Συνεχης ενημερωση
Η αλήθεια είναι πως η Skoda στην σύγχρονη ιστορία της δεν έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατηγορία των hatchback. Το Rapid ήταν μια καλή και τίμια προσέγγιση, όμως σήμερα με την έλευση του Scala η μάρκα κοιτάζει κατάματα τον ανταγωνισμό. Το τερέν είναι πολύ δύσκολο γιατί ο ανταγωνισμός έχει μεγάλη παράδοση και εξαιρετικές προτάσεις. Η Skoda από την άλλη έχει την στήριξη του VW group η οποία διαθέτει στις μέρες μας μια τεράστια γκάμα σύγχρονων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς. Από εκεί προέρχεται και το πλαίσιο, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0. Πρόκειται για ένα συγκριτικό πλεονέκτημα μιας και χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ακαμψία αλλά και χαμηλό βάρος.
Είναι φρέσκο σχεδιαστικά και αρέσει. Οι προβολείς του SCALA είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές (Air Curtains) διαμορφώνουν το εμπρός τμήμα. Διαθέτοντας έναν κομψό, σπορ σχεδιασμό το SCALA ξεχωρίζει με την εκφραστική του εικόνα, ενώ μαζί με το KAMIQ είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της SKODA που στην πόρτα του χώρου αποσκευών του δεν έχει το λογότυπο της μάρκας αλλά αναγράφει πλήρως την επωνυμία SKODA. Η αναγραφή της επωνυμίας είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στην περίπτωση του επιμηκυμένου πίσω παρμπρίζ, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.
Οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED καθώς και τα δυναμικά πίσω φλας συμβάλλουν με τη σειρά τους στην εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι 17in.
Το μεγαλύτερο βήμα προόδου αφορά το εσωτερικό. Τόσο στην σχεδίαση όσο και στην ποιότητα των υλικών. Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των 8in, που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ευκολίας είναι πληρέστατος, ειδικά στην έκδοση Style της δοκιμής μας. Το ίδιο και η εργονομία. Το μόνο που θα θέλαμε, είναι η οθόνη του κλιματισμού να έχει περισσότερα μπουτόν για τον χειρισμό , μιας και τώρα πρέπει να πατήσεις την ένδειξη menu, ώστε να εμφανιστούν οι ενδείξεις στην κεντρική οθόνη.
Το εσωτερικό του SCALA συνδυάζει την εργονομία και το εμπνευσμένο design με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 l), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 l και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever. Το μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία.
Με 116 άλογα και καύσιμο βενζίνη
Υπάρχουν αρκετές επιλογές σε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με χειροκίνητο αλλά και αυτόματο κιβώτιο. Η πιο λογική με βάση την κατηγορία αλλά και την ελληνική πραγματικότητα είναι η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας. Πρόκειται για την έκδοση με τον χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα με απόδοση 116 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στο πρώτο άκουσμα ίσως δείχνει οριακός για το μέγεθος του μοντέλου, ωστόσο το σχετικά χαμηλό βάρος των 1165 κιλών βοηθά ώστε να διαψευστεί η θεωρεία. Σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο αποδεικνύεται επαρκές στην πλειοψηφία των συνθηκών. Εύστροφος με πολύ γραμμική απόδοση συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Μπορείς έτσι να ταξιδεύεις με χωρίς ο θόρυβος να ενοχλεί ενώ πετύχαμε μέση κατανάλωση 6,5 lt/100km κατά την διάρκεια της δοκιμής, επίδοση πολύ καλή με βάση τον όγκο του μοντέλου.
Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς είναι φανερή η έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Καλή αίσθηση από τα χειριστήρια και ηλεκτρονικά βοηθήματα που λειτουργούν διακριτικά, ώστε να μένει πεισματικά ουδέτερο σε συμπεριφορά. Οι ανωμαλίες μένουν έξω από την καμπίνα των επιβατών ενώ στις στροφές θα σε προειδοποιήσει για το επικείμενο όριο με τις κλίσεις του αμαξώματος. Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά άκαμπτο.
Στο ύψος των περιστάσεων
Σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρύσεις και τελικά καταφέρνει να διατηρεί την θετική εικόνα σε όλους του τομείς. Σχεδιαστικά προσεγμένο μέσα και έξω, ΄σύγχρονο σε τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης αποδεικνύεται σβέλτο και οικονομικό στην καθημερινή χρήση ενώ θα καλύψει με ευκολία τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η έκδοση με τα 116 άλογα δεν αποτελεί συμβιβασμό και συνδυάζει πολύ καλά τις καλές επιδόσεις με την οικονομία.
Δημήτρης Χατζητόλιος
Τεχνικά Χαρακτηριστικά
Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.362 /1.793/1.471 mm
Βάρος : 1165 kg
Χώρος Αποσκευών: 467 lt.
Κινητήρας : 999 cc
Ιπποδύναμη : 116 PS/ 5.000-5.500 rpm
Ροπή : 20,5 kg.m/ 2.000-3.500 rpm
Τελική ταχύτητα : 201 km/h
Κατανάλωση δοκιμής : 6,4 lt/100km
0-100 km/h : 9,8 sec
Ρύποι CO2 : 113 g/km
Τιμή : Από € 17.380 (116 Ps)
-
07:46 Η πώληση της εταιρείας σανδαλιών Birkenstock, έναντι $4,7 δισ., δημιούργησε δύο νέους δισεκατομμυριούχους
-
07:42 Στη Δικαιοσύνη θα "πέσει" το βάρος της υπόθεσης Κουφοντίνα μετά την αμετακίνητη στάση της κυβέρνησης
-
07:40 Στο τραπέζι των ειδικών ακόμα και πανεθνικό lockdown - Ποια μέτρα εξετάζονται μετά την "έκρηξη" της Τρίτης
-
07:37 Ποιες προτάσεις θα βρεθούν στο μικροσκόπιο της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων - Το σχέδιο για τα νοσοκομεία
-
00:05 Έντονες ανοδικές ενδείξεις
-
00:05 Το "ένοχο μυστικό" Τσίπρα και Κουφοντίνα
-
00:05 Το καταστροφικό πλαφόν στα ενοίκια: μια γερμανική ιστορία αριστερού λαϊκισμού
-
00:04 Ο νέος "πτωχευτικός" νόμος: Η πτώχευση-ο τελευταίος ( ; ) σταθμός
-
00:04 Η ελληνική αγορά μπορεί να αναπτύξει ανοδική δυναμική εφάμιλλη των ξένων αγορών
-
00:03 Ας μιλήσουμε για διαγραφή χρεών
-
Ευχή και κατάρα για το Bitcoin
-
Λιγνάδης και Κουφοντίνας...
-
Χ. Σταϊκούρας: Τέλος στα πλεονάσματα 3,5% - Καμία οικονομία δεν αντέχει να στηρίζει τους πάντες για πάντα
-
Πόσο αξίζουν ο πρίγκιπας Χάρι και η Μέγκαν Μαρκλ; Παραδόξως, όχι και τόσα πολλά
-
Γρήγορα, όλοι στα καταφύγια...
-
Η Lamda Development επενδύει σε startup ταχυμεταφορών
-
Κορονοϊός: Νέα "έκρηξη" με 2.353 νέα κρούσματα φέρνει πιο κοντά το καθολικό lockdown έως τις 15 Μαρτίου
-
10.000 βήματα: Πόσες θερμίδες καίμε εάν φτάσουμε το στόχο της ημέρας;
-
"Ξεπαγώνει" ο επανυπολογισμός των κύριων συντάξεων
-
Απεργία πείνας Κουφοντίνα: Η νομική διάσταση, το νέο αίτημα μεταγωγής και η παρέμβαση Κοντονή
-
Λιγνάδης και Κουφοντίνας... (167)
-
Ρωτήστε τον Δράμαλη... (52)
-
Σε αναδίπλωση οδηγήθηκε ο Δρίτσας μετά τη σοκαριστική του δήλωση για τη 17 Νοέμβρη (48)
-
Απεργία πείνας Κουφοντίνα: Η νομική διάσταση, το νέο αίτημα μεταγωγής και η παρέμβαση Κοντονή (32)
-
Ο ΣΥΡΙΖΑ και η χαμένη ευκαιρία της κανονικότητας (29)
-
Χ. Σταϊκούρας: Τέλος στα πλεονάσματα 3,5% - Καμία οικονομία δεν αντέχει να στηρίζει τους πάντες για πάντα (29)
-
Κορονοϊός: Νέα "έκρηξη" με 2.353 νέα κρούσματα φέρνει πιο κοντά το καθολικό lockdown έως τις 15 Μαρτίου (24)
-
Η μάχη έληξε, μένουν μόνο οι λεπτομέρειες - Μάρτιο η τελική πρόταση για το ψηφιακό διαβατήριο ανοσίας (20)
-
Ανοικτό το ενδεχόμενο lockdown σε όλη τη χώρα έως 15 Μαρτίου - πάνω από 2.000 τα κρούσματα σήμερα (20)
-
"Σήμα" Κ. Μητσοτάκη σε επενδυτές: Μπορούμε να εγγυηθούμε σταθερό περιβάλλον (17)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
16:34 02/03
To πιο αεροδυναμικό crossover της Nissan είναι το Ariya
Με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,297.
16:09 02/03
To Toyota Yaris κατακτά τον τίτλο European Car Of The Year 2021
Επιλεγμένο από μια κριτική επιτροπή 59 δημοσιογράφων από το χώρο του αυτοκινήτου από όλη την Ευρώπη, η τέταρτη γενιά του Toyota Yaris κατάφερε να αποσπάσει το πολυπόθητο βραβείο, ακριβώς 21 χρόνια...
15:17 02/03
Η Audi αναβαθμίζει τα plug-in υβριδικά Q5, A6 και A7 Sportback
Χάρη στη νέα, πιο ισχυρή μπαταρία, μικτής χωρητικότητας 17,9 kWh (καθαρή 14,4 kWh), είναι εφικτή ηλεκτρική αυτονομία έως 91 χιλιόμετρα, σύμφωνα με τον κύκλο NEDC.
18:40 01/03
Διαθέσιμο το νέο Honda CR-V e:HEV
Η ανανεωμένη γκάμα του CR-V, που περιλαμβάνει την προηγμένη υβριδική τεχνολογία της Honda στον στάνταρ εξοπλισμό για πρώτη φορά, φέρει πλέον το διακριτικό e:HEV (όπως και το νέο Jazz e:HEV) ως μέλος...
18:24 01/03
To νέο MINI John Cooper Works GP "χορεύει" σε χιόνι και πάγο
Επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ/ώρα σε 5,2 δευτερόλεπτα και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 265 χλμ./ώρα. Το MINI John Cooper Works GP είναι το ταχύτερο μοντέλο της βρετανικής μάρκα
18:15 01/03
Ηλεκτρονικά φωτιζόμενα πάνελ από την Ford
Τα ανακλαστικά πάνελ μπορεί να αποδειχτούν πολύ χρήσιμα, κυρίως τις μεγάλες και σκοτεινές νύχτες του χειμώνα.
15:25 26/02
Η Seat MÓ ενισχύει τη στρατηγική αστικής κινητικότητας
Με τη δημιουργία της Seat MÓ το 2020.
15:20 26/02
To πλάνο μετασχηματισμού της Kia
Η Kia ανακοίνωσε την ανανέωση της στρατηγικής της "Plan S" για τις μελλοντικές της δραστηριότητες στην 2021 CEO InvestorDay.
15:17 26/02
Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη για το υβριδικό Ford Puma
Η Ford λανσάρει ένα νέο, 7τάχυτο αυτόματο κιβώτιο για το Puma με κινητήρα EcoBoost Hybrid.
12:43 25/02
Bentley: Έρευνα για την ανακύκλωση ηλεκτροκινητήρων
Η Bentley ανακοίνωσε τη συμμετοχή της σε ένα τριετές ερευνητικό πρόγραμμα που στόχο έχει μία τεχνολογική επανάσταση στην ανακύκλωση και αειφορία των ηλεκτρικών κινητήρων.
12:39 25/02
Ξεκινά η παραγωγή του Cupra Formentor e-Hybrid
Η Cupra ξεκινά την παραγωγή του νέου Formentor e-Hybrid, το οποίο θα φτάσει στην αγορά τον Μάρτιο.
12:38 25/02
Τα μελλοντικά σχέδια της Nissan για τα LCV μοντέλα της στην Ευρώπη
Η Nissan αποκάλυψε πρόσφατα τα σχέδια της για την επόμενη γενιά των μικρών επαγγελματικών οχημάτων της που θα διατεθούν στην Ευρώπη.
17:12 24/02
Η Mercedes αποκαλύπτει τη νέα C-Class
Σε μία εποχή που ολόκληρος ο κόσμος μετασχηματίζεται, η νέα Mercedes C-Class είναι η πρώτη κλασσική σειρά μοντέλων της Mercedes που εξηλεκτρίζεται πλήρως.
