Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 10-Μαϊ-2019 17:07

    BMW Z4 Sdrive 20i

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ο χειμώνας ήταν ιδιαίτερα απρόβλεπτος με τον καιρό να μην θυμίζει Ελλάδα. Πρόσφατα όμως φαίνεται πως άλλαξε γνώμη και το συνδυάσαμε με μια ιδανική παρέα. Η νέα Ζ4 κατάφερε να μας εντυπωσιάσει από την πρώτη στιγμή όταν την γνωρίσαμε στην Πανελλαδική παρουσίαση πριν περίπου δυο μήνες. Εντυπωσιακή, λιώνεις στην θέα της και τελικά χαίρεσαι που η BMW επιστρέφει στην κατηγορία των roadster με κάτι τόσο "δυνατό" και φρέσκο. Η κατηγορία των roadster παγκοσμίως περνάει κρίση ωστόσο για εμάς είναι πολύ σημαντική μιας και αντανακλά το πάθος για την οδήγηση. Τα roadster είναι αφιερωμένο στην χαρά της οδήγησης, οπότε χαιρόμαστε να τα οδηγούμε και αντίστοιχα χαιρόμαστε να βλέπουμε καινούργια μοντέλα.

    bmw-z4Εντυπωσιακές διαστάσεις

    Η νέα Ζ4 είναι εντυπωσιακή και αυτό ξεκινάει από τις διαστάσεις της. Έχει μεγαλώσει σε σύγκριση με το παρελθόν, σε βαθμό που θα δικαιολογούσε ακόμα και μεγαλύτερο νούμερο στο όνομά της. Δεν θα μας έκανε δηλαδή εντύπωση αν ονομαζόταν "Ζ6"! Το μήκος της έχει αυξηθεί κατά 85 mm φτάνοντας πλέον τα 4.324 mm ενώ το πλάτος την έχει αυξηθεί κατά 74 mm φτάνοντας τα 1864 mm! Το μήκος πλησιάζει πολύ κοντά στην θρυλική Ζ8 (4.400mm) ενώ σε πλάτος την έχει ξεπεράσει μιας και εκείνη ήταν 1.830 mm! Σε τεχνικό επίπεδο διαφορά κάνουν τα αυξημένα μετατρόχια εμπρός κατά 98 mm και 57 mm πίσω ενώ το μεταξόνιο έχει μειωθεί κατά 26 mm με σκοπό την βελτίωση της ευελιξίας. Η εμπειρία της BMW στο οδηγικό κομμάτι είναι αδιαπραγμάτευτη, οπότε είναι βέβαιο πως οι επιλογές αυτές έχουν σωστή κατεύθυνση. Το αμάξωμα είναι ακόμα πιο άκαμπτο, η ανάρτηση έχει ανασχεδιαστεί εμπρός και πίσω, έχει γίνει προσπάθεια μείωσης του βάρος ενώ η κατανομή παραμένει ιδανική στο 50:50.

    bmw-z4Φρέσκια σχεδίαση

    Οι εντυπωσιακές διαστάσεις συμπληρώνονται από αντίστοιχη εξωτερική σχεδίαση. Είναι άλλωστε ένας τομέας που τιμά κάθε roadster που σέβεται τον εαυτό του! Εμπνευσμένο από τη νέα σειρά που οδηγήσαμε πρόσφατα καταφέρνει να γοητεύει στο πέρασμά του. Ακόμα πιο έντονα η δική μας με την κόκκινη απόχρωση και το πακέτο Μ Sport που περιλαμβάνει το αεροδυναμικό πακέτο Μ, την σπορ ανάρτηση Μ αλλά και τα σπορ φρένα Μ. Επιπρόσθετα η δική μας είχε και τροχούς ελαφρού κράματος 19" Μ με διπλές ακτίνες 799 Μ σε διχρωμία μαύρο Jet μη μεταλλικό, και ελαστικά διαφορετικών διαστάσεων, με ελαστικά 255/35 ΖR19 εμπρός και πίσω 275/35 ΖR19.

    bmw-z4Ξεκινώντας από μπροστά εντύπωση προκαλεί η μεγάλη μάσκα-ίσως λίγο μεγαλύτερη από τα γούστα μας- που συνδυάζεται με εντυπωσιακούς προβολείς που είναι στον στάνταρ εξοπλισμό τεχνολογίας LED. Οι τελευταίοι δεν είναι διπλοί, όπως στην υπόλοιπη γκάμα της BMW (εξαιρούνται τα μοντέλα "i") αλλά με ένα κύριο φωτιστικό σώμα. Σαγηνευτική και ελκυστική σε ολόκληρο το μήκος του αμαξώματος, σε κερδίζει με την κάθε μικρή λεπτομέρεια. Στο πλάι για παράδειγμα ξεχωρίζει ο αρμός στο πλάι του καπό που συγχωνεύεται με την πάνω χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου μέχρι τα πίσω φώτα. Τέλος,  μία δεύτερη χαρακτηριστική γραμμή αναδύεται από το μεγάλο Air Breather πίσω από το θόλο του εμπρός τροχού. Το πίσω μέρος για εμάς είναι και η καλύτερη στιγμή της νέας Z4. Τα μακρόστενα φωτιστικά, που μας θυμίζουν την σειρά 8 εδώ έχουν μια άριστη εφαρμογή. Σε συνδυασμό με το πίσω σπόιλερ, το μεγάλο πλάτος και το σχετικά χαμηλό ύψος συνθέτουν ένα μοναδικό κοκτέιλ, ενός από τα ομορφότερα οπίσθια παραγωγής.

    bmw-z4Ευφάνταστο εσωτερικό

    Μας έχει ξελογιάσει με την εξωτερική της εμφάνιση και συνεχίζει και στο εσωτερικό. Οι λευκές επενδύσεις δημιουργούν ένα ωραίο κοντράστ με την εξωτερική κόκκινη βαφή, που δίνει έναν διαφορετικό αέρα στο μοντέλο, ξεφεύγοντας λίγο από τα αυστηρά πλαίσια ενός γερμανικού μοντέλου. Η διάθεση χτυπάει κόκκινα και ναι με την Ζ4 θες να περάσεις πολλές στιγμές πίσω από το τιμόνι της. Τιμώντας την εταιρική παράδοση το cockpit παραμένει οδηγοκεντρικό. Η σχεδίαση είναι σύγχρονη, τα υλικά πολύ καλής ποιότητας και η αίσθηση τεχνολογίας έκδηλη. Εμπνευσμένα από την σειρά 8 συναντάμε το BMW Live Cockpit Professional που προσφέρει αρμονικά σχεδιασμένα και εξατομικευμένα γραφικά στον πλήρως ψηφιακό πίνακα οργάνων καθώς και στο Control Display – και τα δύο βασισμένα  σε οθόνη 10,25 ιντσών. Για να εξασφαλίζει μία ‘διαισθητική’ και σύμφωνα με τις ανάγκες του λειτουργία, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει έλεγχο μέσω οθόνης αφής του Control Display, iDrive Controller, μπουτόν στο τιμόνι ή φωνητικών εντολών. Προσεγμένο σε κάθε λεπτομέρεια είναι ένα από εκείνα τα μοντέλα που έχουν αλλάξει σελίδα στην σύγχρονη ιστορία της μάρκας.

    200 ζωντανά άλογα

    bmw-z4Η Ζ4 της δοκιμής μας διαθέτει τον εισαγωγικό κινητήρα. Αυτό σημαίνει πως η μέγιστη ισχύς των 197 ίππων και η μέγιστη ροπή των 320 Nm μεταφράζονται σε χρόνο επιτάχυνσης 0 - 100 km/h σε 6,6 δεύτερα. Ο κινητήρας φέρει φίλτρο σωματιδίων βενζίνης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ συμμορφώνεται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP. Η κινητήρια ισχύς φτάνει στο δρόμο μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport τελευταίας γενιάς, στον πίσω άξονα. Σίγουρα η εξωτερική εμφάνιση σε προδιαθέτει για μεγαλύτερες ιπποδυνάμεις αλλά όπως θα δούμε παρακάτω καταφέρνει να στέκεται στο ύψος των περιστάσεων στην ουσία αλλά και στο κομμάτι της αίσθησης.

    bmw-z4Ανοικτά όνειρα

    Η πάνινη οροφή έχει άριστη εφαρμογή και "δέσιμο" με την σχεδίαση του αμαξώματος. Λειτουργεί ηλεκτρικά και μπορεί να ανοίγει / κλείνει σε δέκα δευτερόλεπτα, σε ταχύτητες έως 50 km/h. Αυτό που γρήγορα συνειδητοποιείς είναι πως η ηχομόνωση δεν έχει καμία σχέση με τις πάνινες του παρελθόντος, θυμίζοντας περισσότερο μεταλλική κατασκευή. Γενικά η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική με βάση την κατηγορία αλλά και τα σημερινά δεδομένα. Συμβιβασμοί δεν υπάρχουν και μπορείς να κινείσαι μαζί της καθημερινή ακόμα και στις πιο "άχαρες" διαδρομές. Το κιβώτιο κάνει πολύ ομαλά την δουλειά του και η ανάρτηση απορροφά τις ανωμαλίες αποτελεσματικά, παρά τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Το περιβάλλον είναι πολύ ευχάριστο ενώ, λόγω κυρίως του μεγάλου εσωτερικού πλάτους λείπει το κλειστοφοβικό αίσθημα που συνοδεύει πολλά roadster. Η ίδια πολύ καλή εικόνα και στο ταξίδι στον ανοικτό δρόμο. Υψηλό αίσθημα ασφάλειας που σου επιτρέπει να κινείσαι σβέλτα χωρίς κόπο και χαμηλά επίπεδα θορύβου.

    bmw-z4Εκεί όμως που βρίσκεται στο στοιχείο της είναι σε επαρχιακούς δρόμους με την οροφή ανοικτή. Η προστασία από τον αέρα είναι πολύ αποτελεσματική, με την αρωγή και του ανεμοθραύστη. Η επαφή με την φύση προσθέτει ένα χαμόγελο στο πρόσωπό σου και σου θυμίζει την μεγάλη αξία των roadster. Η χαρά πίσω από το τιμόνι σου δίνει μέρες ζωής και προσθέτει χρώμα στην καθημερινότητά σου. Σε όλο αυτό το πάρτι αισθήσεων η Ζ4 ανταποκρίνεται άριστα. Έχει τα εφόδια να σε ευχαριστήσει κινούμενος με χαμηλό ρυθμό αλλά αντίστοιχα τα εργαλεία να ικανοποιήσει τον απαιτητικό που θα την πιέσει. Προτιμάς την ρύθμιση sport μέσω του διακόπτη Driving Experience Control, ώστε να βελτιωθεί η απόκριση αλλά και ο ήχος του κινητήρα. Τώρα το παιχνίδι των αισθήσεων είναι διαφορετικό. Θες να γίνεις ένα με το μηχάνημα που κρατάς στα χέρια σου και η Ζ4 στο επιτρέπει. Κινούμενος με γραμμές τα περιθώρια πρόσφυσης είναι πολύ υψηλά, ενώ αν θέλεις την υπερστροφή, κυρίως σε γλιστερά κομμάτια, συνειδητοποιείς πως η δύναμη αρκεί για να παίξεις. Ευέλικτη στις αλλαγές κατεύθυνσης αλλά και ένα κομμάτι όταν θα την πιέσεις είναι ένα roadster που χαίρεσαι να οδηγείς, ακόμα και σε αυτή την έκδοση με τον λιγότερο ισχυρό κινητήρα. Στην πραγματικότητα μάλιστα, σκέφτεσαι πως ρεαλιστικά δεν υπάρχει λόγος να κοιτάξεις τις ισχυρότερες εκδόσεις με βάση την φύση της κατηγορίας.

    Πηγή ζωής

    bmw-z4Ήταν μια πολύ "χρωματιστή" δοκιμή για εμάς σε επίπεδο συναισθημάτων. Μας αρέσουν τα roadster και χαιρόμαστε που η BMW παρουσίασε ένα πολύ άξιο μοντέλο. Ίσως μάλιστα αυτό, το ότι δεν οδηγούμε πλέον στις μέρες μας τόσο συχνά διθέσια, μας έκανε να την ποθούμε ακόμα περισσότερο. Από εκεί και πέρα η BMW αποδεικνύει πως ξέρει καλά να εξελίσσει τα μοντέλα της σε κάθε τομέα. Από την εξωτερική σχεδίαση, το εσωτερικό, την τεχνολογία, τα μηχανικά μέρη και τέλος την απόδοση στην δρόμο. Ισορροπημένη και ικανή έχει ένα μεγάλο εύρος δυνατοτήτων αναφορικά με τον ρυθμό κίνησης. Όσο άνετα θα κυκλοφορήσει στα στενά της πόλης με άλλο τόση άνεση να σε αφήσει να παίξεις μαζί της σε στριφτερές διαδρομές. Ένα ωραίο διάλειμμα από την βροχή των SUV που είναι χρήσιμα αλλά μας κάνουν να ξεχνούμε την χαρά στην οδήγηση.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    Τεχνικά χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.324 mm/1.864 mm/1,304 mm

    Βάρος κενό EU : 1405 kg

    Κινητήρας : 1998 cc

    Ιπποδύναμη : 197 Ps/4500-6500 rpm

    Ροπή : 32,4 kg.m/1450-4200 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 240 km/h

    0-100 km/h : 6,6 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 11,6 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 154 g/km

    Τιμή : Από €56.300

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ