Συνεχης ενημερωση
Η κατηγορία των sedan τα τελευταία χρόνια έχει δεχθεί πλήγμα, μιας και το κοινό πλέον επιλέγει μοντέλα της κατηγορίας SUV. Έχοντας στην γκάμα της η Mercedes-Benz την υπέροχη CLA αρχικά προβληματίζεσαι με την ύπαρξη και της A-Class Sedan. Δείχνουν αρκετά κοντά σε προδιαγραφές οπότε μοιραία αμφιβάλεις. Εμείς διανύσαμε αρκετά km με την A-Class Sedan και τελικά διαπιστώσαμε πως όχι μόνο έχει λόγο ύπαρξης αλλά σε κερδίζει ακόμα και αν δεν είσαι φανατικός των sedan!
Εξαιρετική βάση
Σαν βάση για το νέο sedan έχει χρησιμοποιηθεί η τελευταία γενιά της A-Class hatchback. Όπως έχουμε γράψει αρκετές φορές πρόκειται για ένα από τα καλύτερα hatchback που κυκλοφορούν στους δρόμους, οπότε αναμενόμενα και η sedan έκδοση είναι χαρισματική! Κοιτάζοντάς την κατάματα δεν βρίσκεις καμία διαφορά μεταξύ των δύο εκδόσεων. Τα επιθετικά φωτιστικά σώματα κλέβουν την παράσταση. Σε συνδυασμό με το εμπρός χαμηλό καπό δημιουργεί το επιθετικό προφίλ που ήθελε η Mercedes-Benz. Το "αστέρι" στέκει περήφανα στη μέση της μεγάλης μπροστινής μάσκας. Το νέο βήμα στη σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας όμως συνεχίζεται και προς τα πίσω. Στο πλάι η διαφορά με την hatchback έκδοση ξεκινά από το τελείωμα των πίσω θυρών. Ο τρίτος όγκος έχει προσαρμοστεί εξαιρετικά, λες και έτσι σχεδιάστηκε εξ αρχής. Το πίσω μέρος είναι ελαφρά πιο συντηρητικό από το εμπρός ωστόσο είναι σύγχρονο με πολύ όμορφα φωτιστικά σώματα. Οι κοντοί πρόβολοι τέλος προσθέτουν στον τομέα του δυναμισμού.
Με συνολικό μήκος 4,55 μέτρα είναι κατά 13 εκατοστά μακρύτερο από την hatchback έκδοση ενώ έχει και κατά 50 Lt. μεγαλύτερο χώρο αποσκευών. Σε σύγκριση με την CLA απουσιάζει η έντονη κλίση στο πίσω μέρος που από την μια προσφέρει σπορ αισθητική αλλά από την άλλη προσδίδει χαμηλότερο εσωτερικό ύψος οροφής για τους πίσω επιβάτες. Εδώ, στην A-Class σε όποια θέση και αν κάθεσαι υπάρχει αίσθηση ευρυχωρίας, η οποία είναι και αρκετά βελτιωμένη σε σύγκριση με την απερχόμενη A-Class. Στην Mercedes-Benz ξέρουν πως το καλό γίνεται καλύτερο και αυτό γίνεται φανερό και στην εσωτερική σχεδίαση.
Ξέρετε τι μας έμεινε από το εσωτερικό της A-Class sedan τελικά; Το ότι αυτό που βλέπεις σου αρέσει και κάνει τα περισσότερα μοντέλα να δείχνουν παλιά. Χωρίς να γίνεται ακραίο ή φουτουριστικό σου προσφέρει εκείνη την δόση τεχνολογίας που θες από ένα αυτοκίνητο κατασκευασμένο το 2019. Κυρίαρχο ρόλο σε αυτό παίζουν οι δυο ψηφιακές οθόνες του συστήματος πολυμέσων MBUX. Στην περίπτωσή μας έχουν την μεγαλύτερη διαθέσιμη διαγώνιο με 10,25in η οποία θεωρούμε ότι είναι και η ενδεδειγμένη. Η αριστερή παίζει τον ρόλο του πίνακα οργάνων ενώ από την δεξιά γίνεται ο χειρισμός του συστήματος πολυμέσων. Τα γραφικά είναι εξαιρετικά με πολύ προσεγμένη σχεδίαση ώστε να δείχνουν ρεαλιστικά. Αυτή η προσεγμένη εικόνα συνεχίζεται και στο υπόλοιπο εσωτερικό. Οι αεραγωγοί αποτελούν ακόμα ένα highlight με υπέροχη σχεδίαση ενώ και τα χειριστήρια του κλιματισμού έχουν πολύ προσεγμένη αισθητική. Από εκεί και πέρα τα υλικά είναι προσεγμένα με μαλακά πλαστικά. Τα καθίσματα της έκδοσης μας είχαν καλή στήριξη ενώ οι δερμάτινες επενδύσεις κολάκευαν την γενική εικόνα.
Βασική αλλά και ιδανική
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά ίσως δεν ενθουσιάζουν σε μια πρώτη ανάγνωση. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας λοιπόν είναι η βασική έκδοση πετρελαίου, το οποίο σημαίνει ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ο κινητήρας πετρελαίου των 1,5 lt. με απόδοση 116 Ps/4000rpm και 26,6/1750rpm κιλά ροπής. Από την άλλη πρόκειται για ένα από τα καλύτερα σύνολα σε αυτή την κατηγορία κυβισμού που εκτός από την απόδοσή του διακρίνεται και για την οικονομία καυσίμου. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 7G-DCT το οποίο με την σωστή του λειτουργία βοηθά ώστε η εικόνα στον δρόμο να είναι κάτι πολύ παραπάνω από αυτό που περιμένεις με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά. Τον ρόλο του όμως παίζει και το χαμηλό βάρος, που παρά τον όγκο του αμαξώματος βρίσκεται κάτω από τα 1400 κιλά.
Στον δρόμο λοιπόν αρχικά σε κερδίζει με την σπιρτάδα της! Καλά διαβάσατε. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ άμεση και το τράβηγμα του κινητήρα πολύ καλό σε σημείο που θα πίστευες ότι κάτω από το καπό βρίσκεται ένας κινητήρας τουλάχιστον 1800 κυβικά! Πιάνεις μάλιστα τον εαυτό σου πολλές φορές να πατάς βαθύτερα το γκάζι χωρίς λόγο, απλά για να νοιώσεις το ωραίο τράβηγμα του κινητήρα. Το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο καλύτερη ηχομόνωση.
Για την οδική συμπεριφορά τα σχόλια μόνο θετικά είναι. Η ανάρτηση καταφέρνει έναν πολύ καλό συνδυασμό άνεσης και κρατήματος. Οι άπειρες λακκούβες των ελληνικών δρόμων αποσβένονται αποτελεσματικά και μόνο σε κάποιες απότομες εγκάρσιες ανωμαλίες ακούγεται η μπροστινή ανάρτηση. Το άμεσο σύστημα διεύθυνσης εξαφανίζει τον όγκο του αμαξώματος και μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα ξεθαρρεύεις, πιάνοντας τον εαυτό σου να κινείται πιο γρήγορα. Ταυτόχρονα όμως είναι μια διαδικασία που την χαίρεσαι και αυτό είναι κάτι που δεν το περίμενες! Αυτό το sedan είναι τελικά πολύ χαρισματικό. Σε όλα τα παραπάνω προσθέστε και την εντυπωσιακά χαμηλή κατανάλωση η οποία στην περίπτωσή μας είχε μέση τιμή 5,3 lt/100km. Αν μάλιστα ήμασταν πιο συντηρητικοί με το γκάζι θα έπεφτε και κάτω από τα 5 lt/100km.
Χαρισματικό
Πολλές φορές οι προδιαγραφές δημιουργούν λάθος εντυπώσεις. Έτσι είναι λογικό όταν πρόκειται να δοκιμάσεις ένα sedan με 116 άλογα να κρατάς μικρό καλάθι. Στην πράξη η A 180d Sedan μας κέρδισε σε όλα. Ένα άνετο αυτοκίνητο που ταυτόχρονα μπορεί να κινηθεί σβέλτα, με μεγάλους χώρους, με πολύ καλή ποιότητα, με προηγμένα συστήματα ασφαλείας και με ένα εσωτερικό πολύ εύστοχο σε σχεδίαση.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.549/1.796/1.446 mm
Βάρος : 1380 kg
Κινητήρας : 1461 cc
Ιπποδύναμη : 116 PS/ 4000 rpm
Ροπή : 26,6 kg.m/ 1.750 rpm
Τελική ταχύτητα : 206 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 5,3 lt/100km
0-100 km/h: 10,6 sec
Ρύποι CO2 : 115 g/km
Τιμή : € 33.041
-
05/03 Κλιμάκωση στην ανατολική Ουκρανία - Το Κίεβο καλεί τους δυτικούς συμμάχους της να παρέμβουν
-
05/03 Βραζιλία-κορονοϊός: 1.800 θάνατοι τις προηγούμενες 24 ώρες
-
05/03 ΗΠΑ: Προβολές σε σινεμά της Νέας Υόρκης ξανά, ένα χρόνο μετά
-
05/03 Μέρκελ προς Ερντογάν: "Μόνο στη βάση του Διεθνούς Δικαίου" μπορούν να επιλυθούν οι διαφορές στην αν. Μεσόγειο
-
05/03 Δυναμικό comeback στη Wall Street με "καύσιμο" τα στοιχεία για την αγορά εργασίας
-
05/03 "Πλώρη" για το ταμπλό του Nasdaq βάζει η Robinhood
-
05/03 Κροατία: Ένας μετανάστης σκοτώθηκε από έκρηξη νάρκης του πολέμου της δεκαετίας του 1990
-
05/03 Κορονοϊός: 34.593 εμβολιασμοί το τελευταίο 24ωρο - 361.427 άτομα έχουν εμβολιαστεί και με τις 2 δόσεις
-
05/03 Άλμα 7,5% για το αμερικανικό αργό στην εβδομάδα, έκλεισε σε υψηλό σχεδόν δύο ετών
-
05/03 Το Twitter δοκιμάζει μια λειτουργία "undo send", κατά τη διάρκεια της αποστολής ενός tweet
-
Ο αναλυτής που προέβλεψε την κατάρρευση της Τουρκίας το 2018 βλέπει και νέα δεινά
-
Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας...
-
Majar: Ποια είναι η εταιρεία από τη Θεσσαλονίκη που ξεχώρισαν οι Financial Times
-
Moody’s: Πότε το sell-off των ομολόγων μπορεί να οδηγήσει σε ολική κατάρρευση τα χρηματιστήρια
-
"Ήλθον, είδον, ενίκησα"
-
Εκτακτη επιδότηση 3.000 ευρώ ανά επιχείρηση και 1.000 ευρώ ανά εργαζόμενο
-
Κέρδισαν τη δίκη οι μοναχές, μπλοκάρει το έργο των 110 εκατ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ
-
Κορονοϊός: 2.215 νέα κρούσματα, τα 1.057 στην Αττική - 451 διασωληνωμένοι και 32 θάνατοι
-
Προετοιμασία για τη μάχη της Εγνατίας Οδού
-
Ολοταχώς για τα 1,7 εκατομμύρια εμβόλια μέχρι το τέλος Μαρτίου
-
Αυτό το χώμα είναι δικό τους και δικό μας... (183)
-
Ολοταχώς για τα 1,7 εκατομμύρια εμβόλια μέχρι το τέλος Μαρτίου (52)
-
Κέρδισαν τη δίκη οι μοναχές, μπλοκάρει το έργο των 110 εκατ. ευρώ του ΑΔΜΗΕ (33)
-
Τα "χάδια" για τα αυθαίρετα... (29)
-
Άντεξε η ελληνική οικονομία το 2020, στο 8,2% η ύφεση (24)
-
Ο εμφύλιος πόλεμος των δικαστών συνεχίζεται (18)
-
Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στο κυβερνητικό στόχαστρο (17)
-
Άμμος: Κινδυνεύει ο κόσμος να ξεμείνει από ένα κρίσιμο - αλλά υποτιμημένο - προϊόν; (16)
-
Προς αναβολή η αναπροσαρμογή των αντικειμενικών αξιών το 2021 (13)
-
Εισαγγελέας: Να απορριφθεί ως αβάσιμο το αίτημα Κουφοντίνα - Του χορηγείται ορός ενυδάτωσης (12)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
23:46 05/03
Πρώτη ασύρματη αναβάθμιση λογισμικού για το Volvo XC40 Recharge
Η Volvo εγκαινιάζει την πρώτη της ασύρματη αναβάθμιση λογισμικού, στο XC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της.
23:40 05/03
Nissan: Θερμική απόδοση 50% για τον θερμικό κινητήρα του συστήματος e-Power
Η τελευταία προσέγγιση της Nissan στην ανάπτυξη κινητήρων έχει ανεβάσει τον πήχη σε υψηλά επίπεδα παγκοσμίως.
23:32 05/03
Πρεμιέρα για το νέο Ford S-Max Hybrid
Με επτά καθίσματα και τον αθόρυβο χαρακτήρα, την άνεση και την απόδοση ενός πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, το νέο Ford S-Max Hybrid διατίθεται τώρα για παραγγελία.
20:13 04/03
Αποκλειστικά online θα διατίθενται τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo
Ως τμήμα της νέας εμπορικής της στρατηγικής, η Volvo θα πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις στα online κανάλια πωλήσεών της, μειώνοντας δραστικά την πολυπλοκότητα στην προσφορά των προϊόντων της και...
19:57 04/03
Το Jeep Gladiator έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα
Η Jeep επιστρέφει στην κατηγορία των pick-up με ένα μοντέλο που φέρνει μια σειρά νέων χαρακτηριστικών στην κατηγορία.
19:47 04/03
Πόσο συμφέρει η χρήση ενός ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος;
Για τον σχεδιασμό του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού E-Ducato, η ομάδα της Fiat Professional πραγματοποίησε έρευνες σε μεγάλο βάθος ώστε να προσδιορίσει τις ανάγκες των πελατών και να προσφέρει τις ιδανικές ...
19:24 03/03
H Hyundai αποκαλύπτει το ηλεκτρικό Ioniq 5
Η Hyundai παρουσίασε το Ioniq 5, ένα τετρακίνητο ηλεκτρικό crossover, το οποίο είναι το πρώτο όχημα που φέρει την υπογραφή Ioniq, της μάρκας που είναι αποκλειστικά αφιερωμένη σε ηλεκτρικά οχήματα και ...
19:15 03/03
Ανανέωση για το Fiat 500
Σχεδιασμένο για να προσφέρει μια διαφορετική επιλογή για τις αστικές μετακινήσεις, το Fiat 500 εξελίχθηκε σε ένα σύμβολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
18:20 03/03
Το "δίχτυ προστασίας" του νέου Ford Kuga
Το νέο Ford Kuga αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης διαθέτοντας μία προηγμένη γκάμα τεχνολογιών οι οποίες είναι σχεδιασμένες να προσφέρουν αυτοπεποίθηση, σιγουριά και κορυφαία ασφάλεια στους οδηγούς...
16:34 02/03
To πιο αεροδυναμικό crossover της Nissan είναι το Ariya
Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,297.
16:09 02/03
To Toyota Yaris κατακτά τον τίτλο European Car Of The Year 2021
Επιλεγμένο από μια κριτική επιτροπή 59 δημοσιογράφων από το χώρο του αυτοκινήτου από όλη την Ευρώπη, η τέταρτη γενιά του Toyota Yaris κατάφερε να αποσπάσει το πολυπόθητο βραβείο, ακριβώς 21 χρόνια...
15:17 02/03
Η Audi αναβαθμίζει τα plug-in υβριδικά Q5, A6 και A7 Sportback
Χάρη στη νέα, πιο ισχυρή μπαταρία, μικτής χωρητικότητας 17,9 kWh (καθαρή 14,4 kWh), είναι εφικτή ηλεκτρική αυτονομία έως 91 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο NEDC.
18:40 01/03
Διαθέσιμο το νέο Honda CR-V e:HEV
Η ανανεωμένη γκάμα του CR-V, που περιλαμβάνει την προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda στον στάνταρ εξοπλισμό για πρώτη φορά, φέρει πλέον το διακριτικό e:HEV (όπως και το νέο Jazz e:HEV) ως μέλος...
18:24 01/03
To νέο MINI John Cooper Works GP "χορεύει" σε χιόνι και πάγο
Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα. Το MINI John Cooper Works GP είναι το ταχύτερο μοντέλο της βρετανικής μάρκα
