Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 24-Ιουν-2020 09:02

    Alfa Romeo: H Giulia και η Stelvio εκφράζουν 110 χρόνια υπεροχής

    Alfa Romeo: H Giulia και η Stelvio εκφράζουν 110 χρόνια υπεροχής
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η Alfa Romeo επιστρέφει στο Nürburgring

    Φανταστείτε ότι βρίσκεστε στο Nordschleife μια από εκείνες τις ημέρες που ο ουρανός μοιάζει με πίνακα ζωγραφικής. Ο αέρας είναι κρύος και ξηρός, ιδανικός για τον οδηγό. Δύο μόλις μήνες μετά την παρουσίαση της Giulia Quadrifoglio, το μοντέλο κλήθηκε να κατακτήσει την πίστα όπου πολλά μοντέλα της Alfa Romeo είχαν κερδίσει στο παρελθόν. Την "Grüne Hölle" (πράσινη κόλαση) του θρυλικού Nürburgring.

    Η πίστα πήρε αυτό το προσωνύμιο τη δεκαετία του 1960 από τον Sir Jackie Stewart, ο οποίος είχε απόλυτο δίκιο. Είναι μια πίστα που θα μπορούσε να έχει σχεδιάσει ο ίδιος ο διάβολος, με περισσότερες από 70 στροφές, ευθείες που κόβουν την ανάσα και ατελείωτες ανηφόρες και κατηφόρες με υψομετρική διαφορά άνω των 300 μέτρων.

    Στην αφετηρία η Giulia Quadrifoglio είναι έτοιμη για την αποστολή, αν και δεν χρειάστηκε κάτι ιδιαίτερο. Δεν χρησιμοποιεί "slick” ελαστικά και δεν είναι εφοδιασμένη με roll bar. Μοιάζει σαν ένα αυτοκίνητο που μόλις βγήκε από μια έκθεση αυτοκινήτου. Αν δεν φορούσε κράνος ακόμα και ο οδηγός θα έμοιαζε σαν έναν καθημερινό οδηγό με το τζιν και το πόλο μπλουζάκι του. Δεν υπάρχουν πράσινα φανάρια στην αφετηρία, ούτε καρό σημαία στον τερματισμό, αλλά τα επίπεδα αδρεναλίνης χτυπάνε κόκκινα: το ρεκόρ πρέπει να "σπάσει"!

    Ο οδηγός επιλέγει το πρόγραμμα "Race” στο Alfa DNA και επιταχύνει βίαια. 7 λεπτά και 32 δευτερόλεπτα αργότερα μπορεί και πάλι να χαλαρώσει. Το χρονόμετρο φέρνει εξαιρετικά νέα: το ρεκόρ βρίσκεται πλέον 7 δευτερόλεπτα πιο κάτω σε σχέση με το προηγούμενο του 2015.

    Περίπου ένα χρόνο αργότερα η Stelvio τα καταφέρνει ακόμα καλύτερα. Στο τέλος του γύρου σταματά το χρονόμετρο 8 δευτερόλεπτα νωρίτερα από το προηγούμενο ρεκόρ της κατηγορίας.

    Η Giulia και η Stelvio είναι τα ταχύτερα Sedan και SUV που κατασκευάστηκαν ποτέ και το πιστοποίησαν σε μία από τις πιο δύσκολες πίστες όλου του κόσμου.

    Ποιος είναι ο Giorgio;

    Το όνομα Giorgio εμφανίστηκε για πρώτη φορά στον τύπο το 2013. Η νέα γενιά των Alfa Romeo ετοιμάζεται και η πλατφόρμα πάνω στην οποία θα βασίζονται ονομάζεται Giorgio. Το κοινό ενθουσιάζεται. Όλοι αναρωτιούνται τι μπορεί να σημαίνει αυτό το όνομα. Οι ρομαντικοί πιστεύουν ότι αναφέρεται στον Tazio Giorgio Nuvolari. Άλλα φαντάζονται ότι το όνομα αποτελεί προσωπική επιλογή του Marchionne. Το μυστήριο δεν λύθηκε ποτέ. Αυτό που ξέρουμε είναι ότι η πλατφόρμα Giorgio σχεδιάστηκε για πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις και ότι οι στόχοι της ήταν εξαιρετικά φιλόδοξοι.

    Η εταιρεία σχεδίασε τεράστιες επενδύσεις για την πλατφόρμα και το εργοστάσιο του Cassino όπου είχε προγραμματιστεί η παραγωγή των νέων μοντέλων. Πάνω απ’ όλα όμως επένδυσε στους ανθρώπους που θα έκαναν την εξέλιξη των μοντέλων και τους ζήτησε να αφήσουν στο παρελθόν τους παλιούς κανόνες και να δημιουργήσουν με απόλυτη ελευθερία. Η εντολή ήταν: "πιστέψτε, ονειρευτείτε και δημιουργήστε!".  

    …και ποιοι είναι οι Skunks;

    Η ομάδα Giorgio απομονώθηκε από την υπόλοιπη εταιρεία και εστίασε αποκλειστικά στη νέα πλατφόρμα. Μάλιστα πολύ σύντομα απέκτησε ένα προσωνύμιο που με χαρά δέχθηκε. Για να εξηγήσουμε το προσωνύμιο και την προέλευση του θα πρέπει να ταξιδέψουμε 70 χρόνια πριν. 

    Ο Clarence Leonard "Kelly” Johnson δεν ήταν σχεδιαστής της Alfa Romeo, αλλά η ιστορία του είναι πολύ σχετική με το θέμα μας. Ως αεροναυπηγός της Lockheed Martin, το 1943 τέθηκε επικεφαλής ενός ειδικού προγράμματος. Να σχεδιάσει από την αρχή σε μόλις 6 μήνες ένα μαχητικό αεροσκάφος που θα άλλαζε τα δεδομένα στους ουρανούς του 2ου Παγκοσμίου Πολέμου. Ήταν μια αδύνατη πρόκληση, αλλά τη δέχθηκε υπό τον όρο να έχει απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Στο τέλος της προθεσμίας –για την ακρίβεια 1 εβδομάδα νωρίτερα- παρουσίασε το επαναστατικό "XP-80 Shooting Star", το πρώτο jet μαχητικό των Η.Π.Α. Η ομάδα του Johnson ονομαζόταν "Skunk Works".

    Έτσι τα μέλη της ομάδα Giorgio ονομάστηκαν οι "Skunks”. Και αυτοί ξεκίνησαν από "λευκό χαρτί" και με πολύ στενή προθεσμία για να πετύχουν ένα πολύ φιλόδοξο στόχο: να βάλουν στο επίκεντρο τον οδηγό με μια αξέχαστη εμπειρία οδήγησης, αντάξιας της Alfa Romeo. Πάνω στη δουλειά τους θα βασιζόταν μια νέα γενιά αυτοκινήτων.    

    Η αποκάλυψη της Giulia στο νέο Μουσείο της Alfa Romeo

    Η έκδοση που εκφράζει καλύτερα τις αξίες της πλατφόρμας Giorgio είναι βέβαια η πιο σπορ εκδοχή της: η Giulia Quadrifoglio. Η μάρκα αποφάσισε να ακολουθήσει μια προσέγγιση από την κορυφή προς τη βάση και να παρουσιάσει πρώτα την απόλυτη έκδοση.

    Η αποκάλυψη ήταν μια αποστολή απόλυτα εμπιστευτική. Κανείς εκτός της ομάδας δεν είχε δει φωτογραφίες, δεν ήξερε τα τεχνικά χαρακτηριστικά, ούτε καν γνώριζε το όνομα του μοντέλου.

    Τελικά η νέα Giulia αποκαλύφθηκε στις 24 Ιουνίου του 2015, μια πολύ σημαντική ημέρα από πολλές απόψεις. Ήταν η ημέρα των 105ων γενεθλίων της μάρκας, ήταν η μέρα γέννησης ενός αυτοκινήτου που περίμεναν οι φίλοι της μάρκας, αλλά και ήταν η μέρα όπου η Alfa Romeo είχε και πάλι το δικό της σπίτι. Με τις νότες από τη "Nessun dorma” του Puccini, ο Andrea Bocelli καλωσόρισε την Giulia στο ανανεωμένο μουσείο της Alfa Romeo στο Αρέζε. Το παρελθόν αγκάλιασε το μέλλον.

    Η νέα Giulia  

    Οι στόχοι για το νέο μοντέλο βρίσκονται γραμμένοι στην ιστορία της μάρκας: κορυφαίας τεχνολογίας πρωτοποριακοί κινητήρες, τέλεια κατανομή βάρους, κορυφαίες τεχνικές λύσεις, η καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία και βεβαίως το μοναδικό Ιταλικό στιλ.

    Οι κινητήρες της Giulia είναι νέοι και κατασκευασμένοι εξολοκλήρου από αλουμίνιο. Ο V6 bi-Turbo βενζινοκινητήρας των 2,9 λίτρων αποδίδει 510 ίππους και 600Nm ροπής, ενώ ο σχεδιασμός και η επιλογή των υλικών εξασφαλίζουν κατανομή 50/50 ανάμεσα στους δύο άξονες.

    Ο αριθμός των τεχνικών καινοτομιών είναι εντυπωσιακός, αφού στο σύνολο του το αυτοκίνητο παρουσιάζει μια νέα προσέγγιση. Η εμπρόσθια ανάρτηση με τα διπλά ψαλίδια σχεδιάστηκε για τέλειο έλεγχο και κορυφαία επίπεδα πρόσφυσης. Οι κάτω σύνδεσμοι δημιουργούν μια κίνηση αντίστοιχη με εκείνη που κάνει ένα ψαλίδι για γραμμική αίσθηση σε όλες τις συνθήκες και κορυφαία ταχύτητα απόκρισης. Στο πίσω άξονα εφαρμόστηκε το νέο σύστημα πολλαπλών συνδέσμων AlfalinkΤΜ, το οποίο προσφέρει εξαιρετική ακαμψία στις στροφές, αλλά παράλληλα είναι εύκαμπτο κατά το διαμήκη άξονα για υψηλά επίπεδα άνεσης. Το σύνολο της ανάρτησης είναι 100% "made in Alfa Romeo”. 

    Χαμηλό βάρος και αντιδράσεις πάντα υπό έλεγχο

    Με στόχο τη διασφάλιση της κορυφαίας αναλογίας βάρους/ισχύος εφαρμόστηκαν υπερ-ελαφρά υλικά στο όχημα: Αλουμίνιο (για το σύνολο του κινητήρα το αμάξωμα και την ανάρτηση), αλουμίνιο με συνθετικά υλικά για το πίσω υποπλαίσιο, ανθρακονήματα (για τον άξονα μετάδοσης, το καπό, την οροφή και τη βάση των καθισμάτων). Το συνολικό βάρος του αμαξώματος είναι μόλις 322κιλά. Από την ομάδα των ηλεκτρονικών συστημάτων ζητήθηκε να αυξήσει την οδηγική απόλαυση και την ασφάλεια, χωρίς όμως να περιοριστεί η ελευθερία του οδηγού. Έτσι ο ομάδα της Giorgio εξέλιξε ειδικά συστήματα, όπως το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης Q4 ASR (που επεμβαίνει μόνο όταν είναι απόλυτη ανάγκη), το σύστημα πέδησης IBS (που ελέγχει αυτόνομα τα φρένα και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης) και το διαφορικό με Torque Vectoring (που κατανέμει τη ροπή για μέγιστη πρόσφυση και έλεγχο). Όλα τα παραπάνω συντονίζονται από μια "ηλεκτρονική ιδιοφυία", το Chassis Domain Control.      

    Η κορυφαία απόδοση ενισχύεται από το σχεδιασμό που εκτός από αρμονικός και δυναμικός προσφέρει και κορυφαία αεροδυναμική απόδοση (αεροδυναμικός συντελεστής Cx:0,25).

    Τι μοιράζονται οι υπόλοιπες εκδόσεις της Giulia με την Quadrifoglio;

    Για τη δημιουργία της κορυφαίας έκδοσης οι περισσότεροι κατασκευαστές ενισχύουν τη βασική έκδοση με υψηλότερη ιπποδύναμη και χαμηλότερο βάρος. Στη συνέχεια την παράγουν σε διαφορετικές γραμμές παραγωγής ή ακόμα και σε εξωτερικούς προμηθευτές. Στην περίπτωση της Giulia όλα ξεκινούν από την Quadrifoglio, ενώ όλες οι εκδόσεις μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική, τα ίδια υλικά, αλλά και την ίδια γραμμή παραγωγής στο Cassino. Το αποτέλεσμα είναι κάτι το μοναδικό για την κατηγορία. Κάθε Giulia, ανεξάρτητα από τον κινητήρα που χρησιμοποιεί, έχει την ίδια κατανομή βάρους, την ίδια στρεπτική ακαμψία και τα ίδια συστήματα διεύθυνσης και ανάρτησης.

    Stelvio: Η πρώτη Alfa Romeo που είναι και SUV

    Η πλατφόρμα Giorgio δεν δημιουργήθηκε μόνο για τη Giulia. Πλέον είχε έρθει η στιγμή η Alfa Romeo να δώσει το στίγμα της και στην κατηγορία των SUV. Έτσι το Φεβρουάριο του 2017 η Stelvio – το πρώτο SUV της μάρκας-  έκανε το ντεμπούτο της. Η δημιουργία της δεν ήταν δεν ήταν μια απλή πρόκληση. Έπρεπε να κινείται με εξαιρετική ευελιξία και ταχύτητα στο χώμα και στο χιόνι, χωρίς να χάνει σε τίποτα από την απόδοση της στην άσφαλτο. Με λίγα λόγια θα έπρεπε να είναι ένα SUV με συμπεριφορά ενός σπορ σεντάν. Σε σύγκριση με την Giulia έχει μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος και υψηλότερη θέση οδήγησης. Διαθέτει περισσότερο χώρο για τους επιβάτες και τις αποσκευές, μεγαλύτερη είναι η διαδρομή της ανάρτησης, ενώ ελαφρώς αυξημένα είναι και τα μετατρόχια. Όμως η αρχιτεκτονική, τα μηχανικά μέρη και τα ηλεκτρονικά συστήματα είναι κοινά στα δύο μοντέλα. Το αποτέλεσμα είναι: "μια ψυχή Alfa Romeo στο σώμα ενός SUV". Ένας συνδυασμός που κανένας δεν περίμενε και οδήγησε σε μια πρωτόγνωρη εμπειρία οδήγησης.

    Σπορ χαρακτήρας και κομψότητα

    Οι Giulia και Stelvio αποτελούν τους ηγέτες στην κατηγορία τους όσον αφορά στα δυναμικά χαρακτηριστικά και την απόκριση. Παράλληλα προσφέρουν αυτή την κορυφαία απόδοση με κομψότητα και στιλ όπως κάθε premium Alfa Romeo. Στις ανανεωμένες εκδόσεις, Giulia και Stelvio ΜY2020, τα μοντέλα ενισχύθηκαν περαιτέρω στον τομέα της συνδεσιμότητας και των προηγμένων συστημάτων υποβοήθησης της οδήγησης (ADAS), τα οποία προσφέρουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

    Τα πλέον πολυβραβευμένα μοντέλα της Alfa Romeo

    Τα τελευταία 5 χρόνια, οι Giulia και Stelvio εξελίχθηκαν στα πλέον πολυβραβευμένα μοντέλα της Alfa Romeo. 170 τίτλοι και βραβεία κατακτήθηκαν μετά από ψηφοφορίες ειδικών ή του κοινού. Με πρώτο το "Eurocarbody of the Year” το 2016, για την καλύτερη αρχιτεκτονική οχήματος, τα βραβεία ξεκίνησαν να έρχονται με ασταμάτητη ροή. Οι προθήκες είναι ήδη γεμάτες, αλλά η ροή δεν σταματά με βραβεία να συνεχίζουν να έρχονται όπως το "Performance Car of the Year 2020"  από το "What Car?” που η Giulia Quadrifoglio κατέκτησε για 3η συνεχόμενη χρονιά αφού συγκρίθηκε με σπορ αυτοκίνητα απ’ όλες τις κατηγορίες της αγοράς. Η δήλωση της κριτικής επιτροπής δίνει ξεκάθαρα το στίγμα του μοντέλου: "ένα αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων που μπορεί κανείς να το οδηγεί σε καθημερινή βάση".

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    20:38 07/05

    Το νέο Hyundai Kona N

    Η Hyundai παρουσίασε το ολοκαίνουριο Kona N στα πλαίσια της Hyundai N Day.

    20:32 07/05

    Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων για το Volkswagen ID.4

    Το νέο ID.4 απέδωσε εντυπωσιακά στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του Euro NCAP.

    20:26 07/05

    Προληπτική λειτουργία προβολέων από την Ford

    Το προληπτικό και έξυπνο σύστημα των προβολέων κατευθύνει τις δέσμες σε επερχόμενες στροφές πριν καν οι οδηγοί τις δουν.

    15:28 06/05

    Πρεμιέρα για το ηλεκτρικό Volkswagen ID.6

    Η Volkswagen παρουσίασε ένα ξεχωριστό μοντέλο στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Σαγκάης, στην Κίνα.

    15:21 06/05

    Opel Astra: Τρεις δεκαετίες από την παγκόσμια πρεμιέρα του

    Τρεις δεκαετίες έχουν περάσει από την πρεμιέρα του Opel Astra πρώτης γενιάς, το οποίο ξεπέρασε σε πωλήσεις τις 4,13 εκατ. μονάδες.

    15:15 06/05

    Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Stepway στην Ελλάδα

    Τα νέα Dacia Sandero Streetway και Stepway ξεκινούν την εμπορική τους πορεία και στην ελληνική αγορά.

    14:07 05/05

    Πρεμιέρα για το νέο Volkswagen Polo

    Η Volkswagen ανανεώνει το Polo, ένα παγκόσμιο best-seller της που από το 1975 έχει πουλήσει περισσότερες από 18 εκατομμύρια μονάδες.

    14:02 05/05

    Νέες τεχνολογίες για το Volvo XC60

    Η Volvo παρουσίασε μια σειρά από αναβαθμίσεις για το εμβληματικό μεσαίο της SUV, το XC60.

    13:59 05/05

    Ματιές στο παρελθόν: Fiat 131 Abarth Diesel

    To ατίθασο πνεύμα της Abarth δεν δίστασε να κάνει ακόμα μια φορά την έκπληξη, εξελίσσοντας ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο με κινητήρα ντίζελ.

    20:09 04/05

    Η Alfa Romeo εγκαινιάζει το νέο της αρχηγείο

    Η Alfa Romeo με αφοσίωση και πάθος για το μέλλον της, εκμεταλλεύεται στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες που φέρνει η νέα εποχή της Stellantis

    16:09 03/05

    10 πράγματα που ίσως να μην γνωρίζατε για το νέο Ford Explorer

    Έρχεται να συνδυάσει με τον καλύτερο τρόπο όλα τα γνωστά πλεονεκτήματα της ηλεκτροκίνησης με τις επιδόσεις και την ελευθερία κίνησης που προσφέρει σήμερα ένα όχημα με συμβατικό κινητήρα βενζίνης.

    21:55 30/04

    Η Fiat παρουσιάζει το νέο 500X Connect

    Η δυναμική SUV πρόταση της οικογένειας 500 αποκτά μια νέα και εστιασμένη στην τεχνολογία έκδοση.

    21:12 30/04

    H Bentley αποκαλύπτει τη νέα Continental GT Speed Convertible

    H νέα ναυαρχίδα του κορυφαίου Grand Tourer, σε ανοιχτή για την περίσταση έκδοση.