Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery Sport

Παρασκευή, 24-Ιαν-2020 16:37

Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery Sport

Είναι δύσκολο να δημιουργήσεις την κορωνίδα μιας μάρκας και ειδικά στην Premium κατηγορία. Το μοντέλο που θα τοποθετηθεί ψηλά στον τιμοκατάλογο και που θα προσπαθήσει να βάλει τον πήχη ψηλά σε όλους τους τομείς. Άλλο τόσο δύσκολο, ίσως και περισσότερο είναι να περάσεις αυτή την κουλτούρα και την τεχνολογία στην βάση της γκάμας και ακόμα περισσότερο στο εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας.

Στην περίπτωση της Land Rover το εισαγωγικό μοντέλο είναι το Discovery Sport και καλείται να συστήσει στο κοινό την μάρκα. Μέχρι τώρα η πορεία του είναι λαμπρή. Παρουσιάστηκε το 2014 και από τότε είναι το πρώτο σε πωλήσεις μοντέλο της μάρκας. Ο ανταγωνισμός όμως μεγαλώνει και οι τεχνολογίες στην μάρκα εξελίσσονται, οπότε ήρθε το πλήρωμα του χρόνου για μια εκ βαθέων αλλαγή. Το νέο μοντέλο βρίσκεται στην χώρα μας και το δοκιμάζουμε σε μια από τις πιο εμπορικές εκδόσεις. Πρόκειται για την μεσαία έκδοση πετρελαίου D180 με δίλιτρο κινητήρα. Υπάρχει επίσης και η D150 αλλά και η D240.

Έντονη προσωπικότητα

Αρέσει πολύ το Discovery Sport και είναι λογικό. Ξεχωρίζει από το πλήθος όντας ταυτόχρονα συνεπές στην σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Οι καμπύλες έχουν την τιμητική τους όπως και οι καθαρές γραμμές. Χωρίς φλυαρίες και περιττούς εντυπωσιασμούς είναι ένα από τα πιο κλασάτα SUV που κυκλοφορούν στον δρόμο. Ξεχωρίζουμε τα μακρόστενα εμπρός φωτιστικά που θυμίζουν έργο τέχνης και την κυψελωτή μάσκα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και το επιπρόσθετο πακέτο "R-Dynamic” που δίνει μια σπορ εικόνα με πιο δυναμικούς προφυλακτήρες και μαύρες λεπτομέρειες. Έτσι δείχνει ακόμα πιο γοητευτικό και ειδικό λες και πρόκειται για κάποια ειδική έκδοση. Είναι πολύ σημαντικό το αυτοκίνητο να σου φτιάχνει την διάθεση πριν ακόμα μπεις και το Discovery Sport το καταφέρνει. Το ίδιο στοίχημα όμως πρέπει να κερδίσει και το εσωτερικό…

Εσωτερικό με άποψη και ουσία

Η προσεγμένη εικόνα εξωτερικά συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το Discovery Sport καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με την σχεδίαση, τα υλικά και την αίσθηση. Ειδικά το τελευταίο δύσκολα περιγράφεται αλλά είναι πολύ σημαντικό ειδικά στην premium κατηγορία. Η Land Rover ακολουθεί ένα δικό της δρόμο σε επίπεδο σχεδίασης και αυτό είναι αναζωογονητικό. Δεν πέφτει στην παγίδα να μιμηθεί τον ανταγωνισμό και αντιτάσσει την δική της άποψη στον τομέα της σχεδίασης, η οποία ακολουθεί την φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας. Οι ευθείες γραμμές αλλά και οι καμπύλες κυριαρχούν όπως και η ουσιαστική απλότητα. Σε πολλά σημεία οι διακόπτες καλύπτονται από μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που δίνει μια υψηλή αίσθηση τεχνολογίας. Αυτό συναντάται στους διακόπτες στο τιμόνι αλλά και στην κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αφής πολυμέσων των 10,25in είναι όμορφα ενσωματωμένη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας με πολύ καλά γραφικά και ευκρίνεια. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in δίνει και αυτός με την σειρά την απαραίτητη φρεσκάδα, ομορφαίνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ υψηλή. Τα καθίσματα με επενδύσεις δέρμα-αλκαντάρα έχουν ωραία αίσθηση και υφή δίνοντας πόντους στην γενική εικόνα. Ωραία και η αίσθηση φωτεινότητας που δίνει η γυάλινη πανοραμική οροφή. Τέλος, οι χώροι για επιβάτες είναι παραπάνω από επαρκείς. Μάλιστα εκτός από την 5θέσια διάταξη υπάρχει και η δυνατότητα για 7θέσια. Εξαιρετικός είναι και ο χώρος αποσκευών. Με την 5θέσια διάταξη και φόρτωση μέχρι την οροφή φτάνει τα 1179 lt. Σε αυτή την περίπτωση επειδή ο μεσαίος καθρέφτης δεν μπορεί να λειτουργήσει, μέσω κάμερας προβάλλεται η αντίστοιχη εικόνα στον καθρέφτη. Εξαιρετικό!

Εξέλιξη στα μηχανικά μέρη

Κάτω από τις γυαλιστερές λαμαρίνες κρύβεται η νέα πλατφόρμα της μάρκας που ονομάζεται Premium Transverse Architecture και χρησιμοποιείται αντίστοιχα από την δεύτερη γενιά του Range Rover Evoque. Σε αυτό το δάπεδο πλέον είναι εφικτή και η χρήση τεχνολογίας mild-hybrid των 48 Volt. Η βασική έκδοση αποδίδει 150 άλογα και έχει κίνηση στον εμπρός άξονα ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις είναι εφοδιασμένες με σύστημα μόνιμης τετρακίνησης (Terrain Response 2) και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων της ZF. Η δική μας έκδοση απέδιδε 180 άλογα και 43,8 κιλά ροπής. Τα νούμερα είναι παραπάνω από ικανοποιητικά και αποτελούν ένα πολύ καλό συμψηφισμό οικονομίας και επιδόσεων, με τα μέτρα της κατηγορίας.

Ευχάριστο και ξεχωριστό

Μετά την εξωτερική και εσωτερική θετική εικόνα οι προσδοκίες για την απόδοση στον δρόμο έχουν γίνει μεγαλύτερες! Το πρώτο που σε κερδίζει μετά και από αρκετή ώρα μέσα στο αυτοκίνητο είναι το ευχάριστο περιβάλλον. Δεν είναι μόνο στην πρώτη ματιά ενδιαφέρον. Αποδεικνύεται ευχάριστο και εύχρηστο και στην πράξη. Διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα μαζί του και κάθε φορά μπαίναμε και βγαίναμε με το ίδιο θετικό συναίσθημα. Τον ρόλο της βέβαια παίζει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και οι τροχοί των 18in με ελαστικά σεβαστού προφίλ. Η μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους είναι και αυτή πολύ καλή. Αμέσως καταλαβαίνεις την διαφορά σε σύγκριση με ένα μοντέλο χαμηλότερης τιμής και αυτό είναι πολύ σημαντικό στην premium κατηγορία. Τέλος, να σημειώσουμε πως η μέση κατανάλωση των 9,3 lt/100km που πετύχαμε είναι άκρως ικανοποιητική για το μέγεθος του μοντέλου. Το Discovery Sport αποδείχθηκε καλύτερο των προσδοκιών και άξιο παιδί της μάρκας.

Ο κινητήρας είναι με την σειρά του αθόρυβος ενώ απουσιάζουν οι κραδασμοί. Στις πολύ χαμηλές στροφές η απόδοσή του θα μπορούσε να είναι καλύτερη ωστόσο το αυτόματο κιβώτιο είναι εκεί για να εκμηδενίζει το φαινόμενο. Από εκεί και πέρα και ανεβαίνοντας στην κλίμακα των στροφών αποδεικνύεται γραμμικός και με πολύ καλή απόδοση. Κινεί άνετα το αμάξωμα και δεν θα πει όχι σε μια σβέλτη προσπέραση ενώ δεν θα επηρεαστεί ιδιαίτερα με αυξημένο φορτίο. Η οδική συμπεριφορά είναι ασφαλής και ο έλεγχος του αμαξώματος από την ανάρτηση πάντα αποτελεσματικός. Πιέζοντας σε στροφές αναδεικνύονται τα υψηλά περιθώρια πρόσφυσης αλλά και ο προσανατολισμός στην άνεση. Τέλος, δεν δοκιμάσαμε την τετρακίνηση σε οριακές καταστάσεις αλλά στις εκτός δρόμου διαδρομές που κινηθήκαμε έγινε φανερό πως έχει σαφώς παραπάνω δυνατότητες από τον μέσο όρο.

Ευχάριστη έκπληξη

Η συμβίωση με το Discovery Sport ήταν μια πολύ ευχάριστη έκπληξη. Μπορεί να είναι το μικρότερο μοντέλο στην γκάμα της μάρκας ωστόσο αυτό δεν αποτελεί κάποιου είδους συμβιβασμό μιας και το DNA της μάρκας βρίσκεται και εδώ ατόφιο. Ενδιαφέρον και εκλεπτυσμένο εξωτερικά, πολύ καλή ποιότητα στο εσωτερικό και ευφάνταστη σχεδίαση και πολύ καλή εικόνα στον δρόμο με δυνατό χαρτί την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Το Discovery Sport άλλαξε και μας αρέσει πολύ.

Δημήτρης Χατζητόλιος

Τεχνικά Χαρακτηριστικά Discovery Sport 180

Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.597/2.069/1.727 mm

Βάρος: 1916 kg

Κινητήρας: 1999 cc

Ιπποδύναμη: 180 PS/4.000rpm

Ροπή : 43,8 Nm/1.750 rpm

Τελική Ταχύτητα: 202 km/h

0-100 km/h: 9,7 sec

Ρύποι CO2: 152 g/km

Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 9,3 l/100km

Τιμή : € 51.000