Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 03-Μαϊ-2019 17:45

    Το φαινόμενο Mercedes-Benz GLA

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Πίσω στο 2013 και πιο συγκεκριμένα στην έκθεση της Φρανκφούρτης η Mercedes-Benz παρουσίασε ένα μοντέλο που έμελλε να γίνει μεγάλη εμπορική επιτυχία. Η ιδέα έδειχνε σχετικά απλή και λογική. Ένα crossover βασισμένο στην τότε νέα A-Class. Δεν είχε τον όγκο ενός μεγάλου SUV αλλά ήταν εμφανώς "διαφορετικό" από ένα συμβατικό hatchback. Το αποτέλεσμα ήταν μια τεράστια εμπορική επιτυχία. Τελικά ήταν πολύ μεγάλο το αγοραστικό κοινό που ήθελε μια Mercedes-Benz με μαζεμένες διαστάσεις και αυξημένες δυνατότητες κίνησης. Στη χώρα μας έχει αγαπηθεί ιδιαίτερα και αποτελεί ακόμα και σήμερα ένα πολύ δυνατό χαρτί στην κατηγορία, που πλέον έχει δυνατούς αντιπάλους όπως η BMW X1 και το Audi Q3. Οδηγούμε σήμερα ξανά της GLA, έχοντας πλέον διαφορετικά δεδομένα στο μυαλό μας, σε μια προσπάθεια να δούμε ξανά τα στοιχεία που την έκαναν μια τόσο μεγάλη επιτυχία.

    Mercedes GLAΗ GLA το 2017 δέχθηκε μια επιδερμική ανανέωση που εξωτερικά μαρτυράται από τα νέα φωτιστικά, τους νέους προφυλακτήρες και τους νέους σε σχεδίαση τροχούς. Στην πράξη δείχνει ακόμα φρέσκια και επίκαιρη όπως την πρώτη μέρα, αποδεικνύοντας έτσι τη σωστή δουλειά που έγινε στα σχεδιαστήρια πίσω, το 2013. Η απόσταση από το έδαφος είναι αρκετή ώστε να μην σταματήσει εκεί που τελειώνει η άσφαλτος. Οι δυναμικές σχεδιαστικές γραμμές της αποπνέουν γνήσια παρόρμηση. Το μυώδες καπό και τα "νεύρα" στα πλαϊνά προσθέτουν πόντους σε μια σχεδίαση που φλερτάρει με αυτή ενός coupe, ξεφεύγοντας κάπως από την συμβατική λογική ενός SUV.

    Mercedes GLAΕσωτερικό

    Έχοντας πλέον γνωρίσει τη νέα φιλοσοφία της μάρκας στην εσωτερική σχεδίαση, με τη νέα Α-Class, η GLA δείχνει μια γενιά πίσω σε κάποια σημεία. Ζώντας όμως μαζί της ανακαλύπτεις πως στην ουσία δεν υστερεί. Η ανανέωση το 2017 έφερε νέο πίνακα οργάνων και ταπετσαρίες, νέα οθόνη πολυμέσων 8 ιντσών ενώ προστέθηκαν παντού λεπτομέρειες αλουμινίου, αναβαθμίζοντας αισθητικά την εικόνα. Επιπρόσθετα "σπάνε" τον σκουρόχρωμο διάκοσμο κάτι που εκτιμήσαμε ιδιαίτερα. Τα καθίσματα με το ενιαίο προσκέφαλο έχουν πολύ καλή στήριξη, το τριάκτινο τιμόνι έχει ωραία σχεδίαση και υφή, ενώ μας άρεσε ο πίνακας οργάνων με τα δυο μεγάλα αναλογικά όργανα και τον υπολογιστή ταξιδιού στο κέντρο. Η εργονομία είναι καλή και το μόνο που θα θέλαμε είναι λίγο πιο ψηλά τα χειριστήρια του κλιματισμού. Ο χώρος για τους επιβάτες πρακτικά είναι αρκετός ωστόσο θα θέλαμε λίγο μεγαλύτερο άνοιγμα στα παράθυρα, όπως δηλαδή έγινε στη νέα γενιά της Α-Class.

    Προσεγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά

    Mercedes GLAΜπορεί η GLA 180 να είναι η βασική έκδοση βενζίνης αυτό δεν σημαίνει όμως συμβιβασμούς στην πράξη. Κάτω από το καπό συναντάμε το δοκιμασμένο σύνολο των 1,6 Lt. που στην συγκεκριμένη περίπτωση αποδίδει 122 άλογα. Την παρτίδα καθαρίζει η ροπή που αποδίδεται ήδη από τις 1250 rpm. Σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο των 7 σχέσεων (εξτρά εξοπλισμός) ο οδηγός έχει στα χέρια του ένα πολύ ευχάριστο σύνολο. Το πλαίσιο αποδεικνύεται σε κάθε περίπτωση άκαμπτο ενώ η ανάρτηση έχει γόνατα Mc Pherson στον εμπρός άξονα και πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, στοιχείο που όπως θα δείτε παρακάτω παίζει σημαντικό ρόλο στην οδική συμπεριφορά.

    Mercedes GLAΑσφάλεια

    Η GLA διαθέτει το σύστημα "Active Brake Assist" (Ενεργητική υποβοήθηση πέδησης) στο βασικό εξοπλισμό της: προειδοποιεί τον οδηγό όταν δεν υπάρχει επαρκής απόσταση από το προπορευόμενο όχημα και, εάν χρειάζεται, επιβραδύνει το αυτοκίνητο ανάλογα με την περίπτωση. Αν το σύστημα ανιχνεύσει μεγάλη καθυστέρηση στην αντίδραση του οδηγού, εκκινεί αυτόνομη διαδικασία πέδησης, ώστε να αποτρέψει τη σύγκρουση ή να ελαχιστοποιήσει τις συνέπειές της. Η GLA εξοπλίζεται επίσης εργοστασιακά με το σύστημα "ATTENTION ASSIST": ανιχνεύει χαρακτηριστικά σημάδια υπνηλίας βάσει της οδηγικής συμπεριφοράς του οδηγού και τον προειδοποιεί ότι κινδυνεύει να αποκοιμηθεί.

    Mercedes GLAΣτον δρόμο

    Η αίσθηση στον δρόμο αποτελεί άλλο ένα στοιχείο που εξηγεί την πολύ καλή της εμπορική πορεία. Κάθεσαι ψηλά έχοντας πολύ καλή εποπτεία του δρόμου. Πέρα όμως από την ψηλότερη θέση οδήγησης, η συμπεριφορά θυμίζει ένα πολύ καλό hatchback. Η άνεση είναι πολύ καλή και οι τροχοί των 18in καταφέρνουν να απορροφούν ακόμα και τις χειρότερες ανωμαλίες των ελληνικών δρόμων. Στις μέρες που περάσαμε μαζί της, η ανάρτηση ποτέ δεν απέτυχε να φιλτράρει τον δρόμο ενώ ταυτόχρονα οι κλίσεις στις στροφές είναι περιορισμένες σε βαθμό που δύσκολα συναντάς σε SUV. Ταυτόχρονα οι μαζεμένες διαστάσεις κάνουν την κίνηση μέσα στην πόλη παιχνιδάκι, ενώ από την άλλη στον ανοικτό δρόμο αποδεικνύεται ασφαλής και σίγουρη. Ο κινητήρας είναι επαρκής με τα δεδομένα της κατηγορίας. Επιταχύνει ζωντανά και συνεργάζεται πολύ καλά με το αυτόματο κιβώτιο. Θα θέλαμε ωστόσο λίγο μελωδικότερη χροιά στις υψηλές στροφές. Σε κάθε περίπτωση αν τα 0-100 km/h σε 9 sec. και τα 200 km/h τελικής σας φαίνονται λίγα, σας θυμίζουμε πως υπάρχουν και δυνατότερες εκδόσεις. Πολύ καλή εντύπωση μας έκανε η μέση κατανάλωση της δοκιμής μας. Με ήπια οδήγηση είδαμε μέση τιμή 7,2 lt/100km οπότε είναι προφανές ότι τιμές κάτω από τα 8 lt/100km είναι εφικτές, επιδόσεις εξαιρετικές με βάση την κατηγορία.

    Τίποτα δεν είναι τυχαίο

    Mercedes GLAΗ εμπορική επιτυχία της GLA δεν θα μπορούσε να είναι τυχαία. Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας κατάφερε να το αποδείξει. Η εξωτερική σχεδίαση παραμένει πολύ ελκυστική, το εσωτερικό είναι μοντέρνο με πολύ καλή ποιότητα και επαρκείς χώρους ενώ στον δρόμο χαίρεσαι να την οδηγείς. Το τελευταίο για εμάς είναι και το σημαντικότερο. Η GLA είναι ένα μοντέλο που συνδυάζει πολύ πετυχημένα την άνεση με τα υψηλά περιθώρεια πρόσφυσης αλλά και την ευεληξία ενός μοντέλου με μαζεμένες διαστάστεις. Τίποτα λοιπόν δεν είναι τυχαίο.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Mercedes GLA

    Tεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.417/1.804/1.494 mm

    Βάρος : 1395 kg

    Κινητήρας : 1595 cc

    Ιπποδύναμη : 122 Ps/5000 rpm

    Ροπή : 20,5 kg.m/1250 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 200 km/h

    0-100 km/h : 9 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 9 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 158 g/km

    Τιμή: Από €27.924

     

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ