Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Μαϊ-2020 12:00

    Το ταξίδι ενός ονείρου

    Το ταξίδι ενός ονείρου
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είμαστε πολύ επιλεκτικοί όταν παρουσιάζουμε στο Capital Auto, κάτι που κινείται αλλά δεν είναι αυτοκίνητο, είτε αυτό είναι μοτοσικλέτα, είτε αυτό είναι σκάφος. Όταν όμως μάθαμε για το συγκεκριμένο project αμέσως πιστέψαμε πως άξιζε να προβληθεί. Πήγαμε να το δούμε από κοντά μιλήσαμε με τους συντελεστές του και από εκεί προέκυψε μια ωραία ιστορία, η οποία μάλιστα έχει και αρκετή καλοκαιρινή αύρα.

    Είναι γεγονός ότι την τελευταία δεκαετία, παρά το ζοφερό οικονομικά περιβάλλον της εγχώριας αγοράς, ορισμένα ελληνικά ναυπηγεία σκαφών αναψυχής κατάφεραν να εξελιχθούν σημαντικά, παράγοντας προϊόντα υψηλής ποιότητας τα οποία κέρδισαν και συνεχίζουν να κερδίζουν απαιτητικούς αγοραστές σε δύσκολες αγορές, συνδυάζοντας την υψηλή ναυπηγική τέχνη, την άριστη ποιότητας κατασκευής, την προσοχή στη λεπτομέρεια, τις καινοτομίες και τις ανέσεις που επιτάσσει ο μεσογειακός, ναυτικός τουρισμός. Φαίνεται, όμως, ότι δεν ξεχωρίζουν μόνο τα μεγάλα ναυπηγεία με τα προϊόντα τους, τα οποία διατίθενται κανονικά στις αγορές του εξωτερικού, αλλά, ενίοτε, και μικρότερες προσπάθειες που μέσα από το σχέδιο, τη γνώση, τη μεθοδικότητα και τις επιλεγμένες συνεργασίες, μας εκπλήσσουν ευχάριστα. Μία τέτοια προσπάθεια είναι και το ιστιοπλοϊκό που παρουσιάζουμε, μια αμιγώς ελληνική κατασκευή, το επιστέγασμα ενός καινοτόμου project που γεννήθηκε στο μυαλό ενός ανθρώπου, σχεδιάστηκε με απόλυτο επαγγελματισμό και κατασκευάστηκε με άφθονο μεράκι από μία ομάδα ανθρώπων, έμπειρων ιστιοπλόων και μαστόρων, με άφατη προσοχή στη λεπτομέρεια. Το ΟΝΕΙΡΟ είναι έτοιμο πλέον να ανοίξει πανιά, κυνηγώντας ορίζοντες μακρινούς.

    oneiroΤο ΟΝΕΙΡΟ γεννήθηκε ως ιδέα πριν από σχεδόν είκοσι χρόνια, στο μυαλό του ελληνογερμανικής καταγωγής Κρίστιαν Tesch, ο οποίος μεγάλωσε στην Ιταλία και τη Γαλλία. Η ενασχόληση του Κρίστιαν με τη θάλασσα ξεκινά από την ηλικία των 11 ετών πάνω σε μια σανίδα windsurf. Τότε είναι που γεννιέται και φουντώνει το πάθος για την ιστιοπλοΐα. Το πρώτο του απτό δημιούργημα ήταν μία δική του σανίδα, την οποία σχεδίασε και κατασκεύασε στα 16 του. Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, ζώντας πλέον στην Ελλάδα, αρχίζει να παίρνει μέρος σε ιστιοπλοϊκούς αγώνες ανοιχτής θαλάσσης και μέσα στα επόμενα χρόνια εγγράφει στο παλμαρέ του πρώτες και δεύτερες θέσεις σε απαιτητικές ρεγγάτες. Το όνειρο της κατασκευής του δικού του σκάφους αρχίζει να συλλαμβάνεται και να αποκτά μία πρωτόλεια μορφή ήδη από το 2006, οπότε και αρχίζουν να δημιουργούνται τα πρώτα σχέδια, ενώ θα χρειαστεί να περάσουν 8 χρόνια προκειμένου η διαδικασία της υλοποίησης του σχεδίου να μπει σε κανονική τροχιά.

    oneiroΌπως όλα τα σοβαρά εγχειρήματα σε αυτή τη ζωή, έτσι και αυτό δεν θα μπορούσε να δρομολογηθεί με αξιώσεις, αν δεν υπήρχε πίσω από τον γεννήτορα της ιδέας μία ομάδα αφοσιωμένων ανθρώπων που να το αγαπήσουν και να συνεργαστούν μεταξύ τους. Φίλοι του Κρίστιαν, άνθρωποι που αγάπησαν το ΟΝΕΙΡΟ, άνθρωποι της θάλασσας έμπειροι ιστιοπλόοι, πολύπειροι μάστορες, ήταν εκεί από την αρχή και συμμετείχαν με μεράκι σαν οικογένεια όλα αυτά τα χρόνια (Κώστας, Πίτ, Πολύκαρπος, Νίκος, Γιώργος και άλλοι πολλοί). Μέχρι τo 2019 που το σκάφος βαφτίστηκε, πολλά άλλαξαν στη ζωή τους. Τέσσερα παιδιά γεννήθηκαν και ένας άνθρωπος, από τους πρωτεργάτες στην κατασκευή του ΟΝΕΙΡΟ, ο καπετάν Γρηγόρης Φρυδάς, έφυγε από τη ζωή.

    oneiroΤο βασικό κίνητρο του Κρίστιαν πίσω από τη σχεδίαση και την κατασκευή του ΟΝΕΙΡΟ ήταν η δημιουργία ενός σκάφους το οποίο θα ήταν απόλυτα προσαρμοσμένο στις προσωπικές απαιτήσεις του έχοντας ως οδηγό μία πλούσια εμπειρία από πληθώρα ταξιδιών, με πολλά διαφορετικά είδη ιστιοπλοϊκών. Η δημιουργία του ΟΝΕΙΡΟ βασίστηκε, επιπλέον, σε θεμελιώδεις αρχές, οι οποίες τηρήθηκαν στο ακέραιο σε όλες τις φάσεις της εξέλιξής του. Να επιτύχει έναν ιδιαίτερα υψηλό βαθμό κατασκευαστικής αντοχής και ασφάλειας, ένας στόχος που εκπληρώθηκε μέσα από τη χρήση επιλεγμένων συνθετικών υλικών, όπως kevlar/carbon/epoxy, να έχει αγωνιστικό προσανατολισμό, ταυτισμένο με τη δημιουργία μιας πολύ γρήγορης, ελαφριάς και καινοτόμου γάστρας και, τέλος, να είναι φιλικό προς το περιβάλλον μέσα από τη χρήση ανανεώσιμης ενέργειας. Μία από τις βασικές σχεδιαστικές επιδιώξεις για το κατάστρωμα ήταν η διαμόρφωση ενός μεγάλου ανοιχτού κόκπιτ, αισθητά μεγαλύτερου από ότι σε άλλα σκάφη της αγοράς, προσαρμοσμένου στις μεσογειακές συνθήκες όπου το πλήρωμα βρίσκεται τον περισσότερο χρόνο έξω, προκειμένου να μπορεί να κινηθεί άνετα και με ασφάλεια.

    oneiroΕντυπωσιακό στοιχείο αποτελεί επίσης το κέντρο βάρους που είναι κατά 75% στο κέντρο του σκάφους, με στόχο την απόλυτη ευστάθεια ενώ σε συνδυασμό και με το σχέδιο της γάστρας επιτρέπει το εύκολο πλανάρισμα ακόμα και με ασθενείς ανέμους. Οι καινοτομίες που ενσωματώθηκαν στο κύτος αφορούν επίσης την τοποθέτηση ηλεκτροκινητήρα για την πρόωσή του, ένα ανύπαρκτο στοιχείο σε σκάφη αυτής της κατηγορίας, και την καρίνα η οποία μεταβάλλεται με υδραυλική υποβοήθηση από 2,2 μέτρα βύθισμα σε 3,7 μέτρα, ώστε το σκάφος να μπορεί να εισέρχεται και σε λιμάνια με μικρά βάθη. Το χτίσιμο του κύτους, κατασκευάστηκε με καλούπι One-Off με laser-cut μήτρα που εξασφάλισε απόλυτη γεωμετρική ακρίβεια. Το σκάφος κατασκευάστηκε εξ ολοκλήρου στο χέρι, συνυφαίνοντας άπειρα μέτρα ανθρακονήματος και εποξική ρητίνη, ένα εγχείρημα για το οποίο απαιτήθηκαν συνολικά περισσότερες από 20.000 ώρες. Μόνο για το κατάρτι συνολικού μήκους 24 μέτρων χρειάστηκαν 432 τ.μ. καθαρό ανθρακόνημα. Εκτός από τη βασική ομάδα του Κρίστιαν, μία σειρά άλλων ανθρώπων συμμετείχε στον εξοπλισμό του σκάφους, προσφέροντας κορυφαία εξαρτήματα, και ορισμένοι άνθρωποι ακόμη συνεισέφεραν παρέχοντας πολύτιμες συμβουλές. Η όλη διαδικασία εκτυλίχθηκε με απόλυτο επαγγελματισμό και με αμείωτο πάθος. Αυτός ο επαγγελματισμός και το πάθος αντανακλάται σε κάθε σημείο του σκάφους, από τη γάστρα, την καρίνα, το άλμπουρο, το ντεκ, το κόκπιτ, τα πηδάλια μέχρι και την τελευταία λεπτομέρεια.

    oneiroΗ στιγμή της καθέλκυσης κάθε νέου σκάφους είναι ένα τελετουργικό που μόνο όσοι το έχουν ζήσει μπορούν να καταλάβουν τα έντονα συναισθήματα που τη συνοδεύουν. Την αγωνία, την περιέργεια, τη χαρά, τη συγκίνηση. Στην πρώτη δοκιμή του ΟΝΕΙΡΟ, καθώς άνοιξε πανιά για την παρθενική του βόλτα, ο Κρίστιαν δεν επέτρεψε σε κανένα από αυτά τα συναισθήματα να επηρεάσουν αυτό το οποίο είχε ο ίδιος θέσει ως ζητούμενο. Με όλες τις αισθήσεις του τεταμένες να λάβει ακατέργαστες όλες τις πληροφορίες από την πλεύση του σκάφους, να τις επεξεργαστεί, να τις ταξινομήσει, να κρατήσει σημειώσεις, να αφουγκραστεί το ίδιο το σκάφος, κάθε του πτυχή, κάθε κατασκευαστική λεπτομέρεια. Αμίλητος, πράγμα που δεν τον χαρακτηρίζει γενικώς, και με τη μέγιστη αυτοσυγκέντρωση, επεξεργαζόταν τα δεδομένα, τη διαρκή ροή πληροφοριών.

    oneiroΈνα μεγάλο χαμόγελο ικανοποίησης στο τέλος αυτής της πρώτης βόλτας πιστοποίησε ότι το ΟΝΕΙΡΟ είχε εκπληρώσει τους σχεδιαστικούς, ναυπηγικούς και κατασκευαστικούς στόχους. Ίσως, τελικά, να μην υπάρχει καν λέξη που να μπορεί να συμπυκνώσει το βάθος και τη μοναδικότητα αυτής της εμπειρίας. Το να βλέπεις το πνευματικό σου παιδί να γεννιέται, ακριβώς όπως το οραματίστηκες. Να αγγίζεις το κύτος. Να νιώθεις την πλώρη στο νερό. Να τιμονεύεις με την carbon λαγουδέρα και το σκάφος να έχει την απόλυτη ακρίβεια που έχεις θέσει εσύ. Να αισθάνεσαι την ταχύτητα και το γλίστρημα στο νερό. Να νιώθεις συγχρόνως το χθες, το τώρα και το αύριο. Εκεί που το ΟΝΕΙΡΟ θα καβαλήσει το κύμα ασταμάτητο, έχοντας βάλει πλώρη για νέους προορισμούς, για τολμηρά ταξίδια σε μακρινές και δυσπρόσιτες περιοχές. Ένα πρότζεκτ, που μάλλον δεν τελειώνει εδώ καθώς, με βάση τους στόχους της ομάδας που το κατασκεύασε, θα αποτελέσει το έναυσμα για τη γέννηση, τον σχεδιασμό και την υλοποίηση και άλλων, νέων αντίστοιχων σκαφών.

    Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το καινοτόμο αυτό εγχείρημα επικοινωνήστε στο c.vaitsas@gmail.com

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:07 15/07

    Διαθέσιμη στα σημεία πώλησης η Vespa Primavera Sean Wotherspoon

    Η Vespa Primavera Sean Wotherspoon είναι μία ειδική και περιορισμένη έκδοση, έκφραση της δημιουργικής ενέργειας της Vespa και του Sean.

    09:10 15/07

    Η πρώτη BMW iX3

    Η BMW iX3 συνδυάζει οδηγική απόλαυση μηδενικών ρύπων και τις διάσημες σπορ ικανότητες BMW με την άνεση, τη πολυδιάστατη λειτουργικότητα και την ευρυχωρία ενός SUV.

    09:09 14/07

    Hot Days by Citroën

    H Citroën προσφέρει τα αγαπημένα C5 AIRCROSS SUV, C3 AIRCROSS SUV, C4 Cactus, C3 και C1 με σημαντικά οφέλη και πλεονεκτήματα.

    19:35 12/07

    F1: Η επιστροφή του πρωταθλητή

    Με έναν πολύ εμφατικό τρόπο ο Lewis Hamilton επέστρεψε στις νίκες και η Mercedes έκανε το 1-2.

    17:46 10/07

    Volkswagen Passat 1.5 TSI R-Line

    Δοκιμάζουμε το Passat με τον εξελιγμένο κινητήρα TSI των 150 ίππων και το δυναμικό πακέτο εξοπλισμού R-Line.

    12:26 10/07

    Το KONA Hybrid καινοτομεί ξανά!

    Για πρώτη φορά μία Ελληνίδα σε εξώφυλλο μοντέλου Hyundai !

    09:00 10/07

    Mercedes-Benz: Δεύτερη γενιά MBUX

    Η Mercedes-Benz στη νέα γενιά της S-Class παρουσιάζει την δεύτερη γενιά του επαναστατικού συστήματος MBUX.

    13:00 09/07

    Νέα Γενιά Hyundai i10 - Το πιο άνετο αυτοκίνητο πόλης

    Το νέο Hyundai i10 διαθέτει πλούσιες και μοναδικές τεχνολογίες άνεσης για την κατηγορία του.

    19:06 08/07

    Η Renault DP World F1 Team καλωσορίζει τον Fernando Alonso

    Η Renault DP World F1 Team με ενθουσιασμό επιβεβαιώνει ότι ο Fernando Alonso μαζί με τον Esteban Ocon θα αποτελέσουν το αγωνιστικό δίδυμο της ομάδας για το 2021.