Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery Sport
Παρασκευή, 24-Ιαν-2020 16:37
Είναι δύσκολο να δημιουργήσεις την κορωνίδα μιας μάρκας και ειδικά στην Premium κατηγορία. Το μοντέλο που θα τοποθετηθεί ψηλά στον τιμοκατάλογο και που θα προσπαθήσει να βάλει τον πήχη ψηλά σε όλους τους τομείς. Άλλο τόσο δύσκολο, ίσως και περισσότερο είναι να περάσεις αυτή την κουλτούρα και την τεχνολογία στην βάση της γκάμας και ακόμα περισσότερο στο εισαγωγικό μοντέλο της μάρκας.
Αρέσει πολύ το Discovery Sport και είναι λογικό. Ξεχωρίζει από το πλήθος όντας ταυτόχρονα συνεπές στην σχεδιαστική ταυτότητα της μάρκας. Οι καμπύλες έχουν την τιμητική τους όπως και οι καθαρές γραμμές. Χωρίς φλυαρίες και περιττούς εντυπωσιασμούς είναι ένα από τα πιο κλασάτα SUV που κυκλοφορούν στον δρόμο. Ξεχωρίζουμε τα μακρόστενα εμπρός φωτιστικά που θυμίζουν έργο τέχνης και την κυψελωτή μάσκα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε και το επιπρόσθετο πακέτο "R-Dynamic” που δίνει μια σπορ εικόνα με πιο δυναμικούς προφυλακτήρες και μαύρες λεπτομέρειες. Έτσι δείχνει ακόμα πιο γοητευτικό και ειδικό λες και πρόκειται για κάποια ειδική έκδοση. Είναι πολύ σημαντικό το αυτοκίνητο να σου φτιάχνει την διάθεση πριν ακόμα μπεις και το Discovery Sport το καταφέρνει. Το ίδιο στοίχημα όμως πρέπει να κερδίσει και το εσωτερικό…
Η προσεγμένη εικόνα εξωτερικά συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Το Discovery Sport καταφέρνει να κερδίσει τις εντυπώσεις με την σχεδίαση, τα υλικά και την αίσθηση. Ειδικά το τελευταίο δύσκολα περιγράφεται αλλά είναι πολύ σημαντικό ειδικά στην premium κατηγορία. Η Land Rover ακολουθεί ένα δικό της δρόμο σε επίπεδο σχεδίασης και αυτό είναι αναζωογονητικό. Δεν πέφτει στην παγίδα να μιμηθεί τον ανταγωνισμό και αντιτάσσει την δική της άποψη στον τομέα της σχεδίασης, η οποία ακολουθεί την φιλοσοφία των μεγαλύτερων μοντέλων της μάρκας. Οι ευθείες γραμμές αλλά και οι καμπύλες κυριαρχούν όπως και η ουσιαστική απλότητα. Σε πολλά σημεία οι διακόπτες καλύπτονται από μαύρη γυαλιστερή επιφάνεια που δίνει μια υψηλή αίσθηση τεχνολογίας. Αυτό συναντάται στους διακόπτες στο τιμόνι αλλά και στην κεντρική κονσόλα. Η οθόνη αφής πολυμέσων των 10,25in είναι όμορφα ενσωματωμένη στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας με πολύ καλά γραφικά και ευκρίνεια. Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 12,3in δίνει και αυτός με την σειρά την απαραίτητη φρεσκάδα, ομορφαίνοντας το οπτικό πεδίο του οδηγού. Η ποιότητα των υλικών είναι πολύ υψηλή. Τα καθίσματα με επενδύσεις δέρμα-αλκαντάρα έχουν ωραία αίσθηση και υφή δίνοντας πόντους στην γενική εικόνα. Ωραία και η αίσθηση φωτεινότητας που δίνει η γυάλινη πανοραμική οροφή. Τέλος, οι χώροι για επιβάτες είναι παραπάνω από επαρκείς. Μάλιστα εκτός από την 5θέσια διάταξη υπάρχει και η δυνατότητα για 7θέσια. Εξαιρετικός είναι και ο χώρος αποσκευών. Με την 5θέσια διάταξη και φόρτωση μέχρι την οροφή φτάνει τα 1179 lt. Σε αυτή την περίπτωση επειδή ο μεσαίος καθρέφτης δεν μπορεί να λειτουργήσει, μέσω κάμερας προβάλλεται η αντίστοιχη εικόνα στον καθρέφτη. Εξαιρετικό!
Εξέλιξη στα μηχανικά μέρη
Μετά την εξωτερική και εσωτερική θετική εικόνα οι προσδοκίες για την απόδοση στον δρόμο έχουν γίνει μεγαλύτερες! Το πρώτο που σε κερδίζει μετά και από αρκετή ώρα μέσα στο αυτοκίνητο είναι το ευχάριστο περιβάλλον. Δεν είναι μόνο στην πρώτη ματιά ενδιαφέρον. Αποδεικνύεται ευχάριστο και εύχρηστο και στην πράξη. Διανύσαμε αρκετά χιλιόμετρα μαζί του και κάθε φορά μπαίναμε και βγαίναμε με το ίδιο θετικό συναίσθημα. Τον ρόλο της βέβαια παίζει και η πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε αυτό πολύ σημαντικό ρόλο παίζει η ρύθμιση της ανάρτησης αλλά και οι τροχοί των 18in με ελαστικά σεβαστού προφίλ. Η μόνωση από τους εξωτερικούς θορύβους είναι και αυτή πολύ καλή. Αμέσως καταλαβαίνεις την διαφορά σε σύγκριση με ένα μοντέλο χαμηλότερης τιμής και αυτό είναι πολύ σημαντικό στην premium κατηγορία. Τέλος, να σημειώσουμε πως η μέση κατανάλωση των 9,3 lt/100km που πετύχαμε είναι άκρως ικανοποιητική για το μέγεθος του μοντέλου. Το Discovery Sport αποδείχθηκε καλύτερο των προσδοκιών και άξιο παιδί της μάρκας.
Ευχάριστη έκπληξη
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά Discovery Sport 180
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος): 4.597/2.069/1.727 mm
Βάρος: 1916 kg
Κινητήρας: 1999 cc
Ιπποδύναμη: 180 PS/4.000rpm
Ροπή : 43,8 Nm/1.750 rpm
Τελική Ταχύτητα: 202 km/h
0-100 km/h: 9,7 sec
Ρύποι CO2: 152 g/km
Μέση Κατανάλωση Δοκιμής: 9,3 l/100km
Τιμή : € 51.000