Συνεχης ενημερωση

    Τρίτη, 28-Μαϊ-2019 09:00

    Οδηγούμε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα τη νέα Porsche 911

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κάθε νέα γενιά της Porsche 911 είναι ένα μεγάλο γεγονός στο αυτοκινητιστικό γίγνεσθαι. Από το 1963 είναι ένα μοναδικό σε concept αυτοκίνητο που καταφέρνει να διατηρεί αμείωτη την γοητεία του. Η 8η γενιά είναι γεγονός με την κωδική ονομασία 992 και παρουσιάστηκε σαν Coupe το 2018 στην έκθεση του Los Angeles και στην έκδοση Cabriolet, στην έκθεση Γενεύης το 2019. Η Porsche Hellas έδωσε σε 18 έλληνες δημοσιογράφους την Παρασκευή που μας πέρασε, την μοναδική ευκαιρία να δοκιμάσουν στην υπέροχη Αθηναϊκή Ριβιέρα αμφότερες τις Coupe και Cabriolet εκδοχές σε εκδόσεις Carrera S και Carrera 4S. Είναι η πρώτη φορά που γίνεται παρουσίαση τέτοιας έκτασης στην χώρα μας για κάποια γενιά 911 που από την μια πλευρά δείχνει ένα περισσότερο θετικό κλίμα για την αγορά και από την άλλη την πολύ καλή δουλειά που γίνεται στην Μοτοδυναμική Α.Ε.Ε., αποκλειστικό εισαγωγέα της Porsche στην Ελλάδα.

    porscheΣτην Μεταμόρφωση

    Το αρχικό σημείο συνάντησής μας ήταν στην Μεταμόρφωση, στην κάθετη μονάδα Porsche Center Athens. Εκεί έγινε και η παρουσίαση της νέας 911. Η περιέργειά μας μεγάλη αφού πάντα θέλουμε να μαθαίνουμε για την πρόοδο αυτού του μοντέλου μιας και το έργο των τεχνικών εξέλιξης είναι πολύ δύσκολο. Η 911 πρέπει να είναι πάντα με 2+2 θέσεις και τον κινητήρα τοποθετημένο πίσω. Αυτοί οι δυο περιορισμοί αποτελούν μια σπαζοκεφαλιά, που όπως αποδεικνύεται κάθε φορά, ξέρουν να διαχειρίζονται άριστα στο Zuffenhausen. Η προηγούμενη γενιά χαρακτηρίστηκε από την γενναία αύξηση στο μεταξόνιο. Στη νέα γενιά παραμένει ίδιο στα 2450mm αλλά έχουν αυξηθεί αρκετά τα μετατρόχια, κατά 45 mm εμπρός και 44 mm πίσω. Πλέον οι τροχοί είναι ασύμμετροι με 20 in εμπρός και 21 in πίσω, λύση που δοκιμάστηκε πρώτη φορά στην GT3. Τέλος, το συνολικό μήκος αυξήθηκε κατά 20 mm, στοιχείο όμως που δεν γίνεται εύκολα ορατό. Στο αμάξωμα γίνεται πλέον εκτενέστερη χρήση αλουμινίου (φτάνει το 75%) στοιχείο που βοηθά στην μείωση του βάρους. Μόνο από τα πλαϊνά πάνελ υπάρχει όφελος, σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά, που φτάνει τα 13 κιλά ανά πλευρά! Το βέβαιο πάντως είναι πως η Carrera δείχνει πιο άγρια και επιθετική από ποτέ.

    porscheΗ καρδιά κάθε 911 είναι ο κινητήρας της. Αποτελεί μέρος της ταυτότητάς της η διάταξη αλλά και η τοποθέτηση. Ίσως λοιπόν η πιο σημαντική αλλαγή αυτής της γενιάς 911 είναι το γεγονός πως οι βάσεις του κινητήρα έχουν μετακινηθεί κατά 20 εκατοστά πιο μπροστά! Αυτό σημαίνει πως παραμένει η τοποθέτηση στο πίσω μέρος αλλά μεταφέρεται το βάρος του κινητήρα πιο κοντά στο κέντρο του αμαξώματος. Από εκεί και πέρα, όπως μάθαμε στην παρουσίαση, έχουν ξανασχεδιαστεί το κύκλωμα ψύξης αλλά και οι θάλαμοι καύσης ενώ ο άμεσος ψεκασμός δουλεύει πλέον στα 200 bar. Νέα είναι τα intercooler και η τοποθέτηση τους. Τα δύο turbo είναι μεγαλύτερα με τις φτερωτές να έχουν μεγαλώσει σε διάμετρο κατά 3 mm. Η πίεση πλέον φτάνει τα 1,2 bar βοηθώντας έτσι την ιπποδύναμη να φτάσει τα 450 άλογα. Είναι δηλαδή κατά 30 άλογα δυνατότερη από την Carrera S που αντικαθιστά. Η ροπή φτάνει τα 530 Nm σταθερά από τις 2300 rpm έως τις 5000 rpm.

    porscheΜέχρι στιγμής είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο PDK 8 σχέσεων, ενώ θα ακολουθήσει και χειροκίνητη έκδοση. Η 1η είναι πιο κοντή ενώ η τελική των +300 km/h επιτυγχάνεται με 6η. Αυτό σημαίνει πως η 7η και 8η έχουν σκοπό την βελτίωση της άνεσης στο ταξίδι αλλά και της κατανάλωσης. Τέλος, βελτιωμένη είναι η αεροδυναμική απόδοση. Χάρη στη νέα πίσω αεροτομή που αναδύεται αυτόματα στα 90 Km/h η κάθετη δύναμη στο πίσω μέρος φτάνει τα 30 κιλά στην τελική ταχύτητα, ενώ για πρώτη φορά στο εμπρός μέρος η άντωση είναι μηδενική.

    Όπως είναι λογικό οι παραπάνω αλλαγές έχουν επιφέρει βελτίωση και στο κομμάτι των επιδόσεων. Έτσι η Carrera S επιταχύνει στα 0-100 km/h σε 3,7 sec. ενώ η Carrera 4s σε 3,6 sec. Η βελτίωση κατά 0,4 sec. σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά είναι μεγάλη ενώ αυξάνεται ακόμα 0,2 sec. όταν υπάρχει και το προαιρετικό Sport Chrono Package. Η τελική ταχύτητα φτάνει τα 308 Km/h για την Carrera S και τα 306 Km/h για την Carrera 4S. Η εξαιρετική συνολική δουλειά μαρτυράται και από τον χρόνο στην πίστα του Nurburgring με μόλις 7min 25sec. Είναι δηλαδή κατά 5sec. βελτιωμένος σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά. Για να έχετε ένα ακόμα ενα μέτρο σύγκρισης, ο χρόνος είναι 3 sec. καλύτερος από της Porsche Carrera GT!

    porscheΓια πάντα γοητευτική

    Η μεγάλη στιγμή πλησιάζει. Όπως με κάθε 911, το μόνο που θες είναι να βρεθείς πίσω από το τιμόνι της και να οδηγήσεις όσο περισσότερο γίνεται. Πριν όμως, δεν μπορείς να μην θαυμάσεις την σχεδίασή της. Η χαρακτηριστική σιλουέτα παραμένει. Τονισμένα εμπρός φτερά που μπλέκονται όμορφα στο οπτικό πεδίο των εμπρός επιβατών, αλλά και η χαρακτηριστική κλίση στο πίσω μέρος όπου και φιλοξενείται ο κινητήρας. Τα χαρακτηριστικά στρογγυλά εμπρός φωτιστικά παραμένουν με την διαφορά ότι πλέον έχουν 4 LED ημέρας. Ο προφυλακτήρας είναι νέος ενώ ξεχωρίζουν στις άκρες τα ενεργά πτερύγια του συστήματος ψύξης. Το πίσω μέρος θεωρούμε ότι κάνει την μεγαλύτερη διαφορά. Επιθετική και φαρδιά, είναι η πρώτη φορά που δείχνει τόσο άγρια μια Carrera S. Χωρίς το λογότυπο θα μπορούσες να πιστέψεις ότι πρόκειται για την 911 Turbo. Εκτός από το φάρδος είναι οι δυο μεγάλες oval εξατμίσεις, οι αεραγωγοί στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα αλλά και τα εντυπωσιακά φωτιστικά, τα οποία ενώνει νοητά μια φωτεινή κόκκινη LED λωρίδα. Το παραδοσιακό άνοιγμα πάνω από τον κινητήρα κρύβει μια όμορφη λεπτομέρεια. Από κάθε πλευρά έχει 9 λωρίδες, οι οποίες μαζί με τα δυο κάθετα φώτα στοπ νοητά συνθέτουν το όνομα "911"! Τελικά καταφέρνει να διατηρεί την κλασική φιγούρα μιας 911 με όμορφες πινελιές εκμοντερνισμού αλλά και μοναδική επιθετικότητα, που θα εκτιμήσουν κυρίως οι πιο δυναμικοί οδηγοί.

    porscheΠίσω από το τιμόνι

    Όλες αυτές οι πληροφορίες, μαζί με την εξωτερική γοητεία σε κάνουν να αποζητάς ακόμα περισσότερο την οδήγησή της. Στα χέρια μας η έκδοση Cabriolet με κίνηση στον πίσω άξονα. Εξαιρετική παρέα για να οδηγήσεις στην Αθηναϊκή Ριβιέρα μέσω Λαυρίου, μιας ηλιόλουστη μέρα του Μάη. Ξαφνικά όλα δείχνουν πιο όμορφα και η διάθεση έχει ανέβει στα ύψη, ήδη από την στιγμή που αγγίζεις την χειρολαβή που πλέον υψώνεται ηλεκτρικά μιας και η σχεδίασή της έγινε με βάση την βελτίωση της αεροδυναμικής. Το κλειδί πλέον δεν μπαίνει σε υποδοχή αριστερά από το τιμόνι αλλά εκεί υπάρχει ένας περιστροφικός διακόπτης που με το γύρισμά του έρχεται στην ζωή ο υπερσύγχρονος boxer κινητήρας. Ταυτόχρονα ο εντελώς νέος πίνακας οργάνων φωτίζεται και καταφέρνει και αυτός με την σειρά του να σε εντυπωσιάσει. Η διάταξη παραμένει αμετάβλητη. Στο κέντρο λοιπόν υπάρχει ένα αναλογικό στροφόμετρο, που επίσης περιλαμβάνει ένδειξη για την σχέση του κιβωτίου αλλά και τα km/h. Δηλαδή τις πιο απαραίτητες πληροφορίες όταν κινείσαι γρήγορα. Πλαισιώνεται από δυο οθόνες χωρίς πλαίσιο, που φαίνονται σαν να αιωρούνται. Εκεί οι πληροφορίες μεταβάλλονται ανάλογα με τις επιθυμίες του οδηγού, μέσω διακοπτών πάνω στο υπέροχο σε σχεδίαση τιμόνι. Η κεντρική κονσόλα έχει με την σειρά της νέα σχεδίαση. Στο πάνω μέρος υπάρχει μια οθόνη αφής 10,9in με εξαιρετική ευκρίνεια, παρόμοια με αυτή που είδαμε για πρώτη φορά στη νέα Panamera. Ο λεβιές του κιβωτίου είναι εξαιρετικά μικρός αλλά αποδεικνύεται εύχρηστος καταλαμβάνοντας ελάχιστο χώρο. Η ποιότητα των υλικών είναι, αναμενόμενη, κορυφαία όπως και η συναρμολόγηση.

    Porsche-911Η θέση οδήγησης αποδεικνύεται "μαγική" για ακόμα μια φορά. Καταφέρνει να συνδυάζει μοναδικά αντικρουόμενα θεωρητικά χαρακτηριστικά. Κουμπώνεις με ένα μοναδικό τρόπο ανεξάρτητα από τον σωματότυπό σου, με τα χειριστήρια εκεί ακριβώς που θες. Κάθεσαι χαμηλά αλλά από την άλλη δεν αισθάνεσαι μειονεκτικά σε σύγκριση με τα κοινά αυτοκίνητα, όπως συμβαίνει με τα περισσότερα supercar. Τα πλαϊνά παράθυρα έχουν ικανοποιητικό ύψος με αποτέλεσμα να κολακεύουν την πρακτικότητα αλλά και την φωτεινότητα της καμπίνας. Τα καθίσματα έχουν πολύ καλή στήριξη όντας ταυτόχρονα άνετα στην πολύωρη οδήγηση. Ένα supercar για κάθε μέρα, είναι τελικά αυτό που εκλαμβάνεις και αυτό που με μοναδικό τρόπο πρεσβεύει η 911 από την πρώτη της γενιά.

    porscheΕπιλέγουμε 1η στο κιβώτιο και ξεκινάμε. Η οροφή αρχικά είναι κλειστή ενώ η πάνινη οροφή δεν έχει μεταβάλει την γοητεία της coupe έκδοσης. Χάρη στο νέο μηχανισμό ανοίγει σε μόλις 12 sec. ενώ. Είναι ενισχυμένη με μαγνήσιο ενώ το συνολικό βάρος σε σύγκριση με την κλειστή έκδοση είναι αυξημένο κατά 70 κιλά, επηρεάζοντας ελάχιστα τις επιδόσεις. Η ακαμψία είναι εξαιρετική ακόμα και στους ελληνικούς δρόμους, θυμίζοντας περισσότερο coupe έκδοση. Η εξαιρετική ηχομόνωση είναι ακόμα μια παράμετρος που σε κάνει να ξεχνάς ότι η οροφή είναι ανοιγόμενη. Παρά τα πολύ χαμηλού προφίλ ελαστικά η άνεση είναι εξαιρετική. Παρά το γεγονός ότι η αίσθηση στο δρόμο είναι ραφιναρισμένη η σύνδεση του οδηγού με τον δρόμο παραμένει άψογη. Έχει ένα μοναδικό τρόπο η 911 να σε πληροφορεί και αυτή η γενιά το κάνει με λιγότερες ταλαντώσεις και μηδενικό αίσθημα ανασφάλειας. Σύντομα την εμπιστεύεσαι και πιάνεις τον εαυτό σου να ανεβάζει συνεχώς ρυθμό.

    porscheΟ κινητήρας είναι ένας από τους μεγάλους πρωταγωνιστές. Περιστρέφεις δεξιά τον έξυπνα τοποθετημένο διακόπτη στην κάτω πλευρά του τιμονιού και το πρόγραμμά Sport προσδίδει την απαραίτητη αγριάδα. Υπάρχει για πρώτη φορά και πρόγραμμα "WET” για οδήγηση στην βροχή, το οποίο προστατεύει μοναδικά αυτοκίνητο και επιβάτες. Ευτυχώς δεν το χρειαστήκαμε. Αντιθέτως ζούσαμε στον παράδεισο με τον κινητήρα να βρυχάται και να εντυπωσιάζει με το στροφάρισμα και τον ήχο του μέχρι το όριο των 7500 rpm. Ανατριχιάζεις. Κλείνεις το ηχοσύστημα, πιάνεις καλά το τιμόνι με τα δυο σου χέρια και αφοσιώνεσαι στον δρόμο. Μας είπαν στην παρουσίαση ότι η νέα γενιά είναι πιο εύκολη στην γρήγορη οδήγηση και αυτό είναι κάτι που επιβεβαιώνουμε στις γλιστερές διαδρομές. Το grip θυμίζει τετρακίνητη κατασκευή ενώ ακόμα και όταν φτάνεις το όριο πρόσφυσης οι αντιδράσεις είναι πολύ φιλικές. Το μόνο που πρέπει να έχεις στο νου σου είναι τα km/h στο κοντέρ. Σε μαγεύει, ενθουσιάζεσαι και με συνοπτικές διαδικασίες βλέπεις τριψήφιες ενδείξεις με το νούμερο "2" μπροστά!

    Με την οροφή ανοικτή η επαφή με την φύση είναι εξαιρετική. Ωστόσο αυτό που μας τρέλανε ήταν η ακόμα πιο ανόθευτη επαφή με τον ήχο του κινητήρα. Μπαίνει μέσα στο κεφάλι σου με πανηγυρικό τρόπο και σε ντοπάρει ακόμα περισσότερο. Μαγεμένος, κάθε σου κύτταρο ζητά μόνο ένα πράγμα. Ακόμα μια βόλτα μαζί της.

    porscheΗ καλύτερη "γήινη" 911

    Μαγευτήκαμε από την επαφή με τη νέα 911 και προσπαθούμε να βάλουμε τις σκέψεις μας κάτω, ώστε να αιτιολογήσουμε τον θαυμασμό. Το πιο σημαντικό τελικά ήταν η αίσθηση που δίνει στον οδηγό κατά την οδήγηση. Ανεξάρτητα από το πόσο γρήγορα κινείσαι οι πληροφορίες που σου μεταφέρει, ο τρόπος που αντιδρά και ο ήχος από τον κινητήρα παίρνουν άριστα. Οι στρυφνότητες του παρελθόντος έχουν εξαλειφθεί, χωρίς αυτό να ενοχλεί. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές και στον πραγματικό κόσμο δεν υπάρχει κανένας λόγος για παραπάνω δύναμη. Όλα τα παραπάνω με τις κλασικές αναλογίες μιας 911 και την φημισμένη πρακτικότητα στην καθημερινή χρήση. Η 8η γενιά λοιπόν συνεχίζει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο την παράδοση ενός θρύλου της αυτοκίνησης και ήταν μεγάλη μας χαρά που βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    porsche

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    13:30 05/12

    Το νέο MINI John Cooper Works GP

    Ένα σπάνιο μοντέλο με αγωνιστικά γονίδια θέτει νέα πρότυπα επιδόσεων στην πολυτελή κατηγορία μικρών αυτοκινήτων.

    09:00 05/12

    Η Audi στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E

    Η Audi Sport ABT Schaeffler, συμμετέχει στο φετινό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula E με στόχο την πρώτη θέση τόσο στους κατασκευαστές όσο και στους οδηγούς.

    13:10 04/12

    Νυχτερινό κάμπινγκ στη Νορβηγία με Ford Transit (vid.)

    Στη Νορβηγία επιτρέπεται το νυχτερινό κάμπινγκ στην ύπαιθρο και αυτό αποτελεί την τέλεια ευκαιρία για ταξίδια περιπέτειας με το Ford Transit Custom Nugget.

    09:00 04/12

    Διακρίσεις για δυο μοντέλα της Kia

    Η Kia κατακτά δύο βραβεία στο "Women’s World Car of the Year 2019".

    13:00 03/12

    Η διαφορετικότητα δεν είναι ελάττωμα!

    Η Mercedes-Benz Ελλάς και οι συνεργάτες της σε ένα διαφορετικό τουρνουά μπάσκετ.

    09:00 03/12

    Κατασκευή ηλεκτιρκών ΜΙΝΙ στην Κίνα

    Το BMW Group θα κατασκευάζει μελλοντικά οχήματα MINI E στην Κίνα σε συνεργασία με την Great Wall Motor.

    13:00 02/12

    Οι τιμές του νέου Ford Puma στην Ελλάδα

    Στην Ελλάδα το νέο Ford Puma με τιμές από 20.097€, ήπια υβριδική τεχνολογία mHEV, πρωτοποριακές τεχνολογίες διασυνδεδεμένου αυτοκινήτου και 8 χρόνια εγγύηση.

    09:00 02/12

    Mercedes-Benz Ελλάς και εταιρική υπευθυνότητα

    Δημοσιεύτηκε ο έκτος Aπολογισμός Εταιρικής Υπευθυνότητας της Mercedes-Benz Ελλάς.

    16:55 01/12

    Ο Hamilton ηγέτης (vid.)

    Ο Lewis Hamilton κερδίζει τον τελευταίο αγώνα της χρονιάς θυμίζοντας ποιος είναι ο ηγέτης της F1 σήμερα.

    17:12 30/11

    F1: Τίποτα δεν είναι τυχαίο (vid.)

    Ο Lewis Hamilton αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι δεν κατέκτησε τυχαία το φετινό πρωτάθλημα.

    16:08 29/11

    Mercedes-Benz CLA Coupé 180 d 7G-DCT

    Δοκιμάζουμε τη νέα γενιά CLA που χαρακτηρίζεται από την συνολική αναβάθμιση αλλά και την συναισθηματική προσέγγιση.

    11:43 29/11

    Όλοκαίνουργιο πρωτότυπο απο την Hyundai

    Η Hyundai N αποκαλύπτει το ολοκαίνουργιο πρωτότυπο RM19 Racing Midship Sports Car.

    09:00 29/11

    Η ξεχωριστή νέα Mercedes-Benz GLB (vid.)

    Η νέα Mercedes-Benz GLB, όπως θα διαβάσετε παρακάτω, δεν είναι ένα κοινό SUV που ήρθε απλά να γεφυρώσει την γκάμα της μάρκας.

    13:00 28/11

    Futuron Concept απο την Kia

    Το Futuron Concept της Kia είναι ο σχεδιαστικός προπομπός για τα μελλοντικά ηλεκτρικά SUV coupe.

    09:02 28/11

    Μια παράξενη απόδειξη μείωσης ρύπων

    Η Mireia Belmonte προπονείται εισπνέοντας οξυγόνο από την εξάτμιση του Hyundai NEXO.

    13:01 27/11

    Προνομιακά πακέτα εξοπλισμού για τη νέα BMW Σειρά 1

    Τώρα, η νέα BMW Σειρά 1 γίνεται ακόμα πιο ελκυστική και διατίθεται με αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel στα 1.500 κυβ. εκ. σε τιμές που ξεκινούν από €26.125.