Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 15-Μαϊ-2020 17:58

    Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic

    Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η κατηγορία των Coupe SUV αναπτύσσεται συνεχώς και η Audi έχει μπει δυναμικά σε αυτή την κατηγορία. Το Q3 Sportback είναι το τελευταίο δείγμα και με μεγάλη χαρά το δοκιμάζουμε στην κορυφαία έκδοση βενζίνης, εξαιρώντας το RS Q3 Sportback, που απευθύνεται σε ένα περισσότερο ειδικό κοινό. Το πλήρες όνομα είναι κάπως μεγάλο αλλά δίνει μια πολύ καλή εικόνα περί τίνος πρόκειται. Είναι τετρακίνητο με αυτόματο κιβώτιο S tronic ενώ το 45 παραπέμπει στον δίλιτρο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 230 άλογα. Έχουμε δηλαδή ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο από το οποίο δεν λείπει τίποτα σε τεχνικό επίπεδο. Να σημειώσουμε πως υπάρχουν και προσθιοκίνητες εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ωστόσο η έκδοση με τα 230 άλογα είναι αποκλειστικά αυτόματη και τετρακίνητη.

    Αυτοπεποίθηση και εξωστρέφεια

    Η Audi είναι από εκείνες τις εταιρίες που δεν προκαλούν άσκοπα στον τομέα της σχεδίασης. Εδώ δεν θα δεις μεγάλες αεροτομές και φανταχτερά διακοσμητικά. Ωστόσο έχει τον τρόπο της να σε κερδίζει και να υπογραμμίζει στα μοντέλα που θέλει την σπορ πλευρά. Μια τέτοια περίπτωση είναι το μοντέλο της δοκιμής μας. Η μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με το Q3 έχει να κάνει με την γραμμή της οροφής. Είναι συνολικά 30 mm χαμηλότερη ενώ στο πίσω μέρος η κλίση είναι έντονη διαφοροποιώντας αρκετά την έκδοση Sportback. Στο τελείωμα συναντάμε ένα διακριτικό spoiler ενώ πλέον το πίσω τζάμι έχει μεγάλη κλίση. Αυτό σε ένα βαθμό περιορίζει την ορατότητα στο πίσω μέρος αλλά γρήγορα συνηθίζεται, ενώ το παρκάρισμα υποβοηθάται από τους αισθητήρες παρκαρίσματος οπότε και πρακτικά δεν τίθεται θέμα. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη ενιαία οκταγωνική μάσκα και οι πλευρικές είσοδοι αέρα. Τέλος, η μακριά κομψή γραμμή των ώμων δίνει στο αυτοκίνητο το δυναμικό του σχήμα και τονίζει τον sport χαρακτήρα του. Χαρακτηριστικά του πίσω μέρους είναι η ρέουσα γραμμή οροφής, το χαμηλό πίσω παράθυρο και τα δυναμικά πίσω φώτα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε επιπλέον το πακέτο S line, οπότε το Audi Q3 Sportback ήταν εξοπλισμένο με προφυλακτήρες βαμμένους σε χρώμα αντίθεσης, ζάντες 18 ιντσών με σχεδίαση ακτίνων 5 V και μαρσπιέ με φωτισμό, εμπρόσθια ένθετα αλουμινίου και επιγραφή S.

    audiΣπορ αέρας και ουσία

    Το εσωτερικό είναι σύμφωνο με την λογική της Audi όπου κυριαρχούν τα πολύ καλά υλικά ποιότητας, η απέριττη αρχιτεκτονική και η υψηλή τεχνολογία. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 in αλλά και ευκρινέστατη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1in. Χάρη στις διάφορες διασυνδέσεις, μπορείτε να συνδέσετε τις κινητές σας συσκευές στο όχημα. Τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι άριστης ποιότητας. Θα θέλαμε ωστόσο πιο ευχάριστα στην αφή πλαστικά και στο κάτω μισό των θυρών. Το highlight στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας ήταν τα καθίσματα με το λογότυπο S-Line. Εξαιρετική στήριξη και ταυτόχρονα άνεση σε πολύωρη οδήγηση βοηθούν τους εμπρός επιβάτες να απολαύσουν την οδηγική εμπειρία. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι πολύ καλός. Οι πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και για το κεφάλι αν έχουν ύψος μέχρι 1,75. Από εκεί και πέρα ξεκινά ο συμβιβασμός.

    Με εφόδια για έντονες συγκινήσεις

    audiTo Q3 Sportback όμως δεν στέκεται μόνο στην εικόνα. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας έχει όλα τα εφόδια να προσφέρει έντονες συγκινήσεις. Καρδιά της κατασκευής είναι ένας δίλιτρος κινητήρας με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό που αποδίδει 230 άλογα και 350 Nm ροπής. Για εμάς τους φίλους των ξεχωριστών κινητήρων, θα θέλαμε στο καπάκι κάτω από το καπό του έστω μια αναγραφή μιας και τώρα είναι εντελώς κενό! Η δύναμη περνά από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και στην συνέχεια μοιράζεται η δύναμη σε όλους τους τροχούς. Η ανάρτηση έχει νέα περισσότερο σπορ ρύθμιση, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering με την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει άμεση ανταπόκριση σε επαρχιακούς δρόμους και σε στροφές. Το σύστημα Audi "drive select" driving dynamics σας επιτρέπει να επηρεάζετε τα χαρακτηριστικά του οχήματος χρησιμοποιώντας έξι διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Εκτός από τη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα επηρεάζει τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (αν υπάρχουν) και το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης.

    audiΚρατά τις σπορ υποσχέσεις

    Το Q3 Sportback σε κερδίζει με την συμπεριφορά του στον δρόμο. Θα μπορούσε μάλιστα να συνοδεύεται και από το γράμμα "S" που η μάρκα συνηθίζει να χρησιμοποιεί στις γρήγορες εκδόσεις. Το υποψιάζεσαι ήδη από τα πρώτα km μιας και η ανάρτηση είναι σφιχτή. Σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18in τα επίπεδα άνεσης είναι καλά, ωστόσο δεν θα προτείναμε μεγαλύτερους τροχούς στην Ελλάδα μιας και εκεί το χαμηλότερο προφίλ θα μετριάσει την άνεση. Το σύστημα διεύθυνσης εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του, ξεγελώντας τον οδηγό, μιας και εξαφανίζεται σε αίσθηση ο όγκος του μοντέλου. Δείχνει πολύ καλά ζυγισμένο με πολύ ισορροπημένες αντιδράσεις και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Όλα τα μηχανικά μέρη συνεργάζονται εξαιρετικά μεταξύ τους στην καθημερινότητα. Ο κινητήρας έχει ψυχή και είναι πολύ διακριτικός σε επίπεδο θορύβου όσο και αν τον πιέσεις.

    audiΣτον ανοικτό δρόμο στέκεται εξαιρετικά και με μεγάλο αίσθημα εμπιστοσύνης. Ήταν όμως η οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο που μας εντυπωσίασε. Ευέλικτο και ταυτόχρονα στιβαρό σου κλείνει το μάτι να το πιέσεις. Η πρόσφυση που χαρίζει το σύστημα τετρακίνησης είναι κορυφαία ενώ ταυτόχρονα έχεις ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Συνεχίζεις να πιέζεις και επιβεβαιώνεις πως και η ανάρτηση ανταποκρίνεται παρέα με το πλαίσιο. Σε όλα τα παραπάνω ο κινητήρας έχει τα αποθέματα δύναμης να υποστηρίξει την γρήγορη οδήγηση. Το μόνο που μας έλειψε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε να έχουμε την δυνατότητα να αλλάζουμε ταχύτητες εμείς, χωρίς να πάρουμε τα χέρια από το τιμόνι. Αν το παραγγείλετε σας τα προτείνουμε ανεπιφύλαχτα. Σε επίπεδο αίσθησης καταφέρνει να κρύβει τον υψηλό ρυθμό κίνησης και αυτό οφείλεται στην ομαλή απόδοση του κινητήρα αλλά και στο πολύ καλό πλαίσιο-ανάρτηση.

    Το GTi των μεσαίων SUV!

    audiΈνα GTI μπορεί να κινείται γρήγορα και ενίοτε διασκεδαστικά, χωρίς να χάνει την πρακτικότητα του. Το Q3 Sportback, στην έκδοση που το οδηγήσαμε θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το GTI στην κατηγορία του. Ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, έχει και επιπλέον την ικανότητα να ευχαριστεί τον οδηγό σε κλειστές ή ανοιχτές διαδρομές.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    audi

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.500/1.843/1.567 mm

    Χώρος αποσκευών : 530 lt.

    Βάρος : 1630 kg

    Κινητήρας : 1984 cc

    Ιπποδύναμη : 230 Ps/ 5000-6200 rpm

    Ροπή : 350 Nm/ 1500-4300 rpm

    Τελική ταχύτητα : 233 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 11 lt/100km

    0-100 km/h : 6,5 sec

    Ρύποι CO2 : 174-166 g/km

    Τιμή : από € 52.620

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:00 02/06

    Nέα BMW Σειρά 6 Gran Turismo

    Η BMW Σειρά 6 Gran Turismo είναι μία ξεχωριστή πρόταση στην πολυτελή executive κατηγορία, που μπορεί να πείσει ακόμα και τους πιο ενημερωμένους και άκρως επιλεκτικούς υποψήφιους πελάτες.

    17:20 29/05

    Jeep Renegade Limited 1,3 GSE 180 Hp 4WD AT9

    Δοκιμάζουμε την κορυφαία έκδοση βενζίνης του Renegade με 180 άλογα, τετρακίνηση και αυτόματο κιβώτιο.

    11:44 29/05

    Η νέα BMW Σειρά 5

    Αποκάλυψη για την ανανεωμένη BMW σειρά 5 που πλέον έχει πιο σύγχρονη εμφάνιση και νέα εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων.

    13:00 28/05

    Μεταφορά αυτοκινήτων δια θαλασσης

    To Volkswagen Group μεταφέρει αυτοκίνητα δια θαλάσσης, στη διάρκεια της πανδημίας με ιδιόκτητο στόλο πλοίων μεταφοράς αυτοκινήτων.

    09:00 28/05

    Οι νέες προτάσεις χρηματοδότησης από τη Mercedes-Benz

    Σας παρουσιάζουμε τις νέες προτάσεις χρηματοδότησης από τη Mercedes-Benz "Welcome Tomorrow".

    13:00 27/05

    Εντυπωσιάζει το Νέο Santa Fe

    Η πρώτη teaser εικόνα του Νέου Santa Fe αποκαλύπτει την επιβλητική και επιθετική σχεδίαση του νέου SUV της Hyundai.

    09:07 27/05

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση προστατεύει τη μοναδικότητα της Vespa

    Ο Όμιλος Piaggio συνεχίζει τον αγώνα ενάντια στις αντιγραφές, έχοντας κερδίσει περισσότερες από 50 διαδικασίες εναντίωσης για την προστασία της Vespa, τα δύο τελευταία χρόνια.

    14:00 25/05

    Συμμετοχή της Ducati Athens στην τελική φάση του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati

    Στον τελικό του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati, για την ανάδειξη της νικήτριας custom-made Scrambler Ducati της χρονιάς, τη Δευτέρα 25 Μαΐου, θα υπάρχει και ελληνική συμμετοχή.