Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 27-Σεπ-2019 09:00

    ΜΙΝΙ: Ένα ταξίδι περιπέτειας στον ‘καλύτερο δρόμο του κόσμου’

    ΜΙΝΙ: Ένα ταξίδι περιπέτειας στον ‘καλύτερο δρόμο του κόσμου’
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ένα ταξίδι ‘πρόκληση’ για πολλά συμβατικά αυτοκίνητα αποδεικνύεται παιχνιδάκι για το πρώτο MINI μηδενικών ρύπων. Ατελείωτες φουρκέτες και θεαματικές ανηφοροκατηφόρες με απότομες κλίσεις και φόντο τοπία ιδιαίτερου φυσικού κάλλους – από τα πιο εντυπωσιακά στην Ευρώπη.

    Για να λέμε την αλήθεια, το πλήρωμα - οδηγός και συνοδηγός – ήταν γεμάτο ανυπομονησία και ενθουσιασμό μπαίνοντας στο ηλεκτρικό MINI Cooper SE (κατανάλωση μικτού κύκλου: 0,0 l/100 km, κατανάλωση ηλεκτρικής ενέργειας στο μικτό κύκλο: 16,8 – 14,8 kWh/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 0 g/km) στο Căpățânenii Ungureni, ένα ειδυλλιακό χωριό στη Ρουμανία.

    Το τρίθυρο αυτοκίνητο παράγει ένα χαρακτηριστικό ήχο για να δηλώσει την ετοιμότητα των συστημάτων του και η αθέατη επαναφορτιζόμενη μπαταρία σχήματος Τ κάτω από το πάτωμα παρέχει αυτονομία "250 χλμ.” σύμφωνα με το δείκτη επιπέδου φόρτισης. Τι είπες τώρα; Εδώ στην πιο απότομη ανάβαση στη Ρουμανία; Ο εκκεντρικός Άγγλος μετρ της αυτοκίνησης Jeremy Clarkson ονομάζει τον Transfăgărăşan ‘τον καλύτερο δρόμο του κόσμου’, στην cult σειρά με θέμα το αυτοκίνητο ‘Top Gear’ – και  αντιμετωπίζει τις υψομετρικές διαφορές των 1400 μέτρων με μέγιστη κλίση 8,6% με ένα πανίσχυρο, σούπερ σπορ αυτοκίνητο. Και τώρα, το ηλεκτρικό cult ‘μικρό’ ακολουθεί τα χνάρια της συμμορίας του Top Gear – αλλά διαθέτει τα απαραίτητα προσόντα;

    Και βέβαια ναι! Ο ορεινός δρόμος Transfăgărăşan στη Ρουμανία που αναπτύσσεται γύρω από τις Τρανσυλβανικές Άλπεις, για 90 χλμ. είναι η αποστολή που πρέπει να φέρει εις πέρας το ηλεκτρικό MINI Cooper SE με μπαταρία – που πρόσφατα αποκαλύφθηκε στο κοινό του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης 2019. Η αλήθεια είναι ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τα μεγάλα υψόμετρα ταιριάζουν απόλυτα, όπως τα βουνά και οι κοιλάδες. Το τέλειο κράτημα του MINI Cooper SE συνδυάζεται με μία ιδανική σχεδόν κατανομή βάρους 54:46, και το χαμηλό κέντρο βάρους του χάρη την τοποθέτηση των επαναφορτιζόμενων μπαταριών του κάτω από το δάπεδο, μεταμορφώνει το πεδίο μάχης των στροφών με τις αμέτρητες θεαματικές φουρκέτες σε ένα παράδεισο πραγματικής απόλαυσης. Επιπλέον, ο ηλεκτροκινητήρας παράγει μέγιστη ελκτική πρόσφυση, στέλνοντας 135 kW/184 hp απευθείας στο δρόμο μέσω των εμπρός τροχών χάρη στο αυτόματο κιβώτιο και την ροπή των 270 Nm. Αυτό γίνεται αντιληπτό από το πλήρωμα ήδη μετά τις πρώτες στροφές. Και όσο περνά η ώρα αυτή η εντύπωση ενισχύεται. Ο δρόμος Transfăgărăşan ξεδιπλώνεται σιγά-σιγά, γίνεται όλο και πιο άγριος και πιο συναρπαστικός. Το αυτοκίνητο διασχίζει κοιλάδες ακροβατώντας πάνω σε γέφυρες και επιταχύνοντας μέσα σε τούνελ, περνά ξυστά από ορμητικούς καταρράκτες και κατηφορίζει σε πλαγιές γεμάτες από κοφτερούς βράχους.

    Μετά τα πρώτα 30 χιλιόμετρα ανάμεσα σε πανοραμικά τοπία και συναρπαστική, δυναμική οδήγηση ήρθε η ώρα για διάλειμμα. Όχι για το MINI – αλλά για το πλήρωμα! Ακολουθούν μία παράκαμψη από την άσφαλτο σε αναζήτηση ενός γραφικού ορεινού χωριού. Εδώ τα μονοπάτια γίνονται κακοτράχαλα - τυπικά Ανατολικοευρωπαϊκά - και σχεδόν αδιάβατα – κάτι που αναμφίβολα προβληματίζει μερικά αυτοκίνητα σχεδιασμένα στη Δυτική Ευρώπη, αλλά με το MINI Cooper SE όλα είναι εύκολα. Παρά την προσθήκη των μπαταριών, το αυτοκίνητο είναι μόλις 145 κιλά βαρύτερο από ένα MINI Cooper S, χάρη στο πολύ μικρότερο βάρος ενός ηλεκτροκινητήρα συγκριτικά με έναν βενζινοκινητήρα.

    ΜΙΝΙΛέτε οι αγελάδες στην άκρη του δρόμου να ξαφνιαστούν από το θέαμα; Βρισκόμαστε σε μία περιοχή όπου πιο συνηθισμένο θέαμα είναι κάρα με άλογα, ενώ απαρχαιωμένα τρακτέρ στην προσπάθειά τους να στρίψουν μοιάζουν να εκτελούν μία περίτεχνη χορογραφία σλάλομ. Μία τέτοια επίδοση είναι πραγματικά σπάνια στην περιοχή – και οι τετράποδοι θεατές κοιτάζουν το ΜΙΝΙ με απορημένο ύφος και βλέμμα γεμάτο περιέργεια.

    Σε μία φουρκέτα, το MINI Cooper SE περνά δίπλα από ένα κοπάδι με πρόβατα σε απόσταση αναπνοής. Ο κινητήρας γουργουρίζει τόσο αθόρυβα ώστε μπορείς να ακούς ακόμα και τα βελάσματά τους.

    Να ανησυχούμε μήπως κάποιο ξεφύγει και πέσει ξαφνικά στο κίτρινο διακοσμητικό του προφυλακτήρα; Δεν υπάρχει περίπτωση, η εξαιρετική ευελιξία και η υποβοήθηση πέδησης είναι απολύτως αξιόπιστα. Εάν κάποιο από τα ζώα τολμήσει κάποια απερισκεψία είμαστε έτοιμοι να το αντιμετωπίσουμε – άνθρωπος και μηχανή σε μία σπάνια αρμονία.

    ΜΙΝΙΥπάρχουν άφθονοι χώροι στάθμευσης στο πάρκο αυτοκινήτων δίπλα στο φράγμα του Vidraru Dam και το σκηνικό είναι μία πρόσκληση για χαλάρωση. Το πλήρωμα βγάζει το καλαθάκι του πικνίκ από το χώρο αποσκευών – που είναι ευρύχωρος όπως των βενζινοκίνητων αντίστοιχων μοντέλων με χωρητικότητα μεταξύ 235 και 731 λίτρων (όταν τα πίσω καθίσματα είναι αναδιπλωμένα) – και τραβά μερικές αναμνηστικές φωτογραφίες που αποτυπώνουν μία πανοραμική άποψη του βουνού με ελαφριά καταχνιά – στην πραγματικότητα δημιουργείται από τα σύννεφα. Δικαιολογημένα το Transfăgărăşan ονομάζεται ‘δρόμος μέσα στα σύννεφα’. Λίγο πριν την κορυφή του περάσματος, σε υψόμετρο 2042 μέτρων, το θερμόμετρο του MINI Cooper SE δείχνει εξωτερική θερμοκρασία δείχνει μόλις μερικούς βαθμούς πάνω από το μηδέν – μήπως αυτό σημαίνει ότι χρειάζεται περισσότερη προσοχή ή μείωση της ταχύτητας; Όχι βέβαια, δεν υπάρχει κανείς κίνδυνος, ακόμα κι αν πατήσεις τέρμα το γκάζι. Το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης αποτρέπει αξιόπιστα την ολίσθηση του εμπρός τμήματος του αυτοκινήτου, εάν οι κινητήριοι τροχοί αρχίσουν να σπινάρουν.

    Μέσα στο κατασκότεινο Τούνελ Bâlea, το περιβάλλον είναι πιο καταθλιπτικό και από το φέρετρο του Κόμη Δράκουλα, αλλά οι προβολείς με φώτα ημέρας LED του MINI Cooper SE απομακρύνουν όλα τα φαντάσματα και τις μαύρες σκέψεις.

    ΜΙΝΙΞεκινώντας η κατάβαση, οι θεαματικές κατηφόρες προσφέρουν εξαιρετικές δυνατότητες στην ανάκτηση ενέργειας με αποτέλεσμα η μπαταρία να έχει φορτιστεί σχεδόν πλήρως μέχρι το αυτοκίνητο να φτάσει στην κοιλάδα. Και αυτό επειδή η περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια που καταναλώνεται στις ανηφόρες μπορεί να ανακτηθεί στην κατάβαση. Ο οδηγός μπορεί να αποφασίζει το επίπεδο ανάκτησης μέσω του σχετικού διθέσιου διακόπτη και επομένως το ποσοστό πέδησης κατά τη διάρκεια της ανάκτησης ενέργειας – ένα καινοτόμο, τυπικό και αποκλειστικό χαρακτηριστικό MINI.

    Όταν το MINI Cooper SE φτάσει στη ρομαντική πόλη Sibiu, πρώην Hermannstadt, έρχεται η ώρα της επιστροφής μετά από τα 90 και πλέον χιλιόμετρα μιας απαιτητικής διαδρομής με ανηφόρες και κατηφόρες μέχρι την κοιλάδα. Η μπαταρία δεν έχει αδειάσει ούτε μέχρι τη μέση και αφού επαναφορτιστεί πλήρως, το πλήρωμα ξεκινά το ταξίδι επιστροφής προσβλέποντας σε άφθονη διασκεδαστική οδήγηση. Ένα πράγμα συνειδητοποίησαν οδηγός και συνοδηγός. Ένα ταξίδι τέτοιας απόστασης αποδείχτηκε παιχνιδάκι για το MINI Cooper SE.

    ΜΙΝΙΆλλες διαδρομές που ολοκληρώνονται άνετα με αυτή την αυτονομία θα μπορούσαν να είναι οι Hamburg-Travemünde (81 km), Munich-Chiemsee (87 km) και Frankfurt-Heidelberg (90 km). Επίσης, η συγκεκριμένη αυτονομία  μπορεί να υποστηρίξει δημοφιλείς διαδρομές όπως Hamburg-Warnemünde (192 km), Cologne-Frankfurt (190 km), Stuttgart- Friedrichshafen στη Λίμνη Constance (206 km), Munich-Passau (192 km) ή Berlin-Dresden (192 km) χωρίς επιστροφή.

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ