Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 02-Ιουλ-2019 08:46

    Οδηγούμε τον "αρχηγό" των pick-up!

    Οδηγούμε τον "αρχηγό" των pick-up!
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Μας έχει τύχει να μετράμε αντίστροφα τις μέρες για την οδήγηση ενός GTi, ενός γρήγορου coupe ή ενός supercar. Ποτέ μέχρι σήμερα δεν είχαμε νοιώσει κάτι αντίστοιχο για ένα pick-up. Η Ford ανατρέπει τα δεδομένα και κατάφερε να μας κάνει να ανυπομονούμε για την οδήγηση ενός Pick-up. Πρόκειται για το Raptor, το ανώτερο σκαλί στην οικογένεια του Ranger. Δεν πρόκειται απλά για μια πιο άγρια έκδοση. Σύμφωνα με την Ford πρόκειται για ένα νέο μοντέλο που απλά βασίζεται στο Ranger. Η αγωνία μας λοιπόν για την οδήγηση του μεγάλη.

    Όπως θα δείτε στις φωτογραφίες, τα αυτοκίνητα έχουν Γερμανικές πινακίδες. Αυτό δεν σημαίνει πως ταξιδέψαμε στην Γερμανία για να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο. Τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα είναι τα ίδια που χρησιμοποιήθηκαν τον Μάιο στην παρουσίαση του μοντέλου στο Μαρόκο. Τα αυτοκίνητα έχουν δοκιμαστεί σκληρά, αλλά όπως θα δούμε στην συνέχεια δεν έχουν επηρεαστεί καθόλου από αυτό. Γυαλιστερά και επιβλητικά, καμαρώνουν, στον Ιππικό όμιλο Αμαρουσίου και τίποτα δεν μαρτυρά την καταπόνηση που έχουν περάσει.

    Ford Ranger RaptorΑφοπλιστικό

    Η καταπόνηση δεν φαίνεται, αλλά από την πρώτη στιγμή σε αφοπλίζει με την εξωτερική του σχεδίαση. Σας ένας τεράστιος πυγμάχος, που θέλει να μασήσει άσφαλτο και χώμα, σε καθηλώνει όπως κανένα άλλο Pick-up. Πολύ σημαντικό ρόλο σε αυτό παίζει το "πρησμένο" αμάξωμα. Σημειώστε πως το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 16,8cm, ξεπερνώντας τα δυο μέτρα! Η γοητεία που δημιουργούν τα μοντέλα με φαρδύτερα φτερά είναι ανεξήγητα μοναδική και έχει συνδυαστεί με μοντέλα που έχουν μείνει στην ιστορία. Θυμίζουμε το Ford Escort Cosworth, την BMW E30 M3 αλλά και την Lancia HF Integrale. Σε όλες τις περιπτώσεις υπήρχε μια αγωνιστική αύρα και κάτι τέτοιο ισχύει και στην περίπτωση του Raptor, μιας και έχει εξελιχθεί από την Ford Performance. Χαρακτηριστική είναι η δήλωση του Leo Roeks, Ford Performance Director: "Ξεχάστε όλα όσα νομίζετε ότι ξέρετε για τα pick-up. Το νέο μας Ranger Raptor είναι ένα διαφορετικό είδος – ένα καθαρόαιμο desert racer και extreme off-roader που μπορεί να ανταγωνιστεί τους πιο σκληρούς αντιπάλους στις πιο απαιτητικές συνθήκες εργασίες".

    Ford Ranger RaptorΑνάρτηση με αγωνιστικές καταβολές

    Μεγάλο βάρος δίνει η εταιρία στην ανάρτηση του Raptor. Είναι φτιαγμένη για να τα βγάζει πέρα σε δύσκολα εδάφη με υψηλές ταχύτητες, διατηρώντας παράλληλα απόλυτο έλεγχο και άνεση, με ένα φαρδύτερο κατά 150 mm μετατρόχιο και αυξημένη απόσταση από το έδαφος κατά 51 mm συγκριτικά με το Ranger XLT.Αμορτισέρ FOX με Position Sensitive Damping παράγουν υψηλότερες δυνάμεις απόσβεσης σε ακραίες συνθήκες για απαράμιλλη συμπεριφορά off-road, και χαμηλότερες σε μέτριες συνθήκες για βελτιωμένη ποιότητα κύλισης στο δρόμο. Η διαδρομή των εμπρός αποσβεστήρων έχει αυξηθεί κατά 32% και των πίσω κατά 18% αντίστοιχα. Οι σπορ αποσβεστήρες διαμέτρου 2,5” (63,5 mm) υποστηρίζονται από αλουμινένιους βραχίονες ελέγχου, με προεξέχοντες βάσεις θόλων αμορτισέρ μπροστά και ειδική νέα διάταξη πίσω ανάρτησης με γόνατα ελατηρίων, αλλά και ενσωματωμένο σύνδεσμο Watt που επιτρέπει την κίνηση του άξονα πάνω / κάτω με ελάχιστη πλευρική απόκλιση.

    Τα εμπρός φρένα χρησιμοποιούν δαγκάνες δύο εμβόλων αυξημένης διαμέτρου πάνω από 20% συγκριτικά με του στάνταρ Ranger pick-up στα 51 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 32 mm. Τα πίσω φρένα έχουν αναβαθμιστεί με δαγκάνες διαμέτρου 54 mm, και αεριζόμενους δίσκους 332 mm x 24 mm.

    Ford Ranger RaptorΕλαστικά παντός εδάφους BF Goodrich 285/70 R17 δημιουργήθηκαν ειδικά για το Ranger Raptor. Τα ελαστικά 33” (838 mm) x 11” (285 mm) διαθέτουν ανθεκτικά πλευρά για να διαχειρίζονται ακόμα και τα πιο κακοτράχαλα εδάφη με αυτοπεποίθηση, ενώ μία δυναμική off-road χάραξη του πέλματος παρέχει αξιόπιστη πρόσφυση στο βρεγμένο, στη λάσπη, την άμμο και το χιόνι.

    Τέλος το Ranger Raptor διαθέτει μοναδικές ποδιές στο κάτω μέρος του αμαξώματος για προστασία όταν κινείται σε κακοτράχαλα εδάφη. Η νέα ποδιά αποτελείται από ατσάλι υψηλής αντοχής πάχους 2,3 mm – πάνω από 60% μεγαλύτερο πάχος από της στάνταρ ποδιάς - πλέον των στάνταρ προστατευτικών που υπάρχουν για τον κινητήρα και το κιβώτιο τετρακίνησης του Ranger.

    Ford Ranger RaptorΕξελιγμένος κινητήρας πετρελαίου

    Το Raptor δεν θα μπορούσε να μην έχει έναν μοναδικό σε χαρακτηριστικά κινητήρα πετρελαίου. Ο κυβισμός του δείχνει χαμηλός μιας και είναι μόλις 2,0lt. Ωστόσο χάρη στα δυο turbo αποδίδει 213 άλογα και 500 Nm ροπής. Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων, παρόμοιο με αυτό που γνωρίσαμε στην Mustang. Οι μηχανικοί της Ford δοκίμασαν εκτενώς τον ισχυρό κινητήρα Bi-turbo 2.0-litre EcoBlue του Ranger Raptor και το αυτόματο κιβώτιο 10 σχέσεων για να αποδείξουν την αντοχή του στις πιο  σκληρές συνθήκες, όπως συνεχής λειτουργία των υπερσυμπιεστών υψηλής και χαμηλής πίεσης μέχρι να κοκκινήσουν λόγω θερμοκρασίας επί 200 ώρες. Οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν σειριακά στις χαμηλότερες στροφές για αυξημένη ροπή και απόκριση. Στις υψηλότερες στροφές (rpm), ο μεγαλύτερος, χαμηλής πίεσης υπερσυμπιεστής παράγει μέγιστη ισχύ.

    Ford Ranger RaptorΣύγχρονο εσωτερικό

    Σκαρφαλώνουμε στο πλάι, και ανοίγουμε την πόρτα του οδηγού. Αν περιμένετε ένα εσωτερικό σπαρτιάτικο που θυμίζει φορτηγό ατυχήσατε! Πιο πολύ θυμίζει ένα καλοφροντισμένο GTI. Τα καθίσματα εχουν πολύ καλή στήριξη και συνδυασμό δέρμα-αλκαντάρα. Μπλε ραφές και δερμάτινες πινελιές υπάρχουν παντού. Ελαφριά, αγωνιστικού στυλ paddles (χειριστήρια) από μαγνήσιο για δυναμικές αλλαγές σχέσεων είναι εύκολα προσβάσιμα δίπλα στις λαβές του δερμάτινου τιμονιού, που χρησιμοποιεί πάνω κεντρικό ‘marker’ για να βοηθά τους οδηγούς να παρακολουθούν τη θέση του τιμονιού εκτός δρόμου και κοσμείται με το λογότυπο Raptor.

    Η κεντρική, έγχρωμη οθόνη αφής 8 ιντσών ελέγχεται με χειρονομίες pinch & swipe, και φέρει τεχνολογία sat-nav που αποδεικνύεται χρήσιμη σε διαδρομές off-road σε απομακρυσμένες περιοχές, ενώ παρέχει ακόμα και δυνατότητα καταγραφής σημείων πορείας κατά την εξερεύνηση μη χαρτογραφημένων περιοχών. Η τεχνολογία ενσωματωμένου modem FordPass Connect προσφέρει συνδεσιμότητα εν κινήσει.

    Πολιτισμένο αγρίμι

    fordΤο πρώτο που σου κάνει εντύπωση είναι η ψηλή θέση οδήγησης. Κάθεσαι ψηλότερα από κάθε SUV με εντυπωσιακή ορατότητα αλλά και απορία, πώς ένα τόσο ψηλό αυτοκίνητο θα στρίβει σε γρήγορο ρυθμό. Βγαίνουμε αρχικά στην Αττική Οδό. Εντυπωσιάζεσαι από τον πολιτισμό και την στιβαρότητα. Το κοντέρ δείχνει 140 Km/h αλλά η αίσθηση θυμίζει πολύ μικρότερες ταχύτητες. Ο κινητήρας εντυπωσιάζει με τον ήχο του, που θυμίζει V8 βενζίνης και όχι πετρελαιοκινητήρα. Σε επίπεδο απόδοσης δεν σε εντυπωσιάζει με τον ρυθμό επιτάχυνσης αν και με βάση τον κυβισμό του και το απόβαρο των 2500 κιλών, τα καταφέρνει περίφημα. Είναι πάντως φανερό πως αυτό το (ενισχυμένο σε σχέση με τα υπόλοιπα Ranger) πλαίσιο, αντέχει περισσότερη δύναμη.

    Ford Ranger RaptorΑνυπομονείς όμως να δεις τις δυνατότητες σε εκτός δρόμου διαδρομές, όπως μας έχει "υποσχεθεί" η Ford. Για να αποδείξει του λόγου το αληθές, η Ford Hellas επέλεξε υπέροχες διαδρομές στα όρια της Αττικής, τις οποίες δεν γνωρίζαμε την ύπαρξη τους! Θα ήταν βέβαια κάπως δύσκολο μιας και από ορισμένα σημεία, ούτε πεζός δεν θα μπορείς να περάσεις! Από ψηλά λοιπόν, σημαδεύεις και εκτελείς κάθε πέρασμα. Μάλιστα αισθάνεται ακόμα πιο άνετα όταν κινείσαι γρήγορα. Η ανάρτηση κάνει τρομερή δουλεία ισοπεδώνοντας κάθε ανωμαλία ενώ η μεγάλη απόσταση από το έδαφος, συνεπάγεται πως δύσκολα θα βρει το κάτω μέρος του αμαξώματος στο έδαφος. Όσο το οδηγείς τόσο το εμπιστεύεσαι και θες όλο και περισσότερο. Μαζί του θες να κάνεις τον γύρο του κόσμου από άσφαλτο και χώμα!

    Ford Ranger RaptorΟ αρχηγός των pick-up

    Η Ford μας υποσχέθηκε πολλά και τελικά κράτησε τον λόγο της με το Raptor. Δημιουργεί υψηλές προσδοκίες με την εντυπωσιακή του εμφάνιση και στον δρόμο, αποδεικνύει πως μπορεί να τις εκπληρώσει. Ο δρόμος μάλιστα μπορεί να είναι άσφαλτος, χώμα ή ακόμα και ένα σημείο που εσείς φανταστήκατε ότι μπορεί να γίνει δρόμος! Μπράβο στην Ford που για ακόμα μια φορά δημιούργησε ένα μοντέλο τόσο ικανό και ευχάριστο στην οδήγηση.

    Δημήτρης χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ