Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 24-Απρ-2020 17:15

    Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG

    Δοκιμή: Volkswagen Golf 1.5 eTSI 150 PS DSG
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Δεν είναι πολλά τα μοντέλα που έχουν αντέξει στον χρόνο δημιουργώντας ένα θρύλο γύρω από το όνομα τους. Το Golf είναι αυτή η περίπτωση, στην κατηγορία των μεσαίων hatchback. Παράγεται εδώ και 46 χρόνια και έχει ξεπεράσει τα 35 εκατομμύρια αντίτυπα. Όπως είναι λογικό οι υπόλοιπες εταιρίες το βάζουν στο στόχαστρο και προσπαθούν με κάθε τους μοντέλο να το ξεπεράσουν. Κάπως έτσι θα γίνει και με τη νέα 8η γενιά του μοντέλου. Ίσως μάλιστα αυτή την φορά θα πρέπει ο ανταγωνισμός να προσπαθήσει παραπάνω, σε σύγκριση με τις 2 προηγούμενες γενιές. Στα μάτια μας η 5η γενιά έκανε το μεγάλο άλμα ενώ η 6η και 7η γενιά μικρότερα βήματα προόδου. Σήμερα η νέα γενιά, όπως θα δούμε ξεφεύγει, σε αρκετούς τομείς.

    Νέο πρόσωπο

    Το σχεδιαστικό highlight της νέας γενιάς βρίσκεται στο εμπρός μέρος. Η περιοχή γύρω από τα εμπρός φωτιστικά είναι το στοιχείο που κάνει την διαφορά. Τοποθετημένα χαμηλότερα από το παρελθόν και σαφώς πιο μακρόστενα, δημιουργούν μια εντελώς νέα εικόνα. Να σημειωθεί πως σε κάθε περίπτωση είναι τεχνολογίας LED, ενώ το μοντέλο της δοκιμής μας είχε την πιο εξελιγμένη εκδοχή IQ.LIGHT με προβολείς LED matrix. Ωστόσο εκτός από την αισθητική η τοποθέτηση τους και η συνολική σχεδίαση του εμπρός μέρους εξυπηρετεί και την αεροδυναμική. Η μετωπική επιφάνεια έχει μειωθεί στα 2,21 τ.μ. και ο συντελεστής οπισθέλκουσας (τιμή Cd) έχει επίσης μειωθεί στα 0,275 από 0,3.

    volkswagenΕπίσης κυρίαρχο στοιχείο σχεδιασμού είναι η κολόνα C, χαρακτηριστικό στοιχείο του Golf. Κάνει το σώμα δυναμικό προς τα εμπρός, συγκεντρώνει το βλέμμα στο πίσω μέρος του και μεταφέρει το εικονικό σχήμα του αρχικού Golf στη σημερινή εποχή. Παρόλο που το νέο Golf δεν φαίνεται τόσο υψηλό, δίνοντας την εντύπωση πιο τεντωμένου και δυναμικού, διατηρούνται οι συμπαγείς διαστάσεις του: μήκος 4.284 mm, πλάτος 1.789 mm και ύψος 1.456 mm. Το μεταξόνιο ανέρχεται σε 2.636 mm. Η ιδανική αναλογία του θερμοκηπίου (τμήμα οροφής και γυάλινες πλάκες) και του υπόλοιπου αμαξώματος (τμήμα κάτω από τη γραμμή παραθύρου) εξασφαλίζει μία δυναμική παρουσία ενώ η γραμμή οροφής που φτάνει χαμηλά προσθέτει έναν αυθεντικό, σπορ χαρακτήρα.

    volkswagenΜε εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας

    Η μεγαλύτερη όμως "επανάσταση" σχεδιαστικά αφορά το εσωτερικό. Λίγα στοιχεία θυμίζουν το παρελθόν και αυτά βρίσκονται κυρίως στις επενδύσεις και τους διακόπτες των θυρών. Από εκεί και πέρα έχουμε ένα φρέσκο και πολύ μοντέρνο περιβάλλον που μόνο η BMW 1 series και η Mercedes-Benz A class μπορούν να κοντράρουν στην κατηγορία σε επίπεδο τεχνολογίας. Εκτός από τον διακόπτη των alarm, όλοι οι υπόλοιποι είναι αφής. Αυτό από μόνο του εξυψώνει την αίσθηση και την αισθητική. Οι περισσότερες λειτουργίες βρίσκονται μέσα στην οθόνη πολυμέσων ενώ πολύ σοφά ακριβώς από κάτω βρίσκεται ένα μικρό μενού διακοπτών επιλογής.

    volkswagen Ένας ενοποιημένος πίνακας ελέγχου ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα τυπικά ψηφιακά όργανα (Digital Cockpit) με οθόνη 10 ιντσών. Εκτός από τα γραφικά ο νέος πίνακας οργάνων μας κέρδισε με τις πολύ μεγάλες δυνατότητες εξατομίκευσης αλλά και με την μεγάλη δόση πληροφορίας που μπορεί να παρέχει ταυτόχρονα. Για παράδειγμα μπορούσαμε να βλέπουμε μέση κατανάλωση, στιγμιαία κατανάλωση, αυτονομία, θερμοκρασία νερού, θερμοκρασία λαδιού, στροφές και ταχύτητα ταυτόχρονα!

    volkswagenΣτάνταρ είναι το σύστημα Infotainment Composition (οθόνη αφής 8.25 ιντσών με 1.083 x 480 pixels) και ένα πολυλειτουργικό τιμόνι. Είναι σημαντικό ότι όλα τα συστήματα ραδιοφώνου και ραδιοπλοήγησης που είναι διαθέσιμα για το Golf αποτελούν μέρος της τρίτης γενιάς του Infotainment Matrix (MIB3). Όλα συνδέονται με μια ηλεκτρονική μονάδα σύνδεσης (OCU) που διαθέτει eSIM. Η αλήθεια είναι πως πρέπει να περάσει ένα διάστημα εξοικειώσεις μιας και η μείωση των διακοπτών συνεπάγεται εξοικείωση με το σύστημα πολυμέσων.

    Ο βασικός εξοπλισμός του Golf έχει επεκταθεί σημαντικά. Διαθέτει μοναδικά χαρακτηριστικά υψηλής τεχνολογίας, όπως το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας Lane Assist, το σύστημα επιτήρησης περιβάλλοντος χώρου Front Assist με πέδηση έκτακτης Ανάγκης City Braking System και αναγνώριση πεζού Pedestrian Monitoring και το σύστημα επικοινωνίας Car2X.

    volkswagenΤο αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε το κορυφαίο επίπεδο εξοπλισμού Style που περιλαμβάνει επιπλέον τα ακόλουθα στοιχεία εξοπλισμού: Ζάντες αλουμινίου Belmond 17 ιντσών, πρόσθετα εξωτερικά χαρακτηριστικά χρωμίου (συμπεριλαμβανομένων των τραπεζοειδών απολήξεων εξατμίσεων και πλαισίων παραθύρων) επένδυση καθισμάτων ArtVelours, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενο κάθισμα οδηγού ErgoActive, δερμάτινο τιμόνι και μοχλό ταχυτήτων, πεντάλ αλουμινίου, ρύθμιση εξωτερικών καθρεπτών με λειτουργία μνήμης, ambient φωτισμό εσωτερικού χώρου σε 32 χρώματα, προβολείς LED με φωτισμό στροφών και φωτισμό παντός καιρού, συστοιχίες φώτων οπίσθιου φωτισμού LED με δυναμικά φλας, τριζωνικό αυτόματο κλιματισμό Air Care Climatronic και σύστημα Travel Assist. Το συνολικό αποτέλεσμα σε κερδίζει δίνοντας μια premium αίσθηση και γενικά αποπνέει μια θετική αύρα.

    volkswagenΜηχανολογική εξέλιξη

    Το νέο Golf διατίθεται με κινητήρες βενζίνης, πετρελαίου, φυσικού αερίου (CNG), καθώς και με ήπια υβριδικά και plug-in υβριδικά κινητήρια συστήματα. Στην περίπτωσή μας είχαμε την ήπια υβριδική έκδοση με τα 150 άλογα. Πρόκειται για βενζινοκινητήρα που συνδέεται με ένα σύστημα 48 V και ένα κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7 ταχυτήτων (DSG). Μια γεννήτρια εκκίνησης 48 V με ιμάντα, μια μπαταρία ιόντων λιθίου 48 V και η τελευταία γενιά ενός πρωτοποριακού κινητήρα TSI εγγυώνται τέλεια απόδοση ενώ μειώνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου. Όλα τα μοντέλα eTSI διαθέτουν ισχυρή λειτουργία ανάκτησης ενέργειας πέδησης.

    Το σύστημα 48 V κάνει επίσης δυνατό τον ελεύθερο τροχασμό (ρολάρισμα) ενώ ο κινητήρας καύσης έχει απενεργοποιηθεί εντελώς για εξοικονόμηση ακόμη περισσότερων καυσίμων. Η επανεκκίνηση του κινητήρα είναι πολύ πιο βολική χάρη στο σύστημα 48 V. Τα μοντέλα eTSI προσφέρουν επιπλέον εξαιρετικές επιταχύνσεις κατά την κίνηση χάρη στις ηλεκτρικές boosts (περίσσειες ισχύος για σύντομο διάστημα) που προσφέρουν.

    volkswagenΣε κερδίζει στην πράξη

    Οι πολλά υποσχόμενες τεχνολογίες πρέπει να αποδίδουν και στην πράξη, οπότε η αγωνία μας να οδηγήσουμε το νέο Golf ήταν πολύ μεγάλη. Η εξωτερική σχεδίαση μας έχει κερδίσει, ειδικά στην έκδοση της δοκιμής μας με τους εξτρά τροχούς των 18in που κολακεύουν το αμάξωμα. Μπαίνοντας στο εσωτερικό σε κερδίζουν από την πρώτη στιγμή τα καθίσματα για τους εμπρός επιβάτες. Άψογη πλευρική στήριξη και ταυτόχρονα μαλακά υλικά που κάνουν την πολύωρη οδήγηση μια άνετη διαδικασία. Ευχάριστη πινελιά το μασάζ για τον οδηγό που κάνει ακόμα πιο ευχάριστη την πολύωρη οδήγηση. Αυτό που βλέπεις μπροστά σου είναι αναμφίβολα ευχάριστο. Η οθόνη πολυμέσων αποτελεί μια πολύ αρμονική συνέχεια του πίνακα οργάνων ενώ όλα είναι τοποθετημένα στο σωστό σημείο για την οπτική του οδηγού. Εντύπωση προκαλεί ο μινιμαλιστικός επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου, που αποδεικνύεται πολύ πρακτικός. Λίγο παραπάνω βρίσκεται το μπουτόν που φέρνει στην ζωή τον κινητήρα. Ο τρόπος γίνεται εξαιρετικά ομαλά και αθόρυβα, υπογραμμίζοντας την υβριδική φύση του μοντέλου.

    volkswagenΑπό την πρώτη στιγμή σου κάνει πολύ καλή εντύπωση η απουσία θορύβων και η εξαιρετική ποιότητα κύλισης παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Θα τολμάγαμε να πούμε πως αυτό το Golf μας θυμίζει περισσότερο μοντέλο της Audi και γενικά premium μοντέλο στον τρόπο που κυλάει αλλά και που αποσβένει τις ανωμαλίες. Εντυπωσιακό ειδικά αν συνυπολογίσουμε πως πρόκειται για μια εμπορική έκδοση και όχι κάποια ειδική-ακριβή έκδοση. Το πλαίσιο της νέας πλατφόρμας MQB είναι εξαιρετικά άκαμπτο προσδίδοντας στιβαρότητα και ασφαλή συμπεριφορά. Η ανάρτηση με τους πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα συμβάλει και αυτή με τον τρόπο της στην πολύ καλή συμπεριφορά. Το σύνολο κινητήρας-κιβώτιο μας εξέπληξε ευχάριστα. Μπορεί τα τεχνικά χαρακτηριστικά να είναι ίδια με την συμβατική έκδοση TSI των 150 ίππων ωστόσο η αίσθηση στον δρόμο είναι πολύ πιο ζωντανή. Το τράβηγμα είναι πιο ψυχωμένο ενώ μας κέρδισε και με τα χαμηλά επίπεδα θορύβου ακόμα και μέχρι στο όριο περιστροφής. Το κιβώτιο με την σειρά του είναι πιο ομαλό από το παρελθόν ενώ και οι αλλαγές πραγματοποιούνται πολύ γρήγορα. Είναι όμως η συνολική ομοιογένεια και η ωριμότητα του συνόλου που σε κερδίζει. Ακόμα και τα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού επεμβαίνουν με πολύ ομαλό και φιλικό τρόπο.

    Καλύτερο από κάθε άλλη φορά

    volkswagenΗ Volkswagen κάνει ένα μεγάλο βήμα προόδου με την 8η γενιά του Golf που μας θύμισε το αντίστοιχο της 5ης γενιάς. Κορυφαίο σε τεχνολογία, εξαιρετικό σε ποιότητα, με πολύ μοντέρνο εσωτερικό και πολύ καλά μηχανικά μέρη θα αποτελέσει αναμφίβολα τον στόχο για τους υπόλοιπους κατασκευαστές!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    volkswagen

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.284/1.789/1.456 mm

    Χώρος αποσκευών: 381 lt.

    Βάρος : 1265 kg

    Κινητήρας : 1498 cc

    Ιπποδύναμη : 150 Ps/ 5000-6000 rpm

    Ροπή : 250 Nm/ 1500-3500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 224 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,5 lt/100km

    0-100 km/h : 8,5 sec

    Ρύποι CO2 : 106 g/km

    Τιμή : από € 25.050 (eTSI 150 PS)

     

     

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    22:36 13/05

    O Pep Guardiola στους "ρυθμούς" του Nissan Leaf

    Όπως εκδηλώνει το πάθος του για τη δουλειά του στο γήπεδο ποδοσφαίρου, ο Pep Guardiola αποκαλύπτει τον ενθουσιασμό και τις προσδοκίες του από την επανάσταση των ηλεκτρικών οχημάτων.

    22:07 13/05

    Νέος κινητήρας για το Seat Leon

    Η οικογένεια Seat Leon μεγαλώνει, ενισχύοντας τη γκάμα κινητήρων της με περισσότερο χαρακτήρα και προσωπικότητα.

    21:46 13/05

    Συνεργασία Volvo και NVIDIA

    Η Volvo επεκτείνει τη συνεργασία της με την NVIDIA προκειμένου να κάνει χρήση της NVIDIA DRIVE Orin στα μοντέλα επόμενης γενιάς.

    10:59 13/05

    Πρεμιέρα για τη νέα Skoda Fabia

    Η Skoda αποκάλυψε την ολοκαίνουργια Fabia, στην τέταρτη πλέον γενιά της, σχεδόν 22 χρόνια μετά το ντεμπούτο του μοντέλου.

    21:11 12/05

    Η μόδα στα χρώματα των αυτοκινήτων και η Mazda

    Το πρώτο πράγμα που προσέχει κανείς σε ένα αυτοκίνητο είναι το χρώμα του – στη συνέχεια ακολουθεί το σχήμα, η σχεδίαση και οι λεπτομέρειες.

    21:10 12/05

    Προ των πυλών το νέο Jeep Wrangler 4xe

    Το Plug-in Hybrid Wrangler 4xe, η εξηλεκτρισμένη έκδοση του θρυλικού μοντέλου της της Jeep, βρίσκεται προ των πυλών και της Ευρωπαϊκής αγοράς.

    15:53 11/05

    Το κυκλικό επιχειρηματικό μοντέλο της Volvo

    Στοχεύει να εξοικονομεί 1 δισεκατομμύριο κορώνες Σουηδίας (SEK) σε ετήσια βάση και να ελαττώσει τις εκπομπές άνθρακα κατά 2,5 εκατομμύρια τόνους ετησίως από το 2025.

    15:50 11/05

    Ανανέωση για το Skoda Kodiaq

    Στην Ελλάδα, το νέο Skoda Kodiaq αναμένεται το φθινόπωρο, με τις προτεινόμενες τιμές λιανικής να ανακοινώνονται πιο κοντά στο λανσάρισμα του μοντέλου.

    15:45 11/05

    H Honda αποκαλύπτει το νέο HRV e:HEV

    Το νέο HR-V e:HEV υιοθετεί την προηγμένη υβριδική τεχνολογία με δύο ηλεκτροκινητήρες της Honda, που πετυχαίνει ένα συνδυασμό αποδοτικής λειτουργίας και άμεσης απόκρισης.

    19:21 10/05

    H Volkswagen αποκαλύπτει το νέο ID.4 GTX

    Ένα all-rounder SUV, το οποίο είναι το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο επιδόσεων της μάρκας που τοποθετείται στην κορυφή της γκάμας ID.

    19:17 10/05

    Νέες πρωτοβουλίες και στόχοι για την Honda

    Θα αγωνιστεί να οδηγήσει τις εξελίξεις που θα συντελεστούν στους τομείς της κινητικότητας, των μονάδων ισχύος, της ενέργειας και της ρομποτικής.

    19:14 10/05

    Ford: Άλμα πωλήσεων στο πρώτο τρίμηνο

    Η Ford κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις της στην Ελλάδα κατά 70,7% σε σχέση με τα επίπεδα της αντίστοιχης περιόδου του 2020.

    20:38 07/05

    Το νέο Hyundai Kona N

    Η Hyundai παρουσίασε το ολοκαίνουριο Kona N στα πλαίσια της Hyundai N Day.

    20:32 07/05

    Κορυφαία ασφάλεια 5 αστέρων για το Volkswagen ID.4

    Το νέο ID.4 απέδωσε εντυπωσιακά στις δοκιμές πρόσκρουσης και ασφάλειας του Euro NCAP.