεν λείπει η ευρυχωρία. Τα υλικά είναι κορυφαίας ποιότητας. Το δέρμα έχει τον πρώτο λόγο. Σε κάθε επιφάνεια η επεξεργασία είναι άριστη, όπως περιμένεις σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας αξίας. Αμέτρητες φορές πιάσαμε τον εαυτό μας απλά να χαζεύει το εσωτερικό. Ένα εξαιρετικό μίγμα μοντέρνας σχεδίασης, κορυφαίας ποιότητας και υψηλής τεχνολογίας εύκολης στην χρήση και εργονομικά τοποθετημένης. Στο οπτικό σου πεδίο κύριοι πρωταγωνιστές είναι ο πίνακας οργάνων αλλά και η οθόνη πολυμέσων. Ο πίνακας οργάνων διατηρεί την κλασική σχεδίαση των οργάνων μιας 911 με στροφόμετρο στο κέντρο και δυο όργανα σε κάθε πλευρά. Το στροφόμετρο είναι αναλογικό τιμώντας την παράδοση, ωστόσο στις δυο πλευρές υπάρχουν πλέον δυο οθόνες. Άριστη ευκρίνεια και πολλές δυνατότητες εξατομίκευσης σημαίνει πως θα απεικονίζεται κάθε φορά αυτό που εσείς θέλετε. Οι πληροφορίες μπορούν να είναι τόσες πολλές που θυμίζουν περισσότερο κοκπιτ αεροπλάνου. Περίοπτη θέση στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας έχει η οθόνη πολυμέσων. Είναι εξαιρετικά προσαρμοσμένη και αυτή με την σειρά της δίνει μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης. Στην κεντρική κονσόλα πρωταγωνιστούν τα μπουτόν αφής, που με την σειρά τους δίνουν μια ξεχωριστή εικόνα στο εσωτερικό. Η μοναδική ισορροπία πολυτέλειας με σπορ χαρακτήρα σου έχουν ανοίξει την όρεξη για οδήγηση από την πρώτη στιγμή. Είναι και αυτό το υπέροχο τριάκτινο τιμόνι με το σήμα της Porsche στην μέση που σε καθηλώνει. Πρώτα όμως να γνωρίσουμε το μοντέλο από τεχνικής άποψης.

    porscheΑπίστευτη δύναμη και οικολογική συνείδηση

    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά είναι συγκλονιστικά. Τα νούμερα αυτής της Panamera ανήκουν ξεκάθαρα στον κόσμο των supercar. Έτσι η συνολική απόδοση φτάνει τα 680 άλογα, η ροπή σοκάρει με 850 Nm και σε συνδυασμό με την τετρακίνηση, αντίστοιχα σοκαριστικές είναι οι επιδόσεις. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 310 km/h ενώ τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 3,4 sec και τα 0-200 km/h σε 11,9 sec. Σε αντίθεση όμως με τα supercar τα παραπάνω νούμερα δεν συνεπάγονται και αντίστοιχα υψηλή κατανάλωση καυσίμου. Οι ρύποι που ανακοινώνει η Porsche είναι μόλις 76 g/km και μέση κατανάλωση 3,3 lt/100km. Οι τιμές επιδόσεων-κατανάλωσης είναι εξαιρετικά αταίριαστες. Από την μία επιταχύνσεις supercar και από την άλλη οικονομία που θα ταίριαζε σε ένα scooter.

    porscheΚάιν και Άβελ

    Σχεδόν τρέμει το χέρι, όταν γυρνάς για πρώτη φορά τον διακόπτη αριστερά από το τιμόνι, για να φέρεις στην ζωή αυτή την ιδιαίτερη κατασκευή. Τα λαμπάκια στο ταμπλό ανάβουν και μέχρι εκεί! Δεν συμβαίνει τίποτε άλλο! Ούτε βαρύς ήχος από τον κινητήρα ούτε κραδασμός από το τέρας των 680 ίππων, ούτε κάτι που να σε προϊδεάζει. Αντιθέτως πλήρης ησυχία. Αυτή η Panamera ξεκινά ηλεκτρικά κάθε φορά που την φέρνεις στην ζωή, ξεγλιστρώντας αθόρυβα και διακριτικά. Με την μπαταρία πλήρως φορτισμένη μπορείς να διανύσεις περίπου 50 km. Αυτό σημαίνει πως θεωρητικά αρκεί για να πας μέχρι την δουλειά, εκεί να φορτίσεις και να γυρίσεις ξανά ηλεκτρικά. Δηλαδή πρακτικά μπορείς καθημερινά να κινείσαι με μηδενικό κόστος. Μαγικό! Στην καμπίνα επικρατεί πλήρης ησυχία, η ανάρτηση απορροφά με μοναδική ευκολία τις ανωμαλίες και εσύ με ένα πλατύ χαμόγελο απολαμβάνεις τον μοναδικό "πολιτισμό" που προσφέρει η ηλεκτροκίνηση.

    porscheΤα χειριστήρια έχουν πολύ καλή αίσθηση και μόνο το απαλό πάτημα του πεντάλ φρένου διαφέρει. Λογικό μιας και η αρχική επιβράδυνση γίνεται μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας. Αρκεί όμως ένα πιο δυνατό πάτημα για να διαπιστώσεις πως υπάρχει και εδώ η φημισμένη κορυφαία δυνατότητα επιβράδυνσης που γνωρίσουμε στην Porsche. Από τις πρώτες βόλτες αυτό που σου κάνει εντύπωση πάντως είναι η μαγική ικανότητα να μην νιώθεις το βάρος αλλά και τον όγκο του αυτοκινήτου. Γρήγορα αρχίζεις και του συμπεριφέρεσαι λες και πρόκειται για ένα GTI. Αυτή η φιλικότητα σε οδηγεί και στην περιστροφή του διακόπτη που βρίσκεται πάνω στο τιμόνι και αλλάζει το τρόπο λειτουργία της Panamera. Στην υβριδική λειτουργία στο παιχνίδι μπαίνει και ο θερμικός κινητήρας με σκοπό την όσο πιο αποδοτική κίνηση. Όποτε οι συνθήκες το επιτρέπουν, το στροφόμετρο γράφει μηδέν, οπότε κινείσαι ηλεκτρικά. Η αρμονία και η διακριτικότητα με την οποία συνεργάζονται όλα τα υποσυστήματα εντυπωσιάζει.

    porscheΥπάρχουν όμως ακόμα δυο λειτουργίες οι οποίες αποκαλύπτουν την άλλη πλευρά αυτής της Panamera. Είναι οι Sport και Sport+. Ολόκληρη η κατασκευή πλέον είναι έτοιμη για την μέγιστη απόδοση. Η εξατμίσεις πλέον αφήνουν την μελωδία του V8 ελεύθερη, η ανάρτηση αποκτά πιο σκληρή ρύθμιση και ο κινητήρας περισσότερο άγρια χαρτογράφηση. Στην θέση sport+ τα παραπάνω γίνονται ακόμα πιο έντονα με την ανάρτηση να σκληραίνει ακόμα περισσότερο και την απόκριση να γίνεται ακόμα πιο άμεση. Το σημαντικό όμως είναι ότι σε κάθε περίπτωση διατηρείται η ομοιογένεια και η φιλικότητα. Πατώντας βαθιά το γκάζι γρήγορα καταλαβαίνεις πως η δύναμη είναι τρομερή. Δεν πρόκειται για μια κατασκευή που όποτε σου έρθει στο μυαλό σανιδώνεις το γκάζι. Οι ευθείες συρρικνώνονται με μοναδικό τρόπο. Τα όρια ταχύτητας τα περνάς μένοντας στο γκάζι κάποια λίγα δευτερόλεπτα ακόμα και στην Εθνική Οδό! Κάνεις λοιπόν reset σε ότι ήξερες μέχρι τώρα και ρυθμίζεις ξανά τις εντολές σου σε γκάζι και τιμόνι. Με σεβασμό λοιπόν μπορείς να κινηθείς πολύ γρήγορα σε στροφές και ευθείες ενώ αν το απαιτήσεις η Panamera είναι ικανή να σου χαρίσει και προοδευτικές πλαγιολισθήσεις με μικρές γωνίες όπως μόνο λίγα, μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού, τετρακίνητα μπορούν να κάνουν! Κάθε μέρα μαζί της είναι μια νέα εμπειρία και δεν σταματά να σε εντυπωσιάζει είτε κινείσαι ηλεκτρικά είτε υβριδικά είτε με πλήρη ισχύ. Σε κάθε περίπτωση παραμένει ένα σώμα και διαχειρίζεται με αποτελεσματικότητα κάθε απαίτηση. Στην χώρα μας τα όρια σε πολλές περιπτώσεις βάζουν οι δρόμοι που δείχνουν λίγοι για αυτή την απίστευτη μηχανή ισχύος.

    Όταν τα άκρα γίνονται ένα σώμα

    porscheΗ κορυφαία έκδοση της Panamera κατάφερε να μας εντυπωσιάσει όπως και η 918 Spyder πριν λίγα χρόνια. Παντρεύει με μοναδικό τρόπο εντελώς διαφορετικές συμπεριφορές σε ένα αυτοκίνητο. Από την μια η αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, η υβριδική κίνηση και τέλος ένας πύραυλος εδάφους με καταιγιστικές επιδόσεις σε κάθε τερέν. Μια μοναδική εμπειρία οδήγησης από αυτές που δεν ξεχνάς σε όλη σου την ζωή.

    porsche

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 5.049/1.937/1.432 mm

    Χώρος αποσκευών: 425 lt.

    Βάρος : 2325 kg

    Κινητήρας (θερμικός): 3996 cc

    Ιπποδύναμη (θερμικός): 550 Ps/ 5750-6000 rpm

    Ροπή (θερμικός): 770 Νm

    Ιπποδύναμη (ηλεκτροκινητήρα): 136 Ps

    Ροπή (ηλεκτροκινητήρα): 400 Nm

    Ιπποδύναμη (συνδυαστική): 680 Ps

    Ροπή (συνδυαστική): 850 Nm

    Τελική ταχύτητα : 310 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 12 lt/100km

    0-100 km/h: 3,4 sec

    Ρύποι CO2 : 76 g/km

    Τιμή : από € 226.900

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:09 14/07

    Hot Days by Citroën

    H Citroën προσφέρει τα αγαπημένα C5 AIRCROSS SUV, C3 AIRCROSS SUV, C4 Cactus, C3 και C1 με σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα.

    19:35 12/07

    F1: Η επιστροφή του πρωταθλητή

    Με έναν πολύ εμφατικό τρόπο ο Lewis Hamilton επέστρεψε στις νίκες και η Mercedes έκανε το 1-2.

    17:46 10/07

    Volkswagen Passat 1.5 TSI R-Line

    Δοκιμάζουμε το Passat με τον εξελιγμένο κινητήρα TSI των 150 ίππων και το δυναμικό πακέτο εξοπλισμού R-Line.

    12:26 10/07

    Το KONA Hybrid καινοτομεί ξανά!

    Για πρώτη φορά μία Ελληνίδα σε εξώφυλλο μοντέλου Hyundai !

    09:00 10/07

    Mercedes-Benz: Δεύτερη γενιά MBUX

    Η Mercedes-Benz στη νέα γενιά της S-Class παρουσιάζει την δεύτερη γενιά του επαναστατικού συστήματος MBUX.

    13:00 09/07

    Νέα Γενιά Hyundai i10 - Το πιο άνετο αυτοκίνητο πόλης

    Το νέο Hyundai i10 διαθέτει πλούσιες και μοναδικές τεχνολογίες άνεσης για την κατηγορία του.

    19:06 08/07

    Η Renault DP World F1 Team καλωσορίζει τον Fernando Alonso

    Η Renault DP World F1 Team με ενθουσιασμό επιβεβαιώνει ότι ο Fernando Alonso μαζί με τον Esteban Ocon θα αποτελέσουν το αγωνιστικό δίδυμο της ομάδας για το 2021.

    13:00 08/07

    Ο Michael Cole νέος Πρόεδρος και CEO της Hyundai Motor Europe

    Καθήκοντα Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου (CEO) της Ευρωπαϊκής δραστηριότητας της Hyundai ανέλαβε ο κ. Michael Cole από την 1η Ιουλίου 2020, με έδρα τα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στη...

    09:00 08/07

    Το Νέο Renault CLIO με τον κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi 85hp, άμεσα διαθέσιμο!

    Το Νέο Renault CLIO, με τον εμβληματικό κινητήρα diesel 1.5 Blue dCi των 85 ίππων, στη νέα, πλούσια εξοπλισμένη, έκδοση EXPRESSION PLUS, είναι τώρα άμεσα διαθέσιμο.