Γνωρίζουμε τη νέα Skoda Fabia
Πέμπτη, 22-Νοε-2018 09:06
Η 3η γενιά του μοντέλου ανανεώνεται εκ βάθρων, οπότε το ενδιαφέρον μας μεγάλο για την επαφή με ένα τόσο σημαντικό μοντέλο. Αρχικά είναι η σχεδίαση που έχει γίνει ακόμα πιο ενδιαφέρουσα. Το μπροστινό τμήμα, η μάσκα ψυγείου και το πίσω τμήμα έχουν πλέον πιο δυναμική και χαρακτηριστική σχεδίαση. Η γκάμα των ζαντών αλουμινίου περιλαμβάνει ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών για το hatchback, για πρώτη φορά. Το ColourConcept επιτρέπει στους πελάτες να εξατομικεύσουν χρωματικά την οροφή, τις εμπρός κολόνες (Α), τους πλαϊνούς καθρέφτες και τις ζάντες αλουμινίου, σε μαύρο, λευκό ή ασημί. Πλέον, όλες οι SKODA FABIA διατίθενται με φώτα ημέρας LED στο βασικό εξοπλισμό. Προβολείς LED και πίσω φώτα LED διατίθενται ως προαιρετικός εξοπλισμός (ως βασικός εξοπλισμός στη SKODA FABIA MONTE CARLO).
Το ταμπλό χαρακτηρίζεται από έναν επανασχεδιασμένο πίνακα οργάνων με νέα στρογγυλά όργανα που μπορούν να διαβάζονται ακόμα πιο εύκολα. Νέα ντεκόρ και υλικά υψηλότερης ποιότητας ολοκληρώνουν τη συνολική εντύπωση. Ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού, τα καθίσματα διατίθενται με καλύμματα μικροϊνών (Suedia) / υφασμάτινα καλύμματα ή σε δυο χρώματα. Οι διακοσμητικές ραφές δημιουργούν δυναμικές πινελιές. Το σύστημα infotainement Amundsen επιτρέπει στους χρήστες να συνδέουν το Infotainment Online, προσφέρει Wi-Fi hotspot και επιτρέπει σύνδεση έως δυο tablet μέσω SKODA Media Command 2.0. Το σύστημα Infotainment Swing Plus με έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών αποτελεί νέα προσθήκη στην γκάμα συστημάτων.
Παρά τις συμπαγείς διαστάσεις της με μήκος 3,997 mm και μεταξόνιο 2,470 mm, η SKODA FABIA προσφέρει ευρυχωρία για έως πέντε άτομα. Η έκδοση hatchback προσφέρει έναν από τους μεγαλύτερους χώρους αποσκευών στην κατηγορία μικρών αυτοκινήτων. Η χωρητικότητα των 330 l μπορεί να αυξηθεί έως 1.150 l, αναδιπλώνοντας προς τα κάτω τα πίσω καθίσματα 60:40. Η SKODA FABIA COMBI με μήκος 4.262 mm προσφέρει τον μεγαλύτερο χώρο αποσκευών στην κατηγορία της και έχει χωρητικότητα από 530 έως και 1,395 l.
Έκδοση Monte Carlo
Κινητήρες
Οι πρώτες δυο εκδόσεις διατίθενται αποκλειστικά με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο πιο ισχυρός κινητήρας 1.0 TSI με 110 PS διατίθεται με 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων στον βασικό εξοπλισμό και προαιρετικά με 7-τάχυτο DSG. Στο τελευταίο, οι ταχύτητες μπορούν να αλλάζουν τόσο χειροκίνητα όσο και αυτόματα.
Η βασική έκδοση των 75 Ps ξεκινά από τα €10.980. Η έκδοση των 95 Ps από τα €12.980, η χειροκίνητη έκδοση με τα 110 Ps στην έκδοση Style έχει €14.880 ενώ με τα ίδια χρήματα μπορείς να αγοράσεις την έκδοση Monte Carlo με τα 95 Ps ή την έκδοση των 110 Ps στην έκδοση Ambition.
Η ευρεία γκάμα συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας έχει επεκταθεί με νέα συστήματα υποβοήθησης τα οποία υποστηρίζουν τον οδηγό στην αλλαγή λωρίδων κυκλοφορίας, στους ελιγμούς και στην εναλλαγή μεταξύ φώτων πορείας και μεγάλης σκάλας φώτων. Αυτά τα συστήματα μέχρι σήμερα ήταν προνόμιο ανώτερων κατηγοριών οχημάτων.
Αρχικά καταφέρνει να κερδίζει τη μάχη των εντυπώσεων με την εμφάνισή του. Νεανικό, δυναμικό με όμορφες λεπτομέρειες δείχνει πιο "ακριβό" από την τιμή του. Είχαν κέφια στην Skoda δημιουργώντας μια έκδοση που σε ταξιδεύει. Η ίδια εικόνα και στο εσωτερικό. Τα σπορ καθίσματα κλέβουν την παράσταση και το ταμπλό έρχεται να την ολοκληρώσει. Όμορφος πίνακας οργάνων, ωραίο σε υφή τιμόνι, μεγάλη οθόνη πολυμέσων αλλά και επένδυση που παραπέμπει πειστικά σε ανθρακονήματα. Μόνο η κάλυψη επιφανειών με μαλακά πλαστικά θα λείψουν από τον πιο απαιτητικό. Με το κάθισμα να μας αγκαλιάζει ξεκινάμε. Ο κινητήρας κινεί σβέλτα το μαζεμένο αμάξωμα με την ροπή των 160Nm να παίζουν τον θετικό τους ρόλο. Το σύστημα διεύθυνσης δείχνει πιο εστιασμένο ενώ και η ανάρτηση δείχνει να λειτουργεί καλύτερο σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο. Αισθάνεσαι όμορφα πίσω από το τιμόνι της Fabia και αυτό νομίζουμε πως είναι το πιο σημαντικό.
Η Fabia παραμένει μια εξαιρετική επιλογή. Μετά την οδήγηση μας ήρθαν στο μυαλό τα λόγια του Διευθυντή Πωλήσεων & Marketing της ŠKODA, Ανδρέα Χαλμπέ, που υπογράμμισε στην παρουσίαση πως τα μοντέλα της SKODA δεν είναι φτηνά αλλά έχουν υψηλό value for money. Η Fabia παραμένει πιστή στο παραπάνω concept. Ένα μοντέλο καλοφτιαγμένο, πλούσιο, ασφαλές, σύγχρονο σε κάθε τομέα που ειδικά στην έκδοση Monte Carlo καταφέρνει να αγγίζει και το συναίσθημα.
Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος
Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης