Η DS3 Crossback στην Ελλάδα (upd.)
Τετάρτη, 12-Ιουν-2019 09:00
Στο λανσάρισμα της DS Automobiles δόθηκε η υπόσχεση πως κάθε χρόνο θα παρουσιάζεται ένα καινούργιο μοντέλο. Μετά το DS7 Crossback, φέτος έχουμε το DS3 Crossback. Το μοντέλο παρουσιάστηκε επίσημα χθες στους Έλληνες δημοσιογράφους και είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε για αυτό και να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την κορυφαία έκδοση βενζίνης των 155 ίππων.
Πρόκειται, σύμφωνα με την εταιρία, για ένα premium SUV στην κατηγορία B. Σχεδιαστικά εντυπωσιάζει, μην αφήνοντας κανέναν αδιάφορο. Δημιουργεί πολλά συναισθήματα και επικεντρώνεται κυρίως στην έννοια της απόλαυσης μέσω του design του και της γενικότερης απόδοσής του, αλλά πάνω απ’ όλα στην εικόνα που αντιπροσωπεύει: την μοναδικότητά του. Απευθύνεται σε αυτούς που ψάχνουν προηγμένες τεχνολογίες και αποκλειστικό design και είναι πρόθυμοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω για να αγοράσουν το καλύτερο. Θέλουν ένα SUV με ξεχωριστό styling και εξοπλισμό.
Συνδυάζει το υψηλά ελκυστικό styling με περισσότερα από κάθε άλλο μοντέλο στην κατηγορία του high-tech συστήματα. Διαθέτει στοιχεία από μεγαλύτερες κατηγορίες οχημάτων, τα οποία μπορεί να τοποθετούνται στις βασικές τους εκδόσεις, είτε ακόμα και εξοπλισμό ο οποίος δεν είναι αλλού διαθέσιμος. Σε αυτά περιλαμβάνονται οι "αναδυόμενες" χειρολαβές των θυρών, ο εντελώς ψηφιακός πίνακας οργάνων και ένα πλήθος συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού. Μπορούμε, επίσης, να επισημάνουμε τις εντυπωσιακές και μοναδικές τεχνολογίες, όπως οι προβολείς DS MATRIX LED VISION, καθώς και την εξαιρετικού επιπέδου άνεση, που αποτελεί ένα βασικότατο στοιχείο για τη DS. Τέλος, θα μπορούσαμε ακόμη να αναφέρουμε την αποκλειστικώς ηλεκτρική έκδοση του Ε - TENSE, που είναι ένα ακόμη σημαντικό νέο προϊόν από την DS Automobiles.
Έχοντας μήκος 4,12 μέτρων, πλάτος 1,79 μ. και όντας 1,53 μέτρα ψηλό, το DS 3 CROSSBACK προσφέρει συμπαγείς διαστάσεις, ενώ παράλληλα διαθέτει μία ισχυρή προσωπικότητα την οποία διαμορφώνουν οι μυώδεις γραμμές του. Μπροστά, η εξαιρετικά σμιλεμένη μάσκα DS WINGS, τα φώτα LED που εμπνέονται από το πρωτότυπο DS E-TENSE - και οι εκτεταμένοι προβολείς DS MATRIX LED VISION δημιουργούν την αίσθηση ενός ιδιαίτερα χαρισματικού συνόλου, ενώ ταυτόχρονα, προβάλλουν προηγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά. Η στιβαρότητα του καπό, καθώς και οι τροχοί των 690 mm - οι μεγαλύτεροι στην κατηγορία - του δίνουν ένα ισχυρό ανάστημα στο δρόμο, όπως φαίνεται τόσο από την εμπρόσθια όσο και από την οπίσθια όψη του, όπως αρμόζει σε ένα SUV. Τα κορυφαία χαρακτηριστικά του DS 3 CROSSBACK ενισχύονται από πολυάριθμες λεπτομέρειες που το καθιστούν μοναδικό, όπως για παράδειγμα οι αόρατες τσιμούχες των παραθύρων, οι "κρυφές" χειρολαβές - που ενσωματώνονται την επιφάνεια των θυρών - και η κομψή γραμμή οροφής από την οποία απουσιάζει η κεραία. Στο πίσω μέρος συναντάμε εντυπωσιακά φώτα, τα οποία τονίζονται από μια κομψή ράβδο χρωμίου και διπλές χρωμιωμένες απολήξεις εξάτμισης, οι οποίες περιβάλλονται από τον προφυλακτήρα (μόνο στα μοντέλα PureTech 155).
Η DS 3 CROSSBACK είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας του που θα είναι εξοπλισμένο με "κρυφές" (flush-fitting) χειρολαβές. Πρωτοπαρουσιασμένη στο Dream - Car DSX E-TENSE στις αρχές του καλοκαιριού, αυτή η αποκλειστική τεχνολογία διατηρεί το κομψό ύφος του αυτοκινήτου, δίνοντάς του έναν avant-garde αέρα. Οι χειρολαβές εμφανίζονται μόνο όταν οι χρήστες τις χρειάζονται, παραμένοντας ενσωματωμένες στην επιφάνεια των θυρών στο υπόλοιπο της ώρας, ανεξάρτητα από το αν το αυτοκίνητο έχει σταματήσει ή βρίσκεται σε κίνηση. Επιπλέον, με το σύστημα πρόσβασης και εκκίνησης χωρίς κλειδί (ADML PROXIMITY), πρέπει απλώς να περπατήσετε προς το αυτοκίνητο (φτάνοντας στο 1,5 μέτρο περίπου) για να ξεκλειδώσουν οι πόρτες και να κάνετε τις τέσσερις χειρολαβές να ξεπροβάλλουν αυτόματα. Το αυτοκίνητο κλειδώνει και πάλι με ένα επιβεβαιωτικό "άγγιγμα".
Με την DS 3 CROSSBACK, η μάρκα επιλέγει να συνεχίσει με συνέπεια στον ίδιο δρόμο που χάραξε με την DS 7 CROSSBACK, χρησιμοποιώντας για παράδειγμα τη σχεδίαση της κεντρικής κονσόλας. Κομψή και υψηλής τεχνολογίας, η κονσόλα φιλοξενεί τον επιλογέα του κιβωτίου ταχυτήτων, τους "toggle” διακόπτες, το μπουτόν εκκίνησης χωρίς κλειδί και την επιβράδυνση με τη βοήθεια του ηλεκτρικού φρένου, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ εξοπλισμός.
Η αρχιτεκτονική της DS 3 CROSSBACK έχει γνώμονα την ασφάλεια, γεγονός που αποδεικνύεται από το ύψος του και την παρουσία 8 αερόσακων. Ολόκληρη η γκάμα της DS 3 CROSSBACK, από τις εισαγωγικές εκδόσεις "Chic”, είναι εξοπλισμένη με μια ποικιλία από σύγχρονα συστήματα ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, όπως το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών, το ABS με κατανομέα δύναμης πέδησης, το σύστημα ESP, το ενεργό σύστημα προειδοποίησης για αναχώρηση από τη λωρίδα κυκλοφορίας και την υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα. Λάβετε υπόψη ότι οι "κρυφές" (flush) χειρολαβές των θυρών, όπως και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, παρέχονται ως στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις. Αλλά το νέο SUV της DS μπορεί επίσης να φιλοξενήσει ένα ευρύ φάσμα καινοτόμων τεχνολογικών λύσεων, μερικές από τις οποίες έχουν προέλθει από την DS 7 CROSSBACK.
Στον προαιρετικό εξοπλισμό, έχουμε όλα τα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης τελευταίας γενιάς, όπως το σύστημα πλοήγησης DS CONNECT NAV και τη συνδεσιμότητα DS CONNECT BOX, το DS MATRIX LEX VISION αλλά και το ADML PROXIMITY, το οποίο απομακρύνει ελαφρά τις "κρυφές" χειρολαβές των θυρών από το αμάξωμα, ώστε να μπορεί κάποιος να τις πιάσει, όταν το κλειδί είναι σε απόσταση μικρότερη του 1,5 μέτρου από το αυτοκίνητο.
Τιμές
Νέα πλατφόρμα
Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την DS3 στην έκδοση με τον δυνατότερο κινητήρα των 155 ίππων και αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων. Αρχικά δεν μπορούμε να μην σταθούμε στην σχεδίαση. Είναι εντυπωσιακό με ένα δικό του τρόπο. Δείχνει ακριβό και προσεγμένο στην κάθε λεπτομέρια, όπως επιβάλει ο όρος premium. Η εικόνα είναι ακόμα πιο εντυπωσιακή στο εσωτερικό, στην έκδοση La Premiere που οδηγούμε. Όμορφη και ξεχωριστή σχεδίαση, ποιοτικά πλαστικά, μαλακό δέρμα και υψηλή αίσθηση τεχνολογίας, όπως ακριβώς μάθαμε στην θεωρία.
Η ηχομόνωση, για την οποία έχει γίνει μεγάλη προσπάθεια, είναι όντως εξαιρετική, τουλάχιστον σε αστικό πλαίσιο. Η ποιότητα κύλισης είναι επίσης πολύ καλή, ενώ στις πρώτες στροφές ξεγελιέσαι νομίζοντας πως οδηγείς ένα γρήγορο hatchback, παρά ένα SUV. Εξαιρετικά ικανό σε σβέλτη οδήγηση, συμπεριφορά με ύφος μεγαλύτερου αμαξώματος όντας στιβαρό και ασφαλές. Σίγουρα περιμένεις λιγότερα από ένα μοντέλο που ανήκει στην κατηγορία των SUV. Περισσότερες όμως εντυπώσεις όταν θα οδηγήσουμε το αυτοκίνητο στα πλαίσια δοκιμής.
Η DS7 Crossback μας κέρδισε αλλά η DS3 Crossback μας εντυπωσίασε με δεδομένο ότι απευθύνεται σε ένα ευρύτερο κοινό, οπότε η εξίσωση του premium είναι πιο δύσκολη. Εντυπωσιακό εξωτερικά αλλά κυρίως εσωτερικά, με σύγχρονα μηχανικά μέρη, μένει να μάθουμε τις τιμές για να έχουμε την πλήρη εικόνα του μοντέλου. Οι Γάλλοι πάντως δείχνουν πολύ αποφασισμένοι!
Δημήτρης Χατζητόλιος