Συνεχης ενημερωση

    Δευτέρα, 08-Απρ-2019 08:27

    Οδηγούμε το νέο μικρό SUV της Volkswagen

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Η VW έχει μεγάλη εμπειρία στα SUV. Ξεκίνησε το 2003 με το Touareg ενώ διέλυσε τον ανταγωνισμό το 2008 με το Tiguan. Το τελευταίο συνεχίζει την λαμπρή του πορεία στην 2η του γενιά ενώ, το Touareg στην 3η γενιά μας έχει εντυπωσιάσει με την ολιστική του πρόοδο. To 2017 παρουσίασε το T-ROC, που πέρυσι κατάφερε να είναι το 3ο σε πωλήσεις SUV στην χώρα μας και θα πήγαινε ακόμα καλύτερα αν υπήρχαν περισσότερα διαθέσιμα αυτοκίνητα από το εργοστάσιο. Την γκάμα πλέον συμπληρώνει το 4ο μέλος της οικογένειας SUV, το T-Cross. Πρόκειται για τον βενιαμίν της μάρκας, σε επίπεδο διαστάσεων, με μήκος 4,1 μέτρα. Παρουσιάζεται σε μια εποχή που τα SUV γνωρίζουν παγκοσμίως μεγάλη άνθιση. Όπως θα δούμε παρακάτω δόθηκε μεγάλη βαρύτητα στην εξέλιξη του κάτι που πιστεύουμε ότι θα παίξει σημαντικό ρόλο στην εμπορική του πορεία.

    volkswagenΜαζεμένες διαστάσεις-πολύ καλοί χώροι

    Όταν ακούς για ένα SUV με μαζεμένες διαστάσεις, η πρώτη σκέψη που σου έρχεται είναι συμβιβασμός στους χώρους. Η VW όμως κατάφερε στο μήκους 4,1 m αμαξώματος να προσφέρει χώρους ανώτερης κατηγορίας. Σε αυτό βοήθησε το γεγονός ότι βασίζεται όπως και το Polo, στο μεταβλητό πλαίσιο για εγκάρσια τοποθετημένους κινητήρες (MQB) αλλά είναι μεγαλύτερο κατά 55 χιλιοστά σε σχέση με το Polo. Η μεταξύ τους διαφορά είναι περισσότερο εμφανής σε ότι αφορά το ύψος των δύο μοντέλων, καθώς αυτό του T-Cross φτάνει τα 1.584 χιλιοστά όταν το Polo δεν ξεπερνά τα 1.446 χιλιοστά. Το μεταξόνιο των 2.551 χιλιοστών είναι πολύ μεγάλο αναλογικά με το εξωτερικό μήκος - κάτι που αυξάνει το χώρο στο εσωτερικό και εξασφαλίζει αίσθηση ευρυχωρίας και άνεσης. Η υπερυψωμένη θέση οδήγησης είναι χαρακτηριστική για ένα SUV. Ο οδηγός και ο συνοδηγός κάθονται 597 χιλιοστά πιο ψηλά από το δρόμο, ενώ οι πίσω επιβάτες είναι ακόμα πιο ψηλά, στα 652 χιλιοστά. Συγκριτικά, οι θέσεις στο εσωτερικό βρίσκονται 10 εκατοστά πιο ψηλά σε σχέση με το Polo, γεγονός που εγγυάται πολύ καλή περιφερειακή ορατότητα. Το κλειδί ωστόσο της επιτυχίας είναι το μεγάλο πλάτος που δίνει αρκετό "αέρα" ανάμεσα στους εμπρός επιβάτες αλλά και δυνατότητα μεταφοράς τριών στο πίσω κάθισμα.

    volkswagenΤαυτόχρονα το μικρό SUV έχει χώρο αποσκευών από 347 έως 417 λίτρα, ανάλογα με τη διαμόρφωση των πίσω καθισμάτων.  Επίσης το T-Cross μπορεί να μετατραπεί πολύ γρήγορα στο αντίστοιχο ενός μικρού βαν. Αν διπλωθούν οι πλάτες του πίσω καθίσματος και το T-Cross φορτωθεί μέχρι την οροφή τότε η χωρητικότητα αυξάνεται στα 1.243 λίτρα, τιμή κορυφαία για αυτήν την κατηγορία των SUV.

    volkswagenΞεχωριστό design

    Παραταγμένα στην σειρά, τα αυτοκίνητα της παρουσίασης, σε κερδίζουν αρχικά με τις πληθωρικές τους διαστάσεις. Το συνολικό ύψος αλλά και πλάτος σε ξεγελούν, παραπέμποντας σε αμάξωμα με μεγαλύτερες διαστάσεις. Στο εμπρός μέρος δανείζεται στοιχεία από το T-Roc, που ούτως ή άλλος μας αρέσει πολύ. Δυναμικό εμπρός σπόιλερ και μια μεγάλη, φαρδιά μάσκα, στα άκρα της οποίας ενσωματώνονται οι προβολείς. Οι τελευταίοι έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να είναι μεγάλοι σε μήκος και επίπεδοι, ενώ επεκτείνονται πολύ μέσα στα φτερά. Στις πλευρές του T-Cross δύο οριζόντιες, έντονες γραμμές που εκτείνονται σε όλο το μήκος του αμαξώματος ενισχύουν τη δυναμική εμφάνιση του μικρού SUV. Στο πίσω μέρος εκτείνεται μια έντονη αντανακλαστική λωρίδα, που με το μαύρο περίγραμμά της αποτελεί ένα σημαντικό στοιχείο αναγνώρισης, ανάλογου σχεδιαστικού ενδιαφέροντος με την εντυπωσιακή μάσκα. Η λωρίδα τονίζει το πλάτος του αυτοκινήτου και ταυτόχρονα ενισχύει την παρουσία και το δυναμισμό του. Το μήνυμα είναι πως το T-Cross πατά δυνατά στους τροχούς του και είναι έτοιμο για όλες τις περιπέτειες. Το τελευταίο είναι ένα σχεδιαστικό στοιχείο που κάνει την εμφάνιση του πρώτη φορά σε μοντέλο της Volkswagen.

    volkswagenΗ εντυπωσιακή εμφάνιση τονίζεται και από τους μεγάλους θόλους των τροχών, ενώ ο σχεδιασμός των τροχών συμβάλλει στην επιβλητική συνολική εικόνα. Οι ζάντες των 16 ιντσών είναι στάνταρ, ενώ αυτές των 17 και 18 ιντσών διατίθενται προαιρετικά για κάποια από τα πακέτα εξοπλισμού. Για το εξωτερικό του Τ-Cross υπάρχουν διάφορες δυνατότητες εξατομίκευσης. Ο ιδιοκτήτης του μπορεί να επιλέξει μεταξύ 12 διαφορετικών χρωμάτων για το αμάξωμα, ενώ μια σειρά από ζάντες με χρώμα αυξάνει τους συνδυασμούς.

    volkswagenΒήματα προόδου στο εσωτερικό

    Στην Volkswagen δεν προτιμούν τα ριζοσπαστικά σε σχεδίαση εσωτερικά. Αντιθέτως προτιμούν την προοδευτική βελτίωση και το T-Cross αποτελεί ένα καλό παράδειγμα. Δείχνει πιο φρέσκο και νεανικό από το Polo ωφελούμενο και από το νεότερο της ηλικίας του. Οι μεγάλες επιφάνειες του ταμπλό συσχετίζονται τόσο χρωματικά όσο και σε δομή με το υλικό που καλύπτει τα καθίσματα, τις επιφάνειες του τιμονιού, τη βαμμένη κεντρική κονσόλα, το platinum grey χρώμα των επενδύσεων καθώς και τις εξωτερικές λεπτομέρειες. Έτσι το εσωτερικό είναι σπορτίφ και νεανικό, ενώ τα πακέτα design για τις εκδόσεις εξοπλισμού Life and Style διαθέτουν 3D σχεδίαση για τις επιφάνειες στο ταμπλό, δίχρωμες επενδύσεις καθισμάτων , επιφάνειες στο τιμόνι και στην κεντρική κονσόλα σε ταιριαστές αποχρώσεις, καθώς και ανάλογους χρωματικά εξωτερικούς καθρέφτες και τροχούς.  Ο κάτοχος μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία ελκυστικά χρώματα: Black, Energetic Orange και Bamboo Garden. Ο έμμεσος αισθαντικός φωτισμός αναβαθμίζει το εσωτερικό του αυτοκινήτου, ενώ τα τέσσερα ηλεκτρικά παράθυρα και το κατά ύψος ρυθμιζόμενο κάθισμα του οδηγού είναι στάνταρ.

    volkswagenΤο T-Cross θα είναι διαθέσιμο με ένα ψηφιακό ταμπλό που περιλαμβάνει μιας νέας γενιάς οθόνη αφής 8,0 ιντσών και αν είναι επιθυμητό έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων, όπως στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Και οι δύο οθόνες είναι τοποθετημένες στον ίδιο οπτικό άξονα, με αποτέλεσμα να είναι ορατές από όλους τους επιβάτες. Η εργονομία είναι σωστή και όλοι οι διακόπτες βρίσκονται στο σημείο που θέλεις. Ευχάριστη έκπληξη και το πολυλειτουργικό τιμόνι με σχεδίαση που δεν έχουμε συναντήσει ξανά σε μοντέλο της Volkswagen. Η αίσθηση από τις δυο οθόνες θυμίζει πολύ ακριβότερο μοντέλο με έναν αέρα τεχνολογίας που δεν έχουμε συναντήσει σε αυτή την κατηγορία.

    volkswagenΣύγχρονοι δοκιμασμένοι κινητήρες

    Το T-Cross είναι διαθέσιμο σε τρεις αποδοτικές εκδόσεις κινητήρων. Δύο με τον τρικύλινδρο 1.0 TSI βενζίνης, της σειράς κινητήρων EA211 της Volkswagen με κάρτερ από χυτό αλουμίνιο, που εφοδιάζεται με φίλτρο μικροσωματιδίων και αποδίδει 95 PS ή 115 PS. Θα ακολουθήσει και ένας τρίτος βενζινοκινητήρας, ο τετρακύλινδρος 1.5 TSI με ισχύ 150 PS, ο οποίος όμως δεν αναμένεται πριν το 2020. Η τετρακύλινδρη έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI με τα 95 PS συμπληρώνει τη γκάμα. Όλες οι εκδόσεις είναι σύμφωνες με την πιο πρόσφατη προδιαγραφή εκπομπής ρύπων Euro 6D-TEMP.

    Ανάλογα με την μετάδοση και το επίπεδο εξοπλισμού υπάρχουν διαθέσιμα μηχανικά κιβώτια με 5 ή 6 σχέσεις και αυτόματα DSG με 7 σχέσεις, με το τελευταίο να διαθέτει δύο modes, το normal και το sport. Σε κάθε περίπτωση η ισχύς περνά στον εμπρός άξονα. Η βασική έκδοση βενζίνης 95 PS συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ η έκδοση 115 PS με μηχανικό 6 σχέσεων και προαιρετικά με το αποδοτικό DSG-7. Η έκδοση πετρελαίου 1.6 TDI είναι διαθέσιμη με "πεντάρι" χειροκίνητο ή "επτάρι" DSG κιβώτιο. Όλες οι εκδόσεις κινητήρων διαθέτουν σύστημα start/stop και ανάκτησης ενέργειας κατά την επιβράδυνση.

    volkswagenΤιμές

    Το μοντέλο είναι διαθέσιμο σε δυο επίπεδα εξοπλισμού Life και Style. Ακόμα και το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Life είναι αρκετά πλούσιο διαθέτοντας μεταξύ άλλων ζάντες αλουμινίου 16in, ράγες οροφής, προβολείς ομίχλης, Front Assist με αναγνώριση πεζών και ποδηλάτων, Rear Assist με κάμερα οπισθοπορείας, infotainment 8in και ασύρματη φόρτιση smartphones. Η έκδοση με τον κινητήρα των 95 Ps διατίθεται μόνο στο επίπεδο εξοπλισμού Life με τιμή €17.400. Η έκδοση με τα 115 Ps και το χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει €18.850 και €20.250 στα δύο επίπεδα εξοπλισμού αντίστοιχα (Life & Style). Η έκδοση με τα 115 Ps και αυτόματο κιβώτιο DSG κοστίζει αντίστοιχα €20.350 και €21.800. Η έκδοση πετρελαίου με χειροκίνητο κιβώτιο κοστίζει € 20.250 και €21.750 ενώ με αυτόματο κιβώτιο €21.700 και €24.650 στα δυο επίπεδα εξοπλισμού Life και Style.

    volkswagenΣτον δρόμο

    Εμείς οδηγήσαμε την έκδοση με τα 115 Ps, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και επίπεδο εξοπλισμού Style. Μοντέρνο, φρέσκο με ωραίες γραμμές σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή. Δεν έχει την περισσότερο τολμηρή σχεδίαση του T-Roc, δίνοντας λίγο μεγαλύτερη έμφαση στην πρακτικότητα. Η θέση οδήγησης είναι περισσότερο κάθετη από ένα supermini. Η ορατότητα είναι πολύ καλή σε όλες τις πλευρές. Η σχεδίαση του εσωτερικού σε κερδίζει αν και θα θέλαμε επιλεκτικά σε κάποιες επιφάνειες μαλακά πλαστικά.

    Σε κερδίζει η στιβαρότητα του και η μονοκόμματη συμπεριφορά στις ανωμαλίες των δρόμων. Από την άλλη η άνεση παραμένει πολύ καλή σε κάθε περίπτωση. Ο κινητήρας των 115 ίππων κινεί άνετα το αμάξωμα ενώ η 6η σχέση κάνει το ταξίδι στον ανοικτό δρόμο πιο ξεκούραστο και οικονομικό. Εκεί, ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες το T-Cross θυμίζει περισσότερο ένα hatchback σε συμπεριφορά παρά ένα ψηλό με μόλις 4,1 μέτρα μοντέλο. Εντυπωσιάζεσαι από την εξέλιξη που έχει γίνει και πλέον μένει να οδηγήσουμε για περισσότερα Km το μοντέλο της Volkswagen.

    volkswagenΓεννημένος νικητής

    Στοιχηματίζουμε ότι η εμπορική του πορεία θα θυμίσει το T-Roc αλλά και το Tiguan. Θα δέσει με μαεστρία στις ανάγκες της Ελληνικής αγοράς μιας και διαθέτει compact διαστάσεις αλλά αναλογικά εξαιρετικούς χώρους. Σχεδιαστικά έχει ξεκάθαρα την εμφάνιση ενός SUV ενώ στον δρόμο θυμίζει αυτοκίνητο με χαμηλότερο ύψος. Τα μηχανικά μέρη είναι δοκιμασμένα και δένουν άψογα με το αμάξωμα δημιουργώντας τελικά ένα πολύ καλά δομημένο πακέτο.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    volkswagen

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ