Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 09-Αυγ-2019 16:39

    Επιτέλους οδηγούμε την 4η γενιά του Mazda MX-5

    Επιτέλους οδηγούμε την 4η γενιά του Mazda MX-5
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το MX-5 είναι ένα σημαδιακό μοντέλο στην αυτοκίνηση. Είναι κάτι σαν το Golf των roadster. Έχει πετύχει παγκοσμίως τις περισσότερες πωλήσεις από κάθε άλλο roadster και οι κάτοχοί του, ανεξαρτήτως γενιάς, πίνουν νερό στο όνομά του. Το κοινό του δεν γνωρίζει φύλο ούτε ηλικία. Άντρες, γυναίκες, ανεξαρτήτου ηλικίας, σε ολόκληρο τον πλανήτη το έχουν αγαπήσει. Από αυτοκίνητο βόλτας για το Σαββατοκύριακο, για καθημερινή χρήση ή για track days, το MX-5 έχει τον τρόπο να καλύπτει μεγάλο εύρος επιθυμιών, με κοινό στοιχείο την απόλαυση αποκλειστικά για δυο επιβάτες. Έχουμε ζήσει με κάθε μια από τις προηγούμενες τρεις γενιές ξεχωριστές στιγμές, που αποδεικνύουν ότι η χαρά στην οδήγηση δεν απαιτεί υπέρογκα ποσά χρηματικής επένδυσης και εξώκοσμες ιπποδυνάμεις. Το MX-5 πάντα φρόντιζε να κρατά το κόστος χρήσης και συντήρησης χαμηλά, στοιχείο που στην ιδιοκτησία παίζει σημαντικό ρόλο. Ανάμεσα στις παραπάνω σκέψεις βρισκόμαστε μπροστά στη νέα γενιά που περιμέναμε καρτερικά εδώ και πολύ καιρό για να δοκιμάσουμε. Η συναισθηματική φόρτιση είναι μεγάλη κάτι που σημαίνει πως πρόκειται για μια από τις σημαντικότερες δοκιμές της χρονιάς!

    Σε ξεσηκώνει

    Η Mazda κινήθηκε αντίθετα από την μόδα που θέλει τα αυτοκίνητα συνεχώς να μεγαλώνουν. Έτσι η 4η γενιά έχει παρόμοιο μήκος με την 1η γενιά που είχε παρουσιαστεί πριν τριάντα χρόνια! Αυτό σημαίνει πως με βάση τα σημερινά δεδομένα είναι ένα μοντέλο με αρκετά μαζεμένες διαστάσεις. Με μήκος 3.915 mm είναι πιο μικρό ακόμα και από το Mazda 2. Είναι δηλαδή το μικρότερο σε μήκος Mazda που μπορείς να αγοράσεις σήμερα! Από την άλλη έχει ίσως την μεγαλύτερη αναλογία ομορφιάς ανά εκατοστό, αν υπήρχε τέτοια μέτρηση! Χωρίς υπερβολή είναι ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που μπορείς να αγοράσεις σήμερα. Το επεξεργαζόμασταν από κάθε γωνία όσο το είχαμε στα χέρια μας και δεν μπορούσαμε να βρούμε κάποια ατέλεια. Βαρύ το έργο των σχεδιαστών, αλλά κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα εξαιρετικό σχήμα. Η 1η γενιά είχε βρετανικές επιρροές και κάποιοι βρίσκουν ότι ισχύει κάτι αντίστοιχο και με την τελευταία γενιά μιας και στο εμπρός μέρος θυμίζει κάτι από Aston Martin και στο πίσω κάτι από Jaguar. Εμείς θεωρούμε ότι έχει την δική του προσωπικότητα. Δεν μοιάζει με τις προηγούμενες γενιές, ενώ ακόμα και στην "βασική" έκδοση δείχνει ιδιαιτέρως επιθετικό. Στην έκδοση RF, όπως το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, η οροφή είναι σκληρή, αναδιπλούμενη και "εξαφανίζεται" μέσα σε 13 δευτερόλεπτα με το πάτημα ενός κουμπιού. Είναι μια από πιο πετυχημένες εφαρμογές, μιας και όχι μόνο δεν αφαιρεί αισθητικά αλλά ένα μεγάλο κομμάτι κοινού την προτιμά. Εμείς την προτιμούμε αν και θα θέλαμε λιγότερο αεροδυναμικό θόρυβο στις υψηλές ταχύτητες με την οροφή ανοικτή.

    mazda mx-5Εμπνευσμένο εσωτερικό

    Όπως μπορείτε να δείτε και από τις εικόνες, εμπνευσμένο σχεδιαστικά είναι και το εσωτερικό. Όμορφες σχεδιαστικές γραμμές, πλούσιος διάκοσμος και αύρα σύγχρονης τεχνολογίας, αναμεμιγμένη με κλασικές πινελιές, όπως το κεντρικά τοποθετημένο στροφόμετρο, που μάλιστα έχει κόκκινο που ξεκινά από τις 7000 rpm! Σωστό σε μέγεθος και ωραίο στην όψη και στην αφή είναι το τιμόνι αλλά και ο λεβιές, τα χειριστήρια με τα οποία έρχεται σε συχνή επαφή ο οδηγός. Το τιμόνι μάλιστα ρυθμίζεται εκτός από πάνω-κάτω και μέσα-έξω, κάτι που για πρώτη φορά βλέπουμε σε MX-5. Η θέση οδήγησης είναι καλή αν και εμείς, με χαμηλό ύψος δεν βολευτήκαμε με την πρώτη επαφή. Χρειάστηκε να χρησιμοποιήσουμε μια πιο ξαπλωτή στάση ώστε να νιώσουμε βολικά. Η καμπίνα πάντως είναι σχετικά μικρή ενώ οι χώροι για αντικείμενα βρίσκονται ουσιαστικά πίσω από τους επιβάτες.

    mazda mx-5Ιαπωνική λογική

    Τα τελευταία χρόνια στους κινητήρες βενζίνης η πλειοψηφία της αυτοκινητοβιομηχανίας ακολουθεί την λογική της μείωσης του κυβισμού η οποία όμως συνοδεύεται με άμεσο ψεκασμό και turbo ώστε η οικονομία να συνδυάζεται με πλούσια ροπή. Η Mazda ακολουθεί σχεδόν αυτό το δρόμο! Από τα παραπάνω δεν έχει βάλει στην συνταγή το turbo. Θεωρητικά αυτό συνεπάγεται μεγαλύτερη φιλικότητα για τον οδηγό, καλύτερη απόκριση, μεγαλύτερη αξιοπιστία, χαμηλότερο βάρος. Ο κινητήρας των 1,5 λίτρων αποδίδει 132 άλογα στις 7000 στροφές και 15,5 κιλά ροπής στις 4000 rpm. Από εκεί και πέρα η μετάδοση παραδοσιακά μεταδίδεται στον πίσω άξονα, μέσω ενός χειροκίνητου κιβωτίου. Το διαφορικό σε αυτή την έκδοση είναι ελεύθερο ενώ για εκείνους που θέλουν μπλοκέ διαφορικό θα πρέπει να κοιτάξουν την ανώτερη έκδοση με τον δίλιτρο κινητήρα. Διατηρείται έτσι η φιλοσοφία του μοντέλου που από την 2η γενιά και μετά η μεγαλύτερη έκδοση στοχεύει σε ένα πιο απαιτητικό οδηγικά κοινό.

    mazda mx-5Πίσω από το τιμόνι

    Η εξαιρετική εξωτερική σχεδίαση αλλά και η απουσία του ΜΧ-5 από την ελληνική αγορά, δημιουργούν μια εξαιρετικά μεγάλη επιθυμία για οδήγηση. Λιώνεις κυριολεκτικά στην θέα του και δεν βλέπεις την στιγμή να μπεις και να οδηγήσεις. Κουμπώνεις στο εσωτερικό και ξεκινάς. Η θέα των εμπρός φτερών είναι μια ευχάριστη πινελιά που πλέον συναντάμε σε λίγα μοντέλα. Ο κινητήρας έρχεται στην ζωή και εντυπωσιάζει αρχικά με τον στακάτο, μπάσο ήχο του. Παρά τον χαμηλό κυβισμό δείχνει ψυχωμένος.

    Στην αστική χρήση είναι ευχάριστο και εύχρηστο. Η ανάρτηση απορροφά απρόσμενα καλά τις ανωμαλίες του δρόμου, ενώ το τιμόνι κόβει πολύ, διευκολύνοντας τις μανούβρες. Όπως σε κάθε MX-5, χαίρεσαι να χρησιμοποιείς το κιβώτιο με το σαφές κούμπωμα και τις μικρές διαδρομές. Ο κινητήρας αποδεικνύεται ευχάριστος και γραμμικός σε απόδοση ενώ η κατανάλωση δεν περνά εύκολα τα 8 lt/100km. Ωστόσο δεν έχεις δώσει κάτι παραπάνω από 30.000€ για ένα διθέσιο με προτεραιότητα στην χαμηλή κατανάλωση. Το μυαλό σου όμως ταξιδεύει και θες να το οδηγήσεις σε ανοικτούς από κυκλοφορία δρόμους. Αυτό είναι άλλωστε το νόημα και η ουσία σε ένα roadster και το MX-5 καταφέρνει να σε βάλει σε αυτό το κλίμα.

    Στην εθνική οδό, επιλέγουμε την οδήγηση με κλειστή οροφή. Η μόνωση από τους θορύβους είναι ικανοποιητική και με σταθερή ταχύτητα το συνολικό επίπεδο θορύβου χαμηλό. Μπορείς να ταξιδεύεις σταθερά με 120 km/h στο κοντέρ ξεκούραστα. Από εκεί και πέρα αν θες να επιταχύνεις δυνατά, πρέπει να δουλέψεις τον κινητήρα στην ανώτερη κλίμακα στροφών. Ανεβάζει με εντυπωσιακό τρόπο μέχρι τις 7500 rpm, κάτι σπάνιο στις μέρες μας. Η ανάρτηση ελέγχει αποτελεσματικά το αμάξωμα, ωστόσο οι κλίσεις είναι λίγο μεγαλύτερες από το επιθυμητό.

    mazda mx-5Στο επαρχιακό δίκτυο είναι που χαίρεσαι περισσότερο την οδήγηση του MX-5. Το πλαίσιο είναι άριστα ζυγισμένο και εδώ εκτιμάς ακόμα περισσότερο την μηχανική αίσθηση των χειριστηρίων. Ανοίγεις την οροφή και χαμογελαστός νιώθεις να βρίσκεις την χαμένη αθωότητα, των διαδρομών. Η οδική συμπεριφορά είναι πολύ ισορροπημένη και οι αντιδράσεις πολύ προοδευτικές ακόμα και αν απενεργοποιήσεις τα ηλεκτρονικά. Η υπερστροφή είναι μέσα στο πρόγραμμα αρκεί η άσφαλτος να είναι γλιστερή και βέβαια τα ηλεκτρονικά απενεργοποιημένα. Ωστόσο θα θέλαμε λίγο περισσότερη ροπή είτε με την βοήθεια ενός turbo είτε από μεγαλύτερο κυβισμό, ώστε να απολαύσουμε ακόμα πιο πολύ το πολύ καλά ζυγισμένο πλαίσιο. Όπως γράψαμε όμως και παραπάνω οι Ιάπωνες έχουν τι δική τους φιλοσοφία. Παρά το ότι δεν είναι μια σκληροπυρηνική έκδοση μπήκαμε στον πειρασμό να το πιέσουμε σε ανηφορική διαδρομή. Εκεί με μεγάλη χαρά διαπιστώσαμε πως το ΜΧ-5 ήταν ακούραστο. Συγκροτημένο, δεν έχασε τα οδηγικά του χαρακτηριστικά ούτε έδειξε να κουράζεται το σύστημα πέδησης ή να χάνει σε απόδοση ο κινητήρας.

    mazda mx-5Χρώμα στην ζωή σου

    Θα θέλαμε λίγο παραπάνω ροπή στις μεσαίες στροφές και λιγότερες κλίσεις στις στροφές, μιας και η βάση (πλαίσιο-ζύγισμα) είναι εξαιρετική. Αυτά όμως υπάρχουν στην μεγαλύτερη δίλιτρη έκδοση. Ακόμα και έτσι όμως, στην μικρή έκδοση, έχει τον τρόπο του να σε κάνει να θες ακόμα μια βόλτα μαζί του. Βάζει χρώμα στις διαδρομές και δίνει μια διαφορετική αίσθηση από την "μάζα" των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν στους δρόμους. Δούλεψαν στην σωστή κατεύθυνση οι Ιάπωνες και αυτό φαίνεται από την στεναχώρια όταν το αποχωρίζεσαι. Η επιλογή της πάνινης ή της σκληρής οροφής είναι προσωπικό θέμα, ωστόσο εμείς πιστεύουμε ότι η έκδοση RF αποτελεί μια από τις καλύτερες εφαρμογές, που όχι μονό δεν αλλοιώνει την αισθητική αλλά προσδίδει και έναν διαφορετικό χαρακτήρα στο διθέσιο μοντέλο.

    Κείμενο: Δημήτρης Χατζητόλιος

    mazda mx-5

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/πλάτος/ύψος) : 3.915 /1.735/1.225 mm

    Βάρος : 975 kg

    Κινητήρας : 1496 cc

    Ιπποδύναμη : 132 PS/ 7000 rpm

    Ροπή : 15,3 kg.m/ 4.800 rpm

    Τελική ταχύτητα : 181 km/h

    Κατανάλωση δοκιμής : 7,5 lt/100km

    0-100 km/h : 8,3 sec

    Ρύποι CO2 : 139 g/km

    Τιμή : € 32.736

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ