Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 08-Νοε-2019 16:45

    Ένα καθαρόαιμο-σύγχρονο Jeep

    Ένα καθαρόαιμο-σύγχρονο Jeep
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κάποτε τα εκτός δρόμου οχήματα δεν είχαν μόνο μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος. Ήταν εφοδιασμένα με στοιχεία που τους επέτρεπαν να κινούνται με αξιώσεις και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Με τα χρόνια είδαν οι εταιρίες πως η πλειοψηφία των πελατών δεν χρησιμοποιούσε τα αυτοκίνητα σε εκτός δρόμου διαδρομές. Κάπως έτσι γεννήθηκε η κατηγορία των σημερινών SUV. Μοντέλα που στην πλειοψηφία έχουν την κίνηση στον εμπρός άξονα και στην καλύτερη περίπτωση έχουν κίνηση σε όλους τους τροχούς. Κάπου εκεί σταματούν και τα εφόδια για την εκτός δρόμου χρήση. Τι γίνεται όμως με εκείνους που θέλουν την σύγχρονη τεχνολογία, τα χαρίσματα ενός SUV αλλά και ταυτόχρονα την δυνατότητα για εκτός δρόμου χρήση; Τότε οι επιλογές είναι πολύ λίγες και μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού. Μια από αυτές είναι και το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Πρόκειται για το Jeep Compass στην έκδοση Trailhawk.

    Ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις τους μοντέλου (Limited, Longitude, Sport) προσφέρονται με διάφορους κινητήρες, η έκδοση Trailhawk είναι αποκλειστικά μία. Αυτό σημαίνει πως κάτω από το καπό βρίσκεται ο κορυφαίος δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου με απόδοση 170 ίππων και συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο 9 σχέσεων. Η κίνηση μεταδίδεται στους τέσσερις τροχούς μέσω του εξελιγμένου συστήματος Selec-Terrain Low. Σε αντίθεση με τις μικρότερες τετρακίνητες εκδόσεις εδώ πέρα από την λειτουργία 4WD LOCK υπάρχει και η λειτουργία 4WD LOW. Σε αυτή την λειτουργία υπάρχει μια προσομοίωση κοντών σχέσεων μιας και το σύστημα επιλέγει την πολύ κοντή 1η με συνολική σχέση μετάδοσης 20:1. Τέλος στις επιλογές προφίλ οδήγησης του συστήματος Selec-Terrain έχει προστεθεί η επιλογή Rock για προσπέλαση βράχων!

    jeepΕμφάνιση και ουσία

    Οι τεχνικές βελτιώσεις συνοδεύονται και με αλλαγές στο εξωτερικό του αμαξώματος που πέρα από την περισσότερο δυναμική εμφάνιση έχουν και λόγους ουσίας. Μην ξεχνάμε άλλωστε την τεράστια εμπειρία της Jeep στα εκτός δρόμου οχήματα. Το πρώτο ερέθισμα έρχεται από τις αισθητικές αλλαγές. Το μαύρο ματ αυτοκόλλητο στο καπό, τα μαυρισμένα χρώμια αλλά και ο κόκκινος εμφανής γάντζος ρυμούλκησης στο πίσω μέρος σε βάζουν σε σκέψεις. Στα περισσότερο ουσιαστικά έχει κατά 27mm μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος, προστατευτικές ποδιές στο κάτω μέρος και νέους προφυλακτήρες που ευνοούν τις γωνίες υπέρβασης εμποδίων. Επίσης έχει μικρότερους τροχούς 17in με λάστιχα Η/T της Falken.

    jeepΠοιότητα και πολυτέλεια

    Η προσοχή στην λεπτομέρεια εξωτερικά σε έχει κερδίσει, οπότε περιμένεις κάτι αντίστοιχο και στο εσωτερικό. Εκεί κυριαρχεί τα σκούρα χρώματα αλλά και τα υλικά καλής ποιότητας. Μαλακά πλαστικά και δέρμα συνθέτουν μια πλούσια εικόνα. Η έκδοση Trailhawk ξεχωρίζει από τις κόκκινες ραφές σε όλες τις επενδύσεις αλλά και από τα λογότυπα Trailhawk στα καθίσματα. Ο διάκοσμος είναι παραπάνω από πλήρης. Τόσο που θα θέλαμε λιγότερα μπουτόν στην κεντρική κονσόλα! Ωστόσο το θετικό είναι πως μπορείς για παράδειγμα να ρυθμίσεις τον κλιματισμό από χειριστήρια ή εναλλακτικά από την οθόνη πολυμέσων. Η τελευταία έχει την κωδική ονομασία Uconnect Navi 8,4. Το Apple CarPlay επιτρέπει σε χρήστες iPhone να έχουν πρόσβαση σε Apple Maps, μηνύματα, στο τηλέφωνο και σε Apple Music διαμέσου φωνητικού ελέγχου Siri. Το Android Auto™ επιτρέπει την εύκολη και ασφαλή πρόσβαση σε φωνητικό χειρισμό hands-free, σε Google Maps και Google Play Music μέσω οθόνης αφής Uconnect™ ή χειριστηρίων στο τιμόνι. Επιπρόσθετα διαθέτει και σύστημα πλοήγησης. Χορταστικός και ο πίνακας οργάνων που πέρα από τα αναλογικά όργανα διαθέτει υπολογιστή ταξιδίου με έγχρωμη οθόνη 7in. Εκεί οι πληροφορίες που μπορεί να δει ο οδηγός είναι παραπάνω από αρκετές. Γενικά η αίσθηση που έχεις μέσα στο Trailhawk είναι ενός πλούσια εξοπλισμένου μοντέλου.

    jeepΣτον δρόμο

    Η περιέργεια μας να οδηγήσουμε αυτή την μοναδική έκδοση ήτανμεγάλη. Αφού μας έχει κερδίσει εξωτερικά αλλά και εσωτερικά θέλουμε να το δούμε εντός αλλά και εκτός δρόμου. Σε πρώτη επαφή δύσκολα βρίσκεις διαφορές σε σύγκριση με ένα κοινό SUV. Μόνο η θέση οδήγησης που είναι ψηλότερη από το μέσο όρο μαρτυρά πως κάτι διαφορετικό έχεις στα χέρια σου. Στον δρόμο έχει μια πιο brutal αίσθηση. Τα λάστιχα έχουν λίγο παραπάνω θόρυβο και το τιμόνι έχει ελάχιστα μικρότερη ακρίβεια αλλά τίποτα σε επίπεδο αίσθηση δεν είναι ιδιαίτερος συμβιβασμός.

    jeepΣτις επιταχύνσεις από στάση θα περίμενες κάτι παραπάνω από τα 170 άλογα του κινητήρα ωστόσο εδώ τον ρόλο τους παίζουν τα 1730 κιλά του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα όμως έχει ζωντανές ρεπρίζ ενώ εύκολα διατηρεί υψηλές ταχύτητες στον ανοιχτό δρόμο. Εκεί ανακαλύπτεις πως η ανάρτηση ελέγχει πολύ αποτελεσματικά τις κλίσεις του αμαξώματος ενώ απουσιάζει και η οποιαδήποτε πλεύση του αμαξώματος. Εντυπωσιακό για ένα μοντέλο με υψηλές δυνατότητες εκτός δρόμου. Εκεί, στις εκτός δρόμου διαδρομές, θα φτάσει σε σημεία που ο μέσος χρήστης δεν έχει καν φανταστεί. Το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain, που συντονίζει 12 ηλεκτρονικά βοηθήματα, η δυνατότητα μπλοκαρίσματος της τετρακίνησης αλλά και η κοντή σχέση σε συνδυασμό με τις πολύ καλές γωνίες υπέρβασης εμποδίων, δύσκολα θα το σταματήσουν, τιμώντας το όνομα της Jeep. Επίσης όλα τα παραπάνω συνδυάζονται με πολύ λογική κατανάλωση, που κατά την διάρκεια της δοκιμής μας δεν ξεπέρασε τα 8,4 lt/100Km.

    Με έντονη προσωπικότητα

    jeepΣε μια εποχή που τα SUV είναι περισσότερο εικόνα παρά ουσία η Jeep απαντά με το Trailhawk. Ξεχωριστό εξωτερικά με όμορφες λεπτομέρειες, πλούσιο εξοπλισμό, σύγχρονα συστήματα ασφαλείας και κυρίως οδηγική άποψη. Πολύ καλή συμπεριφορά στον δρόμο αλλά και μεγάλες δυνατότητες εκτός δρόμου είναι αφιερωμένο σε εκείνους που θέλουν ένα πραγματικό Jeep, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς στο κομμάτι του πολιτισμού.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    jeep

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.394/1.819/1.660 mm

    Βάρος : 1730 kg

    Κινητήρας : 1956 cc

    Ιπποδύναμη : 170 PS/ 3.750 rpm

    Ροπή : 38,7 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 186 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 8,4 lt/100km

    0-100 km/h : 9,5 sec

    Ρύποι CO2 : 175 g/km

    Τιμή : € 44.900

     

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ