Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 25-Νοε-2019 09:00

    Γνωρίζουμε από κοντά τη νέα Porsche Taycan (vid.)

    Γνωρίζουμε από κοντά τη νέα Porsche Taycan (vid.)
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η αυτοκινητοβιομηχανία ζει μια ιστορική μετάβαση. Ίσως την μεγαλύτερη από την γέννηση του αυτοκινήτου μιας και η ηλεκτροκίνηση είναι το επόμενο μεγάλο βήμα. Η Porsche το γνωρίζει καλά και με αυτή την αφορμή οργάνωσε μια εντυπωσιακή παρουσίαση στην Πράγα όπου έγινε μια αναδρομή στο παρελθόν, από τότε που ο άνθρωπος άρχισε να κινείται φτάνοντας στο εντυπωσιακό σήμερα που εκφράζεται μέσα από την Taycan.

    Σε αυτή τη νέα εποχή η Porsche δεν θα μπορούσε να παρουσιάσει κάτι μέτριο. Στο DNA την μάρκας είναι η πρωτοπορία και η εξέλιξη στον μέγιστο βαθμό. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε πως μοντέλα της όπως η 911, η Cayman, η Macan θέτουν το μέτρο σύγκρισης στην κατηγορία τους. Σε αυτό το μήκος κύματος θεωρούμε πως θα κινηθεί και η Taycan, μετά από αυτά που μάθαμε στα πλαίσια της στατικής παρουσίασης.

    Σχεδίαση βγαλμένη από όνειρο

    Όταν η Porsche παρουσίασε το 2015 το Mission Ε δύσκολα θα πίστευε κάποιος ότι αυτό το σχήμα θα μπορούσε να περάσει στην παραγωγή με μικρές αλλαγές. Η Porsche το τόλμησε σήμερα και κατά την γνώμη μας δικαιώνεται. Είχαμε την ευκαιρία να την "αγγίξουμε" και να την επεξεργαστούμε αρκετά και το συμπέρασμα είναι πως σχηματικά είναι αψεγάδιαστη από κάθε γωνία. Χαρακτηρίζεται από καθαρές γραμμές και υπέροχες καμπύλες. Την ίδια στιγμή διατηρεί το DNA της Porsche με στοιχεία όπως τα πίσω φωτιστικά από άκρη σε άκρη. Εντυπωσιάζουν επίσης τα τονισμένα φτερά αλλά και η έντονη κλίση της οροφής στο πίσω μέρος. Αναμφίβολα ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα με τέσσερις πόρτες. Η εξαιρετική αισθητική συνδυάζεται και με κορυφαία αεροδυναμική. Με συντελεστή 0.22 Cd γλιστράει μέσα στον αέρα. Σημαντικό ρόλο σε αυτό έχει παίξει το εντελώς επίπεδο πάτωμα του αμαξώματος. Επίσης συμβάλουν οι μεταβλητοί εμπρός αεραγωγοί αλλά και το αντίστοιχο πίσω spoiler. Τέλος, χάρη στην αερανάρτηση το αμάξωμα χαμηλώνει σε δυο στάδια ανάλογα με την ταχύτητα βελτιώνοντας περαιτέρω την αεροδυναμική.

    porscheΜοναδική καμπίνα

    porscheΑνοίγεις την πόρτα και βυθίζεσαι στην υπέροχη καμπίνα. Η θέση οδήγησης, χάρη στην σωστή εκμετάλλευση του πατώματος, δεν διαφέρει ιδιαίτερα σε ύψος από μια 911 και αυτό το νιώθεις από την πρώτη στιγμή. Δεν βρίσκεσαι μέσα σε μια ογκώδη λιμουζίνα αλλά περισσότερο σε ένα μεγάλο σπορ μοντέλο. Κάτι σαν μια μεγαλύτερη 911! Συμβατικοί διακόπτες δεν υπάρχουν και κυρίαρχο ρόλο έχουν οι πολύ προσεκτικά τοποθετημένες οθόνες. Στο κέντρο συναντάμε την οθόνη πολυμέσων των 10,9 in, στα αριστερά μια οθόνη για τον συνοδηγό ενώ πλήρως ψηφιακός είναι και ο πίνακας οργάνων. Εκεί διατηρείται η κλασική διάταξη με τρία μεγάλα στρογγυλά όργανα να δίνουν μια μεγάλη γκάμα πληροφοριών στον οδηγό. Ωστόσο πλέον απουσιάζει το στροφόμετρο λόγο της απουσίας κινητήρα εσωτερικής καύσης. Ψηφιακή είναι και η οθόνη στην κεντρική κονσόλα που αφορά το σύστημα κλιματισμού. Ο λεβιές των ταχυτήτων έχει μεταφερθεί κάτω και δεξιά από τον πίνακα οργάνων αφήνοντας έτσι χώρο για δυο μεγάλες ποτηροθήκες ανάμεσα στους επιβάτες. Αυτό που σίγουρα θα εκτιμήσετε είναι η παραδοσιακά για Porsche πολύ καλή στήριξη από τα καθίσματα. Σε στηρίζουν αποτελεσματικά χωρίς να σε περιορίζουν. Η ποιότητα των υλικών είναι εξαιρετική, ενώ η γενική αίσθηση σου φτιάχνει την διάθεση για οδήγηση!

    porscheΤο πρώτο με 800-volt

    Η Taycan δεν θα μπορούσε να μην πρωτοπορεί και στο κομμάτι του συστήματος κίνησης. Έτσι είναι το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που χρησιμοποιεί σύστημα 800 volt σε αντίθεση με τα περισσότερα ηλεκτρικά που χρησιμοποιούν συστήματα 400 volt. Αυτή η επιλογή εξασφαλίζει συνεχή υψηλή απόδοση, μειώνει τον χρόνο φόρτισης και το βάρος-όγκο των καλωδίων. Τέλος, η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει συνολική χωρητικότητα 93,4 kWh και βρίσκεται στο πάτωμα του αμαξώματος. Μόνο στον χώρο των ποδιών των πίσω επιβατών δεν υπάρχει μπαταρία ώστε να υπάρχει ευρυχωρία για τα πόδια τους.

    Πρωτοποριακοί κινητήρες και κιβώτιο δυο ταχυτήτων

    Το σύστημα κίνησης, η καρδία κάθε Porsche πρέπει να είναι πρωτοποριακό και ξεχωριστό. Ακριβώς αυτή η φιλοσοφία έχει ακολουθηθεί στην περίπτωση της Taycan. Οι Taycan Turbo και Taycan Turbo S έχουν δυο ιδιαίτερα αποδοτικούς ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους στους δυο άξονες. Σκοπός τους είναι η υψηλή αποδοτικότητα σε κάθε συνθήκη είτε μιλάμε για επιτάχυνση είτε για ανάκτηση ενέργειας. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας συνεργάζεται με ένα διτάχυτο κιβώτιο με σκοπό την βελτίωση των επιδόσεων αλλά και της οικονομίας.

    porscheΕπιδόσεις που κόβουν την ανάσα

    Οι τεχνικές προδιαγραφές αλλά και οι επιδόσεις είναι καθηλωτικές. Είναι φανερό πως η Porsche δεν ήθελε να κατασκευάσει ακόμα ένα ηλεκτρικό μοντέλο αλλά το κορυφαίο. Η απόδοση φτάνει μέχρι τα 761 Ps στην έκδοση Turbo S και τα 680 Ps στην Turbo. Τα πρώτα 100 km/h έρχονται σε μόλις 2,8sec. (Turbo: 3,2 sec) ενώ είναι ακόμα πιο εντυπωσιακό ότι τα πρώτα 200 km/h έρχονται σε μόλις 9,8 sec. (Turbo: 10,6 sec). Η αυτονομία της Turbo S φτάνει τα 412 km, ενώ στην Turbo τα 450 Km. Σε κάθε περίπτωση η τελική ταχύτητα φτάνει το εντυπωσιακό νούμερο των 260 km/h.

    porscheΈξυπνη φόρτιση στο σπίτι και στον δρόμο

    Στα πλαίσια της παρουσίασης στην Πράγα είχαμε την τύχη να μάθουμε για τις δυνατότητες φόρτισης της νέας Taycan από τον Irning Montanez Flores, E-Performance Manager για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη. Γνώστης του αντικειμένου μας κέρδισε με την ευθύτητά του, αλλά και την όρεξη του να λύσει κάθε απορία μας. Υπογράμμισε πολλές φορές την αξία των 800 V και τις δυνατότητες που αυτή η τεχνολογία συνεπάγεται. Για παράδειγμα μπορεί να φορτιστεί με συνεχές ρεύμα όπου 5 λεπτά συνεπάγονται αυτονομία 100 km. Με τον ανάλογο φορτιστή μπορεί να φορτιστεί από το 5% έως το 80% μέσα σε 22,5 λεπτά. Μπορείς επίσης να φορτιστεί με εναλλασσόμενο ρεύμα στο σπίτι. Για το εναλλασσόμενο ρεύμα μπορεί να φορτιστεί από πρίζες στα δυο εμπρός φτερά ενώ για το συνεχές μόνο από την εσοχή στο δεξί φτερό. Ο λόγος είναι για να μην "ταξιδεύει" ένα μεγάλο καλώδιο τον δρόμο όταν το αυτοκίνητο είναι σταθμευμένο!

    porscheΕξελιγμένη ανάρτηση και σύστημα ανάκτησης ενέργειας

    Όπως είναι λογικό για μια Porsche οτιδήποτε έχει να κάνει με την κίνηση της Taycan είναι εξελιγμένο ώστε να προσδίδει τον χαρακτήρα μιας αυθεντικής Porsche. Το βελτιωμένο Porsche 4D Chassis Control αναλύει και συγχρονίζει όλα τα υποσυστήματα του πλαισίου σε πραγματικό χρόνο. Η αερανάρτηση περιλαμβάνει ηλεκτρονικό έλεγχο των αμορτισέρ PASM (Porsche Active Suspension Management) καθώς και ηλεκτρομηχανικό σύστημα ελέγχου των αντιστρεπτικών (PDCC Sport). Βαρύτητα επίσης έχει δοθεί στην ανάκτηση ενέργειας. Χάρη στο εξελιγμένο σύστημα σχεδόν το 90% της επιβράδυνσης σε καθημερινή χρήση πραγματοποιείται από τους ηλεκτροκινητήρες επανατροφοδοτώντας τις μπαταρίες με παροχή έως 265 kW, τιμή παρόμοια με την μέγιστη δυνατότητα φόρτισης που φτάνει τα 270 kW.

    Σκληρά δοκιμασμένη

    Η αξιοπιστία της Taycan είναι τεσταρισμένη σκληρά, όπως συμβαίνει με κάθε μοντέλο της μάρκας. Πριν την παραγωγή της θα έχει συνολικά διανύσει 6 εκ. χιλιόμετρα σε ολόκληρο τον πλανήτη. Επιπρόσθετα η φόρτιση της μπαταρίας έχει δοκιμαστεί κάτω από αντίξοες συνθήκες. Εξελιγμένη από λευκό χαρτί έδωσε την ευκαιρία στο τμήμα εξέλιξης να σχεδιάσει κάθε σημείο με απόλυτη ελευθερία εκμεταλλευόμενη την εμπειρία από τους αγώνες αλλά και από τα υβριδικά μοντέλα που ήδη κυκλοφορούν. Εμείς δεν είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την Taycan αλλά ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα της υψηλής τεχνολογίας της Porsche στα υβριδικά μοντέλα.

    porscheΟδηγώντας την Porsche Cayenne Turbo S E Hybrid Coupe

    Η αλήθεια είναι πως η Cayenne δείχνει κάπως συμβατική μετά την παρουσίαση της Taycan. Αρκούν όμως λίγα μέτρα για να σε ενθουσιάσει με την προσωπικότητά της. Σχεδιαστικά μας αρέσει, και στα δικά μας μάτια έχει την μορφή που αντιστοιχεί σε ένα SUV με το όνομα της Porsche μας και χωρίς να προκαλεί χαρακτηρίζεται από σπορτίφ γραμμές. Το εσωτερικό εντυπωσιάζει με τον πλούσιο διάκοσμο και τα κορυφαία υλικά. Δέρμα και πλαστικά παντρεύονται με μοναδική μαεστρία.

    porscheΗ θέση οδήγησης είναι εξαιρετική και θα μπορούσε να αντιστοιχεί σε ένα σπορ μοντέλο. Μόνο η μεγάλη απόσταση από το έδαφος μαρτυρά το ότι βρίσκεσαι σε ένα SUV. Αυτό όμως που σε μαγεύει είναι διαφορετικοί χαρακτήρες που παίρνει ανάλογα με τις επιθυμίες σου. Έτσι μπορεί να κινηθεί από πλήρως ηλεκτρικά, υβριδικά αλλά και καταιγιστικά στην ρύθμιση Sport +. Αν πατήσεις βαθιά το γκάζι η δύναμη σε κολλά στην πλάτη του καθίσματος και πολύ γρήγορα παραμιλάς με τις επιδόσεις αυτής της Cayεnne. Δεν είναι όμως μόνο γκάζι. Στις φιδίσιες διαδρομές που κινηθήκαμε μας απέδειξε πως μπορεί να κινηθεί πολύ γρήγορα εξαφανίζοντας ουσιαστικά τον μεγάλο της όγκο και βάρος. Λίγα χρόνια πριν δεν θα μπορούσες να πιστέψεις ότι ένα τέτοιο αποτέλεσμα είναι εφικτό. Έχουν τον τρόπο τους στην Porsche να σε μαγεύουν ακόμα και όταν οδηγείς ένα SUV.

    Ένας άλλος κόσμος

    porscheΈχουμε αναφερθεί πολλές φορές για την αλλαγή που έρχεται λόγω της ηλεκτροκίνησης. Έχουμε εντυπωσιαστεί αρκετές φορές με την πρόοδο των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά η Porsche έχει πάει ένα βήμα πιο μπροστά με την Taycan. Εξελιγμένη σε κάθε τομέα σε έναν εξαιρετικό βαθμό, θα χρειαστούν αρκετά χρόνια για να ξεπεραστεί. Εκτός από την σχεδίαση είναι η τεχνολογία που κρύβει μέσα της και που δικαιολογεί το σήμα της Porsche. Οι επιδόσεις είναι καταιγιστικές ενώ ο καλύτερος χρόνος ηλεκτροκίνητου στην πίστα του Nurburgring αποδεικνύει πως ξέρει και να στρίβει. Δεν κρύβουμε τον ενθουσιασμό μας και την λαχτάρα μας πλέον να την οδηγήσουμε ώστε να διαπιστώσουμε και την αίσθηση Porsche, για την οποία μας μίλησαν πολύ στην παρουσίαση.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    porsche

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:00 28/05

    Οι νέες προτάσεις χρηματοδότησης από τη Mercedes-Benz

    Σας παρουσιάζουμε τις νέες προτάσεις χρηματοδότησης από τη Mercedes-Benz "Welcome Tomorrow".

    13:00 27/05

    Εντυπωσιάζει το Νέο Santa Fe

    Η πρώτη teaser εικόνα του Νέου Santa Fe αποκαλύπτει την επιβλητική και επιθετική σχεδίαση του νέου SUV της Hyundai.

    09:07 27/05

    Η Ευρωπαϊκή Ένωση προστατεύει τη μοναδικότητα της Vespa

    Ο Όμιλος Piaggio συνεχίζει τον αγώνα ενάντια στις αντιγραφές, έχοντας κερδίσει περισσότερες από 50 διαδικασίες εναντίωσης για την προστασία της Vespa, τα δύο τελευταία χρόνια.

    14:00 25/05

    Συμμετοχή της Ducati Athens στην τελική φάση του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati

    Στον τελικό του διαγωνισμού Custom Rumble της Ducati, για την ανάδειξη της νικήτριας custom-made Scrambler Ducati της χρονιάς, τη Δευτέρα 25 Μαΐου, θα υπάρχει και ελληνική συμμετοχή.

    09:04 25/05

    To πρώτο εμπορικά διαθέσιμο Nissan GT-R50 από την Italdesign (vid.)

    Το πρώτο, εμπορικά διαθέσιμο μοντέλο, παρουσιάστηκε πρόσφατα στην πίστα "Tazio Nuvolari", στην Cervesina.

    17:52 22/05

    Δοκιμάζουμε την BMW X6 xDrive30d

    Η τρίτη γενιά της BMW X6 είναι καλύτερη από κάθε άλλη φορά και μπορεί να σε μαγέψει ακόμα και στην βασική έκδοση πετρελαίου.

    13:09 20/05

    Νέα BMW R 18

    Με τη νέα R 18, η BMW Motorrad κάνει τώρα τη είσοδό της στην κατηγορία cruiser.