Συνεχης ενημερωση

    Τετάρτη, 13-Μαρ-2019 09:14

    Πρώτη επαφή με το νέο Nissan Micra ΙG-T 100 Ps

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Το Micra τελευταίας γενιάς είναι από τα αγαπημένα μας super mini. Κράτησε από το μοντέλο που αντικατέστησε την αξιοπιστία και το όνομα και μεταμορφώθηκε σε ένα πρακτικό και στιλάτο αυτοκίνητο που επιπρόσθετα είναι ευχάριστο στην οδήγηση. Η γκάμα των κινητήρων ήταν ανταγωνιστική ωστόσο η Nissan αποφάσισε να αντικαταστήσει τον κινητήρα των 0,9 λίτρων βενζίνης με νέο σύνολο. Στην βασική του μορφή ο IG-T αποδίδει 100 άλογα ενώ προαιρετικά θα διατίθεται και με αυτόματο κιβώτιο Xtronic. Υπάρχει και πιο ισχυρή έκδοση με 117 ίππους και επιπρόσθετα χαμηλότερο ύψος, αναθεωρημένη ανάρτηση και πιο σπορτίφ σύστημα διεύθυνσης. Εδώ εκτός από turbo, που έχει και η έκδοση των 100 ίππων υπάρχει και άμεσος ψεκασμός. Οι δύο νέοι κινητήρες του MICRA πλαισιώνουν την γκάμα του μοντέλου, σε συνδυασμό με τον υπάρχων πετρελαιοκινητήρα των 1.5 λίτρων και ισχύος 90PS, όπως και με τον ατμοσφαιρικό βενζίνης  του 1.0 λίτρου και ισχύος 71 ίππων.

    Nissan MicraΠιο αναλυτικά

    Σε πλήρη συμμόρφωση με τους κανονισμούς Euro6d-Temp, ο νέος κινητήρας έρχεται να αντικαταστήσει το βενζινοκίνητο σύνολο 0.9 lt των 90PS. Τα οφέλη από αυτή την αναβάθμιση έγκειται στη μεγαλύτερη (+10 PS) ισχύ, όπως  και στη  μεγαλύτερη ροπή (+20 Nm) σε όλο το εύρος στροφών, καθώς και στις  χαμηλότερες εκπομπές CO2 (-13 έως -15 g / km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), αλλά και στην  οικονομία καυσίμου (-0,6 έως -0,7 l / 100 km, ανάλογα με την έκδοση εξοπλισμού), γεγονός που "μεταφράζεται” σε μειωμένο κόστος χρήσης. Σε σύγκριση με τον απερχόμενο κινητήρα υπάρχουν πλέον κορυφαίες τεχνολογίες όπως : σύστημα διαχωρισμού ψύξης, ηλεκτρονικούς ενεργοποιητές βαλβίδων ανακούφισης turbo, επίστρωση Plasma αντί χιτωνίων στους κυλίνδρους, κυλινδροκεφαλή με ενσωματωμένη πολλαπλή εξαγωγής και πλαστικό κάλυμμα, ελαστικός βοηθητικός ιμάντας και σφυρήλατος στροφαλοφόρος άξονας από χάλυβα!

    Nissan MicraΝέο αυτόματο κιβώτιο

    Το αυτόματο σύστημα Xtronic είναι μια προηγμένη μονάδα συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT). Διαθέτει τεχνολογία D-step, η οποία προσφέρει μια πιο "εκλεπτυσμένη” παροχή ισχύος και εμπειρία οδήγησης για τον οδηγό, σε σύγκριση με ένα συμβατικό CVT. Αυτό γίνεται εμφανές, όταν πατηθεί "επιθετικά” το πεντάλ του γκαζιού. Επίσης, η τεχνολογία D-step,  προσφέρει ταχύτερα downshifts (κατεβάσματα) και καλύτερη οικονομία καυσίμου. Μηχανικά, ο κινητήρας είναι πανομοιότυπος με το σύνολο του IG-T 100 PS που εφοδιάζεται με το χειροκίνητο κιβώτιο και διαθέτει όλα τα ίδια τεχνικά πλεονεκτήματα που αναφέρονται παραπάνω.

    Nissan MicraΝαυαρχίδα με 117 άλογα

    Η νέα ναυαρχίδα στη γκάμα του Nissan MICRA,  είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.0 λίτρου DIG-T 117 PSl, που συνδυάζεται  με ένα χειροκίνητο κιβώτιο έξι ταχυτήτων και με "προσανατολισμό” στις επιδόσεις.

    Δεν πρόκειται απλά για μια βελτιωμένη και ισχυρότερη έκδοση του IG-T 100 PS, αλλά για έναν εντελώς διαφορετικό κινητήρα. Έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Daimler, παράλληλα με τον βενζινοκινητήρα 1,3 λίτρων που έγινε πρόσφατα διαθέσιμος στο δημοφιλές crossover SUV του Nissan Qashqai.

    Ακόμα και μόνο με τρεις κυλίνδρους, ο κινητήρας DIG-T 117 PS έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει οδήγηση, "προσανατολισμένη” στις επιδόσεις, διαθέτοντας ροπή 180 Nm συν επιπλέον 20 Nm σε λειτουργία overboost.

    Συγκρίνοντας τους δύο νέους κινητήρες (των 100 PS και των 117 PS), ο τελευταίος έχει αισθητά περισσότερη επιτάχυνση, η οποία συνεχίζεται σε μεγαλύτερο εύρος στροφών. Υπάρχει προφανώς περισσότερη ισχύς, αλλά και περισσότερη ροπή με μέγιστη απόδοση σε χαμηλότερες στροφές (180 Nm στις 1.750 σ.α.λ. στον 117 PS, έναντι 160 Nm στις 2.750 σ.α.λ. στον 100 PS). Το αποτέλεσμα είναι η επίτευξη του 0-100 χλμ / ώρα σε 9,9 δευτερόλεπτα για τους 117 PS, το οποίο είναι ένα "γεμάτο” δευτερόλεπτο γρηγορότερα από το σύνολο των 100 PS (10,9 δευτερόλεπτα).

    Nissan MicraΩστόσο, δεν είναι μόνο ο κινητήρας που κάνει τη διαφορά. Το MICRA με τους 117 PS προσφέρει πιο δυναμικές επιδόσεις στο δρόμο, χάρη σε μια σειρά από φυσικές αλλαγές. Οι εκδόσεις που εξοπλίζονται με  αυτόν τον κινητήρα, έχουν χαμηλότερο ύψος οδήγησης (-10mm), καθώς και αναθεωρημένες ρυθμίσεις στην ανάρτηση που "μετουσιώνουν” τα οφέλη αυτής της μείωσης.  Διαθέτουν επίσης πιο "κοφτερό” τιμόνι, με την κρεμαγιέρα να είναι πιο γρήγορη και ελαφρύτερη στη χρήση, κάνοντας το αυτοκίνητο  αισθητά πιο ευκίνητο και διασκεδαστικό κατά την οδήγηση.

    Σε επίπεδο εξοπλισμού, από την έκδοση Acenta και πάνω, το MICRA με τον κινητήρα DIG-T 117 PS, διαθέτει μια νέα χρωμιωμένη εξάτμιση, όπως και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.

    Τιμές

    Οι τιμές για τα MICRA 1.0 IG-T 100PS και DIG-T 117 PS, ξεκινούν από τις 14.290€ και 15.890€ αντίστοιχα, ενώ η έκδοση  1.0 IG-T 100PS με το νέο XTRONIC αυτόματο κιβώτιο ξεκινά από τις 15.350€.

    Nissan MicraNissanConnect

    Το ολοκαίνουριο σύστημα πληροφοριών και ψυχαγωγίας της Nissan, είναι τώρα διαθέσιμο στο MICRA, με σημαντικά βελτιωμένη λειτουργικότητα. Το νέο NissanConnect είναι ένα ολοκαίνουριο προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας που βελτιώνει περαιτέρω τη σχέση μεταξύ οδηγού και οχήματος. Το όφελος για τον οδηγό και τους επιβάτες εστιάζεται στην απρόσκοπτη και διαισθητική ενσωμάτωση του δικού τους smartphone με το αυτοκίνητο, καθώς και στη δυνατότητα ενημερώσεων του χάρτη και του λογισμικού με τη μέθοδο Over The Air (OTA). Τα Apple CarPlay και Android Auto συμπεριλαμβάνονται ως στάνταρ από την έκδοση εξοπλισμού Acenta.

    Nissan MicraΣτον δρόμο

    Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το Micra με το νέο κινητήρα. Οδηγήσαμε μέχρι την Κόρινθο την έκδοση με το χειροκίνητο κίβωτιο και τον κινητήρα IG-T 100 PS. Είναι αναμφίβολα η πιο σημαντική εμπορικά έκδοση. Σε σύγκριση με τον κινητήρα που αντικαθιστά είναι φανερό το πιο σπιρτόζικο ξεκίνημα. Από εκεί και πέρα μας εντυπωσίασε η ευκολία με την οποία κρατά υψηλή μέση ταχύτητα στον ανοικτό δρόμο. Η μακριά κλιμάκωση, που στερεί νεύρο στις ρεπρίζ, κρατά τις στροφές του κινητήρα σε χαμηλό ρυθμό ενώ ταυτόχρονα χαμηλά μένει και η κατανάλωση. Το επίπεδο θορύβου ήταν πολύ χαμηλό επίσης, με τον τρικύλινδρο κινητήρα να έχει μεταξένια λειτουργία. Η οδική συμπεριφορά παραμένει ασφαλής και ευχάριστη με το Micra να έχει έναν όμορφο τρόπο να "επικοινωνεί" με τον οδηγό. Εξαιρετική σε επικοινωνία είναι και η νέα οθόνη πολυμέσων που πλέον ανταποκρίνεται στις όλο και υψηλότερες απαιτήσεις του κοινού.

    Ένα εξαιρετικό σύνολο

    Nissan MicraΤο MICRA παραμένει για εμάς μια από τις καλύτερες επιλογές στην κατηγορία. Με τους νέους κινητήρες το καλό έγινε καλύτερο. Παραμένει η πετυχημένη σχεδίαση, το όμορφο εσωτερικό, η πολύ καλή οδική συμπεριφορά ενώ πλέον η γκάμα των κινητήρων είναι καλύτερη από κάθε άλλη φορά.

     

    Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ