Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Μαρ-2020 11:27

    Volkswagen: Μείωση της εκπομπής ρύπων NOx

    Volkswagen: Μείωση της εκπομπής ρύπων NOx
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Στα τελευταίας γενιάς πετρελαιοκίνητα μοντέλα της, η Volkswagen πετυχαίνει μείωση εκπομπής ρύπων NOx σε ποσοστό περίπου 80%, κάτι που επιβεβαίωσαν σχετικές μετρήσεις σε πραγματικές συνθήκες. Αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην τεχνολογία ψεκασμού διπλής δόσης AdBlue, μιας καινοτομίας που εξέλιξε η γερμανική μάρκα και πρωτοπαρουσίασε στο νέο Passat, πριν περίπου ένα χρόνο. Πλέον και το νέο Golf 2.0 TDI SCR 150 PS DSG προσφέρει τη συγκεκριμένη τεχνολογία. 

    Ήδη από το 2018, η Volkswagen χρησιμοποιούσε στα πετρελαιοκίνητα μοντέλα της μόνο συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων SCR, λύση που ακολουθούσαν και άλλοι κατασκευαστές. Η συγκεκριμένη τεχνολογία, Selective Catalytic Reduction ή επιλεκτική καταλυτική μείωση, περιορίζει σημαντικά τα οξείδια του αζώτου στα καυσαέρια. Πλέον η Volkswagen έχει εξελίξει και εφαρμόζει το επόμενο στάδιο του συστήματος SCR - τη λεγόμενη διπλή δόση ή δίδυμη παροχή. Χρησιμοποιείται και πάλι Adblue, το οποίο όμως ψεκάζεται πριν από δύο καταλύτες SCR, οι οποίοι είναι διαταγμένοι σε σειρά και σε σχετική απόσταση μεταξύ τους. Το σύστημα είναι τόσο εντυπωσιακά αποτελεσματικό, που τα μοντέλα εξοπλισμένα με αυτό υπερκαλύπτουν ήδη τις μελλοντικές αυστηρές προδιαγραφές εκπομπής ρύπων Euro 6d.

    Η τεχνολογική υλοποίηση της ιδέας είναι απλή αλλά θεαματικά αποτελεσματική. Η διαδικασία της διπλής δόσης απαιτεί ένα δεύτερο καταλυτικό μετατροπέα SCR, ο οποίος βρίσκεται στο κάτω μέρος του οχήματος. Δεδομένης της μεγαλύτερης απόστασης από τον κινητήρα, η διαφορά θερμοκρασίας των καυσαερίων ανάμεσα στους δύο καταλύτες μπορεί να είναι και 100° C. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να διευρύνεται το εύρος θερμοκρασίας στο οποίο γίνεται επεξεργασία των καυσαερίων.

    Η καινοτόμος διαδικασία της διπλής παροχής αντισταθμίζει ένα μειονέκτημα των κινητήρων πετρελαίου, τη δημιουργία οξειδίων του αζώτου, κάτι που οφείλεται στον τρόπο λειτουργίας τους. Οι σύγχρονοι κινητήρες ντίζελ εκπέμπουν μεν λιγότερο CO2 από τους βενζινοκινητήρες, γιατί το πετρέλαιο έχει μεγαλύτερη ενεργειακή απόδοση και η διαδικασία καύσης είναι πιο αποτελεσματική, έχουν ωστόσο ειδικές απαιτήσεις, καθώς η καύση πραγματοποιείται με περίσσεια αέρα. Το κύριο συστατικό του αέρα είναι το άζωτο και αυτό αντιδρά με το οξυγόνο κατά την καύση, σχηματίζοντας οξείδια του αζώτου. Για τη μείωση των οξειδίων του αζώτου απαιτείται αμμωνία, η οποία ψεκάζεται ως διάλυμα (AdBlue) στα καυσαέρια και σε συγκεκριμένη δοσολογία πριν από τον καταλυτικό μετατροπέα SCR. Το διάλυμα εξατμίζεται, δημιουργείται χημική ένωση με τον ατμό και σχηματίζεται αμμωνία. Στη συνέχεια η αμμωνία (NH3) αντιδρά με τα οξείδια του αζώτου (NOx) πάνω στην ειδική επίστρωση του καταλυτικού μετατροπέα SCR και ως προϊόντα προκύπτουν νερό και αβλαβές άζωτο (N2), το κύριο συστατικό του αέρα που αναπνέουμε.

    Στα υφιστάμενα συστήματα επεξεργασίας καυσαερίων ο καταλύτης SCR, τοποθετημένος  κοντά στον κινητήρα μεταξύ του υπερσυμπιεστή και του καταλυτικού μετατροπέα οξείδωσης πετρελαίου, είναι αποδοτικός ακόμα και σε  κρύο ξεκίνημα, με ιδανικό εύρος λειτουργίας 220°C - 350°C, με τις συνθήκες αυτές να πληρούνται σε πολλές καταστάσεις λειτουργίας. Η υιοθέτηση του συστήματος διπλής δόσης, με τη χρήση ενός επιπλέον καταλύτη SCR, εξασφαλίζει ότι η διάσπαση των NOx θα συνεχιστεί σε μεγαλύτερο εύρος θερμοκρασιών, ακόμα και όταν ο κινητήρας λειτουργεί με μεγάλο φορτίο και πολλές στροφές για παρατεταμένο χρονικό διάστημα. Για παράδειγμα, η οδήγηση με μεγάλες ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο καθώς και όταν το αυτοκίνητο κινείται σε ανηφόρα, ειδικά αν είναι πλήρως φορτωμένο ή ρυμουλκεί τρέιλερ.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    14:00 25/05

    Συμμετοχή της Ducati Athens στην τελική φάση του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati

    Στον τελικό του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati, για την ανάδειξη της νικήτριας custom-made Scrambler Ducati της χρονιάς, τη Δευτέρα 25 Μαΐου, θα υπάρχει και ελληνική συμμετοχή.

    09:04 25/05

    To πρώτο εμπορικά διαθέσιμο Nissan GT-R50 από την Italdesign (vid.)

    Το πρώτο, εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο, παρουσιάστηκε πρόσφατα στην πίστα "Tazio Nuvolari", στην Cervesina.

    17:52 22/05

    Δοκιμάζουμε την BMW X6 xDrive30d

    Η τρίτη γενιά της BMW X6 είναι καλύτερη από κάθε άλλη φορά και μπορεί να σε μαγέψει ακόμα και στην βασική έκδοση πετρελαίου.

    13:09 20/05

    Νέα BMW R 18

    Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser.

    09:00 20/05

    Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη περνάει στην επόμενη μέρα (vid.)

    Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη με ένα εντυπωσιακό corporate video σηματοδοτεί το πέρασμα του στην επόμενη μέρα.

    13:00 19/05

    Το τμήμα μετρολογίας της Bentley

    Το τμήμα μετρολογίας της Bentley αποτελείται από 26 άτομα και μετρά και καταγράφει με ακρίβεια κάθε εξάρτημα όλων των μοντέλων Bentley.