Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Ιαν-2020 16:54

    Δοκιμάζουμε την Jaguar I-Pace: απέραντος σεβασμός

    Δοκιμάζουμε την Jaguar I-Pace: απέραντος σεβασμός
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι κατά τεκμήριο όλα πολύ καλά και αυτό φαίνεται αν διαβάσετε τις δοκιμές μας στο παρελθόν. Σαφώς και ξεχωρίζουν σε επίπεδο ποιότητας, οδηγικής απόλαυσης, επιδόσεων αλλά όλα έχουν ένα ταβάνι. Αυτό κατάφερε να το ξεπεράσει η Ι-Pace, που σε επίπεδο εμπειρίας συγκρίνεται, με ξεχωριστές κατασκευές όπως για παράδειγμα ένα supercar! Τις μέρες που είχαμε το αυτοκίνητο για δοκιμή δεν υπήρξε ούτε ένας που να μπήκε μέσα στην I-Pace και να μην ενθουσιάστηκε και που να βγήκε έξω αδιάφορος λες και μόλις άφησε ένα οποιαδήποτε αυτοκίνητο. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο πως ανακηρύχθηκε Παγκόσμιο και Ευρωπαϊκό αυτοκίνητο της χρονιάς, για το 2019. Ας αναλύσουμε όμως τους λόγους του ενθουσιασμού.

    Design με ουσία

    Ο κυριότερος λόγος που ενθουσιάζεσαι είναι η εμπειρία στον δρόμο αλλά αυτό δεν σημαίνει πως σχεδιαστικά δεν ξεχωρίζει. Αρχικά εντύπωση προκαλούν οι αναλογίες. Οι ηλεκτροκινητήρες έχουν επιτρέψει την μείωση των προβόλων και ειδικά στο εμπρός μέρος. Όσο το επεξεργάζεσαι καταλαβαίνεις πως δεν είναι κάτι συνηθισμένο. Ακόμα και το να το κατατάξεις σε μια κατηγορία είναι κάπως δύσκολο. Δεν είναι το κλασσικό SUV και μοιάζει περισσότερο με ένα ψηλό σπορ μοντέλο με 5 πόρτες. Αρκετά φαρδύ σαγηνεύει με τις τολμηρές γραμμές αλλά και τις έξυπνες ιδέες που συνδυάζουν την εξαιρετική αεροδυναμική με την γοητεία. Για παράδειγμα ο αέρας που περνά μέσα από την μάσκα διοχετεύεται ξανά προς το αμάξωμα μέσα από τον κεντρικό αεραγωγό που βρίσκεται στο καπό. Ο πίσω διαχύτης βοηθά τον αέρα να απομακρυνθεί ομαλά από το όχημα, ελαχιστοποιώντας τις διαφορές πίεσης. Τέλος, οι πτυσσόμενες λαβές των θυρών διασφαλίζουν την ομαλή ροή του αέρα στο πλαϊνά τμήματα του αμαξώματος βελτιώνοντας έτσι την αεροδυναμική. Το αποτέλεσμα όλης της προσπάθειας είναι ένα αμάξωμα με αεροδυναμικό συντελεστή 0,29, απόδοση εξαιρετική με δεδομένο ότι πρόκειται για ένα μοντέλο με πληθωρικές διαστάσεις.

    jaguarΕσωτερικό που σε φτιάχνει

    Το εσωτερικό της I-Pace μας αρέσει πολύ. Βρίσκουμε εξαιρετικά πετυχημένο το κράμα ποιότητας - σχεδίασης. Το παιχνίδι με τα διαφορετικά επίπεδα είναι πολύ προσεγμένα μοιρασμένο. Η σύνθετη εικόνα δεν γίνεται κουραστική και μάλλον το αντίθετο, μοιάζει σαν ένα σύγχρονο έργο τέχνης. Το χαμηλό ύψος οροφής με τα μέτρα ενός SUV δημιουργεί μια νεανική-σπορ αίσθηση και μόνο η ψηλή θέση οδήγησης μαρτυρά την κατηγορία που ανήκει η I-Pace. Η θέση οδήγησης είναι άριστη με το υπέροχο τρίακτινο τιμόνι να πέφτει ακριβώς στο σημείο που θες και να σε ταξιδεύει με την σχεδίασή του. Πολύ καλή και η πλευρική στήριξη από τα καθίσματα που ταυτόχρονα παραμένουν άνετα στην πολύωρη οδήγηση. Η κεντρική κονσόλα διαφέρει από ότι έχουμε συνηθίσει. Στο πάνω μέρος βρίσκεται εντοιχισμένη η οθόνη πολυμέσων των 10in ενώ από κάτω μια ακόμα οθόνη 5in για τον κλιματισμό, η οποία βρίσκεται σε μία διάταξη που θυμίζει πύργο και που από κάτω βρίσκεται ένας κρυφός αποθηκευτικός χώρος. Φρέσκιες και όμορφες λύσεις που μαρτυρούν φαντασία κατά την σχεδίαση. Ο εξοπλισμός της έκδοσης SE που είχαμε στα χέρια μας είναι παραπάνω από πλήρης. Μεταξύ άλλων περιλαμβάνει θερμαινόμενα καθίσματα για όλους τους επιβάτες, θερμαινόμενο τιμόνι, δερμάτινο σαλόνι. Εντυπωσιακή και η πανοραμική γυάλινη οροφή που προσδίδει φωτεινότητα στο εσωτερικό.

    jaguarΚορυφαία τεχνολογία

    Η μπαταρία 90kWh της IPACE είναι κατασκευασμένη από θήκες κυψελών ιόντων λιθίου υψηλής πυκνότητας ενέργειας. Η σχεδίασή της και το προηγμένο σύστημα θερμικής διαχείρισης υποστηρίζουν μεγάλη διάρκεια ζωής και περιόδους βιώσιμης μέγιστης ισχύος. Η IPACE λειτουργεί με δύο μόνιμα σύγχρονα ηλεκτρικά μοτέρ με μαγνήτες, που είναι το τοποθετημένα το κάθε ένα σε ένα άξονα. Με παρόμοια τεχνολογία με αυτή του αγωνιστικού αυτοκινήτου ITYPE Formula E, αυτά τα μοτέρ παράγουν 400PS και 696Nm. Με έναν ταχυφορτιστή DC 50kW, που υπάρχει στους περισσότερους σταθμούς δημόσιας φόρτισης, η IPACE μπορεί να επιτύχει έως και 270 km αυτονομίας την ώρα. Μια πλήρης φόρτιση παρέχει αυτονομία 470 km στον κύκλο WLTP. Η άμεση ροπή και πρόσφυση All Wheel Drive δίνουν στην IPACE την επιτάχυνση ενός σπορ αυτοκινήτου. Χαρακτηριστικά τα 100km/h έρχονται σε μόλις 4,8 δευτερόλεπτα. Στα δικά μας χέρια η μέση κατανάλωση βρέθηκε στις 32 kWh/100km με οδήγηση όχι ιδιαίτερα ευνοϊκή μιας και περιλάμβανε αρκετά ανοικτό δρόμο. Βλέπετε εδώ τα δεδομένα είναι αντίστροφα από τα συμβατικά αυτοκίνητα. Στα ηλεκτρικά η στασιμότητα στην κίνηση, τα σταμάτα-ξεκίνα και οι σχετικά χαμηλές ταχύτητες ευνοούν την χαμηλή κατανάλωση. Μιλώντας για την αυτονομία εμείς είδαμε κάτι παραπάνω από 400 km, νούμερο ικανοποιητικό ενώ παρατηρήσαμε πως η αυτονομία δεν ήταν τόσο ευαίσθητη στην γρήγορο οδήγηση. Εδώ ρόλο παίζει και το προφίλ οδήγησης που επιλέγεται. Για παράδειγμα στην ρύθμιση ECO η αυτονομία μειώνεται εμφανώς λιγότερο. Υπάρχει επίσης το πρόγραμμα Comfort και Sport ενώ υπάρχει και ένα πρόγραμμα για πολύ ολισθηρά οδοστρώματα. Στην περίπτωση που υπάρχει η αερανάρτηση, όπως στο αυτοκίνητο μας, υπάρχει η δυνατότητα ανύψωσης του αμαξώματος, στοιχείο που θα βοηθήσει στην προσπέλαση κάποιου εμποδίου σε εκτός δρόμου οδήγηση.

    jaguarΣτην πράξη

    Όπως σε όλα τα ηλεκτρικά, έτσι και εδώ, μόλις πατήσεις το μπουτόν Start δεν ακούγεται απολύτως τίποτα! Μόνο η ένδειξη "Ready” στο ταμπλό μαρτυρά πως μπορείς να ξεκινήσεις. Λεβιές ταχυτήτων δεν υπάρχει, παρά μόνο 4 μπουτόν στην κεντρική κονσόλα με τις βασικές κατευθύνσεις D,N,R και P. Πατάς το "D” και είσαι έτοιμος να ξεκινήσεις. Όσο απλή είναι η επιλογή της κατεύθυνσης άλλο τόσο απλή είναι η οδήγηση. Όλα γίνονται με μια ευκολία που σε μαγεύει. Οι θόρυβοι απουσιάζουν εντελώς ενώ τα χειριστήρια σε βοηθούν στην απρόσκοπτη κίνηση. Αφήνοντας το γκάζι η επιβράδυνση είναι έντονη κάτι που σημαίνει πως μετά από λίγα χιλιόμετρα μαθαίνεις να οδηγείς μόνο με το πεντάλ του γκαζιού κάτι που κάνει την ζωή στην πόλη ακόμα πιο εύκολη! Η ανάρτηση είναι σφιχτή αλλά ποτέ δεν γίνεται κουραστική ενώ ούτε μια φορά δεν κοπάνησε στις άπειρες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Η ποιότητα συναρμολόγησης είναι επίσης κορυφαία μιας και τίποτα δεν τρίζει. Στα ηλεκτρικά μιας και απουσιάζει ο θόρυβος και ο κραδασμός του κινητήρα εσωτερικής καύσης, όλοι οι υπόλοιποι θόρυβοι ξεγυμνώνονται και εδώ η Jaguar έχει κερδίσει το στοίχημα μιας και τίποτα δεν ακούγεται. Χαμογελάς και σύντομα διαπιστώνεις πως αυτό που ζεις σου αρέσει!

    jaguarΗ ρύθμιση του γκαζιού είναι σοφά μελετημένη. Πατώντας προοδευτικά είναι αντίστοιχα προοδευτική και η επιτάχυνση. Γλυκά, μεταξένια, επιταχύνει όσο εσύ διατάξεις. Το τελευταίο έχει ιδιαίτερη σημασία. Αν λοιπόν πατήσεις βαθιά και απότομα το γκάζι θα βιώσεις μια σπάνια ώθηση, που πολύ δύσκολα συναντάς σε αυτοκίνητο παραγωγής! Το κεφάλι κολλά στο προσκέφαλο για αρκετά δευτερόλεπτα με την i-Pace να θυμίζει μαχητικό σε φάση απογείωσης. Χωρίς διακοπή μιας και δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων σε ρουφάει η επιτάχυνση. Τα 4,8 sec. που υπόσχεται η Jaguar για τα 0-100 km/h δείχνουν ρεαλιστικά και ταυτόχρονα εντυπωσιακά για ένα SUV με βάρος πάνω από δύο τόνους! Εκτός από την επιτάχυνση εντυπωσιάζει και η πρόσφυση. Λες και έχει κάποιο δικό της συμβόλαιο με τον δρόμο "πατάει" με μια μοναδική χάρη. Ακόμα και σε βρεγμένο οδόστρωμα το σπινάρισμα είναι ελάχιστο και η παρεμβατικότητα των ηλεκτρονικών βοηθημάτων διακριτκή.

    Οι ευθείες όμως τελειώνουν γρήγορα και μετά ακολουθούν στροφές. Εκεί στην I-Pace σε κερδίζει η συνοχή του πλαισίου με την ανάρτηση. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες και η διαχείριση της τεράστιας ροπής άριστη. Ακόμα και αν σανιδώσεις τέρμα το γκάζι μέσα στην στροφή, η I-Pace θα παραμείνει ακλόνητη στην πορεία της απλά αυξάνοντας την ταχύτητά της. Γενικά η τετρακίνηση δουλεύει τόσο αποτελεσματικά που διαπιστώνεις πως με γκάζι μέσα στην στροφή δεν θα υποστρέψει αλλά θα βιδώσει στον δρόμο και θα γίνει ακόμα πιο αποτελεσματική. Παραμιλάς καθώς επιταχύνεις στην επόμενη ευθεία και αναρωτιέσαι πως κατάφεραν στην Jaguar να τη φτιάξουν. Υπέροχη η αίσθηση και στο ταξίδι. Λες και βρίσκεσαι σε ένα μαγικό χαλί οι αποστάσεις φεύγουν σαν σε όνειρο. Νοιώθεις σαν μικρό παιδί που χάρισαν ένα υπέροχο παιχνίδι!

    Απέραντος σεβασμός

    jaguarΑπέραντος σεβασμός στην Jaguar που κατασκεύασε ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά μοντέλα μαζικής παραγωγής και το καλύτερο από όσα έχουμε δοκιμάσει μέχρι σήμερα. Προσεγμένο εξωτερικά και εσωτερικά σε καθηλώνει με την απόδοσή του στις ευθείες και στις στροφές. Λες και ζεις ένα όνειρο αυτή η Jaguar επιταχύνει και στρίβει χωρίς κόπο και με μοναδικό τρόπο. Άξια μπαίνει στην λίστα με τα 10 καλύτερα αυτοκίνητα που έχουμε οδηγήσει στο Capital Auto!

    jaguar

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.682/1.895/1.565 mm

    Βάρος : 2208 kg

    Ιπποδύναμη: 400 PS

    Ροπή : 696 Nm

    Τελική Ταχύτητα : 200 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

    0-100 km/h: 4,8 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 32 kWh/100km

    Τιμή : από € 85.300

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:37 24/01

    Οδηγούμε το νέο Land Rover Discovery Sport

    Μπορεί το Discovery Sport να είναι το πιο προσιτό μοντέλο της Land Rover, ωστόσο διαπιστώνουμε ότι το DNA της μάρκας δίνει βροντερό παρόν!

    11:49 24/01

    Στην Αθήνα η παρουσίαση του Mazda 2

    Η Πανευρωπαϊκή δημοσιογραφική παρουσίαση του Mazda2 θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα.

    09:00 24/01

    Η Kosmocar στο "Eco-Fest 2020"

    Εντυπωσιακή η παρουσία της Kosmocar στο "Eco-Fest 2020", που διοργανώθηκε με μεγάλη επιτυχία το τριήμερο 18-20 Ιανουαρίου 2020 στην Τεχνόπολη, στο Γκάζι.

    13:00 23/01

    Eπέκταση της συνεργασίας μεταξύ Audi και FC Bayern

    Η Audi και η ποδοσφαιρική ομάδα του Μονάχου FC Bayern, επεκτείνουν τη συνεργασία τους μέχρι το 2029.

    09:16 23/01

    Μέτρα αναβάθμισης μοντέλων BMW σε ισχύ από την άνοιξη του 2020

    Εισαγωγή ήπιας υβριδικής τεχνολογίας σε περισσότερα μοντέλα και πρόσθετες επιλογές συστημάτων κίνησης για τις BMW Σειρά 1 και BMW Σειρά 3.

    13:09 22/01

    Το "ληξιαρχείο" της Alfa Romeo κλείνει 60 χρόνια ζωής

    Το Alfa Romeo Documentation Centre, ο οργανισμός που σαν σκοπό έχει την καταγραφή και διατήρηση των ιστορικών αρχείων της μάρκας κλείνει φέτος 60 χρόνια ζωής.

    13:05 22/01

    Ενίσχυση του στόλου περιπολικών της Ελληνικής Αστυνομίας

    Ο στόλος περιπολικών της Ελληνικής Αστυνομίας ενισχύεται με Nissan QASHQAI.

    09:00 22/01

    Η BMW Motorrad εισέρχεται στη νέα δεκαετία με ένα ένατο συνεχόμενο ρεκόρ πωλήσεων.

    Οι παραδόσεις της BMW Mottorrad σε όλο τον κόσμο αυξήθηκαν κατά 5,8%, φτάνοντας τα 175.162 οχήματα το 2019. Το στρατηγικό λανσάρισμα νέων μοντέλων αποδίδει καρπούς.

    13:00 21/01

    Νέα χρηματοδοτικά προγράμματα SEAT GO!

    Η SEAT Tεχνοκάρ ανακοινώνει 3 νέα επιδοτούμενα χρηματοδοτικά προγράμματα SEAT GO! σε συνεργασία με την Volkswagen Financial Services.

    10:12 21/01

    Κίνητρα για την ηλεκτροκίνηση

    Το Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας μελετά κίνητρα για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    09:00 21/01

    Νέο ρεκόρ πωλήσεων για την BMW M GmbH

    Με 135.829 πωλήσεις σε όλο τον κόσμο η BMW M GmbH πετυχαίνει το καλύτερο αποτέλεσμα στην σχεδόν 50χρονη ιστορία της.

    10:08 20/01

    Τα αποτελέσματα της FCA στην Ευρωπαϊκή αγορά το 2019

    Το 2019 η Fiat Chrysler Automobiles διέθεσε στην Ευρωπαϊκή αγορά 946.600 οχήματα επιτυγχάνοντας μερίδιο αγορά της τάξης του 6.0%.

    09:01 20/01

    Η Mercedes-Benz ξανά 1η στην premium κατηγορία στην Ελλάδα και τον κόσμο!

    Πρωτιά για τη Mercedes-Benz στην Ελλάδα για 6η και παγκοσμίως για 4η συνεχόμενη χρονιά με το 2019 να αποτελεί τον 9ο χρόνο αποτελεσμάτων-ρεκόρ στην ιστορία της μάρκας!

    16:40 17/01

    Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz GLC 300 d 4MATIC Coupe

    H GLC Coupe ανανεώνεται και εμείς βρίσκουμε την ευκαιρία να την θαυμάσουμε στην κορυφαία δίλιτρη έκδοση πετρελαίου 300D.

    12:00 17/01

    H επίσημη θέση της Nissan για την διαφυγή του Carlos Ghosn

    H Nissan εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση σχετικά με την αναχώρηση του πρώην προέδρου της από την Ιαπωνία.

    09:00 17/01

    Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E

    Αυτό το Σαββατοκύριακο διεξάγεται ο πρώτος αγώνα του πρωταθλήματος Formula E για το 2020, στο Σαντιάγο της Χιλής