Οδηγούμε τη νέα Mercedes-Benz GLA 200
Παρασκευή, 19-Ιουν-2020 18:40
Η πρώτη γενιά της GLA παρουσιάστηκε το 2014 και ήταν μια τεράστια επιτυχία. Το πιο προσιτό SUV με σήμα το αστέρι αποτέλεσε την λύση για πολλούς αγοραστές και αυτή η επιλογή τους δικαίωσε. Σήμερα έχουμε την τιμή να οδηγούμε στην Ελλάδα τη νέα 2η γενιά του μοντέλου. Δεν πρόκειται απλά για μια βελτίωση του προγόνου της. Πρόκειται για μια ολιστική "εξύψωση" του αρχικού concept. Έτσι ενώ η 1η γενιά έμοιαζε περισσότερο με ένα crossover βασισμένο στην A class, η δεύτερη γενιά μοιάζει περισσότερο με ένα γνήσιο SUV. Αυτό φαίνεται ξεκάθαρα από τις διαστάσεις. Το νέο μοντέλο είναι 10 ολόκληρους πόντους ψηλότερο από το προηγούμενο και πολύ πιο "χορταστικό" στο μάτι. Στην περίπτωση της GLA της δοκιμής μας η εικόνα απογειώνεται με αισθητικό πακέτο της AMG. Το "χορταστικό" απογειώνεται και γίνεται ερωτεύσιμο!
Αν η προηγούμενη γενιά GLA άρεσε πολύ, η νέα καίει καρδιές. Δεν είναι τυχαία τα σχόλια θαυμασμού από οδηγούς ανταγωνιστικών premium SUV όταν σταματάγαμε σε φανάρι. Δεν υπήρχε στην ματιά τους ο φθόνος αλλά μια ξεκάθαρη επιθυμία απόκτησης και αυτό δεν είναι τυχαίο. Κερδίζει την εκτίμησή σου με τις φιλικές σχεδιαστικές γραμμές αλλά και με τον όγκο της. Βασίζεται στην σχεδιαστική γλώσσα των νέων μοντέλων της μάρκας όπως την έχουμε γνωρίσει στις νέες A Class, B Class ακόμα και στην CLA. Υπάρχει μια διάχυτη αρμονία και μια μοναδική φρεσκάδα. Το πακέτο AMG Line του αυτοκινήτου της δοκιμής μας ενισχύει την ελκυστική και σπορτίφ σχεδίαση του μοντέλου. Χαρακτηριστικά στοιχεία είναι οι πιο δυναμικοί προφυλακτήρες, η μάσκα ψυγείου diamond, ο πίσω διαχύτης και βέβαια οι υπέροχες ζάντες σε σχήμα αστεριού. Αναμφίβολα ένα από τα ελκυστικότερα SUV γενικώς και ειδικώς.
Η βασική σχεδίαση του εσωτερικού είναι οικία μιας και μας θυμίζει αρκετά την B Class, αλλά και τα υπόλοιπα compact μοντέλα της Mercedes-Benz. Αυτό σημαίνει πολύ καλή ποιότητα υλικών, κορυφαίος εξοπλισμός τεχνολογίας και συνδεσιμότητας αλλά και μια εξαιρετική premium αίσθηση. Την παράσταση κλέβει το ψηφιακό κόκπιτ της Mercedes-Benz με δύο οθόνες 10,25in (στον στάνταρ εξοπλισμό οι οθόνες είναι 7In) που ενσωματώνει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας MBUX. Όπως έχουμε γράψει και στο παρελθόν το αισθητικό αποτέλεσμα μας αρέσει πολύ. Προσφέρει μια φρέσκια σχεδιαστικά εικόνα, που ταυτόχρονα προσφέρει μια μεγάλη δυνατότητα εξατομίκευσης. Η οθόνη πολυμέσων με την σειρά της χαρακτηρίζεται από την ευχρηστία, τα πολύ καλά γραφικά και τις πολλές δυνατότητες. Εξαιρετικός και ο συνδυασμός επενδύσεων σε δέρμα και αλκαντάρα δίνει έναν επιπλέον αέρα premium κατασκευής. Η προσοχή στην λεπτομέρεια είναι κορυφαία, στα επίπεδα που μας έχει συνηθίσει η Mercedes-Benz τα τελευταία χρόνια. Στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας την εικόνα απογείωνε το βράδυ ο κρυφός φωτισμός. Αφού λοιπόν σε έχει σαγηνέψει με την εξωτερική της σχεδίαση, καταφέρνει αντίστοιχα να κερδίζει το στοίχημα και στο εσωτερικό.
Η διάθεση είναι ανεβασμένη και η νέα GLA σε έχει πείσει για το ποιόν της. Είναι φανερή η διάθεση της Mercedes-Benz για κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία. Βολεύεσαι εύκολα στο κάθισμα με τα χειριστήρια να πέφτουν στην σωστή θέση. Είναι και αυτό το υπέροχο τιμόνι που θυμίζει γλυπτό και που φροντίζει για την τέλεια υφή στα χέρια. Το extra εξωτερικό ύψος μεταφράζεται και σε μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος στοιχείο που δίνει μεγάλη αίσθηση ευρυχωρίας. Είναι ένα στοιχείο που μας έλειπε από την 1η γενιά και η Mercedes-Benz το έλυσε με τον καλύτερο τρόπο. Οι χώροι για πέντε επιβάτες είναι πολύ καλοί ενώ και ο χώρος αποσκευών των 435 lt είναι καλός.
Βασικός κινητήρας με υψηλή απόδοση
Στην καθημερινή μετακίνηση, η GLA είναι ευχάριστη και εύχρηστη. Το αυτόματο κιβώτιο σου λύνει τα χέρια και συνεργάζεται άψογα με τον κινητήρα. Ο μικρός κυβισμός δεν γίνεται πουθενά φανερός και θα ορκιζόσουν πως τα κυβικά είναι περισσότερα. Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη απόδοση της ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Τα επίπεδα θορύβου είναι χαμηλά και με μεγάλη άνεση η GLΑ καταπίνει τις αποστάσεις. Παρά το μεγάλο ύψος στρίβει με μαεστρία ακόμα και αν πιέσεις παραπάνω από το λογικό για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο και η οδική συμπεριφορά ισορροπημένη. Φιλικό και ευχάριστο θα ικανοποιήσει και εκείνους που θέλουν να κινηθούν σβέλτα. Ο κινητήρας υπό πίεση αποδεικνύεται γραμμικός και πολύ ζωντανός αν και ακούγεται λίγο παραπάνω στις υψηλές στροφές. Για τους σκοπούς της φωτογράφισης κινηθήκαμε και εκτός δρόμου όπου εκτιμήσαμε τους κοντούς προβόλους αλλά και την επαρκή απόσταση από το έδαφος.
Γοητεία
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.410/1.834/1.611 mm
Χώρος αποσκευών: 435 lt.
Βάρος : 1485 kg
Κινητήρας : 1332 cc
Ιπποδύναμη : 163 Ps/ 5500 rpm
Ροπή : 25,5 kg.m / 1.620-4000 rpm
Τελική ταχύτητα : 210 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 7,8 lt/100km
0-100 km/h: 8,7 sec
Ρύποι CO2 : 130-137 g/km
Τιμή : από € 35.850