Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 18-Οκτ-2019 16:45

    Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS

    Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η αλήθεια είναι πως η Skoda στην σύγχρονη ιστορία της δεν έδωσε ιδιαίτερη βαρύτητα στην κατηγορία των hatchback. Το Rapid ήταν μια καλή και τίμια προσέγγιση, όμως σήμερα με την έλευση του Scala η μάρκα κοιτάζει κατάματα τον ανταγωνισμό. Το τερέν είναι πολύ δύσκολο γιατί ο ανταγωνισμός έχει μεγάλη παράδοση και εξαιρετικές προτάσεις. Η Skoda από την άλλη έχει την στήριξη του VW group η οποία διαθέτει στις μέρες μας μια τεράστια γκάμα σύγχρονων τεχνολογιών σε όλους τους τομείς. Από εκεί προέρχεται και το πλαίσιο, που βασίζεται στην πλατφόρμα MQB A0. Πρόκειται για ένα συγκριτικό πλεονέκτημα μιας και χαρακτηρίζεται από εξαιρετική ακαμψία αλλά και χαμηλό βάρος.

    Φρέσκια σχεδίαση

    Είναι φρέσκο σχεδιαστικά και αρέσει. Οι προβολείς του SCALA είναι στενοί και κωνικοί και σε συνδυασμό με την εντυπωσιακή κάθετη μάσκα, τις μεγάλες εισαγωγές αέρα στο κάτω μέρος της και τις κάθετες εισαγωγές (Air Curtains) διαμορφώνουν το εμπρός τμήμα. Διαθέτοντας έναν κομψό, σπορ σχεδιασμό το SCALA ξεχωρίζει με την εκφραστική του εικόνα, ενώ μαζί με το KAMIQ είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής της SKODA που στην πόρτα του χώρου αποσκευών του δεν έχει το λογότυπο της μάρκας αλλά αναγράφει πλήρως την επωνυμία SKODA. Η αναγραφή της επωνυμίας είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στην περίπτωση του επιμηκυμένου πίσω παρμπρίζ, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας.

    Οι προβολείς και τα πίσω φώτα τεχνολογίας LED καθώς και τα δυναμικά πίσω φλας συμβάλλουν με τη σειρά τους στην εντυπωσιακή εμφάνιση, όπως και οι αεροδυναμικά σχεδιασμένες ζάντες αλουμινίου, που στην περίπτωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας είναι 17in.

    skodaDesign και ποιότητα

    Το μεγαλύτερο βήμα προόδου αφορά το εσωτερικό. Τόσο στην σχεδίαση όσο και στην ποιότητα των υλικών. Στο καινούργιας σχεδίασης ταμπλό η χαρακτηριστική γραμμή που περικλείει την οθόνη των 8in, που είναι τοποθετημένη ψηλά, εντός του οπτικού πεδίου του οδηγού και που δίνει την εντύπωση ότι αιωρείται. Οι εμπρός πόρτες διαθέτουν υψηλής ποιότητας και μαλακής υφής επενδύσεις, ενώ τα ζεστά χρώματα, τα ιδιαίτερα διακοσμητικά, ο ατμοσφαιρικός φωτισμός και οι ραφές που δημιουργούν αντιθέσεις στα καθίσματα δημιουργούν μια ιδιαίτερα ευχάριστη ατμόσφαιρα. Ο εξοπλισμός άνεσης και ευκολίας είναι πληρέστατος, ειδικά στην έκδοση Style της δοκιμής μας. Το ίδιο και η εργονομία. Το μόνο που θα θέλαμε, είναι η οθόνη του κλιματισμού να έχει περισσότερα μπουτόν για τον χειρισμό , μιας και τώρα πρέπει να πατήσεις την ένδειξη menu, ώστε να εμφανιστούν οι ενδείξεις στην κεντρική οθόνη.

    skodaΤο εσωτερικό του SCALA συνδυάζει την εργονομία και το εμπνευσμένο design με μεγάλους χώρους, πολλές θέσεις αποθήκευσης, το μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ της κατηγορίας (467 l), που αν αναδιπλωθούν τα διαιρούμενα (60:40) πίσω καθίσματα αυξάνεται στα 1.410 l και μια σειρά από έξυπνα στοιχεία Simply Clever. Το μεταξόνιο των 2.649 χιλιοστών εξασφαλίζει άνετο χώρο 73 χλστ. για τα πόδια όσων κάθονται πίσω, ενώ το εσωτερικό ύψος των 982 χλστ. στο πίσω κάθισμα δημιουργεί καινούργια στάνταρ στην κατηγορία.

    skodaΜε 116 άλογα και καύσιμο βενζίνη

    Υπάρχουν αρκετές επιλογές σε κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με χειροκίνητο αλλά και αυτόματο κιβώτιο. Η πιο λογική με βάση την κατηγορία αλλά και την ελληνική πραγματικότητα είναι η έκδοση που είχαμε στα χέρια μας. Πρόκειται για την έκδοση με τον χιλιάρη τρικύλινδρο κινητήρα με απόδοση 116 άλογα και χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων. Στο πρώτο άκουσμα ίσως δείχνει οριακός για το μέγεθος του μοντέλου, ωστόσο το σχετικά χαμηλό βάρος των 1165 κιλών βοηθά ώστε να διαψευστεί η θεωρεία. Σε συνδυασμό με το σωστά κλιμακωμένο κιβώτιο αποδεικνύεται επαρκές στην πλειοψηφία των συνθηκών. Εύστροφος με πολύ γραμμική απόδοση συνδυάζει τις καλές επιδόσεις με την εντυπωσιακή οικονομία καυσίμου αλλά και τα χαμηλά επίπεδα θορύβου. Μπορείς έτσι να ταξιδεύεις με χωρίς ο θόρυβος να ενοχλεί ενώ πετύχαμε μέση κατανάλωση 6,5 lt/100km κατά την διάρκεια της δοκιμής, επίδοση πολύ καλή με βάση τον όγκο του μοντέλου.

    Στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς είναι φανερή η έμφαση που έχει δοθεί στον τομέα της ασφάλειας και της άνεσης. Καλή αίσθηση από τα χειριστήρια και ηλεκτρονικά βοηθήματα που λειτουργούν διακριτικά, ώστε να μένει πεισματικά ουδέτερο σε συμπεριφορά. Οι ανωμαλίες μένουν έξω από την καμπίνα των επιβατών ενώ στις στροφές θα σε προειδοποιήσει για το επικείμενο όριο με τις κλίσεις του αμαξώματος. Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο αποδεικνύεται εξαιρετικά άκαμπτο.

    Στο ύψος των περιστάσεων

    skodaΣε κερδίζει από την πρώτη στιγμή που θα το αντικρύσεις και τελικά καταφέρνει να διατηρεί την θετική εικόνα σε όλους του τομείς. Σχεδιαστικά προσεγμένο μέσα και έξω, ΄σύγχρονο σε τεχνολογίες ασφάλειας και άνεσης αποδεικνύεται σβέλτο και οικονομικό στην καθημερινή χρήση ενώ θα καλύψει με ευκολία τις ανάγκες μιας οικογένειας. Η έκδοση με τα 116 άλογα δεν αποτελεί συμβιβασμό και συνδυάζει πολύ καλά τις καλές επιδόσεις με την οικονομία.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    skoda

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.362 /1.793/1.471 mm

    Βάρος : 1165 kg

    Χώρος Αποσκευών: 467 lt.

    Κινητήρας : 999 cc

    Ιπποδύναμη : 116 PS/ 5.000-5.500 rpm

    Ροπή : 20,5 kg.m/ 2.000-3.500 rpm

    Τελική ταχύτητα : 201 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6,4 lt/100km

    0-100 km/h : 9,8 sec

    Ρύποι CO2 : 113 g/km

    Τιμή : Από € 17.380 (116 Ps)

     

     

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ