Συνεχης ενημερωση

    Πέμπτη, 07-Μαρ-2019 13:00

    BMW: Μαγεμένοι από τη νέα Ζ4

    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Ταυτόχρονα με την σειρά 3 στην χώρα ήρθε και η 3η γενιά της Z4. Κόντρα στην εποχή που συγκεντρώνει τα πυρά της στα SUV, η BMW μας θυμίζει πως η χαρά της οδήγησης είναι εξίσου σημαντική με την μετακίνηση. Με την κατηγορία των roadster να συρρικνώνεται η BMW δείχνει σταθερή στις αρχές της, παρουσιάζοντας ένα υπέροχο μοντέλο, που έρχεται να μας ταξιδέψει. Ένα κλασικό σε αναλογίες premium roadster, που αφήνει την σκληρή ανοιγόμενη οροφή και επανέρχεται στην κλασική πάνινη οροφή. Σύμφωνα με την BMW έχει σχεδιαστεί για να προσφέρει μέγιστη ευελιξία, συναρπαστική δυναμική, υψηλή ακρίβεια διεύθυνσης και άμεση απόκριση. Συνδυάζει σπορ ικανότητες με πλούσιο, προηγμένο εξοπλισμό προς όφελος του οδηγού, της λειτουργικότητας και της συνδεσιμότητας.

    BMW Z4Υπέροχες αναλογίες

    Οι αναλογίες του αυτοκινήτου αποτελούν την πιο εντυπωσιακή απόδειξη της νέας ερμηνείας της κλασικής φιλοσοφίας roadster. Συγκριτικά με την προκάτοχό της, η νέα BMW Z4 έχει αυξηθεί σε μήκος κατά 85 mm στα 4.324 mm, είναι 74 mm φαρδύτερη (τώρα 1.864 mm) και κατά 13 mm ψηλότερη (1.304 mm). Η μείωση του μεταξονίου κατά 26 mm στα 2.470 mm βελτιώνει την ευελιξία, όπως και τα αισθητά φαρδύτερα μετατρόχια – 1.609 mm μπροστά (+ 98 mm) και 1.616 mm πίσω (+ 57 mm). Η δομή αμαξώματος και οι βάσεις έδρασης του πλαισίου έχουν υψηλή ακαμψία, ενώ η νέα σχεδίαση εμπρός και πίσω αξόνων χαρίζει στο αυτοκίνητο πολύ πιο σπορ στυλ σε συνδυασμό με υψηλά επίπεδα άνεσης. Η κεντρική θέση των καθισμάτων, το χαμηλό κέντρο βάρους, το ελαχιστοποιημένο βάρος και η ιδανική κατανομή βάρους 50 : 50 είναι επίσης παράγοντες που συμβάλλουν στην ‘εθιστικά’ δυναμική συμπεριφορά της νέας BMW Z4.

    BMW Z4Μοναδική εξωτερική σχεδίαση

    Η νέα Ζ4 αφήνει πίσω την φιλοσοφία του μαζεμένου roadster και μετατρέπεται σε ένα roadster αρχοντικών διαστάσεων, που αισθητικά μπαίνει στα χωράφια πολύ ακριβότερων κατασκευαστών. Πλέον κοιτάζει στα μάτια μια Porsche Boxster. Πλέον δεν περνά απαρατήρητη και στο πέρασμα της γυρίζει κεφάλια, ειδικά στις δυο αποχρώσεις που ήταν διαθέσιμες για δοκιμή, σε κόκκινο χρώμα και μολυβί ματ. Όπως και η σειρά 3 έτσι και η Ζ4 βασίζεται στη νέα σχεδιαστική γλώσσα της μάρκας. Πλούσια σε συναισθήματα, σε προκαλεί να την χαζεύεις με τις ώρες και τελικά να θες να την οδηγήσεις. Χαρακτηριστική η μεγάλη μάσκα νεφρών τύπου πλέγματος και τα -για πρώτη φορά-κατακόρυφη διάταξη των εμπρός φωτιστικών. Τα μακρόστενα πίσω φωτιστικά μας θυμίζουν έντονα εκείνα της σειράς 8 ολοκληρώνοντας ένα πολύ ποθητό σύνολο.Η BMW Z4 είναι εξοπλισμένη με προβολείς LED στάνταρ, ενώ οι προαιρετικοί προβολείς Adaptive LED προσθέτουν μία λειτουργία ‘matrix’ για την αντιθαμβωτική μεγάλη σκάλα φώτων και τα φώτα στροφών. Το επιμηκυμένο καπό με γραμμές σε σχήμα βέλους που κατευθύνονται προς τη μάσκα αγκαλιάζει τους τροχούς σαν κοχύλι, χαρακτηριστικό των κλασικών σπορ αυτοκινήτων. Ο αρμός στο πλάι του καπό συγχωνεύεται με την πάνω χαρακτηριστική γραμμή που διατρέχει το προφίλ του αυτοκινήτου μέχρι τα πίσω φώτα. Μία δεύτερη χαρακτηριστική γραμμή αναδύεται από το μεγάλο Air Breather πίσω από το θόλο του εμπρός τροχού.

    Το χρωματολόγιο περιλαμβάνει εννέα εξωτερικές αποχρώσεις, ενώ το υφασμάτινο soft-top διατίθεται σε Μαύρο, στάνταρ, ή Ανθρακί με ασημί πινελιές προαιρετικά. Λειτουργεί ηλεκτρικά και μπορεί να ανοίγει / κλείνει σε δέκα δευτερόλεπτα, ακόμα και όταν το όχημα έχει αναπτύξει ταχύτητα έως 50 km/h.

    BMW Z4Οδηγοκεντρικό εσωτερικό

    Η οδηγοκεντρική παράδοση συνεχίζεται στο εσωτερικό. Η καμπίνα της νέας BMW Z4 μεταφέρει μία εικόνα γνήσιας οδηγικής απόλαυσης. ‘Γαλβανιζέ’ λεπτομέρειες προστίθενται στο προηγμένο περιβάλλον του roadster, ενώ η σαφής διάταξη των χειριστηρίων εστιάζει την προσοχή ακόμα περισσότερο στην οδηγική εμπειρία. Η σχεδίαση βασίζεται στην ίδια φιλοσοφία με της νέας σειράς 3. Εντυπωσιακός ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων, όπως και η μεγάλη οθόνη πολυμέσων στο πάνω μέρος της κεντρικής κονσόλας. Το μόνο που θα θέλαμε είναι μεγαλύτερο μπουτόν για την ρύθμιση της ένταση του κλιματισμού. Όπως εξωτερικά έτσι και εσωτερικά η Ζ4 δίνει την αίσθηση ενός μοντέλου ανώτερης κατηγορίας.

    Οδηγός και συνοδηγός κάθονται σε αποκλειστικά σπορ καθίσματα με ενσωματωμένα προσκέφαλα. Ο προαιρετικός ανεμοθώρακας τοποθετείται ανάμεσα στα σταθερά roll bar. Ένας αποθηκευτικός χώρος πίσω από τα καθίσματα, ποτηροηθήκες κάτω από το κάλυμμα του κεντρικού υποβραχιονίου (που ανοίγει διαμήκως σε δύο τμήματα) και οι μεγάλες θήκες θυρών είναι μερικά ακόμα πρακτικά χαρακτηριστικά. Η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών είναι 281 L, ανεξάρτητα αν το soft-top είναι ανοιχτό ή κλειστό – αύξηση πάνω από 50% συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο.

    BMW Z4Ισχυροί κινητήρες-τιμες

    Οι κινητήρες που διατίθενται για τη νέα Z4 ωφελούνται από χιλιάδες βελτιώσεις στις λεπτομέρειες και υπόσχονται συναρπαστικές καμπύλες ισχύος. Η κινητήρια ισχύς φτάνει στο δρόμο μέσω του οκτατάχυτου κιβωτίου Steptronic Sport τελευταίας γενιάς. Αρχικά διατίθεται με τρείς κινητήρες βενζίνης. Η BMW Z4 M40i (€91.550) χρησιμοποιεί έναν ισχυρό 3.0L straight-six κινητήρα με τεχνολογία M Performance TwinPower Turbo. Αποδίδει 340 hp και μέγιστη ροπή 500 Nm και επιταχύνει το roadster από 0 τα 100 km/h σε 4,6 δεύτερα. Η γκάμα κινητήρων ολοκληρώνεται με δύο δίλιτρες, τετρακύλινδρες μονάδες. Η έκδοση BMW Z4 sDrive30i (€66.350) έχει 258 hp και 400 Nm για επιτάχυνση 0 - 100 km/h σε 5,4 δευτερόλεπτα. Στη νέα BMW Z4 sDrive20i (€56.300), η μέγιστη ισχύς των 197 hp και η μέγιστη ροπή των 320 Nm μεταφράζονται σε χρόνο επιτάχυνσης 0 - 100 km/h σε 6,6 δεύτερα. Οι τρεις κινητήριες μονάδες φέρουν φίλτρο σωματιδίων βενζίνης για περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων, ενώ όλες οι εκδόσεις συμμορφώνονται με το πρότυπο εκπομπών ρύπων Euro 6d-TEMP.

    BMW Z4Βελτιωμένο πλαίσιο

    Η τεχνολογία πλαισίου της νέας BMW Z4 έχει αναθεωρηθεί πλήρως, με κριτήριο την ανώτερη ευελιξία και δυναμική συμπεριφορά και περιλαμβάνει νέο άξονα γονάτων ελατηρίου δύο συνδέσμων μπροστά, και πίσω άξονα πέντε συνδέσμων, που κάνει ντεμπούτο σε ένα BMW roadster. Αυτός ο ιδιαίτερος συνδυασμός πετυχαίνει τη σωστή ισορροπία μεταξύ σπορτίφ συμπεριφοράς και οδηγικής άνεσης. Ένα ακόμα στοιχείο στη λίστα στάνταρ εξοπλισμού είναι το σπορ σύστημα διεύθυνσης με μεταβλητό λόγο υποπολλαπλασιασμού με ρύθμιση τόσο της υποβοήθησης όλο και της γωνίας διεύθυνσης σύμφωνα με την εκάστοτε οδηγική κατάσταση.

    BMW Z4Προηγμένα συστήματα υποστήριξης

    Η κορυφαία γκάμα συστημάτων υποστήριξης οδηγού υπογραμμίζει τον πολύ προηγμένο χαρακτήρα της νέας BMW Z4. Τα συστήματα Collision Warning, Pedestrian Warning με λειτουργία City Braking και Lane Departure Warning διατίθενται στάνταρ. Η λίστα προαιρετικών επιλογών περιλαμβάνει Active Cruise Control με λειτουργία Stop & Go, πληροφορίες απόστασης, Lane Change Warning System, Rear Collision Prevention και Cross Traffic Alert, και επιπλέον το σύστημα Speed Limit.

    BMW Z4

    Στον δρόμο για το Σούνιο

    Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από το μοντέλο, οδηγώντας το από την Βούλα μέχρι το Σούνιο. Μια ηλιόλουστη μέρα και η νέα Z4 sDrive20i ήταν ο τέλειος συνδυασμός για την υπέροχη διαδρομή. Τι και αν έκανε κρύο, το μυαλό ταξιδεύει μέσα στην Ζ4. Η μεγάλη μούρη σου δείχνει τον δρόμο και ο κινητήρας ακούγεται τόσο ώστε να θυμάσαι πως αυτός σε κινεί! Η ποιότητα κύλισης είναι πολύ καλή και ταυτόχρονα οι κλίσεις περιορισμένες. Στο πάτημα του γκαζιού αποδεικνύεται ζωντανή, περισσότερο ίσως από αυτό που περιμένεις από μια "βασική" έκδοση. Ακόμα και αν την πιέσεις δείχνει ακλόνητη με το στιβαρό πλαίσιο αλλά και την εξελιγμένη ανάρτηση να παίζουν τον ρόλο τους. Τα km κυλούν γρήγορα και η Ζ4 σε μεταφέρει με όμορφο τρόπο στον μαγικό κόσμο των roadster. Η πάνινη οροφή έχει μόνωση που θυμίζει μεταλλική ενώ αισθητικά δίνει την απαραίτητη για roadster όψη.

    Ένα υπέροχο ταξίδι

    BMW Z4Τα roadster σε ταξιδεύουν στον δικό τους κόσμο και η Ζ4 είναι ένα γνήσιο τέκνο του. Εκεί η αισθητική έχει άλλους νόμους ενώ η απόλαυση κατά την οδήγηση είναι βασικό κομμάτι της συνταγής. Η νέα Ζ4 αλλάζει επίπεδο σε σύγκριση με τους προγόνους της. Ίσως θα μπορούσε να ονομάζεται Ζ5! Μεγαλύτερη σε μέγεθος, πιο πλούσια, πιο γρήγορη και με αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης είναι έτοιμη να σου κλέψει την καρδιά!

    Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος

    Φωτογραφίες: Γιώργος Καραγιωργάκης

    Διαβάστε ακόμα για:

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ