Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 05-Δεκ-2019 09:00

    Η Audi στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E

    Η Audi στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η νέα σαιζόν στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E ξεκίνησε, με τους Daniel Abt και Lucas di Grassi να είναι για άλλη μία χρονιά, έκτη συνεχόμενη, οι πιλότοι της ομάδας της Audi. Κανένα άλλο δίδυμο στο πρωτάθλημα των ηλεκτρικών μονοθέσιων δεν έχει συμμετάσχει σε τόσους αγώνες ως μέλη της ίδιας ομάδας. Και κανένα άλλο δεν έχει να επιδείξει τόσο εντυπωσιακό παλμαρέ: με 40 τερματισμούς στο βάθρο και πάνω από 1.000 βαθμούς συνολικά, η Audi Sport ABT Schaeffler είναι αναμφισβήτητα η πιο επιτυχημένη ομάδα στη Formula E. 

    Στα τέλη του 2017, η Audi ήταν ο πρώτος γερμανός κατασκευαστής που εισήλθε στη Formula E με εργοστασιακή υποστήριξη, με την πρώτη της επίσημη σαιζόν εμπλοκής με τα ηλεκτρικά της μονοθέσια να ολοκληρώνεται θριαμβευτικά, με κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών και τη δεύτερη θέση σε αυτό των οδηγών. Η Audi Sport ABT Schaeffler ξεκινά πολύ φιλόδοξα τη νέα διοργάνωση, με τους συνολικά 14 αγώνες, ως "ένας από τους βασικούς διεκδικητές του τίτλου, τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους οδηγούς", όπως δήλωσε και ο Allan McNish, επικεφαλής της ομάδας Audi Sport ABT Schaeffler.

    Η συμμετοχή στη Formula E ταιριάζει απόλυτα με τη στρατηγική της Audi: Μέχρι το 2025, η μάρκα σχεδιάζει να παρουσιάσει περισσότερα από 30 ηλεκτρικά ή εξηλεκτρισμένα μοντέλα. Το 2018, το πλήρως ηλεκτρικό Audi e-tron σηματοδότησε την αρχή, ακολουθούμενο από την έκδοση Sportback, ενώ το 2020 αναμένεται η εντυπωσιακή, σπορ εκδοχή του, το e-tron GT.

    Με δώδεκα ομάδες, 24 οδηγούς και συνολικά δέκα κατασκευαστές - συμπεριλαμβανομένων των τεσσάρων premium γερμανικών μαρκών Audi, BMW, Mercedes και Porsche - οι οπαδοί μπορούν να περιμένουν να παρακολουθήσουν την αναμφίβολα πιο συναρπαστική σαιζόν όλων των εποχών.

    Audi e-tron FE06

    Η Audi συμμετέχει στην εφετινή σαιζόν με το μονοθέσιο με κωδικό e-tron FE06. Στην εξέλιξη του νέου μονοθέσιου η Audi βελτιστοποίησε κάθε λεπτομέρεια περνώντας ατέλειωτες ώρες σε φάση προσομοίωσης. Τα αποτελέσματα, ακόμα μεγαλύτερη απόδοση, μικρότερο βάρος, καλύτερη εκμετάλλευση του χώρου και αυξημένες δυνατότητες του λογισμικού.

    Οι αυστηροί κανονισμοί της Formula E είναι σαφέστατοι: Εκτός από το λογισμικό, το κινητήριο σύστημα είναι ο μόνος τομέας που οι κατασκευαστές έχουν τη δυνατότητα να εξελίσσουν ελεύθερα. Αποτελείται από τον κινητήρα, τον μετατροπέα ισχύος, τη μετάδοση και την πίσω ανάρτηση. Όπως και τα προηγούμενα χρόνια, η μονάδα κινητήρα-γεννήτριας, που ονομάζεται Audi Schaeffler MGU04, έχει εξελιχθεί από κοινού από την Audi και το συνεργάτη τεχνολογίας Schaeffler. "Με βαθμό απόδοσης μετατροπής ενέργειας μεγαλύτερο του 90% είμαστε ήδη στο όριο σε ότι αφορά την απόδοση. Παρόλα αυτά, όπως και με τα χαρακτηριστικά της MGU και του μετατροπέα, μικρά βήματα εξέλιξης είναι ακόμα εφικτά", λέει ο Tristan Summerscale, επικεφαλής για τη Formula E στην Audi.

    Οι μηχανικοί πέτυχαν μια περαιτέρω μείωση του βάρους του κινητήριου συστήματος και τη βελτιστοποίηση του χώρου, η οποία αφορά στη διάταξη και την πρόσβαση στα μεμονωμένα εξαρτήματα. "Το πρόγραμμα σε μια μέρα αγώνα Formula E είναι εξαιρετικά σφιχτό: δεν υπάρχει πολύς χρόνος για οδήγηση και τα διαλείμματα μεταξύ των διαφόρων περιόδων είναι συνήθως μικρά", λέει ο Summerscale. "Έτσι, η ταχύτητα με την οποία οι μηχανικοί μπορούν να κάνουν αλλαγές, για παράδειγμα στην ανάρτηση και τα αμορτισέρ ή επισκευές σε περίπτωση βλάβης, μπορεί να είναι καθοριστική. Έχουμε σημειώσει εντυπωσιακή πρόοδο σε αυτόν τον τομέα, όλοι επιδιώκουν τον ένα και μοναδικό στόχο, να βρουν το κρίσιμο δέκατο του δευτερολέπτου που μπορεί τελικά να κάνει τη διαφορά μεταξύ νίκης και ήττας", ολοκληρώνει.

    audiΣτην έκτη σαιζόν της Formula E, το σύστημα κίνησης έχει μέγιστη ισχύ 250 kW (340 PS) στα προκριματικά, ενώ στους αγώνες η απόδοση περιορίζεται στα 200 kW (272 PS).

    Όλες οι ομάδες της Formula E έχουν στη διάθεσή τους πανομοιότυπες μπαταρίες 385 κιλών που προμηθεύει η McLaren. Η μπαταρία ιόντων λιθίου βρίσκεται μεταξύ του καθίσματος οδηγού και του κινητήριου συστήματος, έχει χωρητικότητα 52 kWh και επαναφορτίζεται εντός 45 λεπτών.

    Ήδη από την πέμπτη σαιζόν χρησιμοποιείται σύστημα πέδησης by-wire, στο οποίο η ενεργοποίηση των φρένων και η μεταφορά στον πίσω άξονα είναι ξεχωριστά το ένα από το άλλο και ηλεκτρονικά ελεγχόμενα. Ως αποτέλεσμα, η κατανομή της δύναμης πέδησης ρυθμίζεται πάντα με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και η ανάκτηση είναι ακόμα πιο αποτελεσματική.

    Όπως και στη Formula 1, έτσι και εδώ ο οδηγός κάθεται σε ένα μονοκόκ από ανθρακονήματα, σχεδιασμένο σύμφωνα με τα πρότυπα ασφαλείας της FIA. Οι δομές σύγκρουσης από CFRP στο εμπρός και στο πίσω μέρος εξασφαλίζουν τη μέγιστη ασφάλεια. Όπως συμβαίνει στη Formula 1, το σύστημα Halo βρίσκεται και εδώ πάνω από το χώρο του οδηγού προστατεύοντας το κεφάλι του. Το ελάχιστο βάρος ενός αγωνιστικού αυτοκινήτου Formula E είναι 900 κιλά (συμπεριλαμβανομένου του οδηγού). Το ηλεκτρικό μονοθέσιο επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ./ ώρα σε 2,8 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα στις πίστες της Formula E είναι περίπου 240 χλμ./ ώρα.

    audiΣτην περίοδο δοκιμών του καλοκαιριού, οι Daniel Abt και Lucas di Grassi συμμετείχαν ενεργά σε πίστες στη Γερμανία, τη Νότια Ευρώπη και τη Σκανδιναβία, με κοινό χαρακτηριστικό τις μεγάλες θερμοκρασιακές διαφορές. Στόχος, η προετοιμασία για ιδανική απόδοση είτε στο δροσερό Παρίσι είτε στο καυτό Σαντιάγκο της Χιλής. Στη Formula E από τις 31 Οκτωβρίου δεν επιτρέπονται οι δοκιμές, ούτε έστω στις προσωρινές πίστες εντός πόλεων. Η ομάδα χρησιμοποιεί υπερσύγχρονο προσομοιωτή στις κεντρικές της εγκαταστάσεις στο Neuburg, αποτελούμενο από πλαίσιο Formula Ε, με μια μεγάλη οθόνη με πλέον των 240 μοιρών περιφερειακής ορατότητας που περιβάλλεται από πολλές μικρότερες. Για την σαιζόν που ξεκίνησε, μηχανήματα και λογισμικό έχουν βελτιστοποιηθεί, με την κίνηση του μονοθέσιου και την αναπαράσταση της πίστας να είναι ακόμα πιο κοντά στην πραγματικότητα.

    audi

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    16:40 17/01

    Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz GLC 300 d 4MATIC Coupe

    H GLC Coupe ανανεώνεται και εμείς βρίσκουμε την ευκαιρία να την θαυμάσουμε στην κορυφαία δίλιτρη έκδοση πετρελαίου 300D.

    12:00 17/01

    H επίσημη θέση της Nissan για την διαφυγή του Carlos Ghosn

    H Nissan εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση σχετικά με την αναχώρηση του πρώην προέδρου της από την Ιαπωνία.

    09:00 17/01

    Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E

    Αυτό το Σαββατοκύριακο διεξάγεται ο πρώτος αγώνα του πρωταθλήματος Formula E για το 2020, στο Σαντιάγο της Χιλής

    13:00 16/01

    Volvo: Χρονιά ρεκόρ

    Έκτη συνεχής χρονιά ρεκόρ για τη Volvo με αιχμή την πολυβραβευμένη γκάμα των SUV της

    09:00 16/01

    Πρώτη επαφή με τον νέο Nissan Juke

    Η 2η γενιά του Nissan Juke ήρθε στην χώρα μας και παίρνουμε μια πρώτη γεύση στον δρόμο.

    13:00 15/01

    Το συλλεκτικό Abarth 695 70ο Anniversario διαθέσιμο και στην Ελλάδα!

    Η συλλεκτική έκδοση Abarth 695 70o Anniversario που θα παραχθεί σε μόλις 1.949 μονάδες είναι διαθέσιμη και στην Ελληνική αγορά.

    09:00 15/01

    Αύξηση πωλήσεων το 2019

    Σε σύγκριση με το 2018 η αγορά αυτοκινήτου στην χώρα μας παρουσίασε αύξηση 10,3%.

    13:00 14/01

    Το Android Auto έρχεται στην BMW

    Το BMW Group επεκτείνει το πεδίο ομαλής συνδεσιμότητας στα οχήματά του με τον ερχομό του Android Auto™ από τα μέσα του 2020.

    09:00 14/01

    Άνοδος πωλήσεων για τη BENTLEY το 2019

    Άνοδο πωλήσεων σημείωσε παγκοσμίως η Bentley, το 2019 που παρέδωσε 11.006 αυτοκίνητα.

    13:00 13/01

    Νέο MINI Sidewalk Cabrio

    Ειδική έκδοση του ανοιχτού τετραθέσιου με αποκλειστικά στοιχεία σχεδίασης και εξοπλισμού και φρέσκιες στιλιστικές πινελιές.

    09:00 13/01

    Ο προσομοιωτής της Nissan Formula E στην CES

    Η Nissan δίνει στους επισκέπτες της εμπορικής έκθεσης CES, την ευκαιρία να βιώσουν τη συγκίνηση της αγωνιστικής επιτάχυνσης.

    16:54 10/01

    Δοκιμάζουμε την Jaguar I-Pace: απέραντος σεβασμός

    Ακόμα δεν μπορούμε να συνέλθουμε από την δοκιμή της Jaguar I-Pace. Είναι ότι πιο εντυπωσιακό έχουμε δοκιμάσει εδώ και πολύ καιρό.

    11:46 10/01

    To BMW Group στην έκθεση (CES)

    Στην Έκθεση Ηλεκτρονικών Καταναλωτικών Προϊόντων (CES) 2020, το BMW Group παρουσιάζει το όραμά του για τη μελλοντική εμπειρία μετακίνησης.

    08:26 10/01

    Ένα παράξενο πρωτότυπο από την Mercedes-Benz (vid.)

    Η Mercedes-Benz παρουσίασε στην έκθεση CES το πρωτότυπο Vision AVTR, εμπνευσμένο από την ταινία Avatar, που φέρνει πιο κοντά τον οδηγό, με την μηχανή και την φύση!

    13:00 09/01

    Fiat 500 Hybrid & Fiat Panda Hybrid

    Διατηρώντας την κορυφή των πωλήσεων στην Ευρώπη στα αυτοκίνητα πόλης, τα Fiat 500 και Fiat Panda είναι τα πρώτα μοντέλα της εταιρείας που εφοδιάζονται με ένα νέο υβριδικό σύνολο (Mild Hybrid).

    11:21 09/01

    Ο Carlos Lahoz νέος Διευθυντής Μάρκετινγκ της Kia Motors Europe

    Η Kia Motors Europe ανακοινώνει τον άμεσο διορισμό του Carlos Lahoz ως νέο Διευθυντή Μάρκετινγκ.