Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 11-Οκτ-2019 15:43

    Το μέλλον "προσγειώθηκε"!

    Το μέλλον "προσγειώθηκε"!
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Οι σταθερές της αυτοκίνησης αλλάζουν και η κυριότερη αιτία είναι η ηλεκτροκίνηση. Η αλλαγή που θα βιώσουμε τα επόμενα χρόνια θα είναι ίσως η μεγαλύτερη από γεννήσεως του αυτοκινήτου. Από την μια αναπτύσσονται θεωρίες για τα πλεονεκτήματα αλλά και μειονεκτήματα αυτής της πορείας και από την άλλη οι αυτοκινητοβιομηχανίες εξελίσσουν νέα μοντέλα αμιγώς ηλεκτρικά. Η δοκιμή λοιπόν αυτή είναι ιστορική, μιας και στα χέρια μας έχουμε το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Audi. Το περιμέναμε με ανυπομονησία γιατί επιπρόσθετα είναι ένα από τα πρώτα ηλεκτρικά SUV στην ελληνική αγορά.

    Η παραλαβή έγινε στο Μαρούσι, στην εντυπωσιακή κάθετη μονάδα της Karenta, η οποία δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τις μονάδες που βλέπουμε στην Γερμανία. Εκεί είναι και η βάση για τα E-Tron. Μετά από μια σύντομη επίδειξη είμαστε έτοιμοι να ξεκινήσουμε. Ο φορτιστής με το καλώδιο βρίσκεται μπροστά, στον χώρο του κινητήρα, ενώ η υποδοχή για το ρεύμα στο εμπρός αριστερό φτερό.

    Σύμφωνο με την σχεδιαστική λογική της Audi, το E-Tron δεν ξεφεύγει από την φιλοσοφία των υπόλοιπων μοντέλων της σειράς Q. Πρέπει να προσέξεις τις ομολογουμένως όμορφες λεπτομέρειες για να το ξεχωρίσεις. Τα εμπρός φώτα τεχνολογίας LED Matrix αλλά και η ενιαία πίσω φωτιστική λωρίδα, είναι τα σημεία που κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Επίσης οι εμφανείς ποδιές υπογραμμίζουν το γεγονός ότι το E-Tron είναι ένα τετρακίνητο μοντέλο που θα παίξει άνετα τον ρόλο ενός SUV. Ωστόσο μην ξεγελαστείτε. Πρόκειται για μια νέα πλατφόρμα και δεν βασίζεται σε κάποιο υπάρχον μοντέλο. Σε επίπεδο μεγέθους βρίσκεται πιο κοντά στο Q8 (μικρότερο κατά 8 cm) παρά στο Q5 (μεγαλύτερο κατά 25 cm) με συνολικό μήκος 4,91m. Αντίστοιχα μεγάλο είναι το μεταξόνιο με 2.928mm. Πάντως οι σχεδιαστές έχουν καταφέρει να κρύψουν με μαγικό τρόπο τις διαστάσεις του μοντέλου. Εμείς θα βάζαμε στοίχημα πως βρίσκεται πιο κοντά στο Q5!

    audiΣτο εσωτερικό όμως πιστώνονται οι μεγάλες διαστάσεις και ιδιαίτερα το μεγάλο μεταξόνιο. Πέντε επιβάτες θα χαρούν ένα άνετο και πολυτελές περιβάλλον, που δείχνει το μέλλον και με την σχεδίαση του. Τα κλασικά μπουτόν απουσιάζουν και την θέση του παίρνουν 3 μεγάλες οθόνες. Η μια βρίσκεται στην θέση του πίνακα οργάνων και οι άλλες δυο στην κεντρική κονσόλα. Στην Audi έχουν ένα μαγικό τρόπο να προσφέρουν τις πιο ευχάριστες στην όψη οθόνες. Τα γραφικά, οι χρωματισμοί που επιλέγουν αλλά και τα εξαιρετικά γραφικά συνθέτουν μια μοναδική εικόνα. Την εικόνα συμπληρώνουν τα πολύ καλής ποιότητας υλικά σε κάθε επιφάνεια. Δέρμα, αλκαντάρα και πλαστικά σε μια μοναδική σύνθεση.

    audi Η ματιά στέκεται και στις δυο οθόνες, στο πάνω μέρος των θυρών που παίζουν τον ρόλο των καθρεφτών. Ανήκουν στον extra εξοπλισμό και συμβάλουν στην βελτίωση της αεροδυναμικής του αμαξώματος! Σαν αποτέλεσμα βελτιώνεται η αυτονομία κατά 35 km ενώ βοηθούν και στην μείωση των αεροδυναμικών θορύβων. Εντυπωσιάζουν σαν ιδέα, ωστόσο εκείνη του οδηγού δεν καταφέραμε να την συνηθίσουμε μιας και η ματιά μας έπρεπε να πέφτει πιο χαμηλά από το συνηθισμένο.

     

    audiΗλεκτροκίνηση

    Το κομμάτι της επεξήγησης του συστήματος κίνησης είναι ίσως το πιο διαφορετικό και παράξενο, με βάση τα δεδομένα των συμβατικών μοντέλων. Αποτελείται από δυο ηλεκτροκινητήρες που ο καθένας κινεί έναν άξονα. Αυτός που κινεί τους εμπρός τροχούς είναι τοποθετημένος εγκάρσια ενώ αυτός που κινεί τους πίσω τροχούς κατά τον διαμήκη άξονα. Η κίνηση κατά βάση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς και ο εμπρός ηλεκτροκινητήρας εμπλέκεται όταν χρειάζεται η τετρακίνηση ή όταν απαιτείται πλήρη επιτάχυνση. Την ενέργεια εξασφαλίζει μια μπαταρία συνολικής χωρητικότητας 95kWh. Βρίσκεται κάτω από το πάτωμα και αποτελείται από 36 modules τα οποία δένει ένας αλουμινένιος σκελετός. Το συνολικό βάρος δεν είναι αμελητέο μιας και φτάνει τα 700 κιλά. Από εκεί και πέρα έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια ώστε από την μια να αυξηθεί η ακαμψία (μεγαλύτερη κατά 45% σε σχέση με ένα συμβατικό SUV) και από την άλλη να μείνει το βάρος χαμηλά με εκτενή χρήση αλουμινίου, που φτάνει το 40% του αμαξώματος.

    audiΣτην πράξη

    Το E-Tron είναι ότι πιο κοντινό έχουμε οδηγήσει σε επίπεδο αίσθησης, με ένα συμβατικό μοντέλο και αυτό είναι πολύ θετικό. Το τιμόνι έχει καλή αίσθηση, τα φρένα επίσης δεν έχουν εκείνη την αποκομμένη αίσθηση που έχουμε δει σε άλλα ηλεκτρικά. Η απόκριση στο γκάζι είναι πολύ καλά μελετημένη και εξαιρετικά γραμμική. Η αεραανάρτηση, που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό, εντυπωσιάζει με τον τρόπο που απορροφά τις ανωμαλίες. Σαν μαγικό χαλί εξαφανίζει τις λακκούβες των ελληνικών δρόμων ενώ ταυτόχρονα δεν αφήνει το αμάξωμα να πάρει μεγάλες κλίσεις. Γενικά ουδέτερο περνά με πολύ φυσικό τρόπο τις στροφές ενώ ακόμα και όταν το ζορίσεις έχει τον τρόπο να ανταπεξέλθει. Επίσης μας εντυπωσίασε ο τρόπος με τον οποίο κρύβει το βάρος του. Θα ορκιζόμασταν πως το βάρος είναι κάτω από 2 τόνους.

    audiΗ δύναμη είναι αρκετή ώστε να επιταχύνει εντυπωσιακά γρήγορα κάθε φορά που θα το ζητήσεις. Οι προσπεράσεις γίνονται διασκεδαστικά γρήγορα ενώ πολλές φορές παίζεις, κολλώντας τα κεφάλια των επιβατών στο προσκέφαλο με ένα δυνατό πάτημα του γκαζιού. Όλα τα παραπάνω σε ένα απόλυτα ήσυχο περιβάλλον, στο οποίο μόνο ο αέρας ακούγεται, λες και βρίσκεσαι στην business class αεροπλάνου. Εθίζεσαι στην ησυχία και στην απουσία κραδασμών με αποτέλεσμα τα συμβατικά αυτοκίνητα να δείχνουν τραχιά. Στο καυτό θέμα της αυτονομίας εμείς είδαμε μέχρι 325 km με τις μπαταρίες πλήρως φορτισμένες. Αυτά τα km είναι πραγματικά και δεν μειώνονται ξαφνικά με ένα απότομο πάτημα του γκαζιού. Θα θέλαμε να είναι περισσότερο, αλλά από την άλλη το E-Tron είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο με το οποίο νιώσαμε την άνεση να αφήσουμε την Αθήνα. Φτάσαμε μαζί του μέχρι το Λουτράκι ενώ βρεθήκαμε σε όμορφα μέρη όπως το Αλεποχώρι και η Ψάθα. Το άγχος της αυτονομίας δεν μας χτύπησε την πόρτα ωστόσο είναι τόσο ευχάριστη η οδήγησή του που θα θέλαμε μαζί να φτάσουμε μέχρι την Θεσσαλονίκη χωρίς στάση!

    Εντυπωσιακό

    audiΤο E-Tron είναι ένα εξαιρετικό δείγμα της τεχνολογίας που αυτή την στιγμή έχει η Audi. Είναι το πιο ομοιογενές και ευχάριστο ηλεκτροκίνητο μοντέλο που έχουμε οδηγήσει, μέχρι σήμερα. Η αίσθηση που έχεις πίσω από το τιμόνι σε κερδίζει και τελικά είναι αυτή που κάνει το E-Tron ξεχωριστό. Έχει ένα δικό του φυσικό τρόπο να απλουστεύει τις καταστάσεις κρατώντας τους επιβάτες σε ένα πολυτελές και μοναδικά σύγχρονο περιβάλλον.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    audi

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.901 /1.935/1.629 mm

    Βάρος : 2565 kg

    Χώρος Αποσκευών : 660 lt.

    Ιπποδύναμη : 408 PS

    Ροπή : 67 kg.m

    Τελική ταχύτητα : 200 km/h (ηλεκτρονικά περιορισμένη)

    Κατανάλωση δοκιμής : 27,4 kWh/100km

    0-100 km/h : 5,7 sec

    Τιμή : € 84.300

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ