Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 04-Νοε-2019 09:21

    Δέκα "Μύθοι και Αλήθειες" σχετικά με την ηλεκτροκίνηση

    Δέκα "Μύθοι και Αλήθειες" σχετικά με την ηλεκτροκίνηση
    • Εκτύπωση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η ηλεκτροκίνηση είναι κυριολεκτικά προ των πυλών, με το 2020 να αναμένεται να αποτελέσει έτος ορόσημο για τη διάδοση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, τόσο στην Ευρώπη όσο και στη χώρα μας. Με στόχο την αρτιότερη πληροφόρηση του Έλληνα καταναλωτή, η Kosmocar, αποκλειστικός εισαγωγέας των Volkswagen, Audi και Skoda στην Ελλάδα, "ρίχνει φως" σε δέκα "Μύθους και Αλήθειες" σχετικά με την ηλεκτροκίνηση.

    1. ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν αρκετή αυτονομία.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Έρευνες έχουν δείξει ότι στις μεγάλες ευρωπαϊκές πόλεις οι αποστάσεις που καλύπτονται καθημερινά, στη συντριπτική τους πλειοψηφία είναι μικρότερες των 100 χλμ. την ίδια στιγμή που τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν αυτονομία άνω των 200 χλμ. Χαρακτηριστικά, με βάση την αυστηρή μέτρηση κατά τον κύκλο WLTP το Audi e-tron έχει αυτονομία που υπερβαίνει τα 400 χλμ., το Volkswagen e-Golf περίπου 300 χλμ., το ID.3 που παρουσίασε η Volkswagen στη Φρανκφούρτη φτάνει τα 550 χλμ. ενώ τα Volkswagen e-up! και SKODA CITIGOe iV περίπου 260 χλμ.. Παράλληλα, όλα μπορούν να φορτίζονται σε οποιουδήποτε τύπου οικιακό δίκτυο ηλεκτρισμού.

    1. ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πολύ ακριβά.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Σήμερα υπάρχουν διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με τιμή παραπλήσια αυτής των αντίστοιχων σε διαστάσεις συμβατικών. Το Audi e-tron, με πλούσιο εξοπλισμό, έχει τιμή παραπλήσια των αντίστοιχου μεγέθους Q7 και Q8 ενώ το ολοκαίνουργιο Volkswagen ID.3 στη Γερμανία, όπου ήδη έχουν ανακοινωθεί τιμές, λόγω και σχετικής επιδότησης θα έχει παραπλήσια τιμή πώλησης με το επίσης ολοκαίνουργιο Golf. Ακόμα και χωρίς κρατικά επιδοτούμενα κίνητρα, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κινούνται πτωτικά, προσεγγίζοντας τα επίπεδα των συμβατικών.

    1. ΜΥΘΟΣ: Η φόρτιση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων διαρκεί πολύ χρόνο.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Υπάρχουν σήμερα ευρέως διαθέσιμα ηλεκτρικά αυτοκίνητα τα οποία φορτίζονται στο 80% της χωρητικότητας των συσσωρευτών τους (αντιστοιχεί σε αυτονομία αρκετά μεγαλύτερη των 250 χιλιομέτρων) σε περίπου 30΄. Η φόρτισή τους σε απλό οικιακό τριφασικό δίκτυο στη διάρκεια της νύχτας είναι αρκετή για να έχουν αυτονομία 70-80 χιλιόμετρα. Σε φόρτιση με Wallbox ισχύος 11KW, στο σπίτι ή στην εργασία, ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο φορτίζεται πλήρως σε χρόνο 5-8 ωρών.

    1. ΜΥΘΟΣ: Ναι, αλλά η πλήρης φόρτιση απαιτεί ώρες και το δίκτυο φόρτισης είναι πολύ περιορισμένο ενώ σε 5΄ έχει γεμίσει πλήρως το ρεζερβουάρ.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Η χρήση συμβατικών αυτοκινήτων για δεκαετίες έχει δημιουργήσει ένα συγκεκριμένο τρόπο συμπεριφοράς: ο χρήστης ανεφοδιάζει το αυτοκίνητό του όταν το ρεζερβουάρ βρεθεί με περίπου το 1/4 της χωρητικότητάς του, αφιερώνοντας 5΄ χρόνου. Η προσέγγιση στη χρήση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι διαφορετική. Ενδείκνυται τόσο η φόρτιση στη διάρκεια της νύχτας όσο και κατά τις εργάσιμες ώρες, στο γραφείο ή την επιχείρηση. Ουσιαστικά, πολύ σύντομα ο κάτοχος αλλάζει απλά τρόπο συμπεριφοράς όσον αφορά στον ανεφοδιασμό στην καθημερινότητά του.

    Όσον αφορά στη δημόσια φόρτιση, το δίκτυο φορτιστών στις πόλεις αναμένεται να αναπτυχθεί ραγδαία. Στα πιο μακρινά ταξείδια (πχ. Αθήνα-Θεσσαλονίκη) η ανάγκη για ανεφοδιασμό είναι επιτακτική για όλα σχεδόν τα σύγχρονα ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Και εδώ όμως οι εξελίξεις είναι ταχύτατες, με ταχυφορτιστή πλέον διαθέσιμο στο ύψος της Αταλάντης επί της Ε.Ο. Αθηνών-Λαμίας ή στην Ιόνια Οδό, όπου η ανάπτυξη υποδομής έχει προχωρήσει με πιο γρήγορο ρυθμό, με 4 ταχυφορτιστές κατανεμημένους από το Αντίρριο έως τα Ιωάννινα.

    1. ΜΥΘΟΣ: Σε περίπτωση σύγκρουσης η μπαταρία είναι άκρως επικίνδυνη.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εξελιχθεί με στόχο να πληρούν τις ίδιες προδιαγραφές ασφάλειας με τα συμβατικά. Επίσης, περνούν αντίστοιχες δοκιμές πρόσκρουσης από τον Euro NCAP ενώ εξασφαλίζουν άδεια κυκλοφορίας από τις αρμόδιες ευρωπαϊκές υπηρεσίες.

    1. ΜΥΘΟΣ: Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι πιο ακριβό από ενός συμβατικού.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Το κόστος συντήρησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα είναι σχετικά πιο οικονομικό καθώς δεν υπάρχει η πολυπλοκότητα που διακρίνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης. Ενδεικτικά να προστεθεί ότι συνήθως τα φρένα καταπονούνται λιγότερο γιατί το αυτοκίνητο επιβραδύνεται (σε μεγάλο βαθμό) από τους ηλεκτροκινητήρες, δεν είναι απαραίτητη η αλλαγή λαδιών και πολλά άλλα.

    electric car

    1. ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα μεταφέρουν τη ρύπανση από το χώρο χρήσης ενέργειας στο χώρο παραγωγής της, έχοντας τελικά παρόμοιο ενεργειακό αποτύπωμα με αυτό των συμβατικών.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Η λεγόμενη Well-to-Wheel (WTW, από την Πηγή στον Τροχό) πορεία, καταγράφει την περιβαλλοντική διαδρομή του οποιουδήποτε καυσίμου ή μορφής ενέργειας από την εξόρυξη ή παραγωγή μέχρι τη χρήση. Στις περισσότερες περιπτώσεις το ενεργειακό αποτύπωμα των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι πιο "πράσινο" από αυτό των συμβατικών, με κινητήρα εσωτερικής καύσης. Σε σχετικές μελέτες σύγκρισης της μέσης εκπομπής CO2 γρμ./χλμ. για διάφορους τύπους αυτοκινήτων, σε συσχέτιση με το όριο των 40 γρμ./χλμ. που είναι ο στόχος για την Ευρώπη το 2030, εξετάζοντας όλη την πορεία Well-to-Wheel της χρησιμοποιούμενης ενέργειας, αποδεικνύεται ότι τα ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία που χρησιμοποιούν ηλεκτρική ενέργεια παραγόμενη με τον τρόπο που ισχύει σήμερα στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες ή ενέργεια παραγόμενη από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, είναι τα μόνα που μπορούν με τη σημερινή τεχνολογία να πετύχουν αυτό το στόχο.

    1. ΜΥΘΟΣ: Οι μπαταρίες έχουν μικρή διάρκεια ζωής και μεγάλο κόστος αντικατάστασης.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Η διάρκεια ζωής της μπαταρίας του ηλεκτρικού αυτοκινήτου εξαρτάται από τη συχνότητα της φόρτισης και της αποφόρτισης. Κατά κανόνα όμως, πραγματοποιούνται χιλιάδες φορτίσεις και αποφορτίσεις πριν μειωθεί σημαντικά η ισχύς. Εξάλλου, παρέχεται και σχετική εγγύηση ότι η χωρητικότητα της μπαταρίας δεν θα μειωθεί κάτω από συγκεκριμένο ποσοστό (συχνά το 80% της τιμής της ωφέλιμης χωρητικότητας). Για παράδειγμα στα μοντέλα των Audi, Volkswagen και Skoda δίδεται εγγύηση 8 χρόνων ή 160.000 χλμ. για την μπαταρία. Όσον αφορά στο κόστος, αυτό είναι διαρκώς μειούμενο ενώ αναμένεται να προσφερθεί στην αγορά η δυνατότητα leasing μπαταριών.

    1. ΜΥΘΟΣ: Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι βαρετά.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Κάποιοι θεωρούν ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα λόγω της μεγάλης μπαταρίας τους είναι βαριά και αργοκίνητα. Αλλά ισχύει ακριβώς το αντίθετο. Διότι αφ’ ενός δεν χρειάζονται κινητήρα εσωτερικής καύσης ή μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων (άρα μειωμένο βάρος), αφ’ ετέρου η μπαταρία είναι ενσωματωμένη στο δάπεδο του αυτοκινήτου. Αυτό χαμηλώνει το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει καλύτερη κατανομή του. Επίσης, ισχυροί ηλεκτροκινητήρες είναι τοποθετημένοι στους άξονες. Η άμεση εκκίνηση χωρίς να χρειάζεται αλλαγή ταχύτητας συνεπάγεται εντυπωσιακή επιτάχυνση - όπως ακριβώς σε ένα σπορ μοντέλο - και μάλιστα σε συνδυασμό με την αθόρυβη λειτουργία που χαρακτηρίζει την ηλεκτροκίνηση.

    Χαρακτηριστικά, το σχεδόν 2,5 τόνων Audi e-tron επιταχύνει 0-100 χλμ./ώρα σε 5,7΄΄ ενώ πρόσφατα ανακοινώθηκε ότι η επιτάχυνση 0-60 χλμ./ώρα του ID.3 θα είναι αντίστοιχη με αυτή του Golf GTI!

    Ο δε τρόπος οδήγησης δεν διαφέρει, μάλιστα αυτός του ηλεκτρικού αυτοκινήτου ακόμα πιο εύκολος αφού δεν υπάρχει κιβώτιο ταχυτήτων αλλά η ισχύς είναι διαθέσιμη συνεχώς, από στάση και γραμμικά. Πρόκειται για μία νέα, ιδιαίτερα συναρπαστική εμπειρία που μετά από σύντομο διάστημα εξοικείωσης αποδεικνύεται πραγματικά απολαυστική!

    electric car

    1. ΜΥΘΟΣ: Το κόστος της ηλεκτρικής ενέργειας για τη χρήση ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου είναι υψηλό.

    ΑΛΗΘΕΙΑ: Μία ανάλυση του κόστους χρήσης των Audi e-tron και Volkswagen e-Golf με βάση τον τιμοκατάλογο της ΔΕΗ (Οκτώβριος 2019), αποδεικνύει ότι το κόστος χρήσης για το μεν e-tron, ένα αυτοκίνητο 408 ίππων και βάρους άνω των 2,5 τόνων εύκολα διατηρείται κάτω από τα 4 €/100χλμ. ενώ αντίστοιχα για το e-Golf το κόστος εύκολα διατηρείται κάτω από τα 2,5 €/100χλμ.!

    Ως μέτρο σύγκρισης, συμβατικά μοντέλα μεγέθους και επιδόσεων αντίστοιχων του e-tron έχουν μέση κατανάλωση 12 €/100χλμ. ενώ αντίστοιχων του e-Golf μέση κατανάλωση 8 €/100χλμ., με το κόστος κίνησης για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο να καταλήγει λιγότερο του 1/3 αυτού ενός συμβατικού (τιμή αμόλυβδης βενζίνης 1,55 €/λίτρο, μέσες καταναλώσεις παραδειγμάτων 7,5 και 5,2 λίτρα/100 χλμ.)

    Μέση κατανάλωση Audi e-tron κατά WLTP (kWh/100 km)

    24.65

    Τυπικός βαθμός απόδοσης φορτιστή (%)

    0.94

    Πραγματική κατανάλωση Audi e-tron κατά WLTP (kWh/100 km)

    26.22

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση 0-2000 kWh (€)

    4.77

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση >2000 kWh (€)

    5.01

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Νυχτερινό τιμολόγιο (€)

    3.91

     

    Μέση κατανάλωση Volkswagen e-Golf κατά WLTP (kWh/100 km)

    15.65

    Τυπικός βαθμός απόδοσης φορτιστή (%)

    0.94

    Πραγματική κατανάλωση Volkswagen e-Golf κατά WLTP (kWh/100 km)

    16.65

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση 0-2000 kWh (€)

    3.03

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Κατανάλωση >2000 kWh (€)

    3.19

    Κόστος ρεύματος για 100 χιλιόμετρα. Νυχτερινό τιμολόγιο (€)

    2.47

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    17:01 08/03

    Το ρολόι Longines Legend Diver γίνεται χάλκινο

    Ένα εμβληματικό ρολόι, το Longines Legend Diver Watch, από τη σειρά Heritage της μάρκας, τώρα είναι διαθέσιμο σε χάλκινη μπρονζέ εκδοχή.

    16:33 08/03

    H Volvo παρουσιάζει το ηλεκτρικό C40 Recharge

    Το C40 Recharge θα μπει στην παραγωγή αυτό το φθινόπωρο και θα κατασκευάζεται μαζί με το XC40 Recharge, στο εργοστάσιο της Volvo, στη Γάνδη, στο Βέλγιο.

    16:27 08/03

    Η νέα γκάμα Abarth 595 στην Ελλάδα

    Περισσότερα από 70 χρόνια από την ίδρυση της, η Abarth διατηρεί αναλλοίωτο το DNA που της ενέπνευσε ο ιδρυτής της, Carlo Abarth.

    16:27 08/03

    Οι γυναίκες πίσω από την εξέλιξη της ηλεκτρικής Mustang Mach-E

    Mία ομάδα αποτελούμενη από 25 και πλέον γυναίκες εργάστηκε στις εγκαταστάσεις του Κέντρου Έρευνας και Τεχνολογίας της Ford στο Dearborn των ΗΠΑ εξελίσσοντας το προηγμένο σύστημα αυτοματοποιημένης...

    23:46 05/03

    Πρώτη ασύρματη αναβάθμιση λογισμικού για το Volvo XC40 Recharge

    Η Volvo εγκαινιάζει την πρώτη της ασύρματη αναβάθμιση λογισμικού, στο XC40 Recharge, το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητό της.

    23:40 05/03

    Nissan: Θερμική απόδοση 50% για τον θερμικό κινητήρα του συστήματος e-Power

    Η τελευταία προσέγγιση της Nissan στην ανάπτυξη κινητήρων έχει ανεβάσει τον πήχη σε υψηλά επίπεδα παγκοσμίως.

    23:32 05/03

    Πρεμιέρα για το νέο Ford S-Max Hybrid

    Με επτά καθίσματα και τον αθόρυβο χαρακτήρα, την άνεση και την απόδοση ενός πλήρως υβριδικού συστήματος κίνησης, το νέο Ford S-Max Hybrid διατίθεται τώρα για παραγγελία.

    20:13 04/03

    Αποκλειστικά online θα διατίθενται τα ηλεκτρικά μοντέλα της Volvo

    Ως τμήμα της νέας εμπορικής της στρατηγικής, η Volvo θα πραγματοποιήσει μεγάλες επενδύσεις στα online κανάλια πωλήσεών της, μειώνοντας δραστικά την πολυπλοκότητα στην προσφορά των προϊόντων της και...

    19:57 04/03

    Το Jeep Gladiator έρχεται να αλλάξει τα δεδομένα

    Η Jeep επιστρέφει στην κατηγορία των pick-up με ένα μοντέλο που φέρνει μια σειρά νέων χαρακτηριστικών στην κατηγορία.

    19:47 04/03

    Πόσο συμφέρει η χρήση ενός ηλεκτρικού επαγγελματικού οχήματος;

    Για τον σχεδιασμό του νέου, αμιγώς ηλεκτρικού E-Ducato, η ομάδα της Fiat Professional πραγματοποίησε έρευνες σε μεγάλο βάθος ώστε να προσδιορίσει τις ανάγκες των πελατών και να προσφέρει τις ιδανικές ...

    19:24 03/03

    H Hyundai αποκαλύπτει το ηλεκτρικό Ioniq 5

    Η Hyundai παρουσίασε το Ioniq 5, ένα τετρακίνητο ηλεκτρικό crossover, το οποίο είναι το πρώτο όχημα που φέρει την υπογραφή Ioniq, της μάρκας που είναι αποκλειστικά αφιερωμένη σε ηλεκτρικά οχήματα και ...

    19:15 03/03

    Ανανέωση για το Fiat 500

    Σχεδιασμένο για να προσφέρει μια διαφορετική επιλογή για τις αστικές μετακινήσεις, το Fiat 500 εξελίχθηκε σε ένα σύμβολο της αυτοκινητοβιομηχανίας.

    18:20 03/03

    Το "δίχτυ προστασίας" του νέου Ford Kuga

    Το νέο Ford Kuga αναβαθμίζει την εμπειρία οδήγησης διαθέτοντας μία προηγμένη γκάμα τεχνολογιών οι οποίες είναι σχεδιασμένες να προσφέρουν αυτοπεποίθηση, σιγουριά και κορυφαία ασφάλεια στους οδηγούς...