Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 22-Μαρ-2019 17:07

    BMW Χ4: Όταν το συναίσθημα συναντά τα SUV

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Την είδαμε για πρώτη φορά πριν ένα χρόνο στην έκθεση της Γενεύης. Εκεί μάλιστα είχαμε την ευκαιρία να μιλήσουμε με τους Joachim Dunkel, υπεύθυνο για την εξέλιξη της 2ης γενιάς της Χ4 και τον Christopher Wehner, επικεφαλής των μεσαίων μοντέλων της BMW. Έβλεπες στα μάτια τους τον ενθουσιασμό και το πάθος τους για τη νέα Χ4. Δόθηκε ιδιαίτερη βαρύτητα στην σχεδίαση αλλά και τα δυναμικά χαρακτηριστικά του μοντέλου. Το έργο τους δύσκολο μιας και ήδη η πρώτη γενιά ήταν ιδιαίτερα πετυχημένη σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι προφανές πως το δημοσιογραφικό μας ενδιαφέρον για την οδήγηση του μοντέλου ήταν μεγάλο.

    bmw x4Δυναμισμός και premium αισθητική

    Μπορεί να μοιράζεται πολλά στοιχεία με την Χ3, ωστόσο η Χ4 καταφέρνει να δείχνει σαφώς πιο δυναμική και νεανική, χωρίς από την άλλη να χάνει κάτι από την premium υπόστασή της. Εντυπωσιάζει στο πέρασμά της με την στιβαρή και αθλητική της παρουσία. Οι διαστάσεις είναι πληθωρικές αλλά με ένα μαγικό τρόπο καλά κρυμμένες. Αυξημένο ύψος (+81 mm), πλάτος (+37 mm) και μεταξόνιο (+54 mm) και μειωμένο ύψος κατά 3 mm συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο. Η εξωτερική εικόνα φέρει στοιχεία από τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας. Χαρακτηριστικό είναι το πίσω μέρος με τα μακρόστενα φωτιστικά, το οποία ωστόσο δεν κολακεύονται ιδιαίτερα στην μολυβί απόχρωση του αυτοκινήτου της δοκιμής μας. Με τις αεροδυναμικές φόρμες του, το νέο Sports Activity Coupe γίνεται ο νέος εντυπωσιακός αθλητής στην οικογένεια μοντέλων BMW X.

    BMW X4Το πακέτο M Sport του αυτοκινήτου της δοκιμής μας κολακεύει ακόμα περισσότερο την εμφάνιση. Η δυναμική μπροστινή ποδιά με τις μεγάλες εισαγωγές αέρα και τα επιβλητικά πλαϊνά μαρσπιέ δίνει τον παλμό. Στο κέντρο δεσπόζει η μεγάλη μάσκα "νεφρών" με γυαλιστερές μαύρες γρίλιες, συνοδευόμενη από το Air Breather στο ίδιο στιλ. Οι τροχοί των 19in δένουν άψογα με τους θόλους και συμπληρώνουν τις σημαντικότερες εξωτερικές αλλαγές. Το πακέτο συμπληρώνεται από σπορ φρένα Μ και σπορ ανάρτηση Μ. Έτσι η εικόνα συνοδεύεται και από ουσία.

    BMW X4Πολυτέλεια με σπορ πινελιές

    Η αναβάθμιση στο εσωτερικό είναι ακόμα πιο έντονη. Μοντέρνα και premium αίσθηση συμπληρώνονται από το γνώριμο μείγμα στιβαρότητας και αριστοκρατικής κομψότητας. Κλασικό, οδηγοκεντρικό cockpit BMW συνδυάζεται άψογα με την νέα τάση της τεχνολογίας που εκφράζεται μέσα από τον ψηφιακό πίνακα οργάνων με διαγώνιο 12,3in. όπου μπορούν να προβληθούν τρεις διαφορετικές λειτουργίες οδήγησης με τις αντίστοιχες ενδείξεις. Κάθε μία από αυτές διαθέτει τον δικό της χρωματισμό και στιλ γραφικών: ECO PRO, COMFORT και SPORT. Εντυπωσιακό είναι και το σύστημα ψυχαγωγίας και πολυμέσων που έχει τοποθετηθεί πολύ προσεγμένα στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Ο οδηγός μπορεί να το ελέγχει μέσω της οθόνης αφής, του πολυχειριστηρίου iDrive, μέσω φωνητικού ελέγχου ή με το σύστημα Gesture Control, ανάλογα με τις προτιμήσεις του. Αντί στατικής προβολής, τώρα το μενού εμφανίζεται με τη μορφή δυναμικών πλακιδίων. Πολύ θετική όμως ήταν και η εντύπωσή μας από την ποιότητα των υλικών στο εσωτερικό. Εξαιρετικές δερμάτινες επενδύσεις, πλαστικά και μέταλλο παντρεμένα με εξαιρετικό τρόπο.

    Κινητήρας πετρελαίου με ατού την ροπή

    BMW X4Η xdrive20d που δοκιμάζουμε μπορεί να είναι η πιο προσιτή έκδοση πετρελαίου ταυτόχρονα όμως είναι ίσως μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικά, ενώ σε καμία περίπτωση δεν στερείται τεχνολογίας από τις ανώτερες εκδόσεις. Πρόκειται για ένα πολύ γνωστό σύνολο από την γκάμα της μάρκας, που έχει δεχθεί πολλά θετικά σχόλια για την απόδοση αλλά και την οικονομία του. Δεν είναι τόσο τα 190 άλογα αλλά τα 40,8 κιλά ροπής από τις 1750 rpm, που θέτουν τους κανόνες του παιχνιδιού. Φαίνεται και από τις επιδόσεις, όπου τα 0-100 km/h έρχονται σε μόλις 8sec., παρά τον όγκο ενώ η τελική φτάνει τα 213 km/h. Η πλούσια ροπή μεταδίδεται μόνιμα σε όλους τους τροχούς, αποκλειστικά μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου 8 σχέσεων.

    bmw x4Οδηγική απόλαυση

    Η BMW υποστηρίζει πως μέρος του χαρακτήρα της X4 είναι και η απόλαυση στην οδήγηση. Οδηγώντας το αυτοκίνητο για μια βδομάδα διαπιστώσαμε πως έχει δίκιο. Σαφώς πιο ραφιναρισμένο από το μοντέλο που αντικαθιστά, η νέα Χ4 είναι μια πολύ ευχάριστη παρέα στον δρόμο. Το πρώτο που μας έκανε πολύ καλή εντύπωση ήταν η ποιότητα κύλισης. Παρά τα χαμηλού προφίλ runflat ελαστικά η καμπίνα είναι πολύ καλά μονωμένη από θορύβους και κραδασμούς. Ταυτόχρονα και παρά το μεγάλο ύψος οι κλίσεις στις στροφές είναι πολύ περιορισμένες. Το σημαντικότερο όμως είναι πως κρύβει το βάρος του και αλλάζει κατεύθυνση με ακρίβεια και αμεσότητα, τόσο που ασυναίσθητα πιέζεις παραπάνω εξαντλώντας τον κινητήρα! Είναι γεγονός πως αυτό το πλαίσιο αντέχει πολύ περισσότερη δύναμη. Για τους πιο θερμόαιμους ωστόσο υπάρχουν οι πιο δυνατές εκδόσεις. Η xdrive20d πάντως αποτελεί μια πολύ καλή ισορροπία μεταξύ επιδόσεων και οικονομίας. Ακόμα όμως και όταν δεν την πιέζεις στο όριο καταφέρνει να σου περνά μια πολύ ευχάριστη αίσθηση είτε ταξιδεύεις, είτε κινείσαι στην πόλη. Τον ρόλο του παίζει και το ωραίο περιβάλλον που καταφέρνει να σου ανεβάζει την διάθεση κάθε στιγμή.

    Εμπειρία Χ4

    bmw x4Η 2η γενιά της Χ4 είναι αναμφίβολα ένα ολιστικά βελτιωμένο μοντέλο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά αποτελώντας μια πολύ πετυχημένη συνέχεια. Το concept παραμένει ίδιο αλλά πλέον βρίσκεται σε ένα ανώτερο επίπεδο. Τεχνολογία, οδική συμπεριφορά, ποιότητα υλικών, οικονομία, σχεδίαση αλλά και άνεση. Η έκδοση της δοκιμής μας με τον κινητήρα πετρελαίου θα καλύψει τις ανάγκες του μέσο αγοραστη στον τομέα των επιδόσεων ενω αποδείχθηκε και πολύ οικονομική στον τομέα της κατανάλωσης.

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    bmw x4

    Τεχνικά Χαρακτηριστικά

    Διαστάσεις (Μήκος/ πλάτος/ύψος) : 4.752 mm/1.918 mm/1.621 mm

    Βάρος : 1860 kg

    Κινητήρας : 1995 cc

    Ιπποδύναμη : 190 Ps/ 4000 rpm

    Ροπή : 40,8 kg.m/ 1.750-2.500 rpm

    Τελική Ταχύτητα : 213 km/h

    0-100 km/h : 8 sec

    Μέση Κατανάλωση Δοκιμής : 8,7 lt/100km

    Ρύποι CO2 : 142 g/km

    Τιμή: €66.030

     

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ