Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 23-Αυγ-2019 16:03

    Καλύτερο από όσο φαντάζεσαι!

    Καλύτερο από όσο φαντάζεσαι!
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Βλέποντας ένα λευκό i30 χωρίς εντυπωσιακά καλούδια, όπως η έκδοση "Ν" έχεις συγκεκριμένες προσδοκίες. Εξωτερικά δεν αναφέρεται η ιπποδύναμη ή το εκπληκτικό κιβώτιο ταχυτήτων, οπότε με μια σχετική ψυχρότητα, το μόνο που μπορείς να παραδεχθείς είναι η σύγχρονη και σαφώς αναβαθμισμένη εξωτερική σχεδίαση. Μάλιστα δεν θέλει πολύ ώστε να καταλήξεις πως είναι πιο ενδιαφέρον από μεγάλα "ονόματα" της κατηγορίας. Μάλιστα η ανανέωση που δέχθηκε η 3η γενιά, πριν περίπου ένα χρόνο με νέους προφυλακτήρες και μάσκα, αναβάθμισε ακόμα περισσότερο την εικόνα του μοντέλου. Συμβατή με τα ευρωπαϊκά δεδομένα, καταφέρνει να ξεχωρίζει στον δρόμο χωρίς να προκαλεί. Αναμφίβολα μια από τις ισορροπημένες σχεδιαστικά προτάσεις από την Hyundai.

    Οι διαστάσεις είναι στα πλαίσια της κατηγορίας. Με μήκος, 4.340mm έχει επαρκείς χώρους για 5 επιβάτες και τις αποσκευές τους. Την ίδια στιγμή μπορεί να ελιχθεί στην πόλη χωρίς το άγχος του μεγάλου όγκου ενώ για τον ίδιο λόγο θα βρεις σχετικά εύκολα και χώρο για να το παρκάρεις.

    Ποιότητα-εργονομία-τεχνολογία

    Προσεγμένο αντίστοιχα είναι και το εσωτερικό. Η κατηγορία των μεσαίων μοντέλων έχει υψηλές απαιτήσεις και στην Hyundai φαίνεται να το ξέρουν καλά. Ενδιαφέρουσα η σχεδίαση με όμορφες καμπύλες και ευθείες επιφάνειες. Σε αρκετά σημεία, όπως το πάνω μέρος του ταμπλό και των θυρών, τα πλαστικά είναι μαλακά κερδίζοντας τον χρήστη. Ο διάκοσμος είναι λιτός αλλά ουσιαστικός, με την παράσταση να κλέβει η οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Με οθόνη αφής έχει ιδανικό μέγεθος (8in) και ουσιαστικά καλύπτει πλήρως τις ανάγκες του σημερινού χρήστη. Η ιδανική θέση οδήγησης είναι εύκολο να βρεθεί. Τα καθίσματα έχουν καλή στήριξη αν και τα θέλαμε λίγο πιο σκληρά. Το πολυλειτουργικό τιμόνι έχει ωραία σχεδίαση αν και θα προτιμούσαμε να έχει δερμάτινη επένδυση, κάτι που ανήκει στον στάνταρ εξοπλισμό της ανώτερης έκδοσης DISTINCTIVE. Ουσιαστικά όμως δεν λείπει τίποτα από την έκδοση PREMIUM, που είχαμε στα χέρια μας.

    Κορυφαία μηχανικά μέρη

    hyundaiΜέχρι τώρα στην περιγραφή μας έχουμε να κάνουμε με ένα μοντέλο σύγχρονο και ανταγωνιστικό στα πλαίσια της κατηγορίας. Εκεί όμως που πραγματικά ξεχωρίζει το i30 της δοκιμής μας και τοποθετείται ανάμεσα στις κορυφαίες επιλογές. Πρόκειται για το νέο κινητήρα πετρελαίου και το νέο αυτόματο κιβώτιο. Ο κινητήρας αποδίδει σε αυτή την έκδοση 136 άλογα, που αποτελεί μια εξαιρετική τιμή με βάση τα κυβικά του. Εναλλακτικά διατίθεται με 95 και 115 άλογα. Δεν είναι όμως μόνο η δύναμη που κάνει την διαφορά. Εξαιρετικά πολιτισμένος δεν ενοχλεί με κραδασμούς ή το χαρακτηριστικό κροτάλισμα των κινητήρων πετρελαίου. Η εξαιρετική ροπή των 30,5 κιλών στις μόλις 1750 στροφές ολοκληρώνει το εξαιρετικό κινητήριο σύνολο. Υπάρχει η επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή ενός αυτόματου κιβωτίου 7 σχέσεων DCT τεχνολογίας διπλού συμπλέκτη. Διακρίνεται για τις γρήγορες αλλά και ομαλές αλλαγές ενώ διαθέτει και paddles στο τιμόνι. Τα παραπάνω υποστηρίζονται από ένα πολύ άκαμπτο πλαίσιο, ισχυρά φρένα με δίσκους σε όλους τους τροχούς και ανάρτηση που διαθέτει πολλαπλούς συνδέσμους στον πίσω άξονα.

    hyundaiΕξαιρετικό στην πράξη

    Στην πράξη το αποτέλεσμα είναι εξαιρετικό. Η ποιότητα κύλισης είναι κορυφαία με την ανάρτηση να δουλεύει άψογα ελέγχοντας άψογα το αμάξωμα. Οι κλίσεις είναι περιορισμένες στις στροφές ενώ οι ανωμαλίες ελέγχονται αποτελεσματικά σε κάθε περίπτωση. Είναι κάτι τέτοιες στιγμές που σκέφτεσαι πόσο καλύτερο είναι στον δρόμο ένα "συμβατικό" μοντέλο από ένα SUV…Ο κινητήρας εντυπωσιάζει μιας και προσφέρει πολύ καλές επιδόσεις σε κάθε πάτημα του γκαζιού παραμένοντας ταυτόχρονα οικονομικός. Είναι όμως η αρμονία του συνόλου και το καλό δέσιμο με το πλαίσιο που τελικά ευθύνονται για την πολύ καλή εικόνα. Ακόμα και αν αποφασίσεις να κινηθείς γρήγορα σε σφιχτή διαδρομή θα ανταποκριθεί με την βοήθεια και του πολύ άμεσου συστήματος διεύθυνσης.

    Μαγεμένοι

    hyundaiΤο παραλάβαμε ψυχρά και καταλήξαμε να μην θέλουμε να το αποχωριστούμε. Πρόκειται για ένα hatchback με χαρακτηριστικά που άνετα στην ονομασία του θα υποστήριζαν τον όρο GT. Πολύ ομοιογενές θα καλύψει άριστα τις καθημερινές μετακινήσεις ενώ ταυτόχρονα έχει την δυνατότητα να ικανοποιήσει και τον οδηγό που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα μαζί του. Αποτελεί μάλιστα και μια πολύ καλή απάντηση σε εκείνους που πιστεύουν ότι τα diesel πεθαίνουν! Αναμφίβολα μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία που μάλιστα προσφέρεται και σε μια αρκετά αξιόλογη τιμή.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    hyundai

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 4.340 /1.795/1.445 mm

    Βάρος : 1343 kg

    Χώρος Αποσκευών: 395 lt.

    Κινητήρας : 1598 cc

    Ιπποδύναμη : 136 PS/ 4000 rpm

    Ροπή : 30,5 kg.m/ 1.750 rpm

    Τελική ταχύτητα : 200 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 6 lt/100km

    0-100 km/h : 9,9 sec

    Ρύποι CO2 : 107 g/km

    Τιμή : Από € 22.190 (136Ps & 7DCT)

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ