Συνεχης ενημερωση
Η κατηγορία των Coupe SUV αναπτύσσεται συνεχώς και η Audi έχει μπει δυναμικά σε αυτή την κατηγορία. Το Q3 Sportback είναι το τελευταίο δείγμα και με μεγάλη χαρά το δοκιμάζουμε στην κορυφαία έκδοση βενζίνης, εξαιρώντας το RS Q3 Sportback, που απευθύνεται σε ένα περισσότερο ειδικό κοινό. Το πλήρες όνομα είναι κάπως μεγάλο αλλά δίνει μια πολύ καλή εικόνα περί τίνος πρόκειται. Είναι τετρακίνητο με αυτόματο κιβώτιο S tronic ενώ το 45 παραπέμπει στον δίλιτρο κινητήρα με άμεσο ψεκασμό που αποδίδει 230 άλογα. Έχουμε δηλαδή ένα πολύ ολοκληρωμένο σύνολο από το οποίο δεν λείπει τίποτα σε τεχνικό επίπεδο. Να σημειώσουμε πως υπάρχουν και προσθιοκίνητες εκδόσεις με χειροκίνητο κιβώτιο ωστόσο η έκδοση με τα 230 άλογα είναι αποκλειστικά αυτόματη και τετρακίνητη.
Η Audi είναι από εκείνες τις εταιρίες που δεν προκαλούν άσκοπα στον τομέα της σχεδίασης. Εδώ δεν θα δεις μεγάλες αεροτομές και φανταχτερά διακοσμητικά. Ωστόσο έχει τον τρόπο της να σε κερδίζει και να υπογραμμίζει στα μοντέλα που θέλει την σπορ πλευρά. Μια τέτοια περίπτωση είναι το μοντέλο της δοκιμής μας. Η μεγάλη διαφορά σε σύγκριση με το Q3 έχει να κάνει με την γραμμή της οροφής. Είναι συνολικά 30 mm χαμηλότερη ενώ στο πίσω μέρος η κλίση είναι έντονη διαφοροποιώντας αρκετά την έκδοση Sportback. Στο τελείωμα συναντάμε ένα διακριτικό spoiler ενώ πλέον το πίσω τζάμι έχει μεγάλη κλίση. Αυτό σε ένα βαθμό περιορίζει την ορατότητα στο πίσω μέρος αλλά γρήγορα συνηθίζεται, ενώ το παρκάρισμα υποβοηθάται από τους αισθητήρες παρκαρίσματος οπότε και πρακτικά δεν τίθεται θέμα. Στο εμπρός μέρος κυριαρχεί η μεγάλη ενιαία οκταγωνική μάσκα και οι πλευρικές είσοδοι αέρα. Τέλος, η μακριά κομψή γραμμή των ώμων δίνει στο αυτοκίνητο το δυναμικό του σχήμα και τονίζει τον sport χαρακτήρα του. Χαρακτηριστικά του πίσω μέρους είναι η ρέουσα γραμμή οροφής, το χαμηλό πίσω παράθυρο και τα δυναμικά πίσω φώτα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε επιπλέον το πακέτο S line, οπότε το Audi Q3 Sportback ήταν εξοπλισμένο με προφυλακτήρες βαμμένους σε χρώμα αντίθεσης, ζάντες 18 ιντσών με σχεδίαση ακτίνων 5 V και μαρσπιέ με φωτισμό, εμπρόσθια ένθετα αλουμινίου και επιγραφή S.
Το εσωτερικό είναι σύμφωνο με την λογική της Audi όπου κυριαρχούν τα πολύ καλά υλικά ποιότητας, η απέριττη αρχιτεκτονική και η υψηλή τεχνολογία. Στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 10,25 in αλλά και ευκρινέστατη οθόνη αφής πολυμέσων 10,1in. Χάρη στις διάφορες διασυνδέσεις, μπορείτε να συνδέσετε τις κινητές σας συσκευές στο όχημα. Τα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό είναι άριστης ποιότητας. Θα θέλαμε ωστόσο πιο ευχάριστα στην αφή πλαστικά και στο κάτω μισό των θυρών. Το highlight στο εσωτερικό του αυτοκινήτου μας ήταν τα καθίσματα με το λογότυπο S-Line. Εξαιρετική στήριξη και ταυτόχρονα άνεση σε πολύωρη οδήγηση βοηθούν τους εμπρός επιβάτες να απολαύσουν την οδηγική εμπειρία. Ο χώρος για τους εμπρός επιβάτες είναι πολύ καλός. Οι πίσω έχουν αρκετό χώρο για τα πόδια και για το κεφάλι αν έχουν ύψος μέχρι 1,75. Από εκεί και πέρα ξεκινά ο συμβιβασμός.
Με εφόδια για έντονες συγκινήσεις
To Q3 Sportback όμως δεν στέκεται μόνο στην εικόνα. Ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας έχει όλα τα εφόδια να προσφέρει έντονες συγκινήσεις. Καρδιά της κατασκευής είναι ένας δίλιτρος κινητήρας με άμεσο και έμμεσο ψεκασμό που αποδίδει 230 άλογα και 350 Nm ροπής. Για εμάς τους φίλους των ξεχωριστών κινητήρων, θα θέλαμε στο καπάκι κάτω από το καπό του έστω μια αναγραφή μιας και τώρα είναι εντελώς κενό! Η δύναμη περνά από ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη S tronic 7 σχέσεων και στην συνέχεια μοιράζεται η δύναμη σε όλους τους τροχούς. Η ανάρτηση έχει νέα περισσότερο σπορ ρύθμιση, ενώ στάνταρ είναι το σύστημα διεύθυνσης Progressive Steering με την κρεμαγέρα μεταβλητού λόγου. Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει άμεση ανταπόκριση σε επαρχιακούς δρόμους και σε στροφές. Το σύστημα Audi "drive select" driving dynamics σας επιτρέπει να επηρεάζετε τα χαρακτηριστικά του οχήματος χρησιμοποιώντας έξι διαφορετικούς τρόπους λειτουργίας. Εκτός από τη ρύθμιση του κινητήρα και του κιβωτίου ταχυτήτων, το σύστημα επηρεάζει τα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ (αν υπάρχουν) και το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης.
Το Q3 Sportback σε κερδίζει με την συμπεριφορά του στον δρόμο. Θα μπορούσε μάλιστα να συνοδεύεται και από το γράμμα "S" που η μάρκα συνηθίζει να χρησιμοποιεί στις γρήγορες εκδόσεις. Το υποψιάζεσαι ήδη από τα πρώτα km μιας και η ανάρτηση είναι σφιχτή. Σε συνδυασμό με τους τροχούς των 18in τα επίπεδα άνεσης είναι καλά, ωστόσο δεν θα προτείναμε μεγαλύτερους τροχούς στην Ελλάδα μιας και εκεί το χαμηλότερο προφίλ θα μετριάσει την άνεση. Το σύστημα διεύθυνσης εντυπωσιάζει με την αμεσότητά του, ξεγελώντας τον οδηγό, μιας και εξαφανίζεται σε αίσθηση ο όγκος του μοντέλου. Δείχνει πολύ καλά ζυγισμένο με πολύ ισορροπημένες αντιδράσεις και μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης. Όλα τα μηχανικά μέρη συνεργάζονται εξαιρετικά μεταξύ τους στην καθημερινότητα. Ο κινητήρας έχει ψυχή και είναι πολύ διακριτικός σε επίπεδο θορύβου όσο και αν τον πιέσεις.
Στον ανοικτό δρόμο στέκεται εξαιρετικά και με μεγάλο αίσθημα εμπιστοσύνης. Ήταν όμως η οδήγηση σε επαρχιακό δίκτυο που μας εντυπωσίασε. Ευέλικτο και ταυτόχρονα στιβαρό σου κλείνει το μάτι να το πιέσεις. Η πρόσφυση που χαρίζει το σύστημα τετρακίνησης είναι κορυφαία ενώ ταυτόχρονα έχεις ένα μοναδικό αίσθημα σιγουριάς. Συνεχίζεις να πιέζεις και επιβεβαιώνεις πως και η ανάρτηση ανταποκρίνεται παρέα με το πλαίσιο. Σε όλα τα παραπάνω ο κινητήρας έχει τα αποθέματα δύναμης να υποστηρίξει την γρήγορη οδήγηση. Το μόνο που μας έλειψε στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν τα paddles πίσω από το τιμόνι, ώστε να έχουμε την δυνατότητα να αλλάζουμε ταχύτητες εμείς, χωρίς να πάρουμε τα χέρια από το τιμόνι. Αν το παραγγείλετε σας τα προτείνουμε ανεπιφύλαχτα. Σε επίπεδο αίσθησης καταφέρνει να κρύβει τον υψηλό ρυθμό κίνησης και αυτό οφείλεται στην ομαλή απόδοση του κινητήρα αλλά και στο πολύ καλό πλαίσιο-ανάρτηση.
Το GTi των μεσαίων SUV!
Ένα GTI μπορεί να κινείται γρήγορα και ενίοτε διασκεδαστικά, χωρίς να χάνει την πρακτικότητα του. Το Q3 Sportback, στην έκδοση που το οδηγήσαμε θα μπορούσαμε να πούμε πως είναι το GTI στην κατηγορία του. Ολοκληρωμένο σε όλους τους τομείς, έχει και επιπλέον την ικανότητα να ευχαριστεί τον οδηγό σε κλειστές ή ανοιχτές διαδρομές.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.500/1.843/1.567 mm
Χώρος αποσκευών : 530 lt.
Βάρος : 1630 kg
Κινητήρας : 1984 cc
Ιπποδύναμη : 230 Ps/ 5000-6200 rpm
Ροπή : 350 Nm/ 1500-4300 rpm
Τελική ταχύτητα : 233 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 11 lt/100km
0-100 km/h : 6,5 sec
Ρύποι CO2 : 174-166 g/km
Τιμή : από € 52.620
-
20:40 Πρόστιμα για παράνομες βεβαιώσεις κίνησης κατόπιν απευθείας διασταύρωσης με το "ΕΡΓΑΝΗ"
-
20:33 Μικρά κέρδη στις ευρωαγορές
-
20:27 Η Αίγυπτος αξιώνει αποζημίωση πάνω από 900 εκατ. δολάρια για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ από το Ever Given
-
20:25 Γερμανία: Συνεχίζεται επεισοδιακά η συνεδρίαση της ΚΟ των CDU/CSU για τον υποψήφιο Καγκελάριο
-
20:18 Αρ. Πελώνη: Ο Αλ. Τσίπρας υπόσχεται δόσεις, διαγραφές χρεών και ευρώ από το λεφτόδεντρο της Κουμουνδούρου
-
20:05 Έκτακτη κοινή συνεδρίαση υπουργών Εξωτερικών και Άμυνας του ΝΑΤΟ αύριο
-
20:02 Τι έρχεται για την κληρονομιά κοινών καταθέσεων στο εξωτερικό
-
19:54 Η Τουρκία επιβάλλει νέους περιορισμούς κατά του κορονοϊού - Στόχος να σώσει την καλοκαιρινή σεζόν
-
19:46 Χαρδαλιάς: Τις τελευταίες 14 ημέρες έχουν γίνει σχεδόν 700.000 rapid test και μοριακά τεστ
-
19:37 Δημιουργία Ερευνητικού Κέντρου Αιγοπροβατοτροφίας στην Κρήτη με τη συμμετοχή του ΕΛΓΟ - ΔΗΜΗΤΡΑ
-
Μειωμένα τα αντισώματα μετά τα εμβόλια mRNA σε ανοσοκατασταλμένους
-
Η πανδημία κυοφορεί ανατροπές...
-
Το Κανάλι της Κωνσταντινούπολης μπορεί να αποδειχθεί μοιραίο για τον Ερντογάν
-
Γιατί η δήλωση της χρονιάς ήταν αυτή του Μάριο Ντράγκι για την Τουρκία;
-
Σωρηδόν τ’ αυτογκόλ, ασταμάτητος ο κατήφορος!
-
Τέλος στις δηλώσεις ΦΠΑ - Έρχονται οι προσυμπληρωμένες δηλώσεις
-
Αν δεν έρθουν οι τουρίστες χαθήκαμε...
-
Έρχεται νέο πρόγραμμα κοινωφελούς απασχόλησης
-
ΟΠΑΠ: Ο βασιλιάς των μερισμάτων
-
Συμπληρώνεται η φαρέτρα των εμβολίων, τι αλλάζει από την ερχόμενη Δευτέρα μετά την προσθήκη της Johnson & Johnson
-
Η πανδημία κυοφορεί ανατροπές... (133)
-
Καταργείται το 8ωρο εργασίας; Τι απαντά ο Κ. Χατζηδάκης - Τι θα ισχύσει με την ψηφιακή κάρτα (36)
-
Σωρηδόν τ’ αυτογκόλ, ασταμάτητος ο κατήφορος! (32)
-
Τα λάθη που ξέχασε ο κ. Τόμσεν στο συνέδριο του Economist (30)
-
Πώς η κυβέρνηση... στρίμωξε τον ΣΥΡΙΖΑ στο ζήτημα της ψήφου των Ελλήνων του εξωτερικού (22)
-
Συμπληρώνεται η φαρέτρα των εμβολίων, τι αλλάζει από την ερχόμενη Δευτέρα μετά την προσθήκη της Johnson & Johnson (19)
-
Αν δεν έρθουν οι τουρίστες χαθήκαμε... (19)
-
Εμβόλιο Johnson & Johnson: Αναστέλλεται προληπτικά η έναρξη χρήσης του στην Ευρώπη (18)
-
ΟΠΑΠ: Ο βασιλιάς των μερισμάτων (10)
-
Κορονοϊός: Στους 802 ανήλθαν οι διασωληνωμένοι - 4.033 νέα κρούσματα, 93 θάνατοι (9)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
15:49 13/04
Tο Jeep Gladiator ήρθε στη Ελλάδα
Ένα πανίσχυρο pick-up με DNA από το σύμβολο των εκτός δρόμου οχημάτων, το Jeep Wrangler.
15:43 13/04
H νέα γκάμα των LCV μοντέλων της Renault
Παρουσιάζει τα νέα Kangoo Van και Express Van, καθώς και τα νέα Trafic Kombi και Spaceclass.
16:37 12/04
EVziiin©: Η έξυπνη πλατφόρμα για φόρτιση ηλεκτρικών αυτοκινήτων τώρα και στην Ελλάδα
Η καινοτόμα εφαρμογή EVziiin© έρχεται να διαμορφώσει ένα προηγμένο δίκτυο φόρτισης με περισσότερα από 95.000 σημεία σε Ελλάδα και εξωτερικό.
16:30 12/04
H Kia παρουσιάζει το ηλεκτρικό EV6
Αυτονομία, μηδενικές εκπομπές, εξαιρετικά γρήγορη φόρτιση 800V και ελκυστικό στυλ.
16:22 12/04
Πρεμιέρα για το Lexus LF-Z Electrified
Το LF-Z Electrified δίνει μία πρώτη εικόνα από το μέλλον της Lexus.
22:13 09/04
Ο Opel παρουσιάζει τον Universal Charger για εύκολη φόρτιση
Το Universal Charger (καλώδιο φόρτισης πολλαπλών επιλογών σύνδεσης) συνδυάζει τις λειτουργίες των καλωδίων "Mode 2" και "Mode 3" με διάφορους αντάπτορες σε μία συσκευή.
20:53 09/04
Σχεδιάζοντας το νέο Honda HR-V e:HEV
Η επόμενη γενιά του αποκλειστικά υβριδικού Honda HR-V e:HEV είναι το αποτέλεσμα μιας ευρείας επαναξιολόγησης της νοοτροπίας των σύγχρονων καταναλωτών.
20:45 09/04
O έξυπνος καθρέπτης της Ford
Στην πραγματικότητα πρόκειται για μία οθόνη υψηλής ανάλυσης που προβάλλει μία πανοραμική εικόνα την περιοχής πίσω από το οχημα.
16:31 08/04
Volvo: Ηλεκτρική ενέργεια κατά 90% από ΑΠΕ για τα εργοστάσιά της
Το εργοστάσιο της Volvo στo Ντακίνγκ της Κίνας τροφοδοτείται τώρα κατά 100% με κλιματικά ουδέτερη ηλεκτρική ενέργεια.
16:24 08/04
Παραγωγή 300.000 μονάδων για το νέο Opel Corsa
Το νέο Corsa παραμένει η "εγγύηση επιτυχίας" για την Opel.
16:22 08/04
"Πράσινη" ηλεκτρική ενέργεια από το 2022 για την Mercedes
Η ηλεκτρική ενέργεια χωρίς CO2 από ηλιακές, αιολικές και υδροηλεκτρικές πηγές παράγεται σε διάφορους σταθμούς παραγωγής ενέργειας
15:25 07/04
Συνέντευξη με τον επικεφαλής εσωτερικής σχεδίασης του Volkswagen ID.4
To ID.4, το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Volkswagen, όσο επιβλητική εμφάνιση έχει εξωτερικά, τόσο ευρύχωρο, ζεστό και φιλόξενο αποδεικνύεται εσωτερικά.
15:14 07/04
Οι τιμές της νέας Mercedes C-Class στην Ελλάδα
Η C-Class είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes παγκοσμίως.
