Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Δεκ-2019 09:00

    Η Audi στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E

    Η Audi στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η νέα σαιζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E ξεκίνησε, με τους Daniel Abt και Lucas di Grassi να είναι για άλλη μία χρονιά, έκτη συνεχόμενη, οι πιλότοι της ομάδας της Audi. Κανένα άλλο δίδυμο στο πρωτάθλημα των ηλεκτρικών μονοθέσιων δεν έχει συμμετάσχει σε τόσους αγώνες ως μέλη της ίδιας ομάδας. Και κανένα άλλο δεν έχει να επιδείξει τόσο εντυπωσιακό παλμαρέ: με 40 τερματισμούς στο βάθρο και πάνω από 1.000 βαθμούς συνολικά, η Audi Sport ABT Schaeffler είναι αναμφισβήτητα η πιο επιτυχημένη ομάδα στη Formula E. 

    Στα τέλη του 2017, η Audi ήταν ο πρώτος γερμανός κατασκευαστής που εισήλθε στη Formula E με εργοστασιακή υποστήριξη, με την πρώτη της επίσημη σαιζόν εμπλοκής με τα ηλεκτρικά της μονοθέσια να ολοκληρώνεται θριαμβευτικά, με κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση σε αυτό των οδηγών. Η Audi Sport ABT Schaeffler ξεκινά πολύ φιλόδοξα τη νέα διοργάνωση, με τους συνολικά 14 αγώνες, ως "ένας από τους βασικούς διεκδικητές του τίτλου, τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους οδηγούς", όπως δήλωσε και ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας Audi Sport ABT Schaeffler.

    Η συμμετοχή στη Formula E ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της Audi: Μέχρι το 2025, η μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από 30 ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Το 2018, το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron σηματοδότησε την αρχή, ακολουθούμενο από την έκδοση Sportback, ενώ το 2020 αναμένεται η εντυπωσιακή, σπορ εκδοχή του, το e-tron GT.

    Με δώδεκα ομάδες, 24 οδηγούς και συνολικά δέκα κατασκευαστές - συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων premium γερμανικών μαρκών Audi, BMW, Mercedes και Porsche - οι οπαδοί μπορούν να περιμένουν να παρακολουθήσουν την αναμφίβολα πιο συναρπαστική σαιζόν όλων των εποχών.

    Audi e-tron FE06

    Η Audi συμμετέχει στην εφετινή σαιζόν με το μονοθέσιο με κωδικό e-tron FE06. Στην εξέλιξη του νέου μονοθέσιου η Audi βελτιστοποίησε κάθε λεπτομέρεια περνώντας ατέλειωτες ώρες σε φάση προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα, ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, μικρότερο βάρος, καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου και αυξημένες δυνατότητες του λογισμικού.

    Οι αυστηροί κανονισμοί της Formula E είναι σαφέστατοι: Εκτός από το λογισμικό, το κινητήριο σύστημα είναι ο μόνος τομέας που οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσουν ελεύθερα. Αποτελείται από τον κινητήρα, τον μετατροπέα ισχύος, τη μετάδοση και την πίσω ανάρτηση. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η μονάδα κινητήρα-γεννήτριας, που ονομάζεται Audi Schaeffler MGU04, έχει εξελιχθεί από κοινού από την Audi και το συνεργάτη τεχνολογίας Schaeffler. "Με βαθμό απόδοσης μετατροπής ενέργειας μεγαλύτερο του 90% είμαστε ήδη στο όριο σε ότι αφορά την απόδοση. Παρόλα αυτά, όπως και με τα χαρακτηριστικά της MGU και του μετατροπέα, μικρά βήματα εξέλιξης είναι ακόμα εφικτά", λέει ο Tristan Summerscale, επικεφαλής για τη Formula E στην Audi.

    Οι μηχανικοί πέτυχαν μια περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήριου συστήματος και τη βελτιστοποίηση του χώρου, η οποία αφορά στη διάταξη και την πρόσβαση στα μεμονωμένα εξαρτήματα. "Το πρόγραμμα σε μια μέρα αγώνα Formula E είναι εξαιρετικά σφιχτό: δεν υπάρχει πολύς χρόνος για οδήγηση και τα διαλείμματα μεταξύ των διαφόρων περιόδων είναι συνήθως μικρά", λέει ο Summerscale. "Έτσι, η ταχύτητα με την οποία οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν αλλαγές, για παράδειγμα στην ανάρτηση και τα αμορτισέρ ή επισκευές σε περίπτωση βλάβης, μπορεί να είναι καθοριστική. Έχουμε σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο σε αυτόν τον τομέα, όλοι επιδιώκουν τον ένα και μοναδικό στόχο, να βρουν το κρίσιμο δέκατο του δευτερολέπτου που μπορεί τελικά να κάνει τη διαφορά μεταξύ νίκης και ήττας", ολοκληρώνει.

    audiΣτην έκτη σαιζόν της Formula E, το σύστημα κίνησης έχει μέγιστη ισχύ 250 kW (340 PS) στα προκριματικά, ενώ στους αγώνες η απόδοση περιορίζεται στα 200 kW (272 PS).

    Όλες οι ομάδες της Formula E έχουν στη διάθεσή τους πανομοιότυπες μπαταρίες 385 κιλών που προμηθεύει η McLaren. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται μεταξύ του καθίσματος οδηγού και του κινητήριου συστήματος, έχει χωρητικότητα 52 kWh και επαναφορτίζεται εντός 45 λεπτών.

    Ήδη από την πέμπτη σαιζόν χρησιμοποιείται σύστημα πέδησης by-wire, στο οποίο η ενεργοποίηση των φρένων και η μεταφορά στον πίσω άξονα είναι ξεχωριστά το ένα από το άλλο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα. Ως αποτέλεσμα, η κατανομή της δύναμης πέδησης ρυθμίζεται πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ανάκτηση είναι ακόμα πιο αποτελεσματική.

    Όπως και στη Formula 1, έτσι και εδώ ο οδηγός κάθεται σε ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας της FIA. Οι δομές σύγκρουσης από CFRP στο εμπρός και στο πίσω μέρος εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια. Όπως συμβαίνει στη Formula 1, το σύστημα Halo βρίσκεται και εδώ πάνω από το χώρο του οδηγού προστατεύοντας το κεφάλι του. Το ελάχιστο βάρος ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula E είναι 900 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Το ηλεκτρικό μονοθέσιο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα στις πίστες της Formula E είναι περίπου 240 χλμ./ ώρα.

    audiΣτην περίοδο δοκιμών του καλοκαιριού, οι Daniel Abt και Lucas di Grassi συμμετείχαν ενεργά σε πίστες στη Γερμανία, τη Νότια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία, με κοινό χαρακτηριστικό τις μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές. Στόχος, η προετοιμασία για ιδανική απόδοση είτε στο δροσερό Παρίσι είτε στο καυτό Σαντιάγκο της Χιλής. Στη Formula E από τις 31 Οκτωβρίου δεν επιτρέπονται οι δοκιμές, ούτε έστω στις προσωρινές πίστες εντός πόλεων. Η ομάδα χρησιμοποιεί υπερσύγχρονο προσομοιωτή στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στο Neuburg, αποτελούμενο από πλαίσιο Formula Ε, με μια μεγάλη οθόνη με πλέον των 240 μοιρών περιφερειακής ορατότητας που περιβάλλεται από πολλές μικρότερες. Για την σαιζόν που ξεκίνησε, μηχανήματα και λογισμικό έχουν βελτιστοποιηθεί, με την κίνηση του μονοθέσιου και την αναπαράσταση της πίστας να είναι ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα.

    audi

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    10:42 16/06

    Volkswagen ID.3 και ID.4: Μεγάλη αυτονομία, γρήγορη φόρτιση

    H Volkswagen μας "ξεναγεί" στα μυστικά των μπαταριών των ηλεκτρικών ID.3 και ID.4.

    10:23 16/06

    Νέα έκδοση για το DS 7 Crossback E-Tense

    Η γκάμα του plug-in υβριδικού DS 7 Crossback E-Tense εμπλουτίζεται με μια νέα και ακόμα πιο προσιτή έκδοση με κίνηση στους εμπρός τροχούς και 225 ίππους.

    10:07 16/06

    Abarth: 60 χρόνια "Turismo Competizione"

    Η φετινή χρονιά σηματοδοτεί μια ξεχωριστή επέτειο για την Abarth.

    08:49 15/06

    Alfa Romeo: Έτοιμη για τα 1000 Miglia

    Στην 39η χρονιά του ιστορικού 1000 Miglia θα συμμετέχουν τέσσερα εμβληαμτικά heritage αυτοκίνητα από τη συλλογή της Alfa Romeo.

    08:44 15/06

    Έρχεται το νέο Opel Astra

    H Opel αποκαλύπτει μερικές ενδιαφέρουσες πτυχές της σχεδίασης του νέου Astra που θα παρουσιαστεί μέσα στο τρέχον έτος.

    08:39 15/06

    Εξατομίκευση χωρίς όρια για τα Jeep Wrangler και Gladiator

    Η Jeep δημιούργησε μια εκτενέστατη γκάμα αυθεντικών αξεσουάρ για τα Wrangler και Gladiator.

    10:34 14/06

    To πρόγραμμα "Drive Now" της Alfa Romeo

    H Alfa Romeo προσφέρει το "Drive Now", ένα νέο πρόγραμμα απόκτησης των Giulia και Stelvio που κάνει πιο προσιτή από ποτέ τη μαγεία της σπορ οδήγησης.

    10:15 14/06

    Το Βατικανό κινείται ηλεκτρικά με Nissan Leaf

    H Nissan παρέδωσε ένα αμιγώς ηλεκτρικό Leaf στο Βατικανό στο πλαίσιο των κοινών περιβαλλοντικών στόχων των δύο πλευρών.

    10:00 14/06

    Κινητή υποδομή φόρτισης για το Opel Corsa-e Rally

    H Opel παρουσιάζει μια πρακτική και βιώσιμη φιλοσοφία φόρτισης για τα αυτοκίνητα του ADAC Opel e-Rally Cup.

    11:23 13/06

    To νέο Media Control από την Dacia

    Το smartphone ακολουθεί παντού τον σύγχρονο άνθρωπο. Μήπως τελικά θα ήταν έξυπνη ιδέα να αντικαταστήσει και την οθόνη πολυμέσων στο αυτοκίνητο;

    11:33 12/06

    Αύξηση πωλήσεων κατά 43% τον Μάιο για την Volvo

    H Volvo συνεχίζει να αυξάνει την εμπορική της επιρροή ανά τον κόσμο και τον μήνα που πέρασε.

    10:16 11/06

    Πόσο κοστίζει το plug-in υβριδικό Jeep Wrangler στην Ελλάδα;

    Πιο ισχυρό και φιλικό προς το περιβάλλον από ποτέ, το νέο Jeep Wrangler 4xe είναι ιδανικό για τις καθημερινές μετακινήσεις αλλά και τις εκτός δρόμου διαδρομές.

    09:59 11/06

    Nissan: Οι Ευρωπαίοι οδηγοί των EVs ταξιδεύουν πιο μακριά

    Μια ενδιαφέρουσα έρευνα της Nissan που καταρρίπτει πολλούς από τους μύθους που συνοδεύουν σήμερα τα πάσης λογής ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

    09:46 11/06

    Το νέο και ηλεκτρικό Opel Movano-e

    Η Opel δημοσιεύει τις πρώτες πληροφορίες και φωτογραφίες του νέου Movano-e, του πρώτου αμιγώς ηλεκτρικού οχήματός της στην κατηγορία των μεγάλων van.

    05:28 10/06

    Το νέο Nissan Qashqai θέτει τον πήχη ψηλά

    To νέο Nissan Qashqai θα βρίσκεται στις εκθέσεις της εταιρείας στη χώρα μας σε λίγες μέρες θέτοντας ψηλά τον πήχη στην κατηγορία των C-SUV.

    05:20 10/06

    Alfa Romeo 75 Turbo Evoluzione IMSA: Το "κτήνος" του Arese

    Με βάση την κομψή 75, οι μηχανικοί της Alfa Romeo δημιούργησαν μια ακραία αγωνιστική εκδοχή του μοντέλου.