Ο χώρος του Art Factory στον Ταύρο δεν είναι αυτό ακριβώς που περιμένεις σαν σημείο παρουσίασης από την ΒΜW. Περισσότερο εναλλακτικός, με έντονα χρώματα, δυνατή μουσική και ένα διαφορετικό στυλ σε προδιαθέτει για κάτι διαφορετικό. Τίποτα δεν είναι τυχαίο, όμως και η BMW θέλει να επικοινωνήσει τη νέα Χ2 με διαφορετικό τρόπο από το συνηθισμένο. Περισσότερο life style, έντονα νεανικό, μοντέρνο, δυναμικό και έντονα χρώματα είναι στοιχεία που γνωρίζουν καλά να επικοινωνούν στο BMW group κυρίως μέσο της ΜΙΝΙ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα το video λανσαρίσματος, που μπορείτε να δείτε παρακάτω:
Στη χώρα μας η BMW Hellas κατάφερε να μας περάσει εύστοχα το μήνυμα μαζί με κάμποσες πληροφορίες που αφορούν το μοντέλο. Πρόκειται λοιπόν για το 6ο μοντέλο στην γκάμα των μοντέλων Χ και είναι η πρώτη γενιά Χ2. Η οικογένεια των Χ από το 1999 έχει πουλήσει 5,4 εκ. αυτοκίνητα, νούμερο που υποδηλώνει τεράστια επιτυχία. Η Χ2 μοιράζεται την ίδια βάση με την Χ1 και θα μπορούσαμε να τη θεωρήσουμε σαν την coupe εκδοχή της, ωστόσο καταφέρνει με τον τρόπο της να διαφοροποιείται.
Φρέσκια αντίληψη σχεδίασης
Ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δοθεί στη σχεδίαση. Η ιδέα των coupe SUV δεν είναι καινούργια και η BMW έχει τη μεγαλύτερη εμπειρία από κάθε εταιρία, μιας και εκείνη ξεκίνησε την κατηγορία με τη Χ6. Η Χ2 έχει μια διαφορετική γοητεία από κάθε άλλο μοντέλο της οικογένειας Χ. Δείχνει περισσότερο σπορ και νεανική, σε βαθμό που θα μας άρεσε να δούμε και έκδοση Χ2Μ ! Η κιτρινοχρυσαφί απόχρωση λανσαρίσματος δεν αφήνει να κρυφτεί καμία γωνία του αμαξώματος, αλλά εκείνη με μοναδική αυτοπεποίθηση στέκεται αγέρωχη χωρίς φόβο για την όποια κριτική. Δεν κρύβουμε όμως τη συμπάθειά μας στην μπλε ανοικτή απόχρωση. Θυμίζει περισσότερο σπορ κατασκευές, οπότε θα ήταν και η επιλογή μας. Η σπορ πλευρά τονίζεται και από τα σήματα της ΒΜW στα πίσω φτερά, στοιχείο που χαρακτήριζε τα coupe μοντέλα της εταιρίας στη δεκαετία των 70s.
Όπως σε κάθε BMW που σέβεται τον εαυτό της έτσι και εδώ το εμπρός τμήμα δίνει τον παλμό. Επιθετικό με χαρακτηριστικό σημείο το εξάγωνο άνοιγμα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα, οι δυο αεραγωγοί εκατέρωθεν, τα δυο χαρακτηριστικά νεφρά στο ύψος του ψυγείου αλλά και τα μακρόστενα φωτιστικά συνθέτουν το δυναμικό χαρακτήρα. Στο πλάι τα μικρότερα παράθυρα σε σύγκριση με την Χ1, το χαμηλότερο ύψος (-7εκ.), το ελαφρά μικρότερο μήκος (-8εκ.) αλλά και η κλίση στο πίσω μέρος της οροφής προσδίδουν τον coupe χαρακτήρα. Στο πίσω μέρος δεν μπορείς να την μπερδέψεις, μιας και οι διπλές εξατμίσεις, τα ψηλά τοποθετημένα μακρόστενα φωτιστικά αλλά και το μικρό πίσω τζάμι τη χαρακτηρίζουν. Το τελευταίο στερεί λίγο από ορατότητα στο πίσω μέρος, αλλά ο μεσαίος καθρέφτης με την ψαγμένη διάσταση απαλύνει το ζήτημα.
Ανοίγοντας την πόρτα είναι λες και αντικρίζεις κάποιο coupe μοντέλο της BMW. Έντονα σπορ χαρακτήρας σε κάθε σημείο. Ο τρόπος με τον οποίο έχουν συνδυαστεί τα διάφορα υλικά στο εσωτερικό θυμίζει πολύ ακριβότερες κατασκευές. Εξωτερικές ραφές στο ταμπλό, καθίσματα bucket με επενδύσεις αλκαντάρα, τριάκτινο τιμόνι αλλά και ενθέσεις που θυμίζουν carbon είναι μερικά από αυτά. Αυτά είδαμε στο επίπεδο εξοπλισμού M Sport Χ που επιπρόσθετα από το Μ Sport έχει ασημί ενθέσεις στο εξωτερικό του αμαξώματος (όπως το αυτοκίνητο στις φωτογραφίες). Ξεχωρίζουν από τους πιο άγριους προφυλακτήρες, το χαμηλότερο κατά 1cm. αμάξωμα, αλλά και τους τροχούς των 19 in. Προαιρετικά το μοντέλο διατίθεται και με τροχούς 20 in, στοιχείο πρωτόγνωρο για την κατηγορία. Από εκεί και πέρα θα υπάρχει και η βασική έκδοση Χ2 ενώ σε κάθε περίπτωση υπάρχει μια μεγάλη γκάμα προαιρετικού εξοπλισμού η οποία μεταξύ άλλων περιλαμβάνει head up display, πανοραμική οροφή, οθόνες πολυμέσων μέχρι 8,8in.
Εκδόσεις
Η βασική έκδοση βενζίνης της Χ2 έχει κινητήρα με κυβισμό 1,5 lt. Ονομάζεται sDrive18i και έχει τιμή €33.200. Οι υπόλοιπες εκδόσεις έχουν κυβισμό 2 λίτρα. Ακολουθεί η έκδοση βενζίνης sDrive 20i με αυτόματο κιβώτιο και τιμή €42.300. Η ίδια έκδοση σε τετρακίνητη ονομάζεται xDrive20i και κοστίζει €45.100. Οι εκδόσεις πετρελαίου ξεκινούν από την SDrive18id με κόστος €40.900 και ακολουθούν xDrive18d με €44.800, xDrive 20d AT με €51.700 και xDrive25d ΑΤ με €52.900. Για το λανσάρισμα υπάρχει προσφορά στις εκδόσεις sDrive20i και sDrive18d με συγκεκριμένο επίπεδο εξοπλισμού.
Οδηγώντας
Είχαμε την ευκαιρία να πάρουμε μια πρώτη γεύση από την Χ2, πίσω από το τιμόνι της κορυφαίας έκδοσης xDrive25d. Με μόνιμη μετάδοση σε όλους τους τροχούς, αυτόματο κιβώτιο και 231 άλογα, είναι ότι καλύτερο μπορείς να ζητήσεις από τη Χ2 και ίσως το ιδανικό για ένα αυτοκίνητο καθημερινής χρήσης. Το εσωτερικό σε περιβάλει με ένα μοναδικό τρόπο. Οι γυάλινες επιφάνειες είναι μικρότερες από της Χ1 δημιουργώντας μια λίγο πιο επιθετική αίσθηση. Ό,τι βλέπεις και ό,τι αγγίζεις είναι άριστης ποιότητας ενώ διαπιστώνεις πως η αισθητική των ακριβότερων μοντέλων έχει περάσει και στη Χ2. Όμορφος πίνακας οργάνων αλλά και οθόνη πολυμέσων αφής, τριάκτινο τιμόνι με υπέροχο πιάσιμο αλλά και καθίσματα με πολύ καλή στήριξη είναι τα κυριότερα χαρακτηριστικά.
Σε προδιαθέτει να οδηγήσεις σβέλτα, αλλά πιο πριν έχεις εκτιμήσει την πολύ καλή ποιότητα κύλισης και απόσβεση, παρά τους 19in τροχούς και τα ελαστικά χαμηλού προφίλ. Το σύστημα διεύθυνσης είναι άμεσο ενώ στην ρύθμιση comfort κάπως ελαφρύ. Στη ρύθμιση Sport βαραίνει, ενώ ο κινητήρας γίνεται πιο άμεσος όπως και το κιβώτιο. Δεν είχαμε την ευκαιρία να εξερευνήσουμε τις δυνατότητες, ωστόσο προλάβαμε να εντυπωσιαστούμε από τον κινητήρα, τα φρένα και την ανάρτηση. Περισσότερες εντυπώσεις στη δοκιμή του μοντέλου.
Κάτι νέο
Η Χ2 θέλει να ανοίξει ένα δικό της διαφορετικό δρόμο μέσα στην γκάμα των μοντέλων "Χ". Εμείς αυτό που είδαμε είναι μια ακόμα πολύ ικανή ΒΜW. Σχεδιαστικά ξεχωριστή, μοντέρνα, νεανική με πολύ έντονη δόση τεχνολογίας και χαρακτήρα που μας αρέσει πολύ. Αν ήταν έτσι όλα τα SUV, οι υπόλοιπες κατηγορίες θα είχαν μηδενιστεί! Ανυπομονούμε να οδηγήσουμε το αυτοκίνητο σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου.
Κείμενο : Δημήτρης Χατζητόλιος
Φωτογραφίες : Γιώργος Καραγιωργάκης