Συνεχης ενημερωση

    Παρασκευή, 04-Μαϊ-2018 12:23

    Η πιο αποδοτική αγωνιστική BMW (vid.)

    Η πιο αποδοτική αγωνιστική BMW (vid.)
    • Εκτύπωση
    • Αποθήκευση
    • Αποστολή με email
    • Προσθήκη στη λίστα ανάγνωσης
    • Μεγαλύτερο μέγεθος κειμένου
    • Μικρότερο μέγεθος κειμένου

    Κάθε επιτυχημένο αγωνιστικό αυτοκίνητο χρειάζεται έναν ισχυρό και αξιόπιστο κινητήρα για να φτάσει μέχρι την τελική ταχύτητα. Στην περίπτωση της νέας BMW M8 GTE που θα τρέξει στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA [World Endurance Championship (WEC)] και στο IMSA WeatherTech SportsCar Championship το 2018, ο κινητήρας αυτός είναι ο BMW P63/1. Η ιστορία του εν λόγω μηχανικού συνόλου ξεκίνησε το Φεβρουάριο του 2016.

    Με το που έπεσε στο τραπέζι η ιδέα για ένα νέο κινητήρα της GTE, οι σχεδιαστές της BMW Motorsport ξεκίνησαν το πιο ολοκληρωμένο project από την εξέλιξη του κινητήρα για επιστροφή στο DTM, το 2012. Συνολικά, πάνω από 500 σχέδια κινητήρων – και άλλα 500 για το σύστημα κίνησης – υποβλήθηκαν τους επόμενους μήνες. Έτσι γεννήθηκε ο πιο αποδοτικός κινητήρας που έχει παρουσιάσει ποτέ η BMW Motorsport, με ισχύ 500 έως 600+ hp (ανάλογα με τις προδιαγραφές των Αρχών του Σπορ).

    Ο P63/1 πέρασε την πρώτη του δοκιμή επιδόσεων στο σύγχρονο πάγκο δοκιμών της BMW Motorsport στο Μόναχο στις 20 Ιανουαρίου 2017 με μεγάλη επιτυχία. Ήταν μία ξεχωριστή στιγμή για τους μηχανικούς – όπως και η πρώτη δημόσια παρουσίαση του αυτοκινήτου την 1η Ιουλίου 2017 και το αγωνιστικό του ντεμπούτο στις 24 Ώρες της Daytona (ΗΠΑ) στις 27 Ιανουαρίου 2018.

    Ο στόχος κατά τη διάρκεια εξέλιξης ήταν σαφής αλλά και φιλόδοξος: η δημιουργία του πιο αποδοτικού κινητήρα που έχει ‘φορέσει’ ποτέ μία αγωνιστική BMW. Για το σκοπό αυτό, αρχικά ήταν πολύ σημαντικό να αποφασιστεί ο βασικός κινητήρας που θα ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στις πολύ απαιτητικές αγωνιστικές συνθήκες. Σε συνεργασία με τους υπεύθυνους εξέλιξης της BMW M GmbH, αποφασίστηκε να χρησιμοποιηθεί ο BMW S63T4, ένας V8 κινητήρας με Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo, που έτυχε εφαρμογής για πρώτη φορά στη νέα BMW M5 (κατανάλωση μικτού κύκλου: 10,5 l/100 km, εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο: 241 g/km)*.

    BMWΌπως ορίζουν οι κανονισμοί, τα χυτά εξαρτήματα του μπλοκ του κινητήρα και της κυλινδροκεφαλής υιοθετήθηκαν χωρίς μετατροπές από τη μονάδα παραγωγής. Και τα δύο εξαρτήματα κατασκευάστηκαν στο χυτήριο ελαφρών κραμάτων του BMW Group Plant Landshut στη Γερμανία. Εδώ, εφαρμόζονται καινοτόμες και φιλικές προς το περιβάλλον μέθοδοι παραγωγής για την κατασκευή τεχνολογικά προηγμένων εξαρτημάτων του κινητήρα από ελαφρύ, χυτό κράμα.

    Εκτός από τα χυτά εξαρτήματα που υπόκεινται στους κανονισμούς, ο κινητήρας της BMW M8 GTE – που περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακόμα εξαρτήματα, από τα οποία 985 είναι μοναδικά – απαιτούσε εκτενείς μετατροπές. Από τα εξαρτήματα αυτά, 181 προέρχονταν από μοντέλα παραγωγής, ενώ πάνω από 700 είχαν σχεδιαστεί ειδικά για τον P63/1 ή προστέθηκαν από άλλους αγωνιστικούς κινητήρες της BMW Motorsport. Οι μηχανικοί μείωσαν τον κυβισμό από 4.400 σε 4.000 κυβ. εκ., σύμφωνα με τους κανονισμούς για την κατηγορία της GTE. Η νέα σχεδίαση της κίνησης του στροφάλου εμπεριείχε τη χρήση επίπεδου στροφάλου, που προσφέρει το πλεονέκτημα μιας κανονικής σειράς ανάφλεξης και χαρίζει στον κινητήρα πιο σπορ ήχο.

    BMWΕπιπλέον, έγιναν αλλαγές στη γεωμετρία των θαλάμων καύσης, συμπερ. των αυλών εισαγωγής και εξαγωγής, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η σχεδίαση του P63/1 είναι ιδανική για αγωνιστικές απαιτήσεις. Ολοκληρωμένες μετατροπές στο σύστημα εισαγωγής και εξαγωγής και η πλήρης ανασχεδίαση του υπερσυμπιεστή, έχουν συμβάλλει στη βελτίωση της απόδοσης.

    Έτσι επιτυγχάνεται ταχεία και ολοκληρωμένη καύση και με βέλτιστο χρονισμό, σε μέγιστη θερμοκρασία πάνω από 2.1000 C, που μεταφράζεται σε επίπεδα απόδοσης πάνω από 40% για τον P63/1. Είναι ο πιο αποδοτικός, αγωνιστικός κινητήρας στην ιστορία της BMW με σπορ μοντέλα και αυτοκίνητα τουρισμού, κάτι που παρέχει στις ομάδες πολύ μεγαλύτερη ευελιξία στην αγωνιστική στρατηγική τους.

    Εκτός από την αποδοτικότητα, η ευελιξία είναι ένα ακόμα αξιοσημείωτο στοιχείο του P63/1, για να μπορούν οι οδηγοί να αξιοποιούν στο μέγιστο βαθμό τις δυνατότητες της BMW M8 GTE στην πίστα. Μία καινοτόμα προσέγγιση στον έλεγχο του κινητήρα έκανε εφικτή την άμεση απόκριση του γκαζιού και τη γραμμική καμπύλη ισχύος.

    Τεχνικά χαρακτηριστικά για τον κινητήρα P 63/1 της BMW M 8 GTE .

    Μοντέλο: V8 κινητήρας με Τεχνολογία BMW TwinPower Turbo

    Κυβισμός: 3.981 cc

    Ισχύς: 500 έως πάνω από 600 hp (ανάλογα με τις προδιαγραφές των Αρχών του Σπορ)

    Αριθμός κυλίνδρων: 8

    Γωνία V: 90°

    Διάμετρος: 89 mm

    Διαδρομή: 80 mm

    Απόσταση μεταξύ κυλίνδρων: 98 mm

    Όριο στροφών: περίπου 7.000 rpm

     

    ΣΑΣ ΑΡΕΣΕ ΤΟ ΑΡΘΡΟ;

    Επιμέλεια ύλης

    ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

    09:00 21/11

    Νέο Audi e-tron Sportback

    Το δεύτερο e-tron μοντέλο από την Audi είναι ένα ηλεκτρικό Coupé SUV!

    13:00 20/11

    Black Friday by Peugeot

    "BLACKFRIDAY by Peugeot" για τρίτη διαδοχική χρονιά μέχρι το Σάββατο 30 Νοεμβρίου.

    08:59 20/11

    Volvo: Νέα προσέγγιση στη συντήρηση

    Η Volvo παρουσιάζει το VOLVO PERSONAL SERVICE, ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα στην συντήρηση των αυτοκινήτων.

    16:10 19/11

    Γιατί δεν φτιάχνονται εργοστάσια αυτοκινήτων στην Ελλάδα

    Η ελληνική κυβέρνηση έχει δείξει ζωηρό ενδιαφέρον για τη μεταφορά της μονάδας αυτοκινητοβιομηχανίας της Volkswagen από την Τουρκία στην Ελλάδα.

    13:00 19/11

    Η Daimler Truck AG στοχεύει σε ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα

    Η Daimler Truck AG στοχεύει σε έναν στόλο καινούργιων οχημάτων με πλήρως ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα έως το 2039 σε κομβικές περιοχές.

    09:14 19/11

    Νέο BMW i4

    Με το πρώτο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο στην πολυτελή μεσαία κατηγορία, η BMW μεταφέρει τα βασικά χαρακτηριστικά της στην εποχή της μετακίνησης μηδενικών ρύπων.

    09:03 18/11

    Αποκάλυψη για την Ford Mustang Mach-E (vid.)

    Η νέα, πλήρως ηλεκτρική Ford Mustang Mach-E προσφέρει υψηλή ισχύ, μοναδικό στυλ και ελευθερία δημιουργώντας μια νέα γενιά οχημάτων

    21:40 17/11

    F1: Νικητής ο Max! (vid.)

    Ήταν ένα από τα πιο συναρπαστικά GP της χρονιάς με πολλές ανατροπές και έναν ξεκάθαρο νικητή.

    23:38 16/11

    O Max στην pole (vid.)

    O Max Verstappen με Red Bull κατάφερε να πάρει την pole position στις κατατακτήριες δοκιμές της Βραζιλίας.

    16:35 15/11

    Fiat 500x: Δεν είναι μόνο όμορφο

    Το Fiat 500x μας αποδεικνύει για ακόμα μια φορά ότι τα χαρίσματά του δεν σταματούν στην εμφάνιση.

    12:22 15/11

    To νέο Nissan ΤΙΤΑΝ στον θρόνο του! (vid.)

    Το επιβλητικό Nissan TITAN, τοποθετήθηκε προσεκτικά στην κορυφή του Nissan Stadium, στο Tennessee των Η.Π.Α.

    08:46 15/11

    Το πιο εντυπωσιακό περίπτερο στην έκθεση "Αυτοκίνηση Anytime 2019"

    Η Mercedes-Benz Ελλάς διαθέτει το πιο εντυπωσιακό περίπτερο στην έκθεση "Αυτοκίνηση Anytime 2019", που τελειώνει την Κυριακή 17 Νοεμβρίου.

    13:00 14/11

    H Hyundai Παγκόσμια Πρωταθλήτρια WRC 2019

    Η Hyundai Motorsport αναδείχθηκε Παγκόσμια πρωταθλήτρια Κατασκευαστών WRC για το 2019 με προβάδισμα 18 βαθμών.

    08:59 14/11

    Η γκάμα της Ducati για το 2020

    Λίγες μέρες πριν την EICMA 2019, η Ducati παρουσίασε στο Ρίμινι τη γκάμα της για το 2020

    12:56 13/11

    Ο Alexey Lukyanuk δεύτερος με την υποστήριξη της SEAJETS

    Πρωταθλητής Ευρώπης ο Chris Ingram και στην δεύτερη θέση o Alexey Lukyanuk με την υποστήριξη της SEAJETS.

    09:00 13/11

    Ο καλύτερος Οκτώβριος στην ιστορία του BMW Group

    Το BMW Group συνέχισε την ανοδική πορεία του, βλέποντας τις παγκόσμιες πωλήσεις του να αυξάνονται και τον Οκτώβριο στα 204.295 οχήματα (+1,7%).