Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Μαρ-2020 17:00

    Δοκιμάζουμε : Renault Clio 1.0 TCe 100

    Δοκιμάζουμε : Renault Clio 1.0 TCe 100
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Clio προηγούμενης γενιάς ήταν μια τεράστια επιτυχία. Εκτός από την συνολικά πολύ καλή απόδοση σε κάθε τομέα, η πολύ πετυχημένη εξωτερική σχεδίαση κράτησε τις πωλήσεις του μοντέλου ψηλά, μέχρι το τέλος της καριέρας του. Με αυτό σαν δεδομένο αλλά και περιπτώσεις όπως το Golf που υπάρχει μια αισθητική συνέχεια σε κάθε νέα γενιά με το παρελθόν, η Renault αποφάσισε το νέο Clio να ακολουθεί την εξωτερική σχεδίαση της προηγούμενης γενιάς. Αν δηλαδή περάσει δίπλα σας η νέα γενιά, το πιθανότερο είναι να μην την αναγνωρίσετε άμεσα. Κι όμως, αισθητικά έχει διαφορές από το μοντέλο που αντικαθιστά, αλλά το σημαντικότερο, πρόκειται για ένα εντελώς νέο μοντέλο και όχι για ένα facelift του προηγούμενου.

    Διαφορές στις λεπτομέρειες

    Όταν πλησιάσεις κοντά θα δεις τα νέα εμπρός φωτιστικά με τα χαρακτηριστικά φώτα ημέρας που είδαμε για πρώτη φορά στο Megane. Η γρίλια της μάσκας είναι μεγαλύτερη και ο μπροστινός προφυλακτήρας είναι περισσότερο τονισμένος, με έναν πολύ εκφραστικό κεντρικό αεραγωγό που βοηθάει παράλληλα και την καλύτερη ψύξη του κινητήρα. Το καπό έχει πιο έντονες γραμμές, ενώ οι πλευρές είναι πιο τονισμένες. Λεπτομέρειες, όπως η κεραία που μοιάζει με πτερύγιο καρχαρία, τα πίσω φώτα LED, η πληθωρική πίσω πόρτα και η χρωμιωμένη διακοσμητική γραμμή γύρω από τα παράθυρα αναβαθμίζουν, συνολικά την εικόνα του εξωτερικού, αλλά και την αίσθηση απτής ποιότητας.

    renaultΦρέσκο εσωτερικό

    Μπορεί εξωτερικά οι διαφορές να θέλουν γυμνασμένο μάτι, ωστόσο στο εσωτερικό οι αλλαγές είναι οφθαλμοφανείς! Το νέο Clio έχει αυτή την στιγμή μια από τις πιο φρέσκιες και μοντέρνες σχεδιαστικά καμπίνες στην κατηγορία. Η κυματοειδής σχεδίαση, δίνει την αίσθηση του μεγαλύτερου πλάτους. Εξοπλισμένο με τις πιο μεγάλες οθόνες της κατηγορίας το νέο CLIO προσφέρει μια τελείως καινούρια εργονομική προσέγγιση που ενισχύει την εμπειρία οδήγησης. Ένα από τα βασικά στοιχεία του "Smart Cockpit" στο νέο Renault CLIO είναι η οθόνη του συστήματος multimedia. Στην έκδοση της δοκιμής μας έχει διαγώνιο 7in ενώ υπάρχει διαθέσιμη και με 9,3in. Για πρώτη φορά, το νέο CLIO εφοδιάζεται με ψηφιακό πίνακα οργάνων, που αντικαθιστά τις αναλογικές εφαρμογές. Αυτή η τεχνολογία προέρχεται απευθείας από τις μεγαλύτερες κατηγορίες. Με μέγεθος 7in η οθόνη TFT μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να κάνει πιο προσωπική την οδηγική εμπειρία. Στην πράξη αποδεικνύεται ευχάριστη αλλά και εύχρηστη. Επίσης μας άρεσε η ένδειξη απόστασης από το προπορευόμενο αυτοκίνητο σε δευτερόλεπτα. Την βρήκαμε αρκετά χρήσιμη και θα δώσει μια καλή εικόνα των αποστάσεων που πρέπει να κρατάνε οι οδηγοί. Το νέο, πιο κομψό τιμόνι, έχει πιο συμπαγείς διαστάσεις, βελτιώνοντας έτσι την οπτική επαφή του οδηγού στο ταμπλό και τις πληροφορίες του πίνακα οργάνων. Η εργονομία είναι πολύ καλή. Μόνο ο αεραγωγός αριστερά από την οθόνη πολυμέσων δεν θεωρούμε ότι είναι στην πιο σωστή θέση μιας και τον κρύβει το τιμόνι. Να υπογραμμίσουμε επίσης πως τα πλαστικά στις ανώτερες επιφάνειες της έκδοσης Dynamic είναι μαλακά, απογειώνοντας την αίσθηση ποιότητας, με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας.

    renaultΑρθρωτή πλατφόρμα/πάτωμα

    Το Νέο Renault CLIO είναι το πρώτο μοντέλο που βασίζεται στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα CMF-B η οποία παρουσιάζεται για πρώτη φορά από τη Συμμαχία. Η εξέλιξή της ξεκίνησε το 2014 στο κέντρο Technocentre στην Guyancourt, και αποτελείται από εντελώς καινούργια τμήματα σε ποσοστό 85% σε σχέση με το πάτωμα του CLIO προηγούμενης γενιάς.

    Η νέα πλατφόρμα CMF-B ενσωματώνει πληθώρα πλεονεκτημάτων για το νέο CLIO. Η αρχιτεκτονική σχεδίασής της εξασφαλίζει μικρότερο συνολικό βάρος στο αυτοκίνητο (κατά 50 κιλά σε σχέση με το προηγούμενο, κυρίως στο αμάξωμα, τους άξονες και το καπό). Διαθέτει ειδικό πάτωμα που βελτιώνει αισθητά την αεροδυναμική (20 χιλιοστά μικρότερο συντελεστή Cd). Οι δύο αυτές αναβαθμίσεις επέφεραν επίσης βελτίωση στην κατανάλωση και τις εκπομπές του CO2. Το Νέο CLIO προσφέρει επίσης και βελτιωμένη ηχομόνωση, κυρίως χάρη στην ειδική μόνωση στο χώρο του κινητήρα. Το επίπεδο θορύβου εμφανίζεται κατά 1.5 έως 2 dB χαμηλότερο σε ταχύτητα από 0 έως 130χλμ/ώ.

    Αναφορικά με το μέγεθός του, το νέο CLIO έχει 14 χλστ. μικρότερο μήκος από τον προκάτοχό του, αλλά παραμένει πιο ευρύχωρο εσωτερικά. Ακολούθως, το αμάξωμα έχει χαμηλώσει κατά 30 χλστ., προσφέροντας καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ χαρακτήρα.

    Ισορροπημένος κινητήρας

    renaultΤο αυτοκίνητο της δοκιμής μας ήταν η μεσαία έκδοση βενζίνης. Με 100 ίππους και 160 Nm ροπής, ο κινητήρας νέας γενιάς διαθέτει 10 ίππους και 20Nm παραπάνω από τον TCe 90 που αντικαθιστά, ενώ την ίδια στιγμή επιτυγχάνει σημαντική μείωση της κατανάλωσης και των εκπομπών του CO2. Σύμφωνα με την Renault πρόκειται για τον ορισμό της ευελιξίας. Ο νέος αυτός κινητήρας, εξασφαλίζει στο νέο CLIO, άμεση απόκριση, ομαλή λειτουργία και μειωμένη κατανάλωση. Η καδένα χρονισμού εξασφαλίζει επίσης και μειωμένα κόστη συντήρησης. Στην πράξη αποδεικνύεται όντως εξαιρετικός.

    renaultΣτην πράξη

    Τα καθίσματα έχουν σωστή στήριξη και είναι πλούσια σε υλικό. Αυτό σημαίνει πως ακόμα και μετά από αρκετή ώρα αποδεικνύονται ξεκούραστα. Το εσωτερικό είναι πολύ φιλόξενο και η σχεδίασή του σε κερδίζει κάθε μέρα. Για παράδειγμα μας άρεσε πολύ η υπερυψωμένη κεντρική κονσόλα, με τον λεβιέ ταχυτήτων ψηλά, μιας και θυμίζει ακριβότερες κατασκευές ενώ βολεύει και σε επίπεδο χρήσης. Ακολούθως μας άρεσε η αίσθηση του κιβωτίου, μολονότι θα προτιμούσαμε να έχει 6 σχέσεις και όχι 5. Το σύστημα διεύθυνσης είναι ελαφρύ αλλά άμεσο και σαφές.

    Από την αρχή αυτό που μας εντυπωσίασε περισσότερο ήταν η στιβαρότητα του νέου πλαισίου η οποία σε συνδυασμό με την ανάρτηση προσφέρει μια ποιότητα κύλισης που θυμίζει premium κατασκευές. Ξεχνιέσαι και νομίζεις ότι οδηγείς μοντέλο ανώτερης κατηγορίας. Η απορρόφηση των ανωμαλιών γίνεται  με υποδειγματικό τρόπο ενώ ταυτόχρονα ο έλεγχος του αμαξώματος είναι αψεγάδιαστος. Μέσα σε όλα αυτά τα φρένα είναι άμεσα και με αρκετή δύναμη. Κερασάκι στην τούρτα ο κινητήρας. Ψυχωμένος μέχρι το όριο των στροφών διακρίνεται για την πολύ καλή του απόδοση αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Είτε κινείσαι στην πόλη είτε στον ανοικτό δρόμο το Clio στέκεται στο ύψος των περιστάσεων. Παρά την έλλειψη άμεσου ψεκασμού αποδείχθηκε και οικονομικός. Εμείς σε ήρεμους-κανονικούς ρυθμούς είχαμε μέση κατανάλωση 5,7 lt/100km επίδοση άριστη.

    Με ουσία

    renaultΤο νέο Renault Clio δεν αποκαλύπτει τον χαρισματικό του χαρακτήρα με την πρώτη ματιά. Η εξωτερική σχεδίαση μπορεί να σε μπερδέψει και εσφαλμένα να πιστέψεις πως πρόκειται για ένα facelift της προηγούμενης γενιάς. Ωστόσο είναι το εσωτερικό αλλά και η απόδοση στον δρόμο που κάνουν την διαφορά και που άξια το τοποθετούν, κατά την άποψή μας, στις καλύτερες επιλογές της κατηγορίας.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    renault

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.050/1.798/1.440 mm

    Χώρος αποσκευών: 366 lt.

    Βάρος : 1090 kg

    Κινητήρας : 999 cc

    Ιπποδύναμη : 100 Ps/ 5000rpm

    Ροπή : 160 Nm/ 2750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 187 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 5,9 lt/100km

    0-100 km/h: 8,5 sec

    Ρύποι CO2 : 99 g/km

    Τιμή :  € 16.490

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    14:00 25/05

    Συμμετοχή της Ducati Athens στην τελική φάση του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati

    Στον τελικό του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati, για την ανάδειξη της νικήτριας custom-made Scrambler Ducati της χρονιάς, τη Δευτέρα 25 Μαΐου, θα υπάρχει και ελληνική συμμετοχή.

    09:04 25/05

    To πρώτο εμπορικά διαθέσιμο Nissan GT-R50 από την Italdesign (vid.)

    Το πρώτο, εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο, παρουσιάστηκε πρόσφατα στην πίστα "Tazio Nuvolari", στην Cervesina.

    17:52 22/05

    Δοκιμάζουμε την BMW X6 xDrive30d

    Η τρίτη γενιά της BMW X6 είναι καλύτερη από κάθε άλλη φορά και μπορεί να σε μαγέψει ακόμα και στην βασική έκδοση πετρελαίου.

    13:09 20/05

    Νέα BMW R 18

    Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser.

    09:00 20/05

    Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη περνάει στην επόμενη μέρα (vid.)

    Ο Όμιλος Επιχειρήσεων Σαρακάκη με ένα εντυπωσιακό corporate video σηματοδοτεί το πέρασμα του στην επόμενη μέρα.

    13:00 19/05

    Το τμήμα μετρολογίας της Bentley

    Το τμήμα μετρολογίας της Bentley αποτελείται από 26 άτομα και μετρά και καταγράφει με ακρίβεια κάθε εξάρτημα όλων των μοντέλων Bentley.