Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 03-Ιουλ-2019 08:55

    Mitsubishi Outlander PHEV

    Mitsubishi Outlander PHEV
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Είναι φανερό πως οδεύουμε προς την ηλεκτροκίνηση. Στην πιο "σκληροπυρηνική" μορφή μιλάμε για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα. Στην πιο βατή και εύπεπτη έχουμε να κάνουμε με plug-in υβριδικά μοντέλα. Τα τελευταία έχουν την ικανότητα για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση, σε ένα σχετικά περιορισμένο αριθμό χιλιομέτρων και από εκεί και πέρα υβριδική κίνηση με συνεργασία θερμικού κινητήρα και ηλεκτροκινητήρα ή ηλεκτροκινητήρων. Στην αρχή της εβδομάδας είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε το Mitsubishi Outlander PHEV, ένα plug in υβριδικό μοντέλο που εσωτερικά κρύβει πολύ περισσότερη τεχνολογία από το κάπως συντηρητικό εξωτερικό του παρουσιαστικό.

    Το Outlander PHEV μπορεί να είναι κάτι νέο στην Ελληνική αγορά, δεν ισχύει όμως το ίδιο και στην Ευρωπαϊκή. Στην Ευρωπαϊκή αγορά παρουσιάστηκε τον Οκτώβρη του 2013. Γρήγορα το κοινό το αγάπησε με αποτέλεσμα να γίνει Ευρωπαϊκό best-seller σε όλες τις κατηγορίες των plug-in υβριδικών οχημάτων το 2015, 2016 και 2017.

    MitsubishiΓια το 2019 το μοντέλο ανανεώθηκε με τις βελτιώσεις να περιλαμβάνουν:

      • Νέο Σύστημα Κίνησης "PHEV 2.0”:
        • Νέος βενζινοκινητήρας 2.4 κύκλου Atkinson
        • Ισχύς γεννήτριας αυξημένη κατά 10%
        • Ισχύς πίσω μοτέρ αυξημένη κατά 10% στα 70KW(95PS)
        • Χωρητικότητα μπαταρίας, αυξημένη κατά 15% στα 13,8KWh
        • Απόδοση μπαταρίας, αυξημένη κατά 10%
        • Αναβαθμισμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV
      • Νέο Πλαίσιο:
        • Βελτιωμένο σύστημα "Super-All Wheel Control” (S-AWC) προερχόμενο από το Lancer Evolution, με δύο νέα προφίλ οδήγησης: "SPORT” και "SNOW”
        • Υψηλότερη ακαμψία αμαξώματος με τα χρήση δομικών κολλών
        • Νέα ρύθμιση της ανάρτησης ο σετάρισμα ανάρτησης
        • Ταχύτερος λόγος υποπολλαπλασιασμού κρεμαγιέρας
        • Εμπρός αεριζόμενα δισκόφρενα 17”
      • Νέα Σχεδίαση:
        • Νέα εμπρός μάσκα, προφυλακτήρας, σύστημα φώτων,…
        • Νέα πίσω αεροτομή, προέκταση προφυλακτήρα,…
        • Νέες ζάντες αλουμινίου πολλαπλών ακτίνων 18”
        • Νέα εμπρός καθίσματα τύπου μπάκετ
        • Νέα, δερμάτινη ταπετσαρία υψηλής ποιότητας (διατίθεται με πρόσθετα, νέα πάνω ένθετα)
      • Νέα Χαρακτηριστικά:
        • Βελτιωμένο επίπεδο NVH
        • Αναβαθμισμένοι μοχλοδιακόπτες (συμπερ. νέου, διθέσιου διακόπτη προφίλ οδήγησης)
        • Νέα όργανα
        • Νέο υλικό διακόσμου
        • Πίσω αεραγωγοί A/C
        • Μεγαλύτερη διαθεσιμότητα στην αγορά για τα συστήματα φόρτισης εξωτερικού χώρου 1.500W (230 V)

    MitsubishiΔιαφορετική προσέγγιση

    Η Mitsubishi Motors αποφάσισε να  αποφύγει τον γενικό εξηλεκτρισμό των οχημάτων με κινητήρα καύσης (ICE) και να αναπτύξει τα δικά της, plug-in υβριδικά οχήματα.

    Βασισμένοι σε έρευνα και εξέλιξη (R&D) 50 χρόνων στον τομέα της ηλεκτροκίνησης, οι μηχανικοί της MMC ακολούθησαν τον αντίθετο δρόμο. Αποφάσισαν λοιπόν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό όχημα που αντλεί ισχύ κυρίως από δύο ηλεκτροκινητήρες, δηλαδή (έναν μπροστά και έναν πίσω) με τη συμβολή ενός μεγάλου βενζινοκινητήρα και μιας ισχυρής γεννήτριας, που ενεργοποιούνται αυτόματα όταν οι οδηγικές συνθήκες και/ή η κατάσταση φόρτισης το απαιτούν.

    Εκμεταλλευόμενη την απλή δομή των ηλεκτρικών οχημάτων (χωρίς κιβώτιο, όλα τα συστήματα με drive-by-wire,…) και υποστηριζόμενη από ένα πολύ προηγμένο Λειτουργικό Σύστημα PHEV που εξελίχθηκε εσωτερικά, αυτή η πρωτοποριακή αρχιτεκτονική αποφέρει αξιοσημείωτα οφέλη, σε επίπεδο διαστάσεων (ελάχιστες διαφορές από την έκδοση ICE), εξοικονόμησης βάρους (έως 275 kg λιγότερο από τον ανταγωνισμό) και απόδοσης (χαμηλότερες εκπομπές CO2, μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία στην κατηγορία, συμπεριλαμβανομένου του νέου πρωτοκόλλου WLTP).

    MitsubishiΑυτή η διαφορετική προσέγγιση της ηλεκτροκίνησης οδηγεί σε κάποιες ενδιαφέρουσες εξελίξεις:

    • Η έννοια "μέγιστη ισχύς” είναι μόνον ονομαστική καθώς ο βενζινοκινητήρας + το εμπρός μοτέρ + το πίσω μοτέρ + και η γεννήτρια ποτέ δεν λειτουργούν μαζί στη μέγιστη ταχύτητα -  επειδή ένας τέτοιος συνδυασμός ποτέ δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα, το σύστημα PHEV πάντα επιλέγει τον πιο κατάλληλο συνδυασμό συστημάτων κίνησης και drive modes, με έμφαση στην απόδοση – κίνηση & φόρτιση – και τους χαμηλούς ρύπους.
    • Ενώ το EV Mode είναι το προεπιλεγμένο πρόγραμμα κατά την εκκίνηση,  η ηλεκτρική αυτονομία των 45 km δεν είναι ποτέ σειριακή (δηλαδή., 45 km και μετά τίποτα…). Αντί αυτού, το σύστημα PHEV θα αλλάζει συνεχώς μεταξύ κίνησης & φόρτισης, κυρίως όταν το όχημα  οδηγείται σε SAVE mode.
    • Το σύστημα PHEV της Mitsubishi Motors είναι εκ φύσεως ηλεκτρικό, επομένως η χαρτογράφηση του Λειτουργικού Συστήματος επιτρέπει 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτροκίνηση (η αυτονομία των 45 km είναι αρκετή για τις καθημερινές μετακινήσεις των περισσότερων Ευρωπαίων). Την 90ή μέρα, μία προειδοποιητική λυχνία θα ανάψει στον πίνακα οργάνων  και ταυτόχρονα θα τεθεί σε λειτουργία ο βενζινοκινητήρας μέσω του PHEV OS, για προστασία του συστήματος τροφοδοσίας καυσίμου.

    MitsubishiΤο σύστημα PHEV είναι πλήρως αυτόματο, χωρίς προβλήματα – και απολύτως αξιόπιστο. Ο οδηγός θα μπορεί:

    • Να επιλέξει το EV Mode όπου/όποτε είναι απαραίτητο
    • Να ενεργοποιήσει το SAVE mode – η προτιμώμενη λύση για προστασία της φόρτισης της μπαταρίας, προσθέτοντας μία δόση ηλεκτροκίνησης για μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, ενώ διατηρεί φορτισμένες τις μπαταρίες.
    • Να πιέσει το διακόπτη CHARGE mode για να ξεκινήσει η φόρτιση όταν καμία πηγή ισχύος δεν είναι διαθέσιμη. Αυτό το σύστημα θα είναι κρίσιμης σημασίας όταν ισχύσουν νέοι κανόνες σε μερικές πόλεις που θα επιτρέπουν μόνο την είσοδο οχημάτων μηδενικών ρύπων σε μερικές περιοχές. Ο οδηγός του Outlander PHEV θα μπορεί να οδηγεί στα προάστια χρησιμοποιώντας τα υβριδικά προγράμματα και στη συνέχεια να αλλάζει σε πλήρη ηλεκτροκίνηση, στο κέντρο της πόλης.
    • Να χρησιμοποιεί τους μοχλούς πίσω από το τιμόνι (paddles) για ρύθμιση του φρένου του κινητήρα & και της ανάκτησης ενέργειας – και όλα αυτά χωρίς την παράξενη αίσθηση του πεντάλ που παρέχουν τα περισσότερα αυτοκίνητα με σύστημα αναγεννητικής πέδησης.

    Διατίθενται πολλαπλές επιλογές φόρτισης – ως στάνταρ εξοπλισμός:

    • Κανονική φόρτιση: ± 3,5 ώρες - AC 230V 16A ή ± 5,5 ώρες - AC 230V 10A
    • Ταχεία φόρτιση (CHAdeMO στάνταρ – 25 λεπτά για φόρτιση 80% *)
    • CHARGE mode (30 λεπτά για φόρτιση 80% *)
    • Αναγεννητική πέδηση (5 στάδια)
    • Αυτόματη "στιγμιαία φόρτιση ” σε SAVE Mode

    *80% μόνο για να μπορεί να αποθηκεύεται ενέργεια και από το σύστημα αναγεννητικής πέδησης στο υπόλοιπο 20%

    MitsubishiΤρία Προγράμματα Οδήγησης (Drive modes)

    Το Outlander PHEV προσφέρει τρία Drive Modes, και όλα ενεργοποιούνται αυτόματα από το PHEV Operating System και όλα προσφέρουν μόνιμη ηλεκτρική τετρακίνηση:

    Pure EV Mode

    • Μέχρι 135 km/h – όπου είναι νόμιμο
    • Το όχημα κινείται από τα Εμπρός & Πίσω Μοτέρ
    • Ενέργεια τροφοδοτείται από τη μπαταρία

    Series Hybrid Mode

    • Το αυτοκίνητο εξακολουθεί να χρησιμοποιεί την ισχύ των Εμπρός & Πίσω Μοτέρ
    • Ο κινητήρας ενεργοποιείται ως Γεννήτρια, για φόρτιση της μπαταρίας κατά τη διάρκεια του ταξιδιού
    • Το πρόγραμμα ενεργοποιείται αυτόματα - για 3-10 λεπτά το μέγιστο.
    • Με ταχύτητα πάνω από 135 km/h (όπου επιτρέπεται από το νόμο)
    • Ξαφνική απαίτηση ισχύος (πάνω από 60 kW)
    • Υπόλοιπη φόρτιση κάτω από 23%
    • Στόχος, η επιστροφή στο Pure EV Mode όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν
    • Ο κινητήρας ενεργοποιείται επίσης με ακρίβεια & αυτόματα για τη διατήρηση του καταλύτη σε βέλτιστη κατάσταση + μετά από 89 ημέρες λειτουργίας μόνο με ηλεκτρισμό για προστασίας του συστήματος ψεκασμού καυσίμου.

    Parallel Hybrid Mode

    • Ο κινητήρας κινεί τους εμπρός τροχούς (μέσω του Multi-Mode εμπρός άξονα)
    • Το Εμπρός Μοτέρ υποστηρίζει τον Κινητήρα + το Πίσω Μοτέρ εξακολουθεί να κινεί τους πίσω τροχούς
    • Το πρόγραμμα αυτό ενεργοποιείται αυτόματα μετά τα 135 km/h
    • Στόχος του συστήματος η επιστροφή στο Series hybrid Mode (ή Pure EV Mode κάτω από τα 135 km/h) όσο πιο συχνά/σύντομα είναι δυνατόν
    • Ο κινητήρας επίσης ενεργοποιείται για φόρτιση μέσω της Γεννήτριας, χρησιμοποιώντας την περίσσεια ροπή

    MitsubishiΤιμή-Εκδόσεις

    Το μοντέλο διατίθεται με δυο επίπεδα εξοπλισμού. Το Intense Plus έχει τιμή €45.900 ενώ η έκδοση Instyle Plus Navi έχει τιμή €54.900. Να σημειωθεί πως αμφότερες οι εκδόσεις αποδίδουν 224 άλογα ενώ καμία διαφορά δεν υπάρχει στο τεχνικό μέρος. Η μεγάλη διαφορά τιμής, προκύπτει αποκλειστικά από τον αρκετά πιο πλούσιο εξοπλισμό. Τέλος υπογραμμίζουμε πως το μοντέλο κατασκευάζεται αποκλειστικά στην Ιαπωνία.

    MitsubishiΟδηγώντας

    Θα μπορούσαμε να γράψουμε άλλο τόσο κείμενο για τις τεχνολογίες του μοντέλου, οι οποίες πραγματικά είναι εντυπωσιακές. Ωστόσο κάποια στιγμή έχει ενδιαφέρον να δεις και στην πράξη πως αυτές μεταφράζονται. Είχαμε λοιπόν την ευκαιρία για μια σύντομη επαφή με την πλούσια έκδοση Instyle Plus Navi. Η σχεδίαση έχει Ιαπωνικές επιρροές και παραμένει σύγχρονο με το νέο εμπρός και πίσω μέρος να δίνουν πόντους. Σαφώς πάντως καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα πλούσια εξοπλισμένο μοντέλο. Αυτό γίνεται ακόμα πιο έντονο στην καμπίνα με τις πλούσιες δερμάτινες επενδύσεις αλλά και τον πλούσιο διάκοσμο.

    MitsubishiΞεκινήσαμε με την πλήρως ηλεκτρική λειτουργία. Η απόλυτη ησυχία σε κερδίζει, όπως και η ποιότητα κύλισης. Η ανάρτηση απορροφά αποτελεσματικά τις ανωμαλίες. Στην υβριδική λειτουργία η συνεργασία είναι άψογη και ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται καμία αλλαγή στην εναλλαγή των κινητήρων. Στην ρύθμιση Sport η επιτάχυνση είναι πολύ άμεση ωστόσο με το γκάζι στο πάτωμα δεν μας άρεσε αυτή η αίσθηση του CVT που οι στροφές μένουν μόνιμα ψηλά. Ωστόσο υπάρχει το πλεονέκτημα ότι η επιτάχυνση είναι συνεχής. Η συνολική αίσθηση πάντως είναι ενός πολύ εξελιγμένου τεχνολογικά μοντέλου, που καταφέρνει να "σκέφτεται και να αποφασίζει", χωρίς να το αντιλαμβάνεται ο οδηγός.

    Το μέλλον

    MitsubishiΗ Mitsubishi, ήταν ανέκαθεν μια εταιρία που αγαπούσε την τεχνολογία. Όπως και στο παρελθόν έτσι και τώρα παρουσιάζει ένα μοντέλο με κορυφαίες λύσεις τεχνολογίας, δοκιμασμένες, όπου ο οδηγός θα εκτιμήσει την πολύ χαμηλή κατανάλωση, τους χαμηλούς ρύπους, με ένα καθαρόαιμο SUV, που διαθέτει μέχρι και λειτουργία LOCK για το σύστημα τετρακίνησης!

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Mitsubishi

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ