Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Ιαν-2020 16:54

    Δοκιμάζουμε την Jaguar I-Pace: απέραντος σεβασμός

    Δοκιμάζουμε την Jaguar I-Pace: απέραντος σεβασμός
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι κατά τεκμήριο όλα πολύ καλά και αυτό φαίνεται αν διαβάσετε τις δοκιμές μας στο παρελθόν. Σαφώς και ξεχωρίζουν σε επίπεδο ποιότητας, οδηγικής απόλαυσης, επιδόσεων αλλά όλα έχουν ένα ταβάνι. Αυτό κατάφερε να το ξεπεράσει η Ι-Pace, που σε επίπεδο εμπειρίας συγκρίνεται, με ξεχωριστές κατασκευές όπως για παράδειγμα ένα supercar! Τις μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο για δοκιμή δεν υπήρξε ούτε ένας που να μπήκε μέσα στην I-Pace και να μην ενθουσιάστηκε και που να βγήκε έξω αδιάφορος λες και μόλις άφησε ένα οποιαδήποτε αυτοκίνητο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως ανακηρύχθηκε Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς, για το 2019. Ας αναλύσουμε όμως τους λόγους του ενθουσιασμού.

    Design με ουσία

    Ο κυριότερος λόγος που ενθουσιάζεσαι είναι η εμπειρία στον δρόμο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σχεδιαστικά δεν ξεχωρίζει. Αρχικά εντύπωση προκαλούν οι αναλογίες. Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν επιτρέψει την μείωση των προβόλων και ειδικά στο εμπρός μέρος. Όσο το επεξεργάζεσαι καταλαβαίνεις πως δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Ακόμα και το να το κατατάξεις σε μια κατηγορία είναι κάπως δύσκολο. Δεν είναι το κλασσικό SUV και μοιάζει περισσότερο με ένα ψηλό σπορ μοντέλο με 5 πόρτες. Αρκετά φαρδύ σαγηνεύει με τις τολμηρές γραμμές αλλά και τις έξυπνες ιδέες που συνδυάζουν την εξαιρετική αεροδυναμική με την γοητεία. Για παράδειγμα ο αέρας που περνά μέσα από την μάσκα διοχετεύεται ξανά προς το αμάξωμα μέσα από τον κεντρικό αεραγωγό που βρίσκεται στο καπό. Ο πίσω διαχύτης βοηθά τον αέρα να απομακρυνθεί ομαλά από το όχημα, ελαχιστοποιώντας τις διαφορές πίεσης. Τέλος, οι πτυσσόμενες λαβές των θυρών διασφαλίζουν την ομαλή ροή του αέρα στο πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα όλης της προσπάθειας είναι ένα αμάξωμα με αεροδυναμικό συντελεστή 0,29, απόδοση εξαιρετική με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με πληθωρικές διαστάσεις.

    jaguarΕσωτερικό που σε φτιάχνει

    Το εσωτερικό της I-Pace μας αρέσει πολύ. Βρίσκουμε εξαιρετικά πετυχημένο το κράμα ποιότητας - σχεδίασης. Το παιχνίδι με τα διαφορετικά επίπεδα είναι πολύ προσεγμένα μοιρασμένο. Η σύνθετη εικόνα δεν γίνεται κουραστική και μάλλον το αντίθετο, μοιάζει σαν ένα σύγχρονο έργο τέχνης. Το χαμηλό ύψος οροφής με τα μέτρα ενός SUV δημιουργεί μια νεανική-σπορ αίσθηση και μόνο η ψηλή θέση οδήγησης μαρτυρά την κατηγορία που ανήκει η I-Pace. Η θέση οδήγησης είναι άριστη με το υπέροχο τρίακτινο τιμόνι να πέφτει ακριβώς στο σημείο που θες και να σε ταξιδεύει με την σχεδίασή του. Πολύ καλή και η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα που ταυτόχρονα παραμένουν άνετα στην πολύωρη οδήγηση. Η κεντρική κονσόλα διαφέρει από ότι έχουμε συνηθίσει. Στο πάνω μέρος βρίσκεται εντοιχισμένη η οθόνη πολυμέσων των 10in ενώ από κάτω μια ακόμα οθόνη 5in για τον κλιματισμό, η οποία βρίσκεται σε μία διάταξη που θυμίζει πύργο και που από κάτω βρίσκεται ένας κρυφός αποθηκευτικός χώρος. Φρέσκιες και όμορφες λύσεις που μαρτυρούν φαντασία κατά την σχεδίαση. Ο εξοπλισμός της έκδοσης SE που είχαμε στα χέρια μας είναι παραπάνω από πλήρης. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα για όλους τους επιβάτες, θερμαινόμενο τιμόνι, δερμάτινο σαλόνι. Εντυπωσιακή και η πανοραμική γυάλινη οροφή που προσδίδει φωτεινότητα στο εσωτερικό.

    jaguarΚορυφαία τεχνολογία

    Η μπαταρία 90kWh της IPACE είναι κατασκευασμένη από θήκες κυψελών ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας ενέργειας. Η σχεδίασή της και το προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης υποστηρίζουν μεγάλη διάρκεια ζωής και περιόδους βιώσιμης μέγιστης ισχύος. Η IPACE λειτουργεί με δύο μόνιμα σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ με μαγνήτες, που είναι το τοποθετημένα το κάθε ένα σε ένα άξονα. Με παρόμοια τεχνολογία με αυτή του αγωνιστικού αυτοκινήτου ITYPE Formula E, αυτά τα μοτέρ παράγουν 400PS και 696Nm. Με έναν ταχυφορτιστή DC 50kW, που υπάρχει στους περισσότερους σταθμούς δημόσιας φόρτισης, η IPACE μπορεί να επιτύχει έως και 270 km αυτονομίας την ώρα. Μια πλήρης φόρτιση παρέχει αυτονομία 470 km στον κύκλο WLTP. Η άμεση ροπή και πρόσφυση All Wheel Drive δίνουν στην IPACE την επιτάχυνση ενός σπορ αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικά τα 100km/h έρχονται σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα. Στα δικά μας χέρια η μέση κατανάλωση βρέθηκε στις 32 kWh/100km με οδήγηση όχι ιδιαίτερα ευνοϊκή μιας και περιλάμβανε αρκετά ανοικτό δρόμο. Βλέπετε εδώ τα δεδομένα είναι αντίστροφα από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στα ηλεκτρικά η στασιμότητα στην κίνηση, τα σταμάτα-ξεκίνα και οι σχετικά χαμηλές ταχύτητες ευνοούν την χαμηλή κατανάλωση. Μιλώντας για την αυτονομία εμείς είδαμε κάτι παραπάνω από 400 km, νούμερο ικανοποιητικό ενώ παρατηρήσαμε πως η αυτονομία δεν ήταν τόσο ευαίσθητη στην γρήγορο οδήγηση. Εδώ ρόλο παίζει και το προφίλ οδήγησης που επιλέγεται. Για παράδειγμα στην ρύθμιση ECO η αυτονομία μειώνεται εμφανώς λιγότερο. Υπάρχει επίσης το πρόγραμμα Comfort και Sport ενώ υπάρχει και ένα πρόγραμμα για πολύ ολισθηρά οδοστρώματα. Στην περίπτωση που υπάρχει η αερανάρτηση, όπως στο αυτοκίνητο μας, υπάρχει η δυνατότητα ανύψωσης του αμαξώματος, στοιχείο που θα βοηθήσει στην προσπέλαση κάποιου εμποδίου σε εκτός δρόμου οδήγηση.

    jaguarΣτην πράξη

    Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και εδώ, μόλις πατήσεις το μπουτόν Start δεν ακούγεται απολύτως τίποτα! Μόνο η ένδειξη "Ready” στο ταμπλό μαρτυρά πως μπορείς να ξεκινήσεις. Λεβιές ταχυτήτων δεν υπάρχει, παρά μόνο 4 μπουτόν στην κεντρική κονσόλα με τις βασικές κατευθύνσεις D,N,R και P. Πατάς το "D” και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις. Όσο απλή είναι η επιλογή της κατεύθυνσης άλλο τόσο απλή είναι η οδήγηση. Όλα γίνονται με μια ευκολία που σε μαγεύει. Οι θόρυβοι απουσιάζουν εντελώς ενώ τα χειριστήρια σε βοηθούν στην απρόσκοπτη κίνηση. Αφήνοντας το γκάζι η επιβράδυνση είναι έντονη κάτι που σημαίνει πως μετά από λίγα χιλιόμετρα μαθαίνεις να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού κάτι που κάνει την ζωή στην πόλη ακόμα πιο εύκολη! Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά ποτέ δεν γίνεται κουραστική ενώ ούτε μια φορά δεν κοπάνησε στις άπειρες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι επίσης κορυφαία μιας και τίποτα δεν τρίζει. Στα ηλεκτρικά μιας και απουσιάζει ο θόρυβος και ο κραδασμός του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όλοι οι υπόλοιποι θόρυβοι ξεγυμνώνονται και εδώ η Jaguar έχει κερδίσει το στοίχημα μιας και τίποτα δεν ακούγεται. Χαμογελάς και σύντομα διαπιστώνεις πως αυτό που ζεις σου αρέσει!

    jaguarΗ ρύθμιση του γκαζιού είναι σοφά μελετημένη. Πατώντας προοδευτικά είναι αντίστοιχα προοδευτική και η επιτάχυνση. Γλυκά, μεταξένια, επιταχύνει όσο εσύ διατάξεις. Το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν λοιπόν πατήσεις βαθιά και απότομα το γκάζι θα βιώσεις μια σπάνια ώθηση, που πολύ δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο παραγωγής! Το κεφάλι κολλά στο προσκέφαλο για αρκετά δευτερόλεπτα με την i-Pace να θυμίζει μαχητικό σε φάση απογείωσης. Χωρίς διακοπή μιας και δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων σε ρουφάει η επιτάχυνση. Τα 4,8 sec. που υπόσχεται η Jaguar για τα 0-100 km/h δείχνουν ρεαλιστικά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά για ένα SUV με βάρος πάνω από δύο τόνους! Εκτός από την επιτάχυνση εντυπωσιάζει και η πρόσφυση. Λες και έχει κάποιο δικό της συμβόλαιο με τον δρόμο "πατάει" με μια μοναδική χάρη. Ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα το σπινάρισμα είναι ελάχιστο και η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων διακριτκή.

    Οι ευθείες όμως τελειώνουν γρήγορα και μετά ακολουθούν στροφές. Εκεί στην I-Pace σε κερδίζει η συνοχή του πλαισίου με την ανάρτηση. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η διαχείριση της τεράστιας ροπής άριστη. Ακόμα και αν σανιδώσεις τέρμα το γκάζι μέσα στην στροφή, η I-Pace θα παραμείνει ακλόνητη στην πορεία της απλά αυξάνοντας την ταχύτητά της. Γενικά η τετρακίνηση δουλεύει τόσο αποτελεσματικά που διαπιστώνεις πως με γκάζι μέσα στην στροφή δεν θα υποστρέψει αλλά θα βιδώσει στον δρόμο και θα γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική. Παραμιλάς καθώς επιταχύνεις στην επόμενη ευθεία και αναρωτιέσαι πως κατάφεραν στην Jaguar να τη φτιάξουν. Υπέροχη η αίσθηση και στο ταξίδι. Λες και βρίσκεσαι σε ένα μαγικό χαλί οι αποστάσεις φεύγουν σαν σε όνειρο. Νοιώθεις σαν μικρό παιδί που χάρισαν ένα υπέροχο παιχνίδι!

    Απέραντος σεβασμός

    jaguarΑπέραντος σεβασμός στην Jaguar που κατασκεύασε ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής και το καλύτερο από όσα έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Προσεγμένο εξωτερικά και εσωτερικά σε καθηλώνει με την απόδοσή του στις ευθείες και στις στροφές. Λες και ζεις ένα όνειρο αυτή η Jaguar επιταχύνει και στρίβει χωρίς κόπο και με μοναδικό τρόπο. Άξια μπαίνει στην λίστα με τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει στο Capital Auto!

    jaguar

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.682/1.895/1.565 mm

    Βάρος : 2208 kg

    Ιπποδύναμη: 400 PS

    Ροπή : 696 Nm

    Τελική Ταχύτητα : 200 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

    0-100 km/h: 4,8 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 32 kWh/100km

    Τιμή : από € 85.300

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:07 17/06

    Ντεμπούτο για τη νέα BMW Σειρά 4 Gran Coupe

    H BMW παρουσιάζει τη δεύτερη, πιο προηγμένη και πιο ολοκληρώμενη γενιά της Σειράς 4 Gran Coupe.

    09:53 17/06

    Η Opel παρουσιάζει το νέο Grandland

    Με φρέσκια σχεδίαση και περισσότερες τεχνολογίες, το νέο Opel Grandland θέτει υποψηφιότητα για την κατάκτηση της κορυφής στην κατηγορία του.

    09:40 17/06

    Το SecuriAlert της Ford σας ειδοποιεί σε περίπτωση διάρρηξης

    Το SecuriAlert είναι ένα νέο σύστημα ασφαλείας της Ford που ειδοποιεί τους ιδιοκτήτες οχημάτων σε περίπτωση διάρρηξής τους.

    10:42 16/06

    Volkswagen ID.3 και ID.4: Μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση

    H Volkswagen μας "ξεναγεί" στα μυστικά των μπαταριών των ηλεκτρικών ID.3 και ID.4.

    10:23 16/06

    Νέα έκδοση για το DS 7 Crossback E-Tense

    Η γκάμα του plug-in υβριδικού DS 7 Crossback E-Tense εμπλουτίζεται με μια νέα και ακόμα πιο προσιτή έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 225 ίππους.

    10:07 16/06

    Abarth: 60 χρόνια "Turismo Competizione"

    Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για την Abarth.

    08:49 15/06

    Alfa Romeo: Έτοιμη για τα 1000 Miglia

    Στην 39η χρονιά του ιστορικού 1000 Miglia θα συμμετέχουν τέσσερα εμβληαμτικά heritage αυτοκίνητα από τη συλλογή της Alfa Romeo.

    08:44 15/06

    Έρχεται το νέο Opel Astra

    H Opel αποκαλύπτει μερικές ενδιαφέρουσες πτυχές της σχεδίασης του νέου Astra που θα παρουσιαστεί μέσα στο τρέχον έτος.

    08:39 15/06

    Εξατομίκευση χωρίς όρια για τα Jeep Wrangler και Gladiator

    Η Jeep δημιούργησε μια εκτενέστατη γκάμα αυθεντικών αξεσουάρ για τα Wrangler και Gladiator.

    10:34 14/06

    To πρόγραμμα "Drive Now" της Alfa Romeo

    H Alfa Romeo προσφέρει το "Drive Now", ένα νέο πρόγραμμα απόκτησης των Giulia και Stelvio που κάνει πιο προσιτή από ποτέ τη μαγεία της σπορ οδήγησης.

    10:15 14/06

    Το Βατικανό κινείται ηλεκτρικά με Nissan Leaf

    H Nissan παρέδωσε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Leaf στο Βατικανό στο πλαίσιο των κοινών περιβαλλοντικών στόχων των δύο πλευρών.

    10:00 14/06

    Κινητή υποδομή φόρτισης για το Opel Corsa-e Rally

    H Opel παρουσιάζει μια πρακτική και βιώσιμη φιλοσοφία φόρτισης για τα αυτοκίνητα του ADAC Opel e-Rally Cup.

    11:23 13/06

    To νέο Media Control από την Dacia

    Το smartphone ακολουθεί παντού τον σύγχρονο άνθρωπο. Μήπως τελικά θα ήταν έξυπνη ιδέα να αντικαταστήσει και την οθόνη πολυμέσων στο αυτοκίνητο;

    11:33 12/06

    Αύξηση πωλήσεων κατά 43% τον Μάιο για την Volvo

    H Volvo συνεχίζει να αυξάνει την εμπορική της επιρροή ανά τον κόσμο και τον μήνα που πέρασε.

    10:16 11/06

    Πόσο κοστίζει το plug-in υβριδικό Jeep Wrangler στην Ελλάδα;

    Πιο ισχυρό και φιλικό προς το περιβάλλον από ποτέ, το νέο Jeep Wrangler 4xe είναι ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές.

    09:59 11/06

    Nissan: Οι Ευρωπαίοι οδηγοί των EVs ταξιδεύουν πιο μακριά

    Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Nissan που καταρρίπτει πολλούς από τους μύθους που συνοδεύουν σήμερα τα πάσης λογής ηλεκτρικά αυτοκίνητα.